پارس ناز پورتال

این مرد در عرض 20 سال یک دهکده ساخت

این مرد در عرض 20 سال یک دهکده ساخت

این مرد در عرض 20 سال یک دهکده ساخت 

این مرد 20 سال از عمر خود را صرف کرده و با تحمل سختی های زیاد موفق شده تا این دهکده عجیب که در تصاویر می بینید را بسازد. هنرمندی به نام سونگ پلیوم، پس از آنکه دو دهه از عمرش را به افتخار تمدن باستانی منطقه، صرف تبدیل یک راه جنگلی به یک دهکده هنری کرد، ملقب به “پدر دره یلانگ” شده است.

 

یلانگ یکی از مناطق سیاسی باستانی است که کارشناسان تاریخی معتقدند بسیاری از فرهنگ های باستانی از آنجا ریشه دارند ولی متاسفانه هیچ گونه بقایای معماری در این دره بزرگ باقی نمانده است.

این مرد در عرض 20 سال یک دهکده ساختهنرمند چینی یک زمین جنگلی را تبدیل به یک دهکده هنری و پوشیده از هنر باستانی کرد

 

هنرمند چینی آقای سونگ پلیوم پس از بازدید از بنای یادبود “خانه دیوانه” در داکوتای جنوبی امریکا که به یاد جنگجویان بومی امریکایی ساخته شده است، بر آن شد تا زندگی خود را وقف ساخت دهکده ای تاریخی در دره یلانگ کند تا بخشی از تاریخ باشکوه این منطقه را دوباره احیا کند.

 

همه چیز از سال 1996 شروع شد، زمانی که سونگ از کار خود به عنوان مدرس استعفا داد و 200،000 متر مربع زمین از کوه های متروکه یک منطقه جنگلی را خریداری کرد.

 

او شروع به مطالعه فرهنگ های رنگارنگ اقلیت های آن ناحیه کرد که سال ها در آنجا می زیستند و از این که متوجه شد بسیاری از آداب و سنن و میراث فرهنگی به دلیل نفوذ فرهنگی تغییر کرده است، بسیار ناراحت شد. از این رو او از بنای “خانه دیوانه” الهام گرفت تا مشابه ای از آن را در کوهای گوئیژو بنا کند.
این مرد در عرض 20 سال یک دهکده ساختهدف این هنرمند احیای فرهنگ باستانی این منطقه بوده است

 

وقتی او برای اولین بار به این منطقه رسید، بیشتر مردم محلی به کار سنگتراشی یا حفاری در کوها مشغول بودند و با فروش سنگ ها امرارمعاش می کردند، ولی او بسیاری از آنها را متقاعد کرد که به جای این کار به او در احیای این سرزمین باستانی کمک کنند.

 

سونگ با به خاطرآوری آن زمان گفت:”من به آنها گفتم فروش اینجا هیچ نکته جالبی ندارد، بیایید در عوض اینجا را بسازیم.”
این مرد در عرض 20 سال یک دهکده ساختاین هنرمند با کمک مردم سنگ تراش این منطقه توانست این دهکده زیبا و پوشیده از مجسمه های باستانی را بسازد

 

آنها به حرف های او گوش داده و به گزارش پارس ناز شروع به ساخت انواع سنگ های زیبا و هنری در زمین او کردند. آنها به تبدیل یک جامعه هنری نزدیک شدند و گرچه برخی از معمارهای اصلی فوت کرده و یا از آنجا رفتند، ولی سرزمین رویایی آنها به دست آمد.

 

مردم منطقه که بسیار در پروژه سونگ دخیل شده و با آن ارتباط عمیقی داشتند، زمانی که سونگ سرمایه اش تمام شد، به او کمک کردند.
این مرد در عرض 20 سال یک دهکده ساختایده ساخت این منطقه از بنای یادبود “خانه دیوانه” در امریکا گرفته شده است

 

در طول بیست سال گذشته، زمین جنگلی سونگ پلیوم به یک دهکده هنری پر از مجسمه های سنگی تبدیل شد که از فرهنگ های باستانی چینی الهام گرفته شده است. اکنون این منطقه یکی از جاذبه های گردشگری مشهور چین محسوب می شود.

این مرد در عرض 20 سال یک دهکده ساختنمای کلی این دهکده شگفت انگیز