پارس ناز پورتال

مراسم عروسی چقدر هزینه میخواهد |هزینه هایی که برای جشن عروسی باید انجام داد

مراسم عروسی چقدر هزینه میخواهد |هزینه هایی که برای جشن عروسی باید انجام داد

مراسم عروسی چقدر هزینه میخواهد |هزینه هایی که برای جشن عروسی باید انجام داد

 

 

برپا کردن یک مراسم عروسی برای تعداد زیادی از مردم در حال حاضر کار سهولت نخواهد بود، امروز ما بشما خرج هاي یک مراسم عروسی را ریز به ریز حساب می کنیم. جشن عروسی متشکل از عناصری با رقم‌هاي درشت است که سال به سال درشت‌تر میشوند و عملا برگزاری این مراسم را از یک جشن شادی‌آفرین به یک مراسم

 

پر از استرس و نگرانی برای عروس و داماد و خانواده‌هاي‌شان تبدیل کرده ‌است. ساده ترین دسته‌گل عروس را 250هزار تومان قیمت‌گذاری میکنند و ماشین عروس را در ارزان‌ترین حالت با 450 هزار تومان با چند گل ارزان و چند متر روبان تزئین میکنند. قیمت آرایشگاه عروس کمتر از یک میلیون تومان نیست و کرایه یک لباس عروس برابر با هزینه آرایشگاه است.

 

قیمت طلا و زیورآلات که تابع بازار است و بسته به اینکه با چند گرم طلا بشود سرویس نیم‌ست عروس و حلقه‌هاي عروس و داماد را تهیه کرد باید بین 10 تا 15میلیون‌ تومان پرداخت کرد. پردردسرترین بخش این هزینه‌ها برگزاری جشن و پذیرایی شام و شیرینی از میهمانان است. سالن‌هاي برگزاری میهمانی در کلاس‌هاي متفاوتی دسته‌بندی شده‌اند و بنا بهمین دسته‌بندی برای خود مقرراتی وضع کرده‌اند که این مقررات شامل تعداد

 

و تنوع در پذیرایی میشود. صاحب یکی از این سالن‌ها که حداکثر گنجایش 120 میهمان را دارد، میگوید: «در سالن ما کمتر از 9 نوع غذا و 5 نوع دسر سرو نخواهد شد و این تنوع تا 14 نوع غذا هم تنوع خواهد یافت؛ البته چهار میلیون تومان هم حق ورودی میگیریم.»

مراسم عروسی چقدر هزینه میخواهد |هزینه هایی که برای جشن عروسی باید انجام داد

او حاضر نیست یک مراسم عروسی با پنج نوع غذا برگزار کند و تأکید میکند که این نوع مراسم در شأن سالن تحت مدیریتش نیست و کلاس کارش را پایین می‌آورد. سالن‌هاي دیگر با گنجایش 250 نفر و تنوع غذایی 14 نوع غذا و بیشتر برای پذیرایی از هر نفر منوهایی با قیمت 90 تا 200هزار تومان دارند

 

که ازجمله سالن‌هایي با قیمت متوسط محسوب میشوند. به این هزینه‌ها باید هزینه شیرینی، میوه و نوشیدنی نفری5تا 7هزار تومان اضافه شود؛ علاوه‌بر این هزینه موسیقی بین 4 تا 7میلیون اضافه میشود و اگر سفره عقد و رقص نور یا چایخانه سنتی و فیلم برداری و عکس و… هم در منو باشد به ترتیب به هزینه‌ها اضافه می شود و هزینه‌هاي عروسی به‌ صورت پلکانی افزایش پیدا میکند.

 

محاسبات نشان می دهد که احتمال برگزاری یک عروسی ساده و شیک بسیار کمتر ازآن است که بتوان تصور کرد و برگزاری چنین عروسی با صد نفر میهمان بین 40 تا 50 میلیون تومان هزینه دربر دارد. آن‌چه اتحادیه‌ها و اصناف میگویند با واقعیت جاری در جامعه فاصله زیادی دارد. قیمت‌هایي که از سوی مدیران اصناف اعلام می شود

 

آن‌قدر با واقعیت فاصله دارد که نه‌تنها قابل باور نیست که قابل اعتنا هم به‌نظر نمیرسد. مثلاً یکی از این مسئولان اعلام کرده برگزاری عروسی با سه نوع غذا و سه نوع دسر برای هر نفر 30 هزار تومان قیمت دارد و این سرویس در تالارهای برگزاری عروسی به شهروندان تهرانی ارائه می شود.

 

چندی پیش یک نفر از برگزاری جشن عروسی با هزینه سه میلیون تومانی سخن گفته بود یا ادعای ارائه دسته گل صد هزار تومانی برای عروس‌ و… داشت، اما به‌نظر میرسد اینها حرف‌هایي است که در محافل رسمی بیان می شود ودر عمل آن‌چه مردم باید برای برگزاری عروسی‌ها با آن دست‌و‌پنجه نرم کنند

 

حکایت‌هاي دیگری است که جز با پرداخت صورت‌حساب‌هاي درشت راهی پیش پای عروس و دامادها نمیگذارد.البته صرف‌نظر از جشن عروسی هم راه دیگری است که پیش پای عروس‌و دامادهاست.

مراسم عروسی چقدر هزینه میخواهد |هزینه هایی که برای جشن عروسی باید انجام داد فاکتورهای ریز و درشت جشن‌ هاي عروسی

هزینه برگزاری در باغ‌ها صدها‌میلیون تومان است؛ تاکید بر استفاده از تالارهای با پروانه کسب.مراسم ازدواج برای زوج‌هاي جوان و حتی خانواده‌هاي آن‌ها یکی از دغدغه‌هایي است که گاه‌ موجب می شود، شروع زندگی مشترک ماه‌ها و حتی سالها به تعویق بیفتد، زیرا اینروزها هزینه‌هاي برگزاری این مراسم بسیار سرسام‌آور است.

 

برای نمونه یکی از گران‌ترین بخش‌هاي این مراسم تالار پذیرایی است و رقم‌هایي که از سوی مدیران تالارها اعلام میشود، بسیار ترسناک است. بااین‌حال خسرو ابراهیمی‌نیا، رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس بر این باور است که این قیمت‌ها صحت ندارد و بهتر است زوج‌ها به سمت برگزاری مراسمی با حداقل تشریفات بروند.

 

هزینه تمام‌شده یک مراسم عروسی در تالارها کاملا متغیر است، به‌طوری‌که گاهی هزینه تمام‌شده بیش از صدها‌میلیون تومان می شود. این مسئله چقدر صحت دارد؟

 

بنده به‌عنوان رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس، درباره تالارهای عروسی مجاز صحبت میکنم که تلاش می شود دراین تالارها با رعایت موازین شرعی، خدمات مناسب نیز ارائه شود. عموم عروسی‌هایي که در تالارهای شهر تهران برگزار می شود برای خانواده‌هایي از اقشار متوسط و ضعیف است؛

 

بنا‌براین این قیمت ‌هانمیتواند صحت داشته باشد، البته تعدادی تالار در شهر تهران وجود که عموما در مناطق شمالی شهر قراردارند که هزینه تمام‌شده در آن‌ها گران‌تر است، اما بعید میدانم قیمت تمام‌شده دراین تالارها نیز بیش از 100‌میلیون تومان باشد.

 

با وجود این عده اي از هتل‌هاي شهر تهران هستند که میتوانم به هتل استقلال، اسپیناس، آزادی اشاره‌ کنم که هزینه تمام شده عروسی دراین هتل‌ها گران‌تر است و چند صد‌میلیون تومان میشود. با وجود این دراین هتل‌ها و تالارهای بالای شهر نیز عروسی‌ها تحت بازرسی اتحادیه و با رعایت موازین شرعی برگزار میشود.

 

عموما نرخ هزینه عروسی برای هر فرد از 25 تا 60هزار تومان متغیر است، اما در عده اي از هتل‌ها با توجه به تنوع غذاها و منوی هشت نوع غذا، از 150 تا 200هزار تومان تغییر میکند.دراین میان به‌دلیل هژمونی فرهنگی شاهد هستیم که خانواده‌ها اصرار دارند تا هزینه‌هاي عروسی تصاعدی باشد که این با مقوله فرهنگی و مذهبی کشور در تعارض است؛ زیرا ريخت و پاش است.

 

اما متاسفانه فضای مجازی موجب شده تا عده اي از مراسم‌ عروسی خارج از شهر تهران انجام ‌شود؛ برای مثال باغ‌هاي لواسان، شهریار، کرج و اسلامشهر که شنیده‌ام عده اي از این مراسم هزینه‌هاي بسیار بالایی دارد که مورد تایید ما نیست. آن‌چه که مورد تایید کمیسیون فنی اتحادیه برای نرخ‌هاي تالارهای عروسی‌است براساس ظرفیت‌شان تعیین شده ودر شهر تهران در حال اجراست.

 

براساس کنترل‌ها و تعیین قیمت‌ها حداقل و حداکثر هزینه تمام‌شده عروسی در تالار چه میزان است؟ اعلام‌شده هزینه تمام‌شده در عروسی ازسه‌‌میلیون برای صد نفر شروع می شود. این امر چگونه امکانپذیر است؟این قیمت شدنی است؛ تالار با سه نوع غذا، سه‌ نوع دسر، نفری 30‌هزار تومان وجوددارد. اگر بخواهید بشما معرفی میکنم.

مراسم عروسی چقدر هزینه میخواهد |هزینه هایی که برای جشن عروسی باید انجام داداین تالارها ورودی ندارد؟

درباره ورودی باید به چند مسئله اشاره‌کنم. اداره تالارها هزینه‌هاي ثابتی دارند که می توان علاوه بر هزینه‌هاي جاری، به کارکنان اشاره کرد. کارکنانی که باید همیشه حضورداشته باشند، اما به‌دلایل مختلف همیشه مشغول بکار نیستند. یک تالار پذیرایی در بهترین حالت براساس کمیسیون فنی اتحادیه 120 مراسم خواهد داشت درنهایت در چهار‌ماه فعال است و هفت‌ماه کار خاصی ندارد. تعداد زیادی از تالارهای پذیرایی در شهر بدلیل هزینه‌هاي بالای مدیریت با وجود کاربری تجاری، تعطیل میشوند.

 

گرفتن ورودی برای این است که تالارها بتوانند به فعالیت‌شان ادامه دهند؛ البته تعداد زیادی از تالارها برای اینکه بتوانند مشتری جذب کنند، ورودی دریافت نمی کنند، بااین‌حال قیمت ورودی در تالار 200 یا 300هزار تومان است. تالارها به دنبال سود نیستند و برای بقا تلاش می کنند. البته برخی سفارش‌ها در عروسی‌ها وجوددارد که قیمت را بالا می برد.

 

تعداد تالارهای شهر تهران چقدر است؟

کمتر از هزار تالار است که با توجه وضعیت کنونی هر ماه تعدادی بسته می شود.در حال حاضر شرکت‌هایي فعال هستند که عروسی‌هایي رابا ضوابط خاص خود برگزار میکنند، این شرکت‌ها چه میزان بر عملکرد تالارها اثر منفی گذاشته‌اند و آیا شما این شرکت‌هاي را تایید می کنید؟

 

توصیه من به تمامی کسانی که قصد برگزاری مراسم عروسی دارند این است، حتماً به واحدهای صنفی که دارای پروانه کسب هستند مراجعه کنند، اسامی این تالارها در سایت اتحادیه تالارهای پذیرایی موجود است. همچنین توصیه می کنیم که از تشریفات زیاد خودداری کنند.

 

چه تعداد شکایت از تالارها برای رعایت‌نکردن‌ ضوابط قیمتی دارید؟

به‌هر حال شکایت‌هایي نیز وجوددارد که با مراجعه به اتحادیه در کمتر از 24‌ساعت به آن رسیدگی و حق طرفین پرداخت میشود.

 

بحث بر سر آرایش و پیرایش داماد

مراسم عروسی چقدر هزینه میخواهد |هزینه هایی که برای جشن عروسی باید انجام داداصلاح دامادی چند؟

اگرچه می توان یکی از هزینه‌هاي جدی برگزاری مراسم ازدواج رابه آرایشگاه‌هاي زنانه و هزینه آرایش و پیرایش عروس مربوط دانست، اما ظاهراً برای دامادها هزینه‌هاي اینبخش چندان کمرشکن محسوب نمیشود؛ چراکه به گفته رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه هزینه‌‌هاي مربوط به آرایشگاه داماد می تواند

 

در حد ارقامی بین 200 تا 300 هزار تومان و نهایتا یک تا دو میلیون تومان باشد. در ادامه گفت‌وگوی مصطفی گواهی، رئیس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران مردانه با روزنامه «آسمان آبی» را می خوانیم.

 

اصلاح شب دامادی‌ چقدر هزینه دارد؟

آرایش و پیرایش داماد هم مانند تمام موارد دیگر براساس درجه کیفی واحد مربوطه و همچنین منطقه جغرافیایی آن هزینه‌هاي مختلفی رابه همراه دارد. عده‌اي از افراد به‌دنبال آرایشگاه‌هاي خاص و لاکچری هستند و همان‌گونه که برای عروس‌خانم‌ها برخی آرایشگاه‌هاي لاکچری و برند وجوددارد برای آقایان نیز شاهد چنین وضعیتی هستیم،

 

اما درکنار این واحدهای لاکچری در مناطق جنوبی شهر یا حتی نقاط مرکزی می توان گفت رقم متعارف اصلاح داماد رقمی حدود 200 تا 300 هزار تومان میشود.

 

در آرایشگاه‌ هاي لاکچری چطور؟

اینبخش بستگی به خواسته و سلیقه افراد دارد، اما در برخی موارد به‌طور مثال فرد می خواهد برای مراسم ازدواج خود کاشت یک روزه مو انجام دهد؛ طبیعی است این موارد هزینه‌هاي خاص خودرا دارد و ممکن است حدود 400 تا 500 هزار تومان به جمع هزینه‌هاي فرد بیفزاید، اما درنهایت در آرایشگاه‌هاي لاکچری هم شاید نهایت هزینه داماد رقمی بین یک تا دو میلیون تومان باشد؛ البته اگر افراد بخواهند به‌عنوان انعام رقمی رابه آرایشگران پرداخت کنند امری جداست.

 

و درنهایت اصلاح دامادی شامل چه مواردی میشود؟

این موضوعات براساس خواسته ‌و سلیقه مشتریان متفاوت است، اما خدماتی مانند پاک‌سازی صورت، ویتامینه کردن مو، گریم صورت، کاشت مو و مواردی از این دست ازجمله خدمات قابل ارائه در آرایشگاه‌هاي مردانه به‌شمار می رود.

 

درسال‌هاي اخیر میزان مراجعاتی که برای دامادی وجوددارد نسبت به قبل تغییر خاصی داشته است؟

زمانی به شخصه حداقل سه تا چهار داماد در هر هفته داشتم، اما اکنون مدت‌هاست تعداد دامادها به‌شدت کاهش پیدا‌ کرده است، به‌نظر می رسد موضوعات اقتصادی دراین کاهش بی‌تاثیر نیست، اما اگر فرهنگ برگزاری عروسی‌هاي راحت رواج پیدا کند تعداد زیادی از همکاران در صنف آمادگی دارند که حتی اصلاح داماد رابا قیمتی کمتر در حد 150 هزار تومان هم انجام دهند.

 

آرایشگاه‌هایي که به‌عنوان برند شناخته می شوند چه ویژگی‌خاصی دارند؟ واقعا در قبال اختلاف قیمت خدمات متفاوتی دراین واحدها ارائه می شود که برند می شوند؟

 

به هر حال عده اي از آرایشگاه‌ها به تناسب محله، کیفیت کار و کلاس‌شان به برند تبدیل شده‌اند. کافی است دو بازیگر، خواننده یا فوتبالیست به یک آرایشگاه خاص مراجعه کنند تا نام آن به‌عنوان یک آرایشگاه برند مطرح شود.

 

هزینه تزئین ماشین و دسته‌گل عروس، 300 هزار تومان

مراسم عروسی چقدر هزینه میخواهد |هزینه هایی که برای جشن عروسی باید انجام داد

شبکه‌هاي اجتماعی قیمت‌ها را افزایش دادند

بخشی از هزینه‌هاي عروسی، تزئین ماشین عروس و تهیه دسته‌گل برای عروس خانم است که این هزینه‌ها در سبد هزینه‌هاي عروس و داماد کاملا متغیر است و هر فردی بسته به میزان درآمد و توانایی مالی‌اش برای آن بودجه اختصاص می دهد. حداقل هزینه برای تزئین ماشین 200 هزار تومان است

 

که براساس نوع گل و تزئین تا سقف 500 هزار تومان می تواند تغییر کند. درباره دسته‌گل عروس نیز با توجه به نوع گل قیمت‌ها تغییر میکند. فرض کنید عروسی دسته‌گلی از گل رز و قرمز سفارش دهد.این دسته‌گل نهایت صد هزار تومان هزینه خواهد داشت، اما اگر قرار باشد گل ارکیده یا گل‌هاي دیگر را برای تزئین سفارش دهد

 

قطعا قیمت افزایش می یابد. بااین‌حال آن‌چه امروز اتحادیه فروشندگان گل رابا مشکل مواجه کرده است، وجود شبکه‌هاي اجتماعی است که با تبلیغات متعدد نه‌تنها نارضایتی مشتری را مسبب می شود، بلکه باعث افزایش قیمت‌ها نیز می شود. متأسفانه با تبلیغات در شبکه‌هاي اجتماعی شاهد هستیم

 

قیمت‌ها تا یک‌میلیون تومان نیز اعلام می شود، البته بخشی از این قیمت‌ها شایعه‌پراکنی است و برای بازارگرمی اعلام می شود، اما به‌هر حال نکته اصلی این‌جاست که عده‌اي برای چشم‌وهم‌چشمی حاضر به پرداخت این هزینه‌ها هستند. ‌اکنون در 20 منطقه تهران ‌جز «شهرری و شمیرانات» 650 گل‌فروشی وجوددارد

 

که حدود 200 مغازه گل‌فروشی هنوز موفق به کسب مجوز نشده‌اند؛ علت نیز مسائل مختلفی است. متأسفانه اینروزها شکایت‌هاي زیادی از سوی عروس و داماد برای تزئین دسته‌گل و ماشین عروس وجوددارد که اتحادیه قادر به حل‌وفصل آن نیست، زیرا عروس و داماد به‌جای مراجعه به مغازه‌هاي برند و معتبر در سطح شهر با اعتماد به شبکه‌هاي اجتماعی و پرداخت آنلاین چیزی را تحویل میگیرند که سفارش نداده‌اند.

 

دراین میان شرکت‌هایي نیز هستند که مسئولیت تأمین تمامی بخش‌هاي مراسم عروسی ازجمله تزئین ماشین و دسته‌گل را برعهده دارند. اینکار موجب شده تا بازار گل‌فروشان دچار رکود شود.برای مثال تزئین میزهای تالارهای عروسی توسط این شرکت‌ها انجام می شود، در حالی‌که اینکار تداخل صنفی است.

 

تلاش‌هاي ما برای ساماندهی این موضوع تا کنون نتیجه‌بخش نبوده است، اما این شرکت‌ها در تشدید بازار گل‌فروشان بی‌تأثیر نبودند. ‌اکنون به‌دلیل رکود سنگین دراین حرفه تعداد زیادی از گل‌فروشان قیمت‌هاي معقولی را اعلام می کنند. برای مثال یک گل‌فروش در منطقه شرق تهران قیمت تزئین ماشین عروس را 250 هزار تومان اعلام کرده

 

و نوشته بود که دسته‌گل عروس رایگان خواهد بود. به‌تمامی عروس و دامادان توصیه میشود که برای تهیه دسته‌گل و تزئین ماشین عروس به گل‌فروشان مجوزدار شهر مراجعه کنند تا درصورتی‌که شکایتی داشته باشند، اتحادیه بتواند به شکایت آن‌ها رسیدگی کند.

 

عروسی‌هاي پرهزینه جایی برای نمایش سرمایه

مراسم عروسی چقدر هزینه میخواهد |هزینه هایی که برای جشن عروسی باید انجام دادپول‌هایي که برای برندها هزینه میشود

«بیزینس اینسایدر» در گزارشی به نحوه و هزینه تشریفات عروسی در کشور های غربی پرداخته است. براساس این گزارش مراسم ازدواج در سرتاسر جهان بسیار متنوع برگزار می شود. برای مثال در جمهوری چک به ‌افتخار عروس و داماد درختی کاشته می شود ودر هند مراسم عروسی چندین روز به طول می‌انجامد

 

و طی این مدت آداب‌ورسوم خاصی درخانواده‌هاي آن‌ها اجرا میشود. «بیزنس اینسایدر» در ادامه مینویسد: «بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌هاي فرهنگی در مراسم عروسی به هزینه‌هاي مالی مربوط است که زوجین در جشن خود صرف میکنند. براساس این گزارش آمریکایی‌ها بیش از 32 هزار دلار برای مراسم عروسی هزینه می کنند، درحالی‌که این رقم در مورد اروپایی‌ها کمتر از پنج هزار دلار است.»

 

محل لاکچری

به‌ صورت متوسط میتوان گفت هزینه یک عروسی لاکچری در ایالات امریکا حدود 50 هزار دلار است؛ درحالی‌که بصورت متوسط هزینه یک عروسی حدود 20 هزار دلار تمام میشود. بیشترین هزینه این عروسی مربوط به محل پذیرایی است؛ یعنی برای یکجای روباز لوکس با نوشیدنی‌هاي خاص، رومیزی‌هایي با پارچه‌هاي مخصوص

 

و حتی ست‌هاي قاشق و چنگال نقره که قرار است پذیرای میهمانان باشد. یکی از دلایل زیادشدن هزینه محل برگزاری‌ها، به‌خاطر امکانات مختلفی ازجمله داشتن اتاق بیلیارد و اتاق ورق‌بازی و غیره است. اگر بخواهید این مراسم را در ساحل برگزار کنید، باید به ازای هر میهمان حدود 200 دلار بیشتر بپردازید.

 

عکاسی هزینه‌ بر

هزینه عکاس بصورت معمول حدود دو هزار دلار تمام می شود، ولی اگر میخواهید عکاسی‌اي منحصربه‌فرد را تجربه کنید باید حدود پنج هزار دلار خرج کنید. البته اشتباه نکنید، در کشور آمریکا عکاس و فیلمبردار یکی نیستند و برای فیلم برداری از مراسم دوباره باید هزینه پرداخت کنید. هزینه‌ یک گروه حرفه‌اي،

 

ساخت مستند و کلیپ‌هاي متفاوت حدود سه هزار دلار است و درمجموع حدود هشت هزار دلار برای ثبت لحظه‌ها، خرج روی دستتان می گذارد. یکی از امکانات جالبی که این گروه‌هاي تصویربرداری مهیا میکنند، پخش آنلاین عروسی ما از طریق قابلیت اینستاگرام است. امری که حدود 100 دلار در ساعت خرج برمی‌دارد.

مراسم عروسی چقدر هزینه میخواهد |هزینه هایی که برای جشن عروسی باید انجام دادگل‌ هاي گران‌ قیمت

از گران‌ترین خرج‌هاي عروسی در کشور های غربی، پولی است که برای گل پرداخت می شود. در بیشتر مواقع تمام محل برگزاری با گل تزئین میشود و برای هر میز نیز گل خریداری می شود. اگر گل خاصی انتخاب کنید این هزینه حدود پنج هزار دلار میشود. از دیگر هزینه‌هایي که در کشور های غربی برای عروسی پرداخت می شود، پول برنامه‌ریز عروسی است. طبق معمول خارجی‌ها خیلی درگیر هماهنگی‌ها و مسائل دیگر نشده و کسی را برای برنامه‌ریزی کل این امور استخدام می کنند.

 

همچنین برنامه‌ریزهای عروسی حدود ساعتی 100 دلار می گیرند ودر عروسی‌هاي با حضور گروه موسیقی برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم‌تان باید به آن‌ها حدود پنج هزار دلار بپردازید. رکن جدانشدنی عروسی‌هاي دارای گروه موسیقی در غرب، دعوت از گروه‌هاي موسیقی محبوب است. گروه‌هایي که به یک استیج خاص نیاز داشته و کل مراسم شما را متحول می کنند. این بندهای موسیقی نیز طبق معمول با زیر سه هزار دلار به مراسم شما نخواهند آمد.

 

برندهای هزینه‌ بر

دعوتنامه در ایالات امریکا طبق معمول به‌ صورت اینترنتی است یا سایت‌هاي ساخته‌شده و لینک آن برای همه ی افراد فرستاده می شود. البته هنوز هم دعوتنامه فیزیکی برای کلاس گذاشتن رایج است. درمجموع هزینه این کارها در حالت عادی با 500 دلار جمع می شود، ولی اگر بخواهید کارت‌هایي از جنس چوب داشته

 

و سایت خاصی طراحی کنید باید حدود چهار هزار دلار برای آن پرداخت کنید. البته بیشترین خرج عروسی‌هاي خارجی صرف برندها می شود. از لیموزین با ساعتی 280 دلار گرفته تا برند خاصی از نوشیدنی یا برند خاصی از قاشق و چنگال که ممکن است هزار دلار به هزینه‌هاي شما اضافه کند.

 

انتخاب ماشین عروس چقدر برای شما اهمیت دارد؟

مراسم عروسی چقدر هزینه میخواهد |هزینه هایی که برای جشن عروسی باید انجام دادیکی از دغدغه‌هاي اغلب زوج‌هاي جوان برای برپاکردن هرچه باشکوه‌تر جشن عروسی انتخاب ماشین عروس است و انتخاب مدل و رنگ این ماشین بستگی به سلیقه و امکانات عروس و داماد دارد. خودرو های سفید رنگ هنوز هم از پرطرفدارترین‌ها برای ماشین عروس هستند. قیمت اجاره خودروها طبق معمول بین 500 تا دو میلیون و 500 هزار تومان برای یک روز است.

 

خودرو های قدیمی هم البته طرفداران خاص خودرا دارند که قیمت اجاره این خودروها طبق معمول ساعتی ارزیابی می شود و از ساعتی 60 هزار تومان شروع میشود.حداقل ساعت اجاره ماشین عروس در روز 15 ساعت است که طبق معمول از ساعت 9 صبح تا 12 شب ارزیابی می شود. درصورت خروج از شهر و محدوده جغرافیایی اجاره‌دهنده،

 

یک هزینه خروجی 50 هزارتومانی دریافت می شود. هزینه بنزین اتومبیل به حساب اجاره‌کننده است. برای اجاره ماشین عروس بدون راننده مؤسسه یک چک به اندازه نصف ارزش اتومبیل دریافت میکند. مؤسساتی هم وجود دارند که خودرو های خاص و به‌روزی هم چون بی‌ام‌ و i8 با‌ اجاره روزانه هفت میلیون تومان در اختیار مشتریان خود قرار میدهند.