پارس ناز پورتال

معرفی سرویس درگاه پرداخت دیجی‌پی و انواع آن

معرفی سرویس درگاه پرداخت دیجی‌پی و انواع آن

دیجی‌پی یکی از شرکت‌هایی است که خدمات بسیاری خوبی را در زمینه‌ پرداخت‌های مالی ارائه می‌دهد. سرویس درگاه پرداخت از جمله این خدمات است. البته بسیاری از ما دیجی‌پی را با پلتفرم پرداختی آن می‌شناسیم؛ اما جالب است بدانید که این نهاد پرداختی مهم و معتبر، سرویس‌های متنوعی را در زمینه درگاه پرداخت نیز ارائه می‌دهد.

 

درگاه پرداخت دیجی‌پی مربوط به سایت‌ها، فروشگاه‌ها و بسیاری از کسب و کارها است. هر کدام از این سرویس‌ها خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهند و مشتریان یا مخاطبان خاص خود را دارند. اگر دوست دارید با این درگاه‌ها و مزایای آنها آشنا شوید تا انتها با ما در این مطلب همراه باشید.

 

انواع سرویس‌های درگاه پرداخت دیجی‌پی

 

دیجی‌پی، 4 سرویس درگاه پرداختی را ارائه می‌دهند. این 4 سرویس عبارتند از:

 

درگاه پرداخت واسط

برای بسیاری از مشاغل و فروشگاه‌های آنلاین، دریافت نماد اعتماد الکترونیکی چالش بزرگ و زمان گیر است. گذشته از این دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، کاری پرهزینه و سخت است. این در حالیست که وجود این نماد مهم اهمیت زیادی دارد؛ زیرا دریافت این نماد منزله کسب مجوز برای دریافت درگاه پرداخت است. این درگاه به آنها کمک می‌کند تا تراکنش‌های آنلاین خود را به روشی امن و کارآمد مدیریت کنند.

 

با این حال، همانطور که گفتیم فرآیند دریافت نماد اعتماد الکترونیکی و راه اندازی درگاه پرداخت می‌تواند بسیار پیچیده و زمان‌بر باشد. در این شرایط اگر کسب و کاری بخواهد درگاه پرداخت، دریافت کند، چه راهی پیش‌رو دارد؟

 

متاسفانه بسیاری از کسب و کارها ترجیح می‌دهند دست از تلاش کردن بردارند. اما دیجی‌پی آمده است تا این مشکل را برای شما آسان کند. دیجی‌پی با دریافت تایید از بانک مرکزی، روند دریافت درگاه پرداخت را برای مشاغل و کسب و کارها آسان کرده است.

 

دیجی‌پی خدمات پرداخت یاری را به فروشگاه‌های مجازی که می‌خواهند به صورت آنلاین فعالیت کنند ارائه می‌دهد. این بدان معناست که کسب‌وکارها می‌توانند از خدمات درگاه پرداخت دیجی‌پی استفاده کنند، بدون اینکه مجبور باشند خودشان فرآیند راه‌اندازی پیچیده را طی کنند.

 

با استفاده از سرویس درگاه پرداخت واسط دیجی‌پی، کسب و کارها می‌توانند در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنند. علاوه بر این، سرویس درگاه پرداخت واسط، از مشاغل کوچک پشتیبانی می‌کند و این فرصت را ایجاد می‌کند که در بازار آنلاین به رشد و توسعه برسند.

 

درگاه پرداخت اعتباری

درگاه پرداخت اعتباری دیجی‌پی سرویسی است که کاربران سرویس پرداخت اعتباری دیجی‌پی را با مشاغل ارائه دهنده محصولات و خدمات مرتبط می‌کند. زمانی که کسب و کارهای آنلاین از درگاه پرداخت اعتباری دیجی‌پی استفاده می‌کنند، این امکان را به مشتریان خود می‌دهند که بلافاصله اقلام و خدمات را خریداری کرده و بعداً هزینه آن را پرداخت کنند.

 

داشتن درگاه پرداخت اعتباری در کسب و کار شما به این معنی است که مشتریان می‌توانند اعتبار دریافت کنند و از آن برای خریدهای فوری خود استفاده کنند. این افزایش قدرت خرید به دلیل گزینه‌های اعتباری منجر به خرید بیشتر مشتریان، افزودن اقلام بیشتر به سبد خرید و در نهایت افزایش فروش کسب و کار شما می‌شود.

 

بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی معروف مانند دیجی کالا، هماتیت گلد، دیجی کالا جت و… از درگاه پرداخت اعتباری برای ارائه کالا برای خریدهای مبتنی بر اعتبار استفاده می‌کنند. اگر تا به حال از گزینه خرید اقساطی دیجی‌پی استفاده کرده‌اید احتمالا با این درگاه آشنایی بیشتری دارید.

 

با این حال حالا که صحبت از این درگاه پرداخت شد، بد نیست بدانید که دیجی چی با ارائه اعتباراتی در مبالغ مختلف (از ده تا پنجاه میلیون تومان) امکان خرید اقساطی را نیز برای کاربران 17 تا 70 ساله نیز فراهم کرده است.

 

درگاه پرداخت هوشمند (IPG هوشمند)

درگاه پرداخت هوشمند که با نام Smart IPG نیز شناخته می‌شود، یکی از سرویس‌های پرداخت محبوب است. این سرویس اولین بار توسط فروشگاه اینترنتی دیجی کالا معرفی شد. اما اکنون برای استفاده در وب سایت‌ها و برنامه‌های مختلف گسترش یافته است. درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی برای به حداقل رساندن خطاها در حین تراکنش‌های پرداخت و ارائه بازپرداخت سریع طراحی شده است.

 

این درگاه مانند ناظری است که مراقب شرکت‌های مختلف پرداخت الکترونیکی است و با دقت به عملکرد هر درگاه در زمان واقعی توجه می‌کند. درگاه پرداخت هوشمند به هر درگاه بر اساس میزان توانایی آن امتیاز می‌دهد.

 

این امتیازات تعیین می‌کنند که هر درگاه چند تراکنش می‌تواند انجام دهد. بنابراین، هر چه درگاه پرداختی، عملکرد بهتری داشته باشد، تراکنش‌های بیشتری را می‌تواند انجام دهد و کل فرآیند پرداخت را روان‌تر و کارآمدتر می‌کند.

 

یکی از مزایای کلیدی درگاه پرداخت هوشمند، توانایی آن در شناسایی سریع و رفع مشکلات مربوط به درگاه است. اگر یک درگاه، مشکلی را تجربه کند، الگوریتم امتیاز خود را به طور موقت کاهش می‌دهد تا زمانی که مشکل حل شود.

 

این نظارت تضمین می‌کند که تراکنش‌ها از طریق درگاه‌های قابل اعتماد هدایت می‌‌شوند و بنابراین احتمال پرداخت‌های موفق را برای کاربران افزایش می‌دهد. در نهایت آنکه با استفاده از درگاه پرداخت هوشمند، کسب‌وکارها می‌توانند تجربه پرداخت یکپارچه را با کمترین خطا و بازپرداخت سریع برای مشتریان خود فراهم کنند.

 

درگاه پرداخت اشتراکی

پورتال یا درگاه پرداخت اشتراکی دیجی‌پی نیز سرویسی است که برای مشاغلی طراحی شده است. این سرویس برای مشاغلی که در قالب بسته‌های اشتراک فعالیت دارند، مناسب است.

 

نحوه کار درگاه پرداخت اشتراکی به صورت قرارداد سه جانبه است. یعنی سه طرف درگیر این درگاه هستند، کسب و کار، کاربر، و دیجی‌پی. در واقع قرارداد موافقت میان این سه طرف امضا می‌شود. توافقنامه امضا شده به دیجی‌پی اجازه می‌دهد تا با تایید آن‌ها به طور خودکار وجوه را از کیف پول دیجی‌پی کاربر برداشت کند.

 

مزایای درگاه پرداخت اشتراکی:

راه‌اندازی آسان

کسب‌وکار شما مدل‌های اشتراک مختلفی را برای انتخاب کاربران تنظیم می‌کند. هنگامی که کاربر مدل اشتراک مورد نظر خود را انتخاب می کند، پرداخت اولیه را انجام می دهد.

 

پرداخت‎‌های خودکار

پس از پرداخت اولیه، سرویس پرداخت اشتراکی به طور خودکار در بازه‌های زمانی مشخص طبق قرارداد تمدید می‌شود. این به این معنی است که کاربران مجبور نیستند هر بار که اشتراک خود را تمدید می کنند، رویه‌های پرداخت تکراری را طی کنند. قاعدتا این رویه می‌تواند به راحتی کسب و کارها یا مشتریان کمک زیادی کند.

 

امنیت

از آنجایی که پرداخت‌ها از طریق پلتفرم دیجی‌پی انجام می‌شود، کاربران می‌توانند به امن بودن تراکنش‌هایشان اعتماد کنند. به علاوه، کسب و کارها می‌توانند برای محافظت از اطلاعات مالی حساس خود به اقدامات امنیتی قوی دیجی‌پی کاملا اعتماد کنند.

 

نحوه دریافت درگاه پرداخت دیجی‌پی

شما می‌توانید از طریق لینک زیر برای دریافت خدمات درگاه پرداخت اقدام کنید. شما می‌توانید از قسمت خدمات کسب و کارهای آنلاین در منو، درگاه پرداخت مورد نظر خود را انتخاب و فرم مربوط به دریافت درگاه را تکمیل کنید.

 

https://www.mydigipay.com/

درگاه پرداخت دیجی‌پی برای چه افراد و مشاغلی مناسب است؟

 

حالا که با سرویس‌های درگاه پرداخت دیجی‌پی آشنا شدید بد نیست بدانید که هر سرویس یا هر درگاه پرداختی برای چه افراد و مشاغلی مناسب هستند.

 

درگاه پرداخت هوشمند (IPG هوشمند)

این درگاه برای مشاغل آنلاین، پلتفرم‌های تجارت الکترونیک کاربردی است. همچنین برای کسانی که به دنبال فرآیند پرداخت یکپارچه و بدون خطا هستند و نیز وب‌سایت‌ها که برای بهینه‌سازی تراکنش‌های موفق نیاز به نظارت در زمان واقعی درگاه‌های پرداخت دارند، ایده‌آل است.

 

درگاه پرداخت واسط

این درگاه برای مشاغل و فروشگاه‌های آنلاین و کسانی که دریافت نماد اعتماد الکترونیکی را چالش برانگیز و وقت گیر می‌دانند، مناسب است.

 

درگاه پرداخت اشتراکی

از درگاه پرداخت اشتراکی نیز می‌توان در مشاغلی که خدمات مبتنی بر اشتراک را ارائه می‌دهند یا شرکت‌هایی که می‌خواهند پرداخت‌های دوره‌ای برای بسته‌های اشتراک را خودکار کنند استفاده کرد.

 

درگاه پرداخت اعتباری

این درگاه پرداختی نیز برای مشاغل آنلاین که محصولات و خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند و به دنبال ارائه گزینه‌های پرداخت اعتباری به مشتریان هستند مناسب است.

 

آیا برای استفاده از درگاه‌های پرداخت محدودیتی وجود دارد؟

 

خیر. اگر فکر می‌کنید شرایط لازم برای دریافت درگاه پرداخت دیجی‌پی را دارید کافیست مدارک لازم را به سامانه مربوط به بخش درگاه پرداخت دیجی‌پی ارسال کنید. کارشناسان دیجی‌پی بعد از بررسی مدارک شما، اقدامات لازم را برای ارائه درگاه پرداختی ارائه می‌دهند. در صورتی که مدارک شما مشکلی داشته باشد از طریق کارشناسان دیجی‌پی اطلاع داده می‌شود.