پارس ناز پورتال

مقاصد گردشگری ایرانیان در پاییز و زمستان

مقاصد گردشگری ایرانیان در پاییز و زمستان

مقاصد گردشگری ایرانیان در پاییز و زمستان 

مردم ایران در فصل هـای پاییز و زمستان کشور هـای خاصی را برای گردش و تفریح انتخاب می‌کنند که میتوانید انها را در زیر ببینید. در قرآن فرمان «سیروا فی الارض» شش بار آمده است اما با این حال تعداد کمی از ما حاضریم از گرفتاری هـای روزمره فاصله بگیریم و دل بـه سفر دور و دراز بسپاریم.

 

پاییز و زمستان اصولا فصل سفر نیستند. معمولاً در این فصول همه ی ي ترجیح میدهند بـه کار و فعالیت بپردازند و اگر فرصتی هم پیدا کردند آن را بـه استراحت در منزل شان اختصاص بدهند.کمتر بودن تعطیلی ها و مدرسه بچه ها هم دلیل مضاعفی است برای این کسادی بازار گردشگری.

 

با این حال پیش از فرا رسیدن فصل امتحانات محصلان و دانشجویان و البته فصل سرما، تقریبا آخرین فرصت هـای سفر در سال 95 هم در پیش است.اگر تاب صبر کردن تا عید نوروز یا تابستان را ندارید و بـه دنبال مکانی برای سفر میگردید، این گزارش را بخوانید. اگر قصد سفر هم ندارید شاید بعد از خواندن این گزارش تصمیم بگیرید و مثل ما وسوسه آب و هوایی عوض کردن بـه سرتان بزند.

 

ییلاق و قشلاق، همچنان مد روز

اصل اول گردشگری عوض کردن آب و هواست. بـه همین دلیل است که این روزها مشاوران تورها، کشور هـای استوایی را پیشنهاد میدهند. بـه عبارت دیگر حالا فصل کشور هـای گرمسیری است. البته همچنان درخواست ها برای ترکیه، استانبول، ارمنستان، آذربایجان و گرجستان بیشتر از بقیه نقاط دنیا است. اگر سرمای این کشورها را بـه جان میخرید، دیگر برای ویزا و هزینه سفر چندان بـه مشکل بر نمی‌خورید.

 

ترکیه: استانبول و دیگر هیچ. این قسمت اروپایی ترکیه همیشه در صدر مقاصد مهم گردشگری ایرانیان قرار دارد. کودتای ترکیه نتوانست این میل را خاموش کند چه برسد بـه سرمای هوا. اگر قصد دارید بـه ترکیه بروید اما از استانبول خسته شده اید میتوانید برای این روزها قونیه را امتحان کنید.
مقاصد گردشگری ایرانیان در پاییز و زمستان

در این شهر تورهای مناسبتی برای بزرگداشت مولوی برگزار میشود و بازدید از مقبره این شاعر بلندآوازه ایرانی در برنامه ها قرار دارد. البته هزینه شرکت در مراسم بزرگداشت مولوی بر عهده خود گردشگران است. در شهر هـای دیگر ترکیه، اگر برای تان مهم باشد، در آنتالیا هم این روزها نمایشگاه کشاورزی برقرار است، ما هم که همه ی ي کشاورز.

 

گرجستان: آذربایجان و ارمنستان که غیر از تفریحات شان تقریبا حرفی برای گفتن ندارند اما گرجستان تورهای اختصاصی برای بازدید از طبیعت و امان تاریخی دارد. برای سفر بـه تفلیس، پایتخت گرجستان و باتومی، معروف ترین شهر آن، باید هزینه ای کمی بیشتر از ترکیه و البته کمتر از کشورهایی مثل چین و هند بپردازید.

مقاصد گردشگری ایرانیان در پاییز و زمستان

جنوب شرق آسیا، گرم و مطبوع

برای فرار از سرما کشور هـای غربی و شمالی پیشنهاد نمی شوند. روسیه و یونان از کشور هـای جالبی هستند که در این دسته قرار می‌گیرند و این وقت سال نمیشود روی شان حساب کرد. در عوض کشور هـای جنوب شرق آسیا میتوانند میزبانان خوبی برای تغییر اقلیم باشند. تایلند، اندونزی، مالزی،

 

سنگاپور، مالدیو و سریلانکا پیشنهادهایی برای سفر بـه این منطقه گرمسیری هستند. البته می توان روی خط استوا حرکت کرد و روی دیگر نقاط کمربند زمین هم دست گذاشت اما با جهش اساسی در هزینه هاتایلند: پاتایا و حاشیه هـای زشت و منحوسش را از سرتان بیرون کنید. تایلند می تواند اوقات خوشی را برای خانواده ها

 

هم رقم بزند. بانکوک و پوکت شهر هـای دیگر تایلند هستند که طبیعت بکری دارند و برای مسافرت خانوادگی مناسب هستند. در تورها می توان اول بـه هر کدام از این دو شهر سفر کرد و بعد با هواپیما بـه دیگری رفت. بسته بـه تغییرات قیمت هتل ها، هزینه سفر بـه تایلند تقریبا سه میلیون تومان است.
مقاصد گردشگری ایرانیان در پاییز و زمستان

اندونزی: جاکارتا پایتخت و بالی معروف ترین جزایر اندونزی هستند. اندونزی را بـه دلیل تنوع خدمات دهی در آن پیشنهاد میدهند. این‌که هر نوع سلیقه ای را راضی نگه می دارد و البته برای مسافرت هـای خانوادگی هم گزینه مناسبی است. برتری اندونزی بـه کشور هـای دیگر این لیست،

 

نباریدن باران در آن است که میتواند هر سفری را بـه نشستن در هتل یا رستوران همراه با عذاب هدر رفتن پول تان تبدیل کند.
مقاصد گردشگری ایرانیان در پاییز و زمستان

سریلانکا: سریلانکا را بـه خاطر مراسم سال نو در آن پیشنهاد میدهند. شهر هـای کلمبو، پنتوتا و کندی در این کشور آب و هوایی شبیه آفریقا دارند اما مزیت آن سرعت و سهولت صدور ویزا است. برای گشت و گذار در طبیعت جنگلی و ساحلی سریلانکا باید حدود هفت میلیون تومان کنار بگذارید.
مقاصد گردشگری ایرانیان در پاییز و زمستان

مالزی: هوای معتدل مالزی هم دلیل خوبی است برای سفر بـه این کشور، البته برای ایرانی ها شاید ورزشگاه عبدالرحمن که بازی تیم هـای سوریه و ایران در آن برگزار شد، بهترین جذابیت طبیعی این کشور باشد. اگر بـه این کشور سفر کردید باید انتظار باران هـای سیل آسا را داشته باشید. هر چند هوای گرم میتواند از سختی سفرتان بکاهد. فصل باران هم در حال تمام شدن است.
مقاصد گردشگری ایرانیان در پاییز و زمستان

مالدیو: چند سال است که مالدیو را بـه جز تعداد گل هـای زیاد خورده در فوتبال و با عکس هـای زیبای طبیعتش می شناسیم. مالدیو کشوری جزیره ای است که البته همین نکته میتواند پاشنه آشیل برای بعضی از مسافران باشد. بـه عنوان یک زوج جوان میتوانید در این کشور لحظات خوشی را تجربه کنید اما اگر بچه همراه تان داشته باشید باید فقط مواظب باشید که در آب نیفتد.
مقاصد گردشگری ایرانیان در پاییز و زمستان

هند: اگر کمی روی پول سفرتان بگذارید میتوانید از زیبایی هـای تاریخی بی شمار هندوستان لذت ببرید. هند دو گزینه پیش روی شما می‌گذارد. شهر بمبئی و جزیره گوا که میتوانید یکی یا هر دوی انها را انتخاب کنید. بیشتر دارای ویژگی هـای طبیعی و سواحل زیبا هستند.

 

هزینه این شهرها برای هفت شب و هتل چهار ستاره در حدود سه میلیون و هفتصد هزار تومان است. اگر از ساحل خسته شده اید یا ترجیح می دهید در مسافرت خارجی چیز بیشتری بـه دست بیاورید که در کشور خودتان نیست، باید با حدود چهار میلیون تومان هزینه بـه مثلث طلایی هند سر بزنید.

 

شهر هـای دهلی، آگرا و جیپور. این شهرها دارای بافت تاریخی هستند و برای گردشگری حرفه ای مناسب تر بـه نظر میرسند.
مقاصد گردشگری ایرانیان در پاییز و زمستان

چین: قیمت تورهای چین از سه میلیون تومان برای یک هفته در پکن و شانگهای شروع میشود. چین مقصد گردشگری تجاری هم هست و از این نظر میتواند با ژاپن و کره جنوبی در یک دسته قرار بگیرد.
مقاصد گردشگری ایرانیان در پاییز و زمستان

شهر شهر دبی: کشور کشور امارات متحده عربی در این فصل سال برعکس تابستان آب و هوای مناسبی دارد و البته مثل همیشه پر از نمایشگاه برای خرید است. با توجه بـه هزینه پایین، سفر بـه شهر شهر دبی هم میتواند از گزینه هـای خوب باشد. یادتان باشد روابط سیاسی این کشور با ایران بـه تازگی خصمانه شده است.
مقاصد گردشگری ایرانیان در پاییز و زمستان

اروپا: کشور هـای ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، فرانسه، یونان و … همیشه برای ایرانی ها جذاب هستند و با توجه بـه قرار گیری در سواحل مدیترانه آب و هوای مناسب تری نسبت بـه کشور هـای شمال اروپا دارند. البته در کنار این جذابیت ها باید اشاره کنیم که گرفتن ویزای کشور هـای اروپایی سخت و زمان بر است.

 

بـه غیر از آن هزینه هایی که از پنج میلیون برای یونان شروع می شوند و تا هشت یا نه میلیون برای فرانسه می رسند میتوانند بـه کل اروپا را از میان گزینه هـای سفر اقشار متوسط جامعه حذف کنند.
مقاصد گردشگری ایرانیان در پاییز و زمستان

آفریقای جنوبی

تور آفریقای جنوبی یک تور لوکس بـه حساب می آید. هم بـه دلیل هزینه هـای بالا و هم بـه دلیل خدمات کامل که در آن ارائه میشود. در 9 شب سفر بـه آفریقا که با پرواز قطری انجام میشود، میتوانید از پارک حیات وحش، معادن طلا، موزه، پارک آبی، سافاری و کلبه جنگلی استفاده کنید.

 

البته برای این سفر پرماجرا بـه ژوهانسبورگ و کیپ تاون باید در حدود 10 میلیون تومان هزینه هم بپردازید که تقریبا بیشترین هزینه در بین کشور هـای معرفی شده است.

مقاصد گردشگری ایرانیان در پاییز و زمستان