پارس ناز پورتال

مزیت های استفاده از نیتروژن در باد لاستیک

مزیت های استفاده از نیتروژن در باد لاستیک

مزیت های استفاده از نیتروژن در باد لاستیک 

در بعضی از آپاراتی ها برای باد لاستیک از نیتروژن بهرهگیری می‌کنند کـه این کار مزیت هـای بسیاری نسبت بـه باد معمولی خواهد داشت. باد نیتروژن چند سالی هست کـه برای لاستیک خودروها بهرهگیری می شود و نسبت بـه باد معمولی مزایای زیادی دارد. در این مطلب پارس ناز فواید باد نیتروژن را برای لاستیک ماشین بیان خواهیم کرد.

 

شاید وقتی برای تعویض روغن و چک کردن باد لاستیک هـای خود مراجعه کرده باشید, با این جمله برخورد کرده باشید: باد نیتروژن برای لاستیک!

 

اما آیا باد نیتروژن تفاوتی در لاستیک ها ایجاد می‌کند؟
کارشناسان بعضی مزایای بهرهگیری از باد نیتروژن را آن گونه برشمرده‌اند:

 

افزایش فوق‌العاده عمر لاستیک:
بـه علت سرد بودن دائمی لاستیک با بهرهگیری از این گاز، عمر لاستیک تا 40 درصد افزایش می‏یابد.

 

نرم شدن کمک فنرهای ماشین:
بـه علت نرم شدن لاستیک‏ها، جلوبندی اتومبیل استهلاک کمتری خواهد داشت و این باعث سالم ماندن اتاق اتومبیل می‏شود و چرخ‏ها تا 70 درصد بالانس می‏شوند.

 

تنظیم دائمی باد لاستیک‏ها:
بـه علت این کـه مولکول‏هـای نیتروژن درشت‏ تر از هوا یا اکسیژن میباشند، هوای گرم و سرد تأثیر زیادی روی این گاز ندارد و همه وقت} اثبات هست. در نتیجه خروج مولکول‏هـای بزرگ تر از لاستیک زمان بیشتری نیاز دارد.

 

کاهش مصرف سوخت:
چون بـه علت تزریق گاز نیتروژن بـه لاستیک، اصطکاک آن با زمین کاهش می‏یابد، در نتیجه مصرف سوخت بـه میزان 10 تا 15 درصد کاهش خواهد یافت.

 

عملکرد فوق العاده ترمز اتومبیل در سرعت‏هـای بالا:
بـه علت نرمی بیش از حد لاستیک‏ها با گاز نیتروژن، عملکرد ترمز ماشین تا 30 درصد التیام می‏یابد.

 

عملکرد بهتر رینگ‏هـای اسپرت:
خشک بودن و کوبیدن رینگ اسپرت خودروها صد درصد برطرف می‏شود و در نتیجه عمر جلوبندی افزایش پیدا کرده و استهلاک لاستیک‏ها کمتر می‏شود.