پارس ناز پورتال

مراقبت های دوران بارداری و آرایش خانم ها

مراقبت های دوران بارداری و آرایش خانم ها

مراقبت های دوران بارداری و آرایش خانم ها 

درباره آرایش کردن و لاک زدن ناخن ها و همچنین رنگ کردن موها که همیشه مورد علاقه خانم ها بوده است باید مطالبی را بگوییم. شما باردارید (تبریک می گوییم!) اما چطور می‌خواهید زیبایی همیشگی خود را در طی این نه ماه حفظ کنید؟ شاید شما از آن دسته زن‌های خوش‌شانسی هستید

 

که دارای پوستی درخشان، ناخن‌های مقاوم، موهای بلند و ضخیم هستید، اما همین شما، دوست دارید در ماه‌های بارداری هم زیبا باشید. مطمئنا شما محصولات زیبایی خود را دوست دارید، اما یک سوال بزرگ: آیا درطی بارداری هم این محصولات برای شما مناسب هستند؟ یک قانون کلی در زندگی وجود دارد: همیشه اول تست کنید.

 

ایندی لی متخصص زیبایی با مواد طبیعی که خط تولید محصولات زیبایی خود را راه‌اندازی کرده، خاطرنشان می‌کند که: “در طول بارداری تغییرات زیادی دربدن شما اتفاق می‌افتد و به بعضی مواد آلرژی و حساسیت پیدا می‌کنید که سابقا اینطور نبوده.” ما از لی و دیگر متخصصان زیبایی درخواست کردیم که نظرات خود را درباره بایدها و نبایدهای این دوران بیان کنند.

 

مراقبت از پوست و آرایش
لی معتقد است: “محصولات آرایشی و بهداشتی زیادی وجود دارند که شما می‌توانید در دوران بارداری برای صورت و بدن استفاده نمایید تا همچنان احساس زیبایی کنید، به خصوص محصولات آرایشی ارگانیک.” امروزه گسترش محصولات طبیعی در صنعت فوق‌العاده است، شما می‌توانید هر رنگ رژ لبی که اراده کردید داشته باشید،

 

هم شیک باشید و هم سلامت. در واقع، اگر بدانید، امروزه چقدر استفاده از محصولات ارگانیک در دنیا رایج شده، شاید بعد از بارداری هم از همین محصولات استفاده کنید.”در کل، مهمترین توصیه لی: پیش از اینکه هر محصولی را به صورت یا بدن خود بمالید، از ترکیبات آن مطلع شوید.

 

علی‌الخصوص زمانی که باردارید، این مسئله دراین دوران بسیار مهم‌تراست. وی معتقد است: “بهترین آنها، محصولاتی هستند که از مواد کمتری تشکیل شده باشند واین مواد شناخته شده باشند. حتی خود شما هم می‌توانید این محصولات را در خانه تهیه کنید، به سبک خودتان.” اما همیشه پیش از استفاده از کرم‌های موضعی، با پزشک خود مشورت کنید.

 

چند توصیه دیگر از لی:
با نوشیدن مقدار زیادی آب و استفاده از کرم مرطوب‌کننده، از پوست خود مراقبت کنید. لی می‌گوید: “این روش یکی از مهمترین راه‌های حفظ حالت ارتجاعی پوست می‌باشد و از خارش و ترک‌خوردگی پوست جلوگیری می‌کند.” موم نرم‌شده عسل برای شکم کاربردی عالی دارد و روغن نارگیل خام مرطوب‌کننده‌ای

 

موثر و کاملا سالم است. اگر کودک شما قرار است از شیر مادر تغذیه کند، شدیدا درمورد محصولاتی که روی سینه استفاده می‌شود، دقت نمایید.التیام‌بخش‌های طبیعی را بیابید: مقدار زیادی روغن یلانگ یلانگ، روغن برگ چای و مرکبات. همه این موارد حاوی عناصری از محصولات ترمیمی پوست هستند، ‌

 

به‌خصوص برای دوران بارداری فوق‌العاده هستند. اگر ناگهان در دوران بارداری بدنتان شروع به جوش زدن کرد، از روغن درخت چای استفاده نمایید، به اعتقاد لی معجزه می کند!از محرک‌ها پرهیز کنید. رزماری، جاسمین و دارچین – کاملا طبیعی– و معروف به افزایش دهنده‌های فشار خون هستند

 

و در عین حال به سرعت عضلات بدن را منقبض می‌کنند، لی می‌گوید: “فقط وقتی در روزهای آخر بارداری هستید و می‌خواهید که فرایند زایمان زودتر اتفاق بیافتد آنها را امتحان کنید!” اما کاملا مراقب خدمات آرایشی و بهداشتی که دریافت می‌کنید باشید؛ اگر پوستی حساس دارید از وکس استفاده نکنید. و باز هم به خاطر حساس بودن پوستتان، از هر چیزی که حاوی ترکیبات مصنوعی معطر است، دوری کنید.

 

ناخن
با توجه به اظهارات چلسیا کینگ، متخصص ناخن و وبلاگ نویس دراین زمینه، “به طور کلی در دوران بارداری رسیدگی به ناخن‌ها، کاملا بی‌خطر است” البته مادامی که لاک فقط بر روی ناخنها قرار گیرد و جذب پوست شما نشود، مانیکور و پدیکور تقریبا بدون هیچ ماده سمی انجام می‌پذیرند.

 

بیشترین مشکل را فضای سالن‌های ارائه خدمات ناخن پدید می‌آورند. کینگ معتقد است:” از تهویه سالن مطمئن شوید.” و چند توصیه از کینگ:

 

از لاک و لاک‌پاک‌کن‌های بدون استون استفاده کنید. این روزها، همه مارکها، از مواد شیمیایی در لاک و لاک‌پاک‌کن‌ها استفاده نمی‌کنند، زیرا مواد طبیعی هم به همان خوبی عمل می‌کنند. کینگ خاطرنشان می‌کند: آنها باید عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر باشد. “پیش از مصرف، ترکیبات آن را از روی بطری چک کنید.”

 

وسایل خود را همراه ببرید. به اعتقاد کینگ، در دوران بارداری تنها راه اطمینان از اینکه به بیماری پوستی و قارچی مبتلا نخواهید شد بردن وسایل خودتان به سالن آرایش است.لذت ببرید. در دوران بارداری، نازپروده‌اید، بنابراین از ساعاتی که در سالن هستید، لذت ببرید، به خصوص در روزهای آخر که شکمتان خیلی بزرگ شده

 

و دستتان به انگشتان پا نمی‌رسد. کینگ می‌گوید که: “این روزها در سالن‌های مانیکور و پدیکور، یک سری هدیه از جمله عروسک‌های پولیشی به رنگ صورتی یا آبی وجود دارد که با توجه به جنسیت بچه می‌توانید با خودتان به خانه ببرید!”

 

موها
پاسکال کسلی، مدیر خلاق سالن YL&TI و مشاور زیبایی برنامه‌های تلویزیونی از جمله “مدرن فامیلی” می‌گوید: “من به شخصه ترجیح می‌دهم، زمانی که خانم‌ها باردار هستند از رنگ‌کردن موها پرهیز کنند، چون این تنها راه صد درصد امن برای آنهاست. قطعا تمامی پاک‌کننده‌های رنگ و مواد دکلره

 

که بر روی تار موی شما استفاده می‌شود حاوی مقادیر زیادی مواد شیمیایی می‌باشد، که جذب پوست سر شما می‌شود، و سپس وارد خون می‌گردند. و دلیل دوم، به دلیل تغییرات هورمونی زیادی که موها در این دوران پشت سر می‌گذارند، در برابر رنگ‌پذیری بسیار مقاوم می‌شوند و در دفعات بعدی آرایشگر شما مجبور می‌شود از مواد شیمیایی قویتری برای رنگ کردن موهای شما استفاده نماید.

 

به اعتقاده کسلی، در دو دوره از بارداری شما باید بسیار مراقب باشید، یکی سه ماه اول بارداری و دیگری سه ماه پس از تولد نوزاد، به‌خصوص اگر قرار است نوزاد از شیر مادر تغذیه نماید. البته منظورمان این نیست که در طول ماه‌های بعدی، اصلا مراقب نباشید. برخی از توصیه‌های کسلی برای حفظ سلامت مادر و نوزاد و داشتن زیبایی افسانه‌ای:

 

رنگ‌های بدون آمونیاک را انتخاب کنید. با آرایشگر خود صحبت کنید ویا اگر می‌خواهید موهای خود را در خانه رنگ کنید، مارک‌هایی که برچسب بدون آمونیاک دارند را استفاده کنید (مارک‌های گارنیر و اورئال محصولات بدون آمونیاک هم دارند). کسلی می‌گوید: “این رنگ‌ها، رنگ‌های سیری هستند، اما ظاهر زیبا و برقی فریبنده به موهای شما می‌دهند که هم زیبا می‌شوید و هم از سلامت آن مطمئن هستید.

 

فویل را انتخاب کنید. استفاده از تکنیک فویل برای مش‌کردن موها بهترین و امن‌ترین گزینه است. چرا؟ کسلی معتقد است: “چون با سطح پوست سر تماسی ندارد.”

 

رنگ مو را رقیق کنید. به اعتقاد کسلی، با اضافه کردن آب و یا روغن بادام، آفتاب‌گردان و یا جوجوبا تحمل مواد راحت‌تر خواهد شد. به یاد داشته باشید، ابتدا هر محصولی را تست کنید. اگر هر محصولی که استفاده نمودید و بدن شما به هر نحوی حساسیت نشان داد – جوش زدید، از بخار آن دچار تهوع شدید– به سرعت همه مواد را بشویید.