پارس ناز پورتال

معرفی استارتاپ های موفق و پرهزینه دنیا

معرفی استارتاپ های موفق و پرهزینه دنیا

معرفی استارتاپ های موفق و پرهزینه دنیا 

برخی از استارتاپ ها میباشند که با ایده بینظیر و سرمایه گذاری چندان فعالیت خود را شروع میکنند و فورا به نتیجه می‌رسند. استارت‌آپ‌ها در امسال طوفان بزرگی در صنعت فناوری به‌پا کرده‌اند. استارت‌آپ‌ها در حوزه‌هاي گوناگون کاری به موفقیت‌هاي قابل توجهی دست یافته‌ و تحولات چشمگیری ایجاد کرده‌اند.

 

Viptela، راهی بهتر برای مدیریت شبکه‌ها

میزان سرمایه‌گذاری; 108.5 میلیون دلار; Viptela اسم استارت‌آپی هست که از جانب شرکت «Eschenbach» کشور آلمان طراحی شده و با سرمایه‌ 108 میلیون دلار، تلاش میکند به‌عنوان نرم‌افزاری در سیستم ابری «Cloud»، به شرکت‌ها برای مدیریت بهتر شبکه‌هاي رایانه‌اي و ارتقای امنیت کمک کند. 10 درصد کل خرج‌ شرکت‌ها در اساس‌ تله‌کام، در بخش امنیت شبکه‌ها و لوازم این عرصه سرمایه‌گذاری میشود.

 

World View ، ارسال بالون‌ها به استراتوسفر

میزان سرمایه‌گذاری; 15.25 میلیون دلار; استارت‌آپ World View بالون‌هایي به جو کره‌ زمین ارسال میکند که تصویر هاي گوناگونی دریافت کنند. عکاسی فضایی «Space Photography» تا گردشگری فضایی «Space Tourism» از جمله برنامه‌هاي آینده‌ این آلبوم‌ خوشگل عرصه هوافضاست. خرج‌ راه‌اندازی این سیستم، چیزی حدود ۱۵ میلیون دلار برآورد شده هست.

 

Sisense ، تجزیه‌و حلیل ابرداده‌ها برای تاجران

میزان سرمایه‌گذاری; 94 میلیون دلار; Sisense با سرمایه‌ ۹۴میلیون دلار و با مدیریت امیر اراد راه‌اندازی شده هست. آنالیز اطلاعات بزرگ غیر‌فنی که از منابع گوناگون به‌دست می آید، از جانب شرکت سایسنس مدیریت شده و خروجی‌هاي تحلیل اطلاعاتش را در اختیار مشتریانی در ۵۰ شرکت جهان ازجمله تارگت و سامسونگ قرار می دهد. سایسنس در حال ایجاد انقلابی در بازار تحلیل کسب‌و‌کارهاست.

 

Prospera، به‌کار‌گیری هوش مصنوعی در کشاورزی

میزان سرمایه‌گذاری; 7 میلیون دلار; تکنولوژی‌هاي یادگیری عمیق «Deep-Learning» به‌سرعت در حال ایجاد تغییر و دگرگونی در صنایع گوناگون میباشند. شرکت هفت میلیون دلاری «Prospera» هم قصد دارد از این تکنولوژی در صنعت کشاورزی بهره ببرد و با کمک هوش مصنوعی، بازده و بهره‌وری زمین‌‌هاي کشاورزی را افزایش دهد. تیم «Prospera» از تعدادی متخصص رایانه، فیزیکدان و متخصصان امور کشاورزی تشکیل شده تا همه ي جوانب کار به‌درستی پیش برود.

 

Rubrik، راهی بهتر برای پشتیبانی از داده‌هاي شرکتی

میزان سرمایه‌گذاری; 112 میلیون دلار; Rubrik به شرکت‌ها در اساس‌ بک‌آپ گرفتن، بایگانی و محافظت از داده‌ها و اطلاعات‌شان کمک میکند. برای راه‌اندازی این شرکت حدود ۱۱۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده و از جانب مؤسسان سیستم «GOOGLE FILE SYSTEM» راه اندازی شده هست. سیستم Rubrik می تواند اطلاعات را چه از سیستم‌هاي ابری و چه از سیستم‌هاي محلی دریافت کرده و آن‌ها را مدیریت کند.

 

Security scorecard ، اطمینان از امنیت داده‌ها

میزان سرمایه‌گذاری; 7/34 میلیون دلار; این شرکت در اساس‌ خدمات امنیت اطلاعات و مدیریت نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزارهایی که با مشتریان سر و کار دارد. خدمات آن برای سازمان‌ها و مؤسسات علاقه‌مند به امنیت‌داده خوب خواهد بود. ارزش شرکت ۳۴ میلیون دلار هست و از جانب کریم فاریس راه‌اندازی شده هست.

 

Align Commerce تسهیل پرداخت‌هاي بین‌المللی

میزان سرمایه‌گذاری; 20 میلیون دلار; این شرکت امکان دریافت و ارسال پرداخت‌هاي بین‌المللی به واحد پول محلی را برای مراکز تجاری و بنگاه‌هاي اقتصادی گوناگون ایجاد کرده هست. این استارت‌آپ سرشناس دنیای پرداخت مجازی با سرمایه 20 میلیون دلار تأسیس شده هست. کریم فاریس، سرمایه‌گذار این شرکت معتقد هست که سیستم جامع انتقال پولی که «Align» ایجاد کرده، بسیار کارآمدتر و به‌صرفه‌تر از سیستم‌هاي انتقال سنتی هست.