پارس ناز پورتال

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند +عکس

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند +عکس

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند

 

ماشین هاي خودران چند سالی اسـت کـه متولد شده اند، همین چند هفته پیش بود کـه کشور ژاپن بطور رسمی اتوبوس هاي خودران را وارد جاده هاي کشورش کرد. کمپانی هاي زیادی شروع بـه تولید خودرو هـای خودران کرده اند کـه امروز بهترینها رابه شـما معرفی میکنیم. این خودروها می‌توانند آینده حمل و نقل را تغییر دهند، از آئودی تا ولوو بهترین ماشین هاي خودران را در ادامه بررسی می‌کنیم. با پارس ناز همراه باشید.

 

خودرو هـای خودران بـه مجموعه پیچیده‌اي از حسگرها نیاز دارند کـه توسط یک نرم‌افزار بسیار پیشرفته پشتیبانی می شود. وظیفه این نرم‌افزار تفسیر بی‌درنگ جریان عظیمی از داده اسـت. با این‌کـه هنور چند مانع اساسی سر راه بـه‌کارگیری فناوری خودران‌ها وجوددارد، اما خودروسازان دنیا بی‌وقفه در تلاش هستند تا اجزای این فناوری را هرچه زودتر بـه خیابان‌ها و جاده‌ها بیاورند.

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند +عکس

تست‌هاي مختلفی روی خودرو هـای کاملاً خودران در چندین کشور دنیا در حال انجام اسـت. چند مدل خودرو وارد بازار شده‌اند کـه عده اي از ویژگی‌هاي خودران‌ها رابه خریدار ارائه میکنند. خودران‌ها از نظر خصوصیات و مشخصاتی کـه دارند بـه 6 گروه تقسیم میشوند. مهندسان و طراحان جامعه خودرو سازان این خودروها را بر اساس مراحلی کـه در آن قراردارند دسته‌بندی کرده‌اند.

 

ماشین تسلا مدل S

تسلا سردمدار فناوری خودران اسـت. سیستم اتوپایلوت این شرکت کـه درسال 2014 معرفی شد، دائم در حال بـه‌روزرسانی اسـت و از حسگرهای دوربین، رادار و آکوستیک برای پوشش 360 درجه‌اي محیط اطراف خودرو استفاده میکند. این خودرو در میان مدل‌هاي تسلا با قیمت 68 هزار دلار ارزان‌ترین مدل اسـت و با یک شارژ کامل حدود 466 کیلومتر را طی میکند.

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند +عکس

سیستم اتوپایلوت تسلا نزدیک‌ترین نسخه بـه ‌فناوری خودران اسـت. این سیستم قادر بـه‌ نظارت گاز، ترمزها و فرمان در شرایط خاص و ویژه اسـت. در صورتی‌ کـه سیگنال دور زدن آن فعال شود می تواند خط حرکتی خودرا تغییر دهد. تسلا مدل S در حالت Ludicrous در تنها 2.5 ثانیه از صفر بـه ‌سرعت 100 کیلومتر در ساعتمی‌رسد. دراین حالت، جعبه دنده خودرو شتاب بیشتری پیدا میکند.

 

یکیدیگر از ویژگی‌هاي این خودرو سوپرشارژرها «شبکه‌اي از شارژرهای سریع» هستند. این شارژرها با شارژ مجدد در مدت یک ساعت توان حرکتی خودرو را صدها کیلومتر افزایش میدهند. سرویس پخش این خودرو بـه‌دلیل استفاده از اینترنت امکان تهیه فهرستی از ایستگاه‌هاي رادیویی محبوب و شخصی‌سازی آن‌ها را فراهم می کند.

 

مرورگر وب از پیش تعبیه شده، سیستم تعلیق هوا جهت تنظیم شرایط رانندگی و قابلیت بـه‌روزرسانی‌هاي مداوم از طریق اینترنت از دیگر ویژگی‌هاي تسلا مدل S اسـت. سیستم پارک خودکار توسط تسلا بـه‌روزرسانی و اجسام شناسایی شده و فاصله آن‌ها از خودرو رابه اطلاع راننده می رساند. در مجموع، تسلا مدل S از نظر قدرت و بازدهی، بنچمارک خودرو هـای لاکچری اسـت و سرعت و آرامش رابه‌ صاحب خود ارائه می کند.

 

ماشین مرسدس کلاس S

این مدل مجهز بـه ‌سیستم رانندگی هوشمند برای استفاده از کروز بازرسی، کمک بـه حفظ حرکت در میان خطوط و رانندگی برای مدت 12 ثانیه بدون دخالت دست اسـت. بعد ازآن، از طریق یک چراغ هشدار قرمز بـه‌ راننده یادآوری می شود تا مجدد فرمان را نظارت کند. این خودرو دارای موتور 3 لیتری V6 تویین توربو با قدرت 362 اسب بخار یا موتور 4 لیتری V8 تویین توربو با قدرت 463 اسب بخار اسـت.

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند +عکس

مدل‌هاي کوپه و کانورتیبل از موتور V8 استفاده می کنند. سرعت مرسدس کلاس S در عرض 5.3 ثانیه از صفر بـه 100 کیلومتر در ساعت می رسد. سیستم کروز نظارت Distronic قادر بـه ‌تنظیم خودکار سرعت در تقاطع‌ها، پیچ ‌و خم خیابان‌ها، گردش‌ها و رمپ‌هاي کنار بزرگراه‌ها اسـت.

 

علاوه بر این، سیستم فوق می تواند با خواندن علائم رانندگی یا از طریق واکشی اطلاعات مربوط بـه‌ حداکثر سرعت از سیستم ناوبری، سرعت خودرو را تنظیم کند. یکیدیگر از فناوری‌هاي این خودرو سیستم V2V اسـت. مرسدس‌هاي کلاس S بـه‌ کمک این فناوری قادر بـه صحبت با یک دیگر و اشتراک‌گذاری اطلاعات با دیگر رانندگان هستند. قابلیت پارک از راه دور بـه ‌راننده این امکان را می دهد تا از خودرو پیاده شود و با استفاده از گوشی هوشمند آن‌ را پارک کند.

 

لیست فناوری‌ها در همین‌جا متوقف نمیشود. سیستم خودکار ترمز در شرایط اضطراری، تعقیب خودکار سایر خودروها در ترافیک، حفظ حرکت بین خطوط و شناسایی نقطه کور از دیگر مشخصات فنی مرسدس بنز کلاس S اسـت. مرسدس بنز یکی از پیشگامان ساخت خودرو هـای نیمه خودکار اسـت. سامانه کروز تطبیقی معرفی شده از سوی مرسدس بنز بیش از 10 سال اسـت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ماشین بی‌ ام‌ و سری 7

این خودروساز آلمانی تمام ویژگی‌هاي فناوری را دراین سری بـه‌روزرسانی کرده اسـت. یکی از پکیج‌هاي ارائه شده در مدل‌هاي سری 7 پکیج Active Driving Assistant Plus نام دارد کـه از شبکه‌اي از حسگرها برای رانندگی بدون نیاز بـه ‌راننده استفاده می کند. در داخل خودرو، عده اي از فانکشن‌ها توسط سیستم Gesture Control بازرسی میشود. از جمله آن‌ها میتوان بـه انتخاب شبکه رادیویی یا سیستم نظارت آب‌ و هوا اشاره کرد.

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند +عکس

سدان پرچم‌دار بی‌ام‌و با استفاده از یک کلید قادر بـه ‌پارک خودکار اسـت. یعنی این خودرو می تواند در کمترین فضا بـه‌اسانی پارک کند یا از پارک خارج شود. اما یکی از فناوری‌هاي جالب بی‌ام‌و سیستم Traffic Jam Assistant اسـت. این سیستم کـه در واقع نیمه خودران اسـت زمانی‌ کـه ترافیک سنگین اسـت و بـه‌ناچار با پایین‌ترین سرعت حرکت می کنید بازرسی فرمان، ترمز و شتاب‌دهنده رابه‌عهده میگیرد.

 

در نتیجه وظیفه کلافه‌کننده کلاچ و ترمزهای زیاد در حرکت آرام از روی دوش راننده برداشته می شود. البته این سیستم همیشه نیاز دارد کـه راننده دست خودرا روی فرمان نگه دارد حتی اگر هدایت فرمان و کار با پدال‌ها را انجام نمی دهد. از دیگر ویژگی‌هاي اختیاری این خودرو میتوان بـه سیستم گرمایشی در صندلی‌هاي عقب و جلو و اپل کارپلی اشاره کرد.

 

ماشین آئودی A8

شعار این شرکت خودروساز «حقیقت در مهندسی» یا Truth in Engineering اسـت. با چنین شعاری جای تعجب ندارد کـه این برند معروف آلمانی سردمدار فناوری خودران‌ها باشد. مدل پرچم‌دار A8 برای سال 2018 قدرتی نزدیک بـه ‌یک خودران را ارائه میکند. استفاده از ترکیب لیدار و مجموعه‌اي از دوربین‌ها و حسگرهای متفاوت موجب شده تا A8 اولین خودروی خودران سطح 3 باشد.

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند +عکس

این خودرو بـه‌طور مستقل می تواند با حداکثر سرعت 60 کیلومتر در ساعت حرکت کند. این سدان کـه بهترین سدان لاکچری آئودی بـه ‌حساب می آید بـه ‌فناوری ویژه این شرکت یعنی Traffic Jam Pilot مجهز اسـت و ‌مانند بی‌ام‌و سری 7 برای زمانی استفاده میشود کـه ترافیک سنگین اسـت. دراین شرایط، Traffic Jam Pilot وارد عمل می شود و بازرسی خودرو رابه ‌دست می گیرد.

 

این سیستم کـه برای سرعت‌هاي کمتر از 60 کیلومتر در ساعت استفاده میشود قادر بـه‌ بازرسی فرمان، شتاب، ترمز و حتی ایست کامل و حرکت دوباره اسـت. موتور توربوشارژ 3 لیتری V6 با قدرتی معادل 340 اسب بخار مدل استاندارد آن اسـت، اما موتور تویین توربوی 4 لیتری V8 با قدرتی برابر با 460 اسب بخار هم بـه‌عنوان گزینه اختیاری معرفی شده اسـت.

 

یکیدیگر از امکانات اختیاری این خودرو تعلیق اکتیو هوشمندانه آئودی اسـت و شامل یک موتور الکتریکی در هر گوشه خودرو می شود و قادر بـه بالا بردن یا پایین آوردن چرخ خودرو اسـت. اما مهمترین وظیفه آن، قابلیت حرکت خودرو در برابر بی‌نظمی‌ها و اتفاقات داخل جاده اسـت. سیستم AI با دوربین رو بـه‌ جلوی خود جاده را اسکن میکند تا اطلاعات مورد نیاز رابه ‌دست آورد.

 

ماشین ولوو S90

ولوو هم با پیشرفت فناوری در دنیای خودروها بـه‌ سرعت در حال وفق دادن خود با تغییرات اسـت. این شرکت درسال جاری برنامه Drive Me مخصوص خودرا راه‌اندازی کرد کـه بـه شهروندان معمولی امکان استفاده از خودرو هـای خودران در ترافیک روزانه شهر گوتنبرگ سوئد را می دهد.

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند +عکس

برنامه‌اي کـه قرار اسـت تا چند سال آینده فراگیرتر شود و بـه خانواده‌هاي ساکن در چند کشور دیگر نیز اجازه دهد خودران‌هاي سطح دو رابه‌شکل آزمایشی مورد استفاده قرار دهند. خودران‌هاي مدل S90 این شرکت مجهز بـه ‌سیستم Intellisafe اسـت کـه زیر نظر راننده فرمان، سرعت و ترمز خودرو را نظارت می کند. این خودروی 49 هزار دلاری از دو موتور چهار سیلندر بهره می برد:

 

T5 توربوشارژ با قدرت 250 اسب بخار یا T6 توربوشارژ و سوپرشارژ با قدرت 316 اسب بخار. ولوو هم مانند اتوپایلوت تسلا و درایو پایلوت مرسدس بنز اقدام بـه ‌ارائه سیستم مخصوص خود بـه‌نام Pilot Assist کرده اسـت. با این‌کـه این سیستم تا حدود بسیار زیادی خودران اسـت، اما همان‌ گونه نیاز بـه گرفتن ورودی از راننده دارد تا مطمئن شود راننده سر جای خود نشسته اسـت.

 

باوجود این، ولوو اذعان میکند کـه این یک سیستم خودران نیست بلکه بیشتر برای کمک بـه‌ راننده طراحی شده اسـت. این فناوری فرمان خودرو را نظارت میکند و با توجه بـه‌ وضعیت خودرو هـای روبرو سرعت را کم یا زیاد میکند. علاوه بر مدل S90، واگن استیشن V90 و کراس‌اور XC60 هم بـه ‌این سیستم مجهز هستند. ولوو S90 در دسته سدان‌هاي لاکچری سایز متوسط قرار دارد.

 

ماشین جنسیس G80

برای کسانی ‌کـه دنبال مدلی بـه‌ غیر از برندهای لاکچری شناخته شده هستند، G80 یک انتخاب فوق‌العاده و بی‌نظیر اسـت. موتور این مدل در سه نسخه متفاوت عرضه شده اسـت: موتور 3.8 لیتری V6 با قدرت 311 اسب بخار، موتور 3.3 لیتری تویین توربوی V6 با قدرت 365 اسب بخار و موتور 5 لیتری V8 با قدرت 420 اسب بخار. تاچ‌ اسکرین 8 اینچی، و کروز بازرسی از ویژگی‌ هاي این خودرو اسـت.

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند +عکس

شرکت هیوندای با تبدیل خودروی جنسیس بـه یک برند لاکچری قصد دارد جدیت خود در رابطه با مقوله لاکچری رابه ‌دنیا ثابت کند. از همین رو، جنسیس G80 یک پرچم‌دار لاکچری واقعی اسـت و این یعنی آخرین سیستم‌هاي کمک‌رسان بـه راننده در معرض هستند. ترمز اضطراری، کروز بازرسی، حفظ حرکت در خطوط و مجموعه‌اي از حسگرهای ایمنی باعث شده تا این خودرو در میان 10 مدل برتر سال قرار گیرد.

 

قیمت این خودرو 42 هزار و 745 دلار و حداکثر سرعت آن حدود 250 کیلومتر در ساعت اسـت و سرعت آن در عرض 4.9 ثانیه از صفر بـه 100 کیلومتر در ساعت می رسد. مدل G80 اسپرت با جلوبندی خشن و تهاجمی، اکستنشن‌هاي خاص، لاستیک‌هاي 19 اینچی و چراغ‌هاي LED در جلو یک خودروی ویژه محسوب می شود. سیستم اینفوتینمنت تاچ‌اسکرین این مدل بـه‌ همراه سیستم ناوبری، اپل کارپلی و اندروید اتو در مرکز داشبورد قرار دارد.

 

ماشین کادیلاک CT6

کادیلاک CT6 یک خودروی شیک، زیبا و مجهز بـه‌ هاي‌تک اسـت. موتورهای عرضه شده برای این مدل شامل موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو با قدرت 265 اسب بخار، موتور 3.6 لیتری V6 با قدرت 335 اسب بخار و موتور 3 لیتری تویین توربوی V6 با قدرت 404 اسب بخار اسـت. مشخصات این خودرو شامل وای‌فای 4G LTE استاندارد، اپلی کارپلی و اندروید اتو اسـت. مدل رده بالای آن شامل 34 اسپیکر استریو و کروز نظارت می شود.

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند +عکس

کادیلاک از سیستم سوپر کروز خود بـه‌عنوان اولین سیستم واقعی رانندگی بدون نیاز بـه ‌دست انسان یاد میکند. بـه‌گفته کادیلاک، اگر از مسیرهایی کـه نقشه بـه ‌راننده ارائه میدهد استفاده شود، این سیستم میتواند ساعت‌ها بدون کوچک‌ ترین مشکلی بـه‌ حرکت خود ادامه دهد. متأسفانه، این سیستم فقط با مسیرهای مشخص شده کادیلاک کار می کند و این در حالی اسـت کـه:

 

تنها 209 هزار کیلومتر از 77 میلیون کیلومتر جاده‎ها و بزرگراه‌هاي امریکا و کانادا توسط کادیلاک مشخص شده‌اند. باوجود این، سیستم کادیلاک بسیار شگفت‌انگیز اسـت. قیمت این خودرو 55 هزار و 90 دلار اسـت. حداکثر سرعت آن 247 کیلومتر در ساعت و شتاب آن در 5.2 ثانیه از صفر بـه 100 کیلومتر در ساعت میرسد.

 

معرفی این مدل هیبریدی از سوی کادیلاک چندان دور از انتظار نیست. چراکه بیشتر خودروسازان لاکچری دنیا در حال حرکت بـه‌سوی تولید خودرو هـای الکتریکی با آخرین فناوری‌هاي روز دنیا هستند. از طرف دیگر، خودرو هـای هیبریدی در بازار رو بـه ‌گسترش چین محبوبیت زیادی دارند، بـه ‌طوری‌كه میزان فروش کادیلاک دراین کشور حتی از ایالات متحده هم بیشتر اسـت.

 

ماشین لکسوس LS

جدید ترین لکسوس LS طراحی شده از موتور V6 بهره میبرد. این موتور 3.4 لیتری با قدرت 416 اسب بخار شبیه یک خودروی مافوق طبیعی اسـت. باید بـه ‌شجاعت تویوتا آفرین گفت، زیرا این شرکت واهمه‌اي از ایجاد تغییرات بزرگ ندارد و بهترین نمونه آن همین سدان پرچم‌دار اسـت. این خودروی جدید مدل 2018 جهت ساده‌تر کردن رانندگی از برخی ویژگی‌هاي نیمه‌خودران‌ها استفاده می کند.

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند +عکس

یکی از این فناوری‌ها Drive Emergency Stop Assist نام دارد و خودرو با استفاده ازآن دریک خط حرکت می کند و سر پیچ‌ها یا دیدن موانع آن‌ها را دور میزند. علاوه بر آن، ویژگی دیگری تحت ‌عنوان Lane Change Assistبه‌ خودرو این امکان را می دهد تا بااحتیاط کامل وارد خط دیگر شود. البته لکسوس اعلام میکند باوجود آخرین فناوری‌هاي بـه‌ کار گرفته شده، رانندگان هیچ‌گاه نباید تمرکز خودرا از دست بدهند.

 

لکسوس LS با وزن تقریبی 2.2 تن در عرض 4.6 ثانیه از صفر بـه ‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد. بـه‌گفته لکسوس، این خودرو بسیار سریع اسـت. از دیگر نکات جالب توجه این خودرو سیستم اینفوتینمنت و بازرسی ترک‌پد اسـت. نمایشگر بزرگ آن شامل عملکردهای زیادی اسـت کـه کار با آن ‌را کمی دشوار می کند.

 

اما سیستم کروز بازرسی آن بـه‌خوبی کار می کند. صفحه ‌نمایشی کـه میان داشبورد آن قرار گرفته 12.3 اینچ اسـت و از طریق پدی کـه شبیه بـه یک تبلت اسـت ودر کنار صندلی قرار دارد نظارت میشود. در مجموع، این خودرو نسبت بـه ‌مدل‌هاي قبلی لکسوس پیشرفت زیادی داشته و با فناوری‌هاي بـه‌ کار گرفته شده در طراحی آن، بـه ‌یکی از بهترین سدان‌هاي لاکچری دنیا تبدیل شده اسـت.

 

ماشین اینفینیتی Q50S

وقتی صحبت از خودران‌ها میشود کمتر پیش می آید کـه از نیسان نامی برده شود. اما این ‌بار داستان فرق می کند. سدان زیبای Q50S با داشتن مجموعه‌اي از حسگرهای گوناگون عملکرد بسیار خوبی در جهت تأمین ایمنی سرنشینان دارد. کروز نظارت هوشمند، ترمز خودکار و نظارت حرکت بین خطوط درکنار تعدادی از سیستم‌هاي هشدار موجب شده تا خطاهای انسانی راننده تا حد امکان پایین بیاید.

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند +عکس

سدان اسپرت Q50 همان‌ گونه خودروی اصلی و پرفروش‌ترین مدل شرکت نیسان اسـت. مدل معمولی آن از موتور توربوشارژ 2 لیتری inline با قدرت 208 اسب بخار استفاده میکند. موتور مدل‌هاي میان رده شامل موتور 3 لیتری تویین توربوی V6 با قدرت 300 اسب بخار و موتور 3.5 لیتری هیبریدی V6 با قدرت 360 اسب بخار میشوند. مدل‌هاي رده بالا هم از موتور 3 لیتری تیونینگ شده V6 با قدرت 400 اسب بخار استفاده میکنند.

 

اینفینیتی Q50 مدل 2018 در مدت زمان 4.5 ثانیه از صفر بـه ‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد. سیستم DAS نیسان اولین بار با همین مدل بـه ‌دنیا معرفی شده اسـت و شش مود رانندگی در اختیار راننده قرار می گیرد. اینفینیتی، Q50 رابه‌عنوان خودروی سریع خود برای ورود این برند بـه ‌یک عصر تازه برگزیده اسـت.

 

قرار اسـت روحیه اصلی این شرکت در مدل جدید بـه‌ خریداران عرضه شود. نسخه Red Sport 400 در میان مدل‌هاي این خانواده یک سدان اسپرت واقعی اسـت کـه با اضافه شدن عده اي از امکانات، قیمت آن می تواند بـه 60 هزار دلار برسد. در مجموع، اینفینیتی Q50 مدل 2018 یک خودروی سریع با مجموعه‌اي از آخرین فناوری‌هاي روز اسـت.

 

ماشین تسلا مدل 3

تا پیش از این، سیستم اتوپایلوت تسلا یک ویژگی افزودنی بسیار گران‌‎قیمت برای مدل‌هاي S و X بود. اما این مسئله با معرفی خودروی 35 هزار دلاری مدل 3 تغییر کرد. این خودرو باوجود قیمت پایین از اتوپایلوت استاندارد استفاده میکند. این خودروی الکتریکی نه‌تنها نحوه رانندگی را دگرگون میکند، بلکه نرم‌افزار نیمه‌خودران آن قادر بـه‌ دگرگون کردن مواردی بـه‌جز رانندگی اسـت.

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند +عکس

این خودرو در دسته مدل‌هاي لاکچری رده پایین مانند بی‌ام‌و سری 3 و مرسدس بنز کلاس C قرار می گیرد. تسلا مدل 3 فاقد کلاستر ابزار اسـت و تنها یک تاچ‌اسکرین 15 اینچی برای آن طراحی شده کـه علاوه بر ارائه اطلاعات اساسی مانند سرعت، وضعیت خودرو و میزان باتری باقیمانده، جهت تفریح و سرگرمی، ناوبری و نظارت‌هاي آب ‌و هوایی نیز استفاده می شود.

 

این خودرو در مدت زمان 5.6 ثانیه از صفر بـه ‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت شتاب میگیرد. باتری این خودرو از سلول‌هایي کـه حاصل یک فرمت و فرمول شیمیایی جدید کـه توسط پاناسونیک طراحی و تولید شده استفاده می کند. این سلول‌ها در گیگافکتوری تسلا در نوادای امریکا در قالب باتری اسمبل می شوند. تسلا تنها خودروسازی اسـت کـه شبکه ایستگاه‌هاي شارژ مخصوص بـه‌ خودرا طراحی و توسعه داده اسـت.

 

تسلا مدل 3 میتواند حداکثر تا 120 کیلووات شارژ شود. هم چنین، تسلا کلیدهای مرسوم خودرو را در مدل 3 حذف کرده و با استفاده از ارتباط بلوتوث کم‌انرژی و احراز هویت مالک از طریق گوشی هوشمند امکان گشودن قفل‌ها و روشن کردن خودرو را فراهم میکند.

 


 

و در ادامه یک پکیج زیبا و متفاوت از 8 برند آلمانی بازار خودروی ایران

 

درباره هشت برند آلمانی مختلف حاضر در بازار ایران کـه در بازه قیمتی بیش از 100 میلیون تومان بـه خریداران، ماشین هایي دینامیک، زیبا و متفاوت عرضه می کنند.

 

خودرو اوپل

وضعیت: توقف واردات

مدل پیشنهادی: آسترا سدان 2014

قیمت: 100-130 میلیون

موتور: چهار سیلندر توربو 1600 سی سی

قدرت: 165 اسب بخار

مهمترین ویژگی: لذت رانندگی بالا

 

مدل هایي از اوپل کـه در ایران عرضه شده شامل سه گونه کورسا هاچ بک، آسترا سدان و اینسیگنیا سدان اسـت کـه در فاصله زمانی 92 تا 94 بـه تعداد 500 دستگاه وارد کشور شده و بعد برای همیشه عرضه شان متوقف شد.

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند +عکس

این سری آستراسدان بـه واسطه دینامیک بالای رانندگی و قیمت مناسب ارزش خرید بالایی دارد. این محصول کـه توانسته جایزه خودروی سال اروپا را هم بخود اختصاص دهد، هم رده هیوندای لانترا بوده و کیفیت سواری کم نظیری دارد.

 

خودرو پورشه

وضعیت: توقف واردات

مدل پیشنهادی: پورشه باکسترS

قیمت: 850- 900 میلیون

موتور: چهار سیلندر توربو 2500 سی سی

قدرت: 345 اسب بخار

مهمترین ویژگی: سرعت و شتاب هیجان انگیز

 

یکی از 10 کابین زیبا و لوکس جهان متعلق بهمین خودرو اسـت ضمن این‌کـه موتور نیرومند و بازمهندسی شده اش بیش از 345 اسب بخار قدرت تولید کرده و با حجم دقیق 2500 سی سی قادر اسـت راننده و سرنشین کناری را در کمتر از پنج ثانیه بـه سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند.

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند +عکس

تجربه رانندگی با این کوپه آلمانی بـه حدی شگفت انگیز اسـت کـه مجله معروف موتورترند اعلام کرده علت تزریق این اندازه کیفیت و قدرت بـه باکستر اس را باوجود حضور مدل برجسته 911 نمی فهمد!

 

خودرو اسمارت

وضعیت: توقف واردات

مدل پیشنهادی: فور 4

قیمت: 200-220 میلیون

موتور: چهار سیلندر توربور 1400 سی سی

قدرت: 140 اسب بخار

مهمترین ویژگی: لذت رانندگی بالا

 

یک واردکننده خاص ایرانی از طریق تیونری آلمانی یعنی مک، درسال 95 اقدام بـه واردات تعداد معدودی اسمارت فور 2 و فور 4 بـه بازار ایران کرد کـه برخی ها حجم آنرا 100 و برخی دیگر 200 دستگاه می‌دانند.

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند +عکس

با این حال سری فور 4 اسمارت با توجه بـه ابعادی هم اندازه یک هاچ بک کوچک شهری، موتور تقویت شده و ظاهر ارتقایافته خودرویی در ترافیک شهری مخرب تهران هم بـه آسانی قابل استفاده اسـت. این یعنی با اسمارت میتوانید آسان پارک کنید ودر عین حال بـه لطف ابعاد کوچک قادر بـه حرکت سریع هستید.

 

خودرو آئودی

وضعیت: توقف واردات

مدل پیشنهادی: کیو 5 سدان 2014

قیمت: 500 میلیون

موتور: چهار سیلندر توربو 2000 سی سی

قدرت: 222 اسب بخار

مهمترین ویژگی: لذت رانندگی بالا

 

با این‌کـه Q5 بعنوان یک کراس اوور بـه نسبت لوکس آلمانی در بازار ایران هیچوقت خدمات شایسته اي نداشته ولی بـه واسطه کیفیت ساخت بالا، بعد از گذشت چهار سال هنوز هم کیو 5 اتومبیلی بـه نسبت محبوب در میان خریداران سخت پسند اسـت. امروز نسخه هاي کارکرده بین پنج تا 40 هزار کیلومتر Q5 در نمایشگاه هاي تهران تا 500 میلیون تومان برای فروش گذاشته می شود.

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند +عکس

خوشبختانه موتورهای آئودی بـه فناوری TFSI مجهز بوده و علاوه بر مصرف سوخت پایین، کشش بسیار بالایی دارند کـه این درکنار یک گیربکس هشت دنده اتوماتیک و تیپ ترونیک کـه نیرو رابه چهار چرخ منتقل می کند، در کمتر از هفت ثانیه هم بـه سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد.

 

خودرو بورگوارد

وضعیت: ادامه واردات

مدل پیشنهادی: bx7

قیمت: 279 میلیون

موتور: چهار سیلندر توربو 2000 سی سی

قدرت: 224 اسب بخار

مهمترین ویژگی: طراحی جذاب

 

چیزی بین یک فولکس واگن تیگوان و یک خودرو باکیفیت چینی بورگوارد محصولی اسـت خاص، ناشناس و عجیب کـه کسی از سطح عملکردش خبر ندارد.

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند +عکس

ولی این خودرو در نمای کلی و برخورد اول محصولی جذاب، باکیفیت ساخت متوسط و البته جادار بنظر می رسد. بی ایکس 7 کـه گنجایش هفت سرنشین را دارد. حریف مستقیم دی اس 6 اسـت در حالیکه هم قیمت کمتری نسبت بـه این خودروی فرانسوی داشته و هم گنجایش و قدرت و امکانات بیشتری دارد.

 

خودرو ب ام و

وضعیت: ادامه واردات

مدل پیشنهادی: سری 2 رودستر

قیمت: 420-450 میلیون

موتور: چهار سیلندر توربور 1800 سی سی

قدرت: 231 اسب بخار

مهمترین ویژگی: سقف بازشونده

 

در شرایطی کـه با قانون جدید واردات عملا ورود هر نوع خودروی روباز و اسپورت بـه کشور بدلیل قیمت بالاتر از 40 هزار دلار منع شده، وجود رودستری سری 2 ب.ام.و و با قیمتی 400 میلیونی یک غنیمت اسـت.

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند +عکس

این خودرو زیبا محصولی متناسب جوانان و اقشار مرفه اسـت. سری 2 کانورتیبل با موتورهای 184 تا 252 اسب بخار قدرت، گشتاور 290 تا 350 نیوتن متر و شتاب صفر تا 100 کیلومتری 6.1 ثانیه اي، خودروی جذابی برای افرادی اسـت کـه می‌خواهند لذت رانندگی رابا یک خودروی روباز «کروک» تجربه کنند.

 

خودرو فولکس واگن

وضعیت: ادامه واردات

مدل پیشنهادی: تیگوان 2018

قیمت: 300-350 میلیون

موتور: چهار سیلندر توربو 2000 سی سی

قدرت: 180 اسب بخار

مهمترین ویژگی: تکنولوژی ساخت عالی

 

تیگوان شاسی بلندی شهری در سگمنت کراس اوورهای کوچک اقتصادی اسـت و با طول 4.48 متر، دقیقا هم اندازه کیا اسپورتیج QV و هیوندای توسان اسـت. البته کـه هر خواننده اي کـه آگاه بـه وضعیت صنعت خودرو باشد، می‌داند کـه قیاس هیوندای و فولکس واگن قیاس غلطی اسـت.

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند +عکس

در تیگوان سطح تکنولوژی بالاست، سیستم پارک خودکار درکنار صفحه کلاستر پشت فرمان کـه برگرفته از محصولات برند آئودی اسـت، سیستم جعبه دنده دوکلاچه هفت سرعته کـه سرعت و دقت بالایی دارد درکنار یک داشبورد ارگونومیک و مدرن همه ی چیز را مهیای یک سواری لذبتخش و مفرح می کند.

 

ماشین مرسدس بنز

وضعیت: ادامه واردات

مدل پیشنهادی: مرسدس بنز اي 200

قیمت: یک میلیارد تومان

موتور: چهار سیلندر توربور 1991 سی سی

قدرت: 181 اسب بخار

مهمترین ویژگی: کابین مجلل، سواری نرم

 

سرلیست سدان هاي اندازه متوسط جهان با قیمتی رویایی و تعدادی انگشت شمار در سطح شهر، یک خودروی لوکس تمام عیار اسـت کـه مخصوص تجار، بازرگانان و مدیران صنایع بزرگ بوده و نیازهای یک خانواده بزرگ رابه خوبی در عالی ترین سطح ممکن پاسخ می دهد.

معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند +عکس

فضای عالی اتاق با فاصله بین دو محور 2.92 متر یکی از بهترینها در کلاس خود اسـت ضمن این‌کـه موتور و گیربکس عالی عمل کرده، ایمنی بالا بوده، تجهیزات رفاهی بـه شدت گسترده و کامل بوده و سواری پایداری و جاذبه بسیاری دارد. درواقع با خرید اي 200، ضمن بـه دست آوردن یک اس کلاس واقعی، حدود دو میلیارد تومان هم در هزینه خود صرفه جویی می کنید.