پارس ناز پورتال

مراقبت از مو پس از هایلایت کردن

مجموعه : نکات سلامت مو
مراقبت از مو پس از هایلایت کردن

مراقبت از مو پس از هایلایت کردن 

هایلایت کردن موها می تواند شما را بسیار جذاب تر و زیباتر از قبل کند اما باید به یاد داشته باشید که سلامت موها از همه چیز مهم تر است. یک راه آسان و در عین حال قابل توجه برای اینکه ظاهر خود را تغییر دهید ، هایلایت می باشد. اما مسلما روال مراقبت از مو را نباید فراموش کرد. در این مقاله برخی از راهنمایی های ساده در رابطه با مراقبت از موهای هایلایت شده را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مراقبت از مو پس از هایلایت کردن

درمان های نرم کننده مو اجتناب ناپذیر هستند

به عنوان یک آرایشگر بهتر است بدانید که اولین شستشو باید در آرایشگاه انجام شود. از نرم کننده های مخصوص برای صاف و نرم شدن شفت مو استفاده می کنند. در حالت ایده آل آرایشگر شما موظف به انجام این کار است و همچنین ممکن است محصولات نرم کننده را به شما معرفی کند تا در منزل از آنها استفاده کنید.

 

اما بدون شک با جلسات هفتگی در سالن های آرایش نیز می توانید از خدمات مربوط به موهای هایلایت شده بهره مند شوید.

 

انتخاب درست محصول

به منظور حفظ درخشش موهای خود شما باید از محصولات فرموله استفاده کنید که مناسب موهای شما باشد. این ها شامل شامپو و نرم کننده می شوند و همچنین سروم موهای رطوبت دهنده به مو را نباید فراموش کرد. از آنجاییکه بعد از هایلایت کردن موهای شما رطوبت طبیعی خود را از دست می دهد ، از این محصولات باید بعنوان جایگزین استفاده کرد.

 

دور ماندن از گرما

شما تازه موهای خود را رنگ یا هایلایت کرده اید و در نتیجه تارهای موی شما کمی خشک می باشند.بنابراین عدم استفاده از اتوی مو و یا سشوار جهت خشک کردن موها ضروری است. حرارت حاصل از این دستگاهها می تواند رنگ موی شما را تغییر داده و کاهش طول عمر آن را سبب شود. اما اگر استفاده از آنها ضروری است مطمئن شوید که قبل از استفاده از سروم مو یا نرم کننده استفاده کرده باشید.

 

همچنین برای شستن رنگ از روی سر خود سعی کنید از آب گرم استفاده نکنید زیرا رنگ موهای شما را زودتر از آنچه تصور می کنید پاک خواهد کرد. اگر تحمل آب سرد را ندارید از آب ولرم استفاده کنید.

 

محافظت از مو

نورخورشید حاوی اشعه UV است که می تواند به موهای شما آسیب وارد آورد.اجتناب از ماندن در آفتاب برای طولانی مدت و استفاده از روسری یا کلاه اگر که ضروری می باشد و یا حمل چتر از جمله اقدامات احتیاطی در این رابطه هستند.همچنین در صورتیکه موهای خود را هایلایت کرده اید مطمئن شوید که در حین شنا در استخر از کلاه شنا استفاده می کنید.

 

توصیه آرایشگرتان را جدی بگیرید

در نهایت آرایشگر شما می تواند بهترین مشاوره را در اختیار شما بگذارد. او روال مراقبت از مو را با توجه به بافت موی شما و نوع رنگ آمیزی آن به شما ارائه می دهد. بنابراین بیشتر به راهنمایی های او توجه کنید.