پارس ناز پورتال

پس از مشاجره با همسر این کار را انجام دهید

پس از مشاجره با همسر این کار را انجام دهید

پس از مشاجره با همسر این کار را انجام دهید 

مشاجره معمولا در زندگی همۀ همسران وجود دارد،رفتار پس از این مشاجرات هست که باعث ایجاد تفاهم بین زوجین خواهد شد. معمولا مخالفت ها بین زن و شوهرها منجر به بحث و درگیری میشود. آیا راهی وجود دارد که هرگز در زندگی بحث نکنیم؟ مسلما خیر! همۀ زن و شوهرها بحث می‌کنند اما می‌توانید با این پیشنهاد ها بعد از مشاجره درست تصمیم گیری کنید.

 

تصمیم گیری بعد از مشاجره

تا ۱۰ بشمارید
این مورد صد در صد موثر هست. زمانی که چیزی بر خلاف میلتان می‌شنوید و با آن موافق نیستید نفس عمیقی بکشید و تا ۱۰ بشمارید. بدون شک دلتان نمیخواهد در آن لحظه باعث ناراحتی همسرتان شوید.

 

یک علامت یا اشاره رمزی برای توقف داشته باشید
وقتی مخالفت با همسرتان به نقطه بحبوحه میرسد میتوانید بحث و جدال ها را با یک علامت یا اشاره رمزی که بین خودتان دارید متوقف کنید. این علامت می‌تواند یک حرکت یا یک کلمه طنز باشد. با اینکار به او نشان می‌دهید که دیگر آستانه صبرتان لبریز شده و دلتان نمی‌خواهد به بحث ادامه دهید.

 

برای برنده شدن تلاش نکنید
همه ي وقت لازم نیست که حق با شما باشد. وقتی با فردی که دوستش دارید بحث میکنید مسئله حق و ناحق بودن شما نیست. حتی اگر به حرف هایي که میزنید کاملا اعتماد داشته باشید برنده شدن در بحث نباید برایتان اهمیت چندانی داشته باشد. اینکار را امتحان کنید تا خیلی زود متوجه تغییر در روابطتان بشوید.

 

بعضی مسائل ارزش بحث کردن ندارند
اختلاف عقیده بین زن و شوهرها کاملا طبیعی هست. به خصوص زمانی که قرار هست به شیوه زندگی فرد دیگری عادت کنیم. اما یک سری مسائل میباشند که اصلا ارزش بحث کردن ندارند و کش دادن آنها فقط باعث ایجاد استرس و اضطراب میشود.

 

همسرتان را در آغوش بگیرید
زمانی که با همسرتان دچار سوءتفاهم و اختلاف نظر میشوید آخرین چیزی که به ذهنتان میرسد تماس جسمی با فردی هست که در مقابلتان ایستاده. هر تماسی با او به شما یادآوری می‌کند که چقدر دوستش دارید و میخواهید کنارش بمانید. وی را در آغوش بگیرید و با اینکار به بزرگترین درگیری ها پایان بدهید.

 

یک کار محال انجام دهید
اکثر ما عادت داریم کارهایی که همسرمان انجام میدهد یا حرف هایي که میزند تعبیر منفی می‌کنیم. اگر ظرفها را نمیشورد به دلیل این هست که هرگز تا کنون به شما در کارهای آشپزخانه کمک نکرده. اگر مناسبت خاصی را فراموش کرده به دلیل این هست که ارتباط شما هیچ اهمیتی برایش ندارد. اینکار غیرممکن را انجام دهید: سعی کنید بفهمید

 

که چرا او چنین احساساتی را دارد «چرا ارتباط تان برایش هیچ اهمیتی ندارد» سپس سعی کنید همه ي چیز را تغییر دهید. اینکار تمام فعل و انفعالات تان را تغییر می‌دهد.

 

هنگام عصبانیت به رختخواب بروید
در ادامه روزی که بحث و مجادله داشته اید شاید به توافق رسیدن ممکن نباشد اما می‌توانید برای خودتان وقت بگذارید و به اندازه کافی استراحت کنید و روز بعد صبح زود از خواب بیدار شوید. اصلا نگران نباشید هیچ اتفاق بدی در طول شب قرار نیست برای ارتباط تان بیفتد.

 

شوخی کنید
 به گزارش پارس ناز یک لطیفه بگویید. این برترین کار برای از بین بردن تنش هاست. با همسرتان با طعنه و کنایه حرف نزنید. در این لحظه فقط یک حرکت بامزه یا یک لطیفه معجزه میکند.

 

برای خود اوقات خوشی را فراهم کنید
محیط اطرافتان تاثیر زیادی در ارتباط شما دارد. یک فضای منفی به راحتی میتواند یک مخالفت را تبدیل به درگیری بزرگی کند. اگر گرسنه هستید یا مکانی که در آن هستید پر از آدم هاي پر سروصداست که باعث می‌شوند صدایتان به هم نرسد تنش ها شدت می‌گیرد. اوقات خوشی را برای خودتان فراهم کنید. مثلا یک نوشیدنی خوشمزه درست کنید. با اینکار هر دو تشخیص می‌دهید که اکنون زمان شام و استراحت هست نه زمان بحث و جدل.