پارس ناز پورتال

معرفی 9 پرده مناسب دکوراسیون مینیمال

مجموعه : دکوراسیون
معرفی 9 پرده مناسب دکوراسیون مینیمال

پرده در دکوراسیون مینیمال چه اهمیتی دارد و چرا این سبک از دکوراسیون در حال حاضر به شدت رایج و محبوب شده است؟ کاربران در جامعه امروز بیشترین وقت خود را در خانه‌ها می‌گذرانند و به همین دلیل دکوراسیون خانه اهمیت زیادی پیدا کرده است.

 

سبک دکوراسیون مینیمال از آن دسته از سبک‌هایی است که بدون هیچ شلوغی و با پرهیز از استفاده از تزئینات مختلف زیبایی حداکثری را در محیط خانه ایجاد می‌کند. به قول مینیمالیست‌ها زیبایی در سادگی است.

 

البته هنر دکوراسیون مینیمال و پیاده‌سازی آن در خانه به این راحتی‌ها نیست و حتما باید در این باره تجربه و تخصص داشته باشید. یکی از مهم‌ترین بخش ها در چنین دکوراسیونی نیز پرده ‌ها هستند. در ادامه در کنار تشریح نکات مربوط به این سبک از دکوراسیون در خانه‌های امروزی، جذابیت‌های خرید پرده مینیمال برای آن را نیز به شما معرفی خواهیم کرد. 

 

بررسی لغوی مینیمال

 

قبل از اینکه به بررسی دکوراسیون مینیمال و البته استفاده از پرده در دکوراسیون مینیمال بپردازیم، لازم است تا این کلمه را که بیشتر از زبان فرانسوی وارد شده را برای شما معنی کنیم. در لغت این واژه به معنی حداقل است و در دکوراسیون خانه می‌توان آن را بهینه‌سازی حداکثری فضاها با کمترین متریال ممکن در نظر گرفت. اگر بخواهیم این سبک دکوراسیون را تنها در یک جمله بیان کنیم، باید جمله معروف زیبایی در سادگی است را در نظر بگیریم.

 

دکوراسیون مینیمال چه دکوراسیونی است؟

 

برای اینکه بدانیم پرده مینیمال چیست، ابتدا لازم است ویژگی‌های این دکوراسیون را معرفی کنیم تا در زمان خرید پرده برای دکوراسیون مینیمال دست روی گزینه‌های عالی بگذارید و یک خرید ایده آل برای خود رقم بزنید. از هر فروشنده‌ای هم ایده‌های معمولی را قبول نکنید.

 

دکوراسیون مینیمال در واقع هنر استفاده از تمام فضاها با حداقل تزئینات و حذف کردن تمام لوازم اضافی در منزل است. داشتن یک فضای باز و البته زیبا و دلنشین تمام جذابیت‌هایی است که در دکوراسیون مینیمال به دنبال آن هستیم. از جمله اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌توان برای دکوراسیون مینیمال برشمرد، موارد زیر هستند:

 

* حذف تمام وسایل غیر ضروری از دکوراسیون خانه

* انتخاب وسایل در دکوراسیون بر اساس نیاز و ضرورت

* استفاده از اشکال هندسی با خطوط صاف مانند مربع، مستطیل و …

* استفاده از رنگ‌های خنثی

* به کار گیری بافت‌های طبیعی

* تکیه بر نور طبیعی

 

چرا دکوراسیون مینیمال محبوب است؟

دلایل زیادی را می‌توان برای محبوبیت دکوراسیون مینیمال بیان کرد. البته همه چیز وقتی زیبا می‌شود که سلیقه کاربران امروز را به عنوان اصلی‌ترین دلیل محبوبیت این نوع دکوراسیون بیان کنیم.

 

خیلی از کاربران حتی بدون داشتن شناخت علمی نسبت به دکوراسیون مینیمال به آن جذب شده و در حال استفاده از آن هستند. این موضوع تنها می‌تواند یک دلیل اصلی داشته باشد، زیبایی. بله زیبایی و جذابیت‌های ظاهری را می‌توان اصلی‌ترین دلیل محبوبیت این نوع دکوراسیون در نظر گرفت. در این بین دلایل دیگری مانند:

 

* سادگی

* عدم نیاز به وسایل و تزئینات خیلی زیاد

* باز شدن فضاهای خانه

* ایجاد محیطی آرام و لطیف

* استفاده از عناصر طبیعی

* متناسب با هر سلیقه

* استفاده از ایده‌های بسیار زیاد

 

را نیز می‌توانیم به دلایل محبوبیت این نوع از دکوراسیون‌های امروزی اضافه کنیم.

معرفی 9 پرده مناسب دکوراسیون مینیمال

اجزای مهم در دکوراسیون مینیمال

ایده‌های بسیار زیادی برای اجرای دکوراسیون مینیمال در منزل وجود دارد. البته برای اینکه در نهایت نتیجه نهایی بهترین شود، لازم است تا شما شناخت کافی نسبت به نقش و تاثیر هر یک از اجزا داشته باشید.

 

مثلا بدانید که پرده مینیمال قرار است چه نقشی داشته باشد و یا مبلمان و رنگ دیوارها در این نوع دکوراسیون چه نقشی دارند. با درک تمام این موارد پیاده‌سازی این نوع دکوراسیون می‌تواند خیره کننده باشد. با این حال لازم است تا اجزای اصلی این نوع دکوراسیون را نیز با شما در میان بگذاریم که به شرح زیر هستند:

 

* پرده

* کفپوش‌ها

* کابینت‌ها و کمد‌ها

* وسایل بزرگ موجود در خانه

* دیوارها و سقف‌ها

* رنگ اصلی حاکم بر فضا

* قالب پنجره

 

البته اجزای دیگری مانند تابلوهای تزئینی و محصولات دکوراتیو از جمله آینده و شمعدان و میزها را نیز می‌توان به اجزای دکوراسیون مینیمال اضافه کرد. اما با توجه به ساده‌سازی فضا استفاده از این اجزا و نحوه چیدمان آنها به سلیقه اشخاص بستگی خواهد داشت.

 

پرده مینیمال چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

پرده ‌ها نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در محیط خانه‌ها دارند. از این گذشته حضور آنها بر اساس نوع دکوراسیون می‌تواند زیبایی‌های خانه را چندین برابر کند. بسیار مهم است شما دقیقا متناسب با سبک دکوراسیون منزل خود برای انتخاب پرده اقدام کنید. خرید از فروشگاه‌هایی با تعداد و تنوع بالای پرده برای سبک‌های مختلف می‌تواند چنین شرایطی را برای شما فراهم آورد.

 

پرده مینیمال در واقع به نوعی از پرده اطلاق می‌شود که در عین داشتن سادگی در طرح و رنگ، دارای یک سبک مدرن است و می‌تواند زیبایی سبک دکوراسیون مینیمال را به اوج خود برساند. این نوع پره‌ها با اینکه به نظر ساده می‌رسند، اما ایده‌های بسیار جذابی پشت آنها مخفی شده و با همان اولین دید هر چشمی به آن خیره باقی خواهد ماند.

 

انواع پرده مینیمال

 

معرفی 9 پرده مناسب دکوراسیون مینیمال

با توجه به اهمیت پرده در دکوراسیون مینیمال لازم است تا در انتخاب این جزء دقت زیادی داشته باشید. انواع مختلفی از پرده ‌ها را می‌توان به عنوان پرده مینیمال در نظر گرفته و از آنها استفاده کرد. پرده ‌هایی از جمله:

 

* پرده شید

* پرده زبرا

* پرده پانچ

* پرده حریر

* پرده کرکره‌ای

* پلیسه

* تراک

* هانیکوم

* سیلوئت

 

و به صورت کلی پرده ‌هایی که بیشتر تک لایه بوده و به سبک‌های مدرن نزدیک‌تر هستند را می‌توان به عنوان پرده مینیمال به کار برد. این نوع پرده ‌ها البته خودشان طرح‌های بسیار متنوعی دارند و بر اساس رنگ و طرح مورد علاقه و موجود در دکوراسیون خانه باید برای انتخاب آنها اقدام نمود.

 

مزایای پرده مینیمال

معرفی 9 پرده مناسب دکوراسیون مینیمال

استفاده از پرده مینیمال برای دکوراسیون‌های امروزی مزیت‌های بسیار زیادی دارد. همان طور که می‌دانید با ورود به فضای خانه معمولا پرده ‌ها جزء اولین اجزایی هستند که در دید قرار گرفته و تاثیر رنگ و طرح آنها روی دکوراسیون بسیار زیاد خواهد بود.

 

از این گذشته به دلیل حجم بسیار زیادی که دارند، تأثیرپذیری به مراتب بیشتری نیز پیدا می‌نمایند. به همین دلیل لازم است تا در خرید پرده مینیمال نهایت دقت را داشته باشید.از جمله مهم‌ترین مزیت‌های پرده در دکوراسیون مینیمال نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

* زیبایی ظاهری مثال زدنی

* ساده‌سازی هرچه بیشتر فضا

* امکان تنظیم میزان نور در محیط خانه

* امکان ترکیب رنگ‌های زیبا با سایر رنگ‌های موجود

* دریافت حس آرامش و لطافت از پرده

* بالاتر بردن حس صمیمیت در میان اعضای خانواده

* تنوع بسیار بالا هم در مدل و هم در رنگ و تناسب با انوع سلایق

 

از چه فروشگاهی می‌توانم پرده مینیمال بخرم؟

اگر به دنبال یک فروشگاه معتبر پرده هستید که تمامی محصولات خود را به صورت آنلاین در اختیارتان قرار دهد، فروشگاه پرده وراتی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.اگر قصد خرید پرده مینیمال را دارید حتما یک سر به فروشگاه پرده وراتی بزنید.

 

این فروشگاه در مشاوره اولیه پیش از خرید تا اندازه گیری پنجره‌ها، نصب پرده و حتی خدمات پس از فروش، می‌تواند به شما خدمات ارائه کند تا بهترین دکوراسیون و پرده را برای محیط خود انتخاب کنید.