پارس ناز پورتال

مصاحبه جالب و خواندنی با حمید عسگری

مصاحبه جالب و خواندنی با حمید عسگری

مصاحبه جالب و خواندنی با حمید عسگری 

حمید عسگری یکی از مشهورترین و محبوب ترین خواننده های سبک پاپ ایران است که در زیر مصاحبه جالبی با وی را می خوانید. در کارنامه هنری حمید عسکری، آلبوم‌‌های «کما 1»، «کما 2»، «کما 3»، «خوشبختی»، «از عشق» و «دیوونه وار» دیده می‌‌شود. در ادامه مصاحبه با این خواننده را می‌خوانید.

 

بازیگری من هیچ وقت جدی نبود

حمید عسکری خواننده موسیقی پاپ در بیستمین روز از مهرماه در آبادان متولد شد.در کارنامه هنری این خواننده موسیقی پاپ، آلبوم‌‌های «کما 1»، «کما 2»، «کما 3»، «خوشبختی»، «از عشق» و «دیوونه وار» دیده می‌‌شود.در ادامه گفت و گوی ماهنامه «دنیای زنان» با این هنرمند را بخوانید.

 

با توجه به اینکه در کارنامه کاری شما، سابقه حضور در دو فیلم سینمایی «شانس، عشق، تصادف» و «دو دوست» و همچنین مجموعه «شام ایرانی» که در شبکه نمایش خانگی عرضه شد، دیده می‌‌شود و با توجه به بازخوردهایی که از اطرافیان گرفتید، فکر می‌‌کنید در عرصه بازیگری هم مانند عرصه موسیقی موفق هستید؟برای ادامه فعالیت‌‌هایتان در این عرصه تصمیمی دارید؟

 

کارهای سینمایی که من انجام دادم، چندان جدی نبود و در مورد «شام ایرانی» هم حتی به یاد نداشتم که چنین کاری را انجام داده ام.حضور من در عرصه بازیگری از ابتدا هم قرار نبود ادامه دار باشد و خودم این موضوع را به طور کامل می‌‌دانستم. در حال حاضر نیز برای ایفای نقش پیشنهادی ندارم.

 

با در نظر داشتن رویکرد فعلی دفتر موسیقی و سرعت بخشی به روند اعطای مجوز، چنین مسیری رو چطور ارزیابی می‌‌کنید؟برای دریافت مجوزهای آلبوم «دیوونه وار» چه فضایی را احساس کردید؟

روند گرفتن مجوزها سرعت بیشتری پیدا کرده و اهالی موسیقی چندان اذیت نمی شوند که چنین فضایی را در راستای دریافت مجوزهای آلبوم جدیدم احساس کردم.

 

این خواننده موسیقی پاپ در بخش دیگری از صحبت‌‌های خود به موضوع دریافت مجوز از سوی بسیاری از خواننده‌‌ها نیز اشاره کرد و اعمال نظر سایر افراد در این بخش را نادرست دانست.

 

تصور می‌‌کنم هر خواننده ای می‌‌تواند مخاطبان خود را داشته باشد و برای آن‌‌ها برنامه اجرا کند و چنین روندی نه تنها به کسی مربوط نیست بلکه هیچ فردی حق دخالت ندارد.افراد نباید درباره خواندن یا نخواندن یکدیگر نظر بدهند چرا که آن‌‌ها نیز در این کشور زندگی می‌‌کنند و حق دارند از امکانات موجود، استفاده کنند.

 

با توجه به اینکه اگر روند قیمت بلیت کنسرت‌‌ها همچنان در سطوح بالای قیمت باقی بماند، تمامی علاقه مندان موسیقی نمی توانند در اجرای زنده خواننده مورد علاقه شان حضور پیدا کنند، فکر می‌‌کنید مهم ترین دلیل گران بودن قیمت بلیت کنسرت‌‌ها به ویژه در شهر تهران چیست؟

 

اصلی ترین دلیل گران بودن بلیت کنسرت‌‌ها در شهر تهران، گران بودن سالن است چون هزینه بسیار زیادی صرف اجاره سالن می‌‌شود.در روند برگزاری یک کنسرت، هزینه‌‌های بسیاری وجود دارد که تمامی عوامل هیچ گاه به اندازه اجاره سالن در تعیین قیمت بلیت‌‌ها تأثیر گذار نیست و به همین دلیل برنامه گذار برای کسب سود، مجبور به افزایش قیمت بلیت‌‌ها می‌‌شود.

 

در مورد تعیین قیمت بلیت اجراهای زنده در شهر‌‌های مختلف، موضوع ظرفیت سالن‌‌ها نقش اصلی را بازی می‌‌کند به صورتی که ممکن است در برخی از شهرستان‌‌ها شاهد هم اندازه بودن قیمت بلیت کنسرت‌‌ها با اجراهای زنده در شهر تهران باشیم که در این مورد باید گفت، در این نوع شهرها سالن‌‌ها قیمت بالایی ندارند اما ظرفیت کم سالن‌‌ها در تعیین قیمت تأثیر می‌‌گذارد.

 

هم اکنون در بسیاری از شهرها اعلام می‌‌کنند که تنها در فلان سالن مشخص امکان برگزاری برنامه وجود دارد درحالی که ممکن است سالن مورد نظر از ظرفیتی 500 نفره برخوردار باشد و زمانی که سالن 500 نفرظرفیت داشته باشد، تهیه کننده قیمت بلیت‌‌ها را  80 ، 90، 100 و 120 تعیین می‌‌کند تا بتواند از اجرای کنسرت مورد نظر سود به دست بیاورد.

 

افرادی مانند من در جایگاه خواننده به هیچ عنوان در تعیین قیمت بلیت کنسرت‌‌ها نقشی بازی نمی کنیم بلکه بنده و سایر همکارانم چنین آمادگی را داریم که با پایین آمدن قیمت بلیت‌‌ها، دستمزد کمتری بگیریم به شرط اینکه چنین کاهش قیمتی در تمامی بخش‌‌ها وجود داشته باشد.

 

این روزها مشغول چه فعالیتی هستید؟ با توجه به اینکه از انتشار جدیدرین اثر موسیقایی شما با عنوان «دیوونه وار» تنها 6 ماه زمان می‌‌گذرد، برای تولید آلبوم جدید دست به کار شده‌اید؟

 

حمید عسکری جزو خواننده‌‌هایی است که درباره کارهایی که انجام می‌‌دهد، چندان سر و صدا نمی‌کند و بیشتر زمانش را در اتاق کار و استودیوی شخصی سپری می‌‌کند.

 

برای تهیه آلبوم جدید هم اکنون در مرحله پیش تولید به سر می‌‌برم به این معنا که در حال چیدمان گروه همکارانم کنار هم برای این اثر هستم و با توجه به اینکه آلبوم “دیوونه وار” به تازگی منتشر شده، هم اکنون عجله زیادی برای انتشار آلبوم بعدی ندارم.

 

حدود 4 ماه از اینکه شما صاحب فرزند شده اید، زمان سپری شده است.لطفا کمی از حس و حال این روزهای حمید عسکری که پدر بودن را تجربه می‌‌کند، برای طرفداران موسیقی خود بگویید.

 

بعضی افراد به هیچ عنوان بچه دوست ندارند اما به جرأت می‌‌توانم بگویم که من از جمله افرادی بودم که همیشه به بچه‌‌ها علاقه داشتم.به طور معمول در پشت صحنه کنسرت‌‌هایم نیز هر وقت بچه ای حضور پیدا می‌‌کرد، او را برای دقایقی از پدر و مادرش قرض می‌‌گرفتم و با او بازی می‌‌کردم.

 

حضور پسرم کارن باعث شد در زندگی انگیزه عجیب و غریبی پیدا کنم چرا که با آمدن بچه همیشه سرمان گرم است و در مجموع حال بهتری داریم.در برخی شرایط که درگیر کنسرت‌‌های شهرستان می‌‌شویم، شرایط کمی سخت می‌‌شود از این جهت که فرصت کمتری برای دیدن پسرم کارن دارم.

 

آیا امکان دارد حمید عسکری در ادامه فعالیت‌‌های خود سه گانه ای شبیه به «کما» را از این جهت که در ذهن مخاطبان ماندگار شده، دوباره خلق کند؟

 

خیر، برنامه ای برای رقم زدن آثاری شبیه به «کما» ندارم و فکر می‌‌کنم همین که سه گانه «کما» یک بار اتفاق افتاد، کافی است و فکر کردن دوباره برای ایجاد اثری که موفقیت‌‌های اثر قبلی را داشته باشد، چندان فایده‌ای ندارد.