پارس ناز پورتال

معرفی بهترین گوشی های ارزان در پاییز 97 | خرید موبایل با قیمت مناسب در سال 1397

معرفی بهترین گوشی های ارزان در پاییز 97 | خرید موبایل با قیمت مناسب در سال 1397

معرفی بهترین گوشی های ارزان در پاییز 97 

با توجه بـه قیمت بالای تلفن همراه در اینروزها، امروز لیستی از بهترین گوشی هاي ارزان سال 2018 و پاییز 97 را جمع آوری کرده ایم. البته لازم بـه ذکر اسـت کـه گرانترین گوشی فهرست امروز فقط 450 دلار قیمت دارد اما با توجه بـه نرخ دلار نسبت بـه تومان این گوشی ها گران تر می‌شوند، زیرا کـه دلار بـه شدت بالا رفته و ازآن سو درآمدها هم کم اسـت. در ادامه این گوشی ها را معرفی می‌کنیم.

 

خبر خوب این کـه با پیشرفت تکنولوژی، امروزه گوشی هاي هوشمند بسیار خوبی عرضه شده اند کـه قیمت مقرون بـه صرفه اي داشته و می‌توانند کاملاً مناسب افرادی باشند کـه بـه دنبال یک گوشی نسبتاً نیرومند با قیمت پایین هستند. اینگونه گوشی هاي هوشمند برخلاف محصولات ارزان قیمت چندان سال گذشته، با مشکلات سخت افزار و نرم افزاری مانند هنگ کردن هاي متوالی روبه‌رو نیستند و با خیال آسان میتوان از انها استفاده کرد.

 

گوشی موتو جی 6 «Moto G6»

معرفی بهترین گوشی های ارزان در پاییز 97 | خرید موبایل با قیمت مناسب در سال 1397

قیمت پایه: 235 دلار

 

سری جدید محصولات موتو جی 6 روح تازه اي بـه خط تولید یکی از برترین محصولات مقرون بـه صرفه بازار دمیده اسـت. موتو جی 6 جدید اینبار از طراحی ظریف تر و بـه روز تری برخوردار بوده و بدنه باریک آن از جنس شیشه بسیار با کیفیت ساخته شده اسـت. حاشیه هاي اطراف صفحه نمایش هم دراین گوشی جدید بسیار کمتر از قبل شده و با قیمت زیر 300 دلار بعنوان یکی از برترین گوشی هاي ارزان قیمت بازار محسوب می شود.

 

سیستم عامل اندروید نصب شده بر روی این گوشی دارای یک رابط کاربری بسیار ساده، زیبا و البته سبک اسـت کـه باعث می شود باوجود سخت افزاری ضعیف تری کـه در مقایسه با گوشی هاي رده بالا دارد، از سرعت عملکرد بسیار مناسبی برخوردار باشد. دوربین بسیار خوب، و طول عمر مناسب باتری از دیگر مزایای این گوشی مقرون بـه صرفه اسـت.

 

نقاط قوت:

ارزش خرید بسیار بالا

طراحی بسیار خوب

طول عمر خوب باتری

رابط کاربری ساده و تر و تمیز

صفحه نمایش بدون حاشیه

 

نقاط ضعف:

عدم ضد آب بودن واقعی دستگاه «تنها دارای پوشش نانویی اسـت»

 


 

گوشی آنر 7 ایکس «Honor 7X»

معرفی بهترین گوشی های ارزان در پاییز 97 | خرید موبایل با قیمت مناسب در سال 1397

قیمت: 200 دلار

 

آنر 7 ایکس یکی از با کیفیت ترین گوشی هاي مقرون بـه صرفه اي اسـت کـه می‌توان آن رابه هر خریداری پیشنهاد کرد. این گوشی 200 دلاری ظاهری بسیار زیبا و جذاب داشته و صفحه نمایش بلند با نسبت تصویری 18:9 حس و حال کار کردن با محصولی مدرن و رده بالا را منتقل می کند. سیستم عاملی کـه بر روی این گوشی نصب شده در قالب رابط کاربری اختصاصی EMUI 5.1 ارائه شده و سرعت عملکرد بسیار خوبی دارد.

 

با این کـه ظاهر رابط کاربری این گوشی کمی کارتونی بنظر میرسد اما سرعت اجرای اپ ها در آن بسیار بالا بوده و هم چنین قابلیت هاي شخصی سازی زیادی را نیز در اختیار کاربر قرار میدهد. در زمینه دوربین هم آنر 7 ایکس عملکرد مناسبی داشته و می‌تواند نیازهای اولیه کاربران رابه خوبی برآورده کند.

 

نقاط قوت:

کیفیت ساخت و طراحی بسیار بالا

صفحه نمایشی با نسبت تصویری مدرن 18:9 تنها با قیمت 200 دلار

عملکرد سریع و بسیار مناسب

 

نقاط ضعف:

عدم وجود پورت USB نوع C و عدم پشتیبانی از شارژ سریع

عملکرد ضعیف دوربین در شرایط نور کم

ظاهر نه چندان جذاب رابط کاربری EMUI 5.1

 


 

گوشی شیائومی ردمی نوت 5 پرو «Xiaomi Redmi Note 5 Pro»

معرفی بهترین گوشی های ارزان در پاییز 97 | خرید موبایل با قیمت مناسب در سال 1397

قیمت: 240 دلار

 

شیائومی ردمی نوت 5 بـه طرز شگفت آوری یک محصول بسیار جذاب اسـت کـه در بیشتر مناطق دنیا نیز بـه صورت رسمی عرضه شده و قابل خریداری اسـت. ردمی نوت 5 مجهز بـه صفحه نمایشی 6 اینچی اسـت کـه حاشیه هاي بسیار باریکی در اطراف خود دارد. سیستم عامل این گوشی در قالب رابط کاربری اختصاصی MIUI ارائه شده و همانند آیفون ایکس از جسچرهای ناوبری پشتیبانی می کند.

 

بـه این مشخصات یک دوربین دوگانه با کیفیت را نیز اضافه کنید کـه مانند گوشی هاي رده بالا دارای حالت پرتره هم می باشد. چیپ پردازشی نیرومند اسنپدراگون 636 وظیفه پردازش اطلاعات را دراین گوشی بر عهده داشته ودر کنار آن 4 گیگابایت حافظه رم نیز برای این محصول درنظر گرفته اسـت. میزان فضای ذخیره سازی در معرض کاربرن در ردمی نوت 5 برابر 64 گیگابایت اسـت کـه برای تعداد زیادی از کاربران مناسب و کافی خواهد بود.

 

نقاط قوت:

صفحه نمایش خوب با رنگ هایي بسیار جذاب

طراحی بسیار ظریف و باریک

دوربین دوگانه با پشتیبانی از حالت پرتره

رابط کاربری اختصاصی MIUI با قابلیت ها و ویژگی هاي بسیار متنوع

امکان ناوبری گوشی با استفاده از جسچرها

قیمت بسیار مقرون بـه صرفه در مقایسه با رقبا

 

نقاط ضعف:

عدم پشتیبانی از اتصال NFC

ظاهر نه چندان جذاب و نسبتاً قدیمی رابط کاربری

 


 

گوشی نوکیا 6.1 «Nokia 6.1»

معرفی بهترین گوشی های ارزان در پاییز 97 | خرید موبایل با قیمت مناسب در سال 1397

قیمت: 230 دلار

 

نوکیا 6.1 یکیدیگر از محصولات جذابی اسـت کـه اچ ام دی گلوبال پس از بـه دست آوردن امتیاز برند نوکیا روانه بازار کرده اسـت. این گوشی طراحی بسیار زیبا و پیشرفته اي داشته و صفحه نمایش آن در کناره ها حاشیه بسیار کمی دارد، هر چند کـه در بالا و پایین نمایشگر این حاشیه ها تاحدودی زیاد اسـت.

 

دوربین 16 مگاپیکسلی این محصول هم از دیگر مشخصاتی اسـت کـه باعث می شود فراموش کنید در حال کار با یک گوشی مقر ون بـه صرفه و ارزان قیمت هستید. البته قدرت نسبتاً ضعیف پردازشی یکی از مواردی اسـت کـه همواره ارزان بودن گوشی رابه شـما یادآوری کرده و بـه خصوص در هنگام فعالیت هاي سنگین این مسئله بیش از پیش بـه چشم خواهد آمد.

 

نقاط قوت:

صفحه نمایش خوب با رنگ هایي بسیار جذاب و جزئیات زیاد

کیفیت خوب دوربین و عملکرد مناسب در شرایط نور کم و حالت HDR

خوش دست بودن محصول

بلندگوی هاي دوگانه با پشتیبانی از صدای دالبی

امکان سوئیچ سریع و بسیار لذت بخش بین اپ هاي مختلف

اسکنر اثر انگشت سریع و دقیق

 

نقاط ضعف:

طراحی نسبتاً قدیمی و تاریخ گذشته

رنگ بندی بحث برانگیز و نه چندان جذاب

 


 

گوشی شیائومی می ای 1 «Xiaomi Mi A1»

معرفی بهترین گوشی های ارزان در پاییز 97 | خرید موبایل با قیمت مناسب در سال 1397

قیمت: حدود 250 دلار

 

شیائومی می اي 1 دارای بدنه اي فلزی و بسیار شیک اسـت کـه می‌تواند نظر هر بیننده اي رابه خود جلب کند. طول عمر باتری این گوشی نیز بسیار مناسب بوده و مشکلی از بابت کمبود شارژ باتری در طول روز نخواهید داشت. عملکرد این محصول نیز بـه واسطه استفاده از اندروید وان بسیار سریع و مناسب اسـت. دوربین درنظر گرفته شده برای شیائومی می اي 1 با این کـه بهترین نیست اما بـه خوبی میتواند نیازهای کاربران را برطرف کند.

 

نقاط قوت:

رابط کاربری ساده و بسیار کارآمد اندروید

طول عمر بسیار خوب باتری

خوش دست بودن محصول

طراحی بسیار جذاب و شیک

 

نقاط ضعف:

کیفیت صفحه نمایش چندان مطلوب نیست

دوربین گوشی عملکرد متوسطی دارد

 


 

گوشی سامسونگ گلکسی ای 3 «2017» «Samsung Galaxy A3»

معرفی بهترین گوشی های ارزان در پاییز 97 | خرید موبایل با قیمت مناسب در سال 1397

قیمت: حدود 280 دلار

 

مدل 2017 گوشی گلکسی اي 3 سامسونگ یک محصول بسیار زیبا و جذاب بوده و با بدنه شیشه اي و بسیار جمع و جور خود یکی از بهترین محصولاتی اسـت کـه دراین رنج قیمت می‌توان خریداری کرد. این گوشی هم چنین در مقابل نفوذ آب نیز مقاومت خوبی دارد؛ قابلیتی کـه طبق معمولً در میان گوشی هاي مقرون بـه صرفه بسیار کم و بـه ندرت دیده می شود.

 

بـه علاوه، رابط کاربری Samsung Experience از لحاظ قابلیت هاي نرم افزاری عملکرد بسیار خوبی داشته و طول عمر باتری گوشی نیز در حد مطلوبی قرار دارد. البته درکنار این ویژگی هاي خوب، گلکسی اي 3 سامسونگ تعدادی نقطه ضعف هم دارد کـه ازآن جمله میتوان بـه رزولوشن پایین صفحه نمایش و فضای ذخیره سازی نسبتاً کم و 16 گیگابایتی، اشاره کرد.

 

نقاط قوت:

طراحی بسیار زیبا و جذاب

رابط کاربری بسیار کارآمد با قابلیت هاي فراوان

طول عمر بسیار خوب باتری

ضد آب بودن گوشی

اندازه کوچک و جمع و جور بدنه

 

نقاط ضعف:

نسخه نسبتاً قدیمی اندروید و عرضه کند بـه رزورسانی ها

فضای ذخیره سازی نسبتاً کم و 16 گیگابایتی

دوربین نه چندان مناسب

ضعف نسبی در عملکرد گوشی

 


 

گوشی ال جی کیو 6 «LG Q6»

معرفی بهترین گوشی های ارزان در پاییز 97 | خرید موبایل با قیمت مناسب در سال 1397

قیمت: 250 دلار

 

گوشی ال جی کیو 6 یکی از جذاب ترین محصولات مقرون بـه صرفه ال جی اسـت کـه صفحه نمایشی لبه بـه لبه و بدون حاشیه داشته و طراحی ظاهری مدرنی دارد. رابط کاربری اختصاصی این گوشی نیز بسیار زیبا بوده و بر جذابیت محصول بیش از پیش افزوده اسـت. البته با تمام این محاسن اگر بـه فروشنده ها مراجعه کنید ممکن اسـت خرید این گوشی را چندان بشما پیشنهاد نکنند!

 

از جمله علت هاي این مسئله میتوان بـه این موارد اشاره کرد: ال جی کیو 6 بدنه نسبتاً ضعیفی دارد و پشت بدنه آن بـه اسانی خراش میوفتد. عکسهای صفحه نمایش جذابیت چندانی نداشته و کمی مصنوعی بنظر می‌رسد. ودر نهایت این کـه دوربین گوشی حداکثر میتواند عملکردی متوسط داشته باشد. البته از هم بدتر می‌توان بـه نبود اسکنر اثر انگشت اشاره کرد.

 

نقاط قوت:

طراحی بسیار زیبا با نمایشگر لبه بـه لبه

دوربین نسبتاً خوب و کارآمد

 

نقاط ضعف:

پشت بدنه بـه اسانی خراش میوفتد

عملکرد کلی گوشی چندان خوب نیست

 


 

گوشی آیفون اس ای «Apple iPhone SE»

معرفی بهترین گوشی های ارزان در پاییز 97 | خرید موبایل با قیمت مناسب در سال 1397

قیمت: 350 دلار «مدل 32 گیگابایتی» | 450 دلار «مدل 128 گیگابایتی»

 

همه ی مردم توانایی خرید گوشی هاي رده بالا و پرچمدار را ندارند و این واقعیتی اسـت کـه در نهایت اپل هم وادار بـه پذیرفتن آن شده اسـت. این شرکت در ابتدا گوشی هاي خودرا تنها دریک مدل و اندازه روانه بازار می‌کرد، اما با افزایش تقاضا برای گوشی هاي کوچک و مقرون بـه صرفه تر وادار شد تا بـه خواسته کاربران تن داده و آیفون اس اي را عرضه کند. آیفون اس اي را میتوان یکی از بهترین گوشی هاي کوچک بازار بـه شمار آورد.

 

این محصول از لحاظ اندازه نه تنها در میان محصولات اپل بی حریف اسـت، بلکه در مقایسه با گوشی هاي جمع و جور و بـه اصطلاح کامپکت اندرویدی هم عملکرد بـه مراتب بهتری ارائه می‌دهد. دوربین 12 مگاپیکسلی این گوشی قابلیت ضبط ویدیوهای 4K را داشته و از عکسهای زنده جذاب اپل «Live Photos» نیز پشتیبانی می کند و این کـه آیفون اس اي حتی در مقایسه با گوشی هایي مانند آیفون 6 یا 6 اس، از طول عمر باتری بیشتری برخوردار می‌باشد.

 

نقاط قوت:

بدنه بسیار کوچک و سبک

عملکرد بسیار خوب و هیجان انگیز بعنوان محصولی دراین رده قیمت

دوربین بسیار خوب با قابلیت ضبط ویدیوهای 4K

تجربه کاربری و نرم افزاری بسیار روان و پایدار

طول عمر بالای باتری

 

نقاط ضعف:

حاشیه هاي نسبتاً زیاد در اطراف نمایشگر

بلندی صدای اسپیکرها چندان خوب نیست

 


 

در ادامه معرفی گوشی‌ های اندرویدی با ظاهر آیفون ایکس

باوجود این کـه بریدگی بالای نمایشگر در ابتدا در ماه مارس 2017 ودر گوشی هوشمند اسنشیال فون «Essential Phone» معرفی شد. این محبوبیت تا بـه حدی بوده کـه بنا بـه گزارش مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint درسال 2018 تقریبا 300 میلیون دستگاه گوشی هوشمند با بریدگی نمایشگر روانه بازار شده اند کـه از این تعداد 55 درصد اندرویدی بوده و 45 درصد باقیمانده هم متعلق بـه شرکت اپل هستند.

 

گوشی آنر پلی «Honor Play»

معرفی بهترین گوشی های ارزان در پاییز 97 | خرید موبایل با قیمت مناسب در سال 1397

قیمت تقریبی: 300 دلار

 

آنر کـه یکی از برندهای زیرمجموعه هواوی محسوب می شود بتازگی گوشی هوشمند آنر پلی رابا بریدگی صفحه نمایش روانه بازار کرده اسـت. این گوشی کـه قیمت پایه آن از حدود 350 دلار شروع میشود، دارای صفحه نمایشی 6.29 اینچی با وضوح تصویری 2340 در 1080 یا همان +FHD بوده و نسبت ابعاد نمایشگر آن نیز بـه صورت 19.5:9 طراحی شده اسـت.

 

آنر پلی در دو رنگ مشکی و آبی در معرض خریداران قرار گرفته و چیپ پردازشی آن هم از نوع کایرین 970 اسـت کـه یکی از ساخته‌هاي خود شرکت هواوی بـه حساب می آید. میزان حافظه رم درنظر گرفته شده برای این محصول هم بسته بـه مدل آن برابر 4 یا 6 گیگابایت می باشد.

 


 

گوشی ال جی جی 7 پلاس تینکیو «LG G7+ ThinQ»

معرفی بهترین گوشی های ارزان در پاییز 97 | خرید موبایل با قیمت مناسب در سال 1397

قیمت تقریبی: 600 دلار

 

ال جی جی 7 پلاس تینکیو در ماه مه بـه صورت جهانی عرضه شد. این گوشی دارای صفحه نمایشی 6.1 اینچی با وضوح 3120 در 1440 پیکسل یا همان +QHD بوده و نسبت ابعاد آن هم 19.5:9 می باشد. ال جی دراین محصول خود از نمایشگر موسوم بـه FullVision استفاده کرده و البته نمایشگر ثانویه جدید آن هم در دو طرف بریدگی بالای آن تعبیه شده اسـت.

 

چیپ پردازشی نیرومند اسنپدراگون 845 وظیفه پردازش اطلاعات را در ال جی جی 7 پلاس تینکیو بر عهده داشته ودر کنار آن 6 گیگابایت حافظه رم نیز برای این محصول درنظر گرفته شده اسـت. باتری این گوشی دارای ظرفیت متوسط 3000 میلی آمپر ساعتی بوده و از شارژ بی‌سیم با فناوری Quick Charge 3.0 کوالکام پشتیبانی می کند.

 


 

گوشی هواوی نوا 3 «Huawei Nova 3»

معرفی بهترین گوشی های ارزان در پاییز 97 | خرید موبایل با قیمت مناسب در سال 1397

قیمت تقریبی: 500 دلار

 

هواوی نوا 3 کـه تنها دریک مدل عرضه شده یکی از جدید ترین تولیدات کمپانی چینی هواوی اسـت کـه بـه بریدگی بالای صفحه نمایش مجهز می‌باشد. صفحه نمایش این گوشی اندازه‌اي 6.3 اینچی داشته و وضوح تصویری آن هم برابر 2340 در 1080 یا +FHD می باشد.

 

ابعاد نمایشگر نوا 3 هم مانند بسیاری دیگر از پرچمدارهای امروزی بـه صورت 19.5:9 طراحی شده و تراکم پیکسلی آن هم 409 پیکسل در اینچ اسـت. همانطور کـه گفتیم این گوشی تنها دریک مدل آن هم با 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده و چیپ پردازشی درنظر گرفته شده برای آن هم کایرین 970 اسـت.

 


 

گوشی هواوی نوا 3 آی «Huawei Nova 3i»

معرفی بهترین گوشی های ارزان در پاییز 97 | خرید موبایل با قیمت مناسب در سال 1397

قیمت تقریبی: 300 دلار

 

این گوشی بـه همراه مدل استاندارد نوا 3 عرضه شده و همانند آن دارای بریدگی نمایشگر در بالای پانل جلویی می باشد. صفحه نمایش هواوی نوا 3 آی در اندازه 6.3 اینچی طراحی شده و وضوح تصویری آن هم برابر 2340 در 1080 یا همان +FHD می‌باشد. این محصول نیز همانند مدل استاندارد نوا 3 دارای:

 

ابعاد نمایشگر 19.5:9 و هم چنین تراکم پیکسلی 409 پیکسل در اینچ اسـت. چیپ پردازشی کایرین 710 وظیفه پردازش اطلاعات را دراین گوشی بر عهده داشته ودر کنار آن 4 گیگابایت حافظه رم نیز بـه اجرای هر چـه بهتر برنامه‌ها و بازی‌ها کمک میکند. در نهایت این کـه حافظه داخلی هواوی نوا 3 آی برابر 128 گیگابایت می‌باشد.

 


 

گوشی آنر 9 ان «Honor 9N»

معرفی بهترین گوشی های ارزان در پاییز 97 | خرید موبایل با قیمت مناسب در سال 1397

قیمت تقریبی: 200 دلار

 

آنر درسال 2018 یک گوشی مقرون بـه صرفه بنام آنر 9 ان نیز عرضه کرده کـه در بالای نمایشگر خود بریدگی دارد. این گوشی در دو مدل مختلف در معرض خریداران قرار گرفته کـه یکی ازآن‌ها دارای 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی بوده و مدل دیگر هم از 4 گیگابایت رم بـه همراه 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می کند.

 

صفحه نمایش آنر 9 ان اندازه‌اي 5.84 اینچی داشته و وضوح تصویری آن برابر با 2280 در 1080 پیکسل یا همان +HD می باشد. نسبت ابعاد این نمایشگر هم بـه صورت 19:9 درنظر گرفته شده اسـت. آنر 9 ان بـه صورت پیش فرض از سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو استفاده می کند و چیپ پردازشی آن هم از نوع کایرین 659 می‌باشد.

 


 

گوشی اوپو ای 3 اس «Oppo A3s»

معرفی بهترین گوشی های ارزان در پاییز 97 | خرید موبایل با قیمت مناسب در سال 1397

قیمت تقریبی: 160 دلار

 

شرکت چینی اوپو هم اخیراً یک گوشی مقرون بـه صرفه و ارزان قیمت بنام اي 3 اس عرضه کرده اسـت. بنا بـه ادعای شرکت سازنده این گوشی نخستین محصول مقرون بـه صرفه اوپو اسـت کـه دارای دوربین دوگانه در پشت بدنه و بریدگی صفحه نمایش می‌باشد. صفحه نمایش این محصول کـه ازآن با عنوان Super Full Screen یاد می شود اندازه اي 6.2 اینچی داشته، پانل آن از نوع IPS بوده و از وضوح تصویری 1520 در 720 پیکسل پشتیبانی می کند.

 


 

گوشی وان پلاس 6 «OnePlus 6»

معرفی بهترین گوشی های ارزان در پاییز 97 | خرید موبایل با قیمت مناسب در سال 1397

قیمت تقریبی: 500 دلار

 

آخرین گوشی هوشمندی کـه با بریدگی در بالای صفحه نمایش معرفی شده، وان پلاس 6 اسـت. این گوشی رده بالا و البته خوش قیمت دارای صفحه نمایشی 6.28 اینچی از نوع Full Optic AMOLED و با وضوح تصویری 2280 در 1080 پیکسل می باشد و نسبت ابعاد آن هم بـه صورت 19:9 طراحی شده اسـت. وان پلاس 6 از جدید ترین تراشه پردازشی کوالکام یعنی اسنپدراگون 845 استفاده میکند و پردازنده گرافیکی آن هم از نوع آدرنو 630 اسـت.

 

در زمینه قابلیت‌هاي عکاسی و فیلم برداری، این گوشی هوشمند در پشت بدنه خود از یک دوربین دو لنزه با لنز اصلی 16 مگاپیکسلی از تولیدات سونی بنام Sony IMX519 می باشد کـه اندازه پیکسل‌هاي آن برابر 1.22 میکرون بوده و گشودگی دیافراگمی برابر با f/1.7 دارد. لنز ثانویه این دوربین دوگانه هم 20 مگاپیکسلی و از نوع Sony IM376K اسـت.

 

در جلوی بدنه نیز یک لنز دیگر از تولیدات سونی بنام Sony IMX371 تعبیه شده کـه 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 می باشد. وان پلاس 6 در دو مدل عرضه شده کـه یکی دارای 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی بوده و مدل دیگر هم از 8 گیگابایت حافظه رم بـه همراه 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی استفاده می کند.

 


 

گوشی اوپو اف 7 «Oppo F7»

معرفی بهترین گوشی های ارزان در پاییز 97 | خرید موبایل با قیمت مناسب در سال 1397

قیمت تقریبی: 320 دلار

 

پرچمدار اوپو درسال 2018 نیز ظاهری شبیه بـه آیفون ایکس داشته ودر بالای نمایشگر خود دارای بریدگی می‌باشد. اوپو اف 7 از یک صفحه نمایش 6.23 اینچی با وضوح تصویری 2280 در 1080 پیکسل «+full-HD» استفاده کرده و نسبت ابعاد آن هم بـه صورت 19:9 اسـت. این گوشی نیروی پردازشی خودرا از تراشه 64 بیتی و هشت هسته‌اي هلیو پی 60 مدیاتک میگیرد ودر دو مدل مختلف روانه بازار شده اسـت.

 

یکی از این مدل‌ها دارای 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی اسـت در حالیکه مدل دیگر از 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی استفاده می کند. این گوشی در پشت بدنه از یک لنز 16 مگاپیکسلی بـه همراه فلش LED استفاده کرده ودر جلوی بدنه نیز بـه یک دوربین 25 مگاپیکسلی با فناوری AI Beauty 2.0 مجهز شده اسـت.

 


 

گوشی هواوی پی 20 پرو «Huawei P20 Pro»

معرفی بهترین گوشی های ارزان در پاییز 97 | خرید موبایل با قیمت مناسب در سال 1397

قیمت تقریبی: 930 دلار

 

هواوی با پی 20 پرو نخستین گوشی هوشمند دنیا راکه از دوربین سه گانه در پشت بدنه استفاده میکند، معرفی کرد. طراحی این گوشی نیز مانند آیفون ایکس انجام شده و شاهد یک بریدگی در بالای نمایشگر آن هستیم. صفحه نمایش 6.1 اینچی هواوی پی 20 پرو از نوع OLED و با وضوح تصویری +full HD بوده و باتری آن نیز ظرفیتی 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. هواوی برای این گوشی پرچمدار و رده بالا از تراشه پردازشی کایرین 970 استفاده کرده

 

درکنار آن 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی نیز درنظر گرفته اسـت. دوربین سه گانه پشتی دستگاه شامل یک لنز 20 مگاپیکسلی تک رنگ با گشودگی دیافراگم f/1.6، یک لنز 40 مگاپیکسلی RGB با گشودگی دیافراگم f/1.8 و یک لنز 8 مگاپیکسلی تله فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.4 می باشد.

 


 

گوشی ویوو وی 9 «Vivo V9»

معرفی بهترین گوشی های ارزان در پاییز 97 | خرید موبایل با قیمت مناسب در سال 1397

قیمت تقریبی: 350 دلار

 

ویوو هم یکیدیگر از شرکت‌هاي چینی اسـت کـه پرچمدار سال 2018 خودرا با ظاهری شبیه آیفون ایکس و بـه همراه بریدگی نمایشگر روانه بازار کرده اسـت. این گوشی دارای صفحه نمایشی در اندازه 6.3 اینچ از نوع IPS LCD اسـت کـه ازآن تحت عنوان FullView یاد می شود. وضوح تصویری این صفحه نمایش برابر 2280 در 1080 پیکسل و نسبت ابعاد آن هم بـه صورت 19:9 اسـت.

 

از دیگر مشخصات سخت افزاری ویوو وی 9 میتوان بـه چیپ پردازشی اسنپدراگون 626، حافظه رم 4 گیگابایتی و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی اشاره کرد. در زمینه قابلیت‌هاي عکاسی هم یک دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 در جلوی بدنه و هم چنین یک دوربین دوگانه با لنزهای 16 مگاپیکسلی «گشودگی دیافراگم f/2.0» و 5 مگاپیکسلی «گشودگی دیافراگم f/2.2» در پشت بدنه تعبیه شده اسـت.