پارس ناز پورتال

پیشنهاد مواد خوراکی برای کنترل فشار خون بالا

پیشنهاد مواد خوراکی برای کنترل فشار خون بالا

پیشنهاد مواد خوراکی برای بازرسی فشار خون بالا 

فشار خون بالا مشکلی هست کـه اینروزها تعداد زیادی از افراد بـه خصوص سالمندان با انها دست و پنجه نرم میکنند و میتوان آن را با خوردن مواد خوراکی مناسب نظارت نمود. یک موز با اندازه متوسط حاوی 450 گرم پتاسیم هست و برهمین اساس، یکی از قدرتمندترین داروهای طبیعی برای بازرسی فشار خون محسوب میشود.

 

فشار خون بالا یکی از مریضی هـای متعارف در نقاط گوناگون دنیا محسوب میشود. دنبال کردن یک رژیم خوراکی ناسالم و کم تحرکی از جمله عوامل موثر در ابتلا بـه فشار خون بالا میباشند.بـه گزارش استپ تـو هلث فشار خون بالا یک اوضاع پزشکی هست کـه سرعت اکثر از حالت عادی جریان خون در شریان ها را موجب میشود. مسائل مختلفی می توانند بر این پدیده تاثیر گذار باشند و فشار خون را بـه سطوحی بالفعل خطرناک برسانند.

 

عواملی کـه اکثر فشار خون را تحت تاثیر قرار می‌دهند، شامل موارد زیر می‌شوند:

 

استرس مداوم

مصرف منظم گوشت قرمز و مواد خوراکی حاوی کلسترول بالا

سیگار کشیدن

مصرف الکل

پیروی از سبک زندگی کم تحرک

 

از آنجایی کـه فشار خون بالا دارای نشانه هـای آشکار نیست، تشخیص آن پیش از این کـه دیر شود، دشوار هست.در این میان، مصرف بعضی مواد خوراکی میتواند از بروز مشکلاتی جدی پیشگیری کرده و سطوح فشار خون را در محدوده عادی نگه دارد. در ادامه با چند مشابه اکثر آشنا می شویم.

 

موز

یک موز با اندازه متوسط حاوی 450 گرم پتاسیم هست و برهمین اساس، یکی از قدرتمندترین داروهای طبیعی برای نظارت فشار خون محسوب میشود.پتاسیم یک ماده معدنی هست کـه بـه بدن در بازرسی چگونگی پردازش نمک کمک می کند. همان گونه کـه می دانید مصرف بیش از اندازه نمک بدون تردید بر فشار خون انسان تاثیر گذار خواهد بود.

 

در کنار نظارت بر مصرف نمک، شـما باید دقت ویژه ای بـه سطوح پتاسیم داشته باشید. کمبود پتاسیم می تواند عدم تعادل سدیم را بـه همراه داشته باشد و تعداد زیادی از فعالیت هـای بدن را در دسترس خطر قرار دهد.

 

دانه کدو تنبل

با مصرف دانه کدو تنبل درمی یابید کـه مدیریت فشار خون راحت‌تر خواهد بود. بـه لطف محتوای بالای روی در دانه هـای کدو تنبل، آن ها میتوانند بـه معکوس کردن آثار فشار خون بالا کمک کنند.هنگامی کـه بدن بـه میزان کافی ماده معدنی روی دریافت نمی کند، شریان ها در نهایت انعطاف پذیری خود را از دست می دهند، کـه بـه شکل‌گیری التهاب منجر میشود.دانه هـای کدو تنبل نه تنها از مزه خوبی برخوردار میباشند بلکه منبع خوبی برای مواد مغذی زیر محسوب می شوند:

 

پروتئین

اسیدهای چرب

موادمعدنی

اسید آمینه ها

 

تمامی این مواد بـه عنوان یک درمان خوب ضد التهاب، مرطوب کننده، و ضد انگل عمل میکنند.

 

سیر

بدون تردید، سیر بـه بازرسی فشار خون انسان کمک می کند. سیر نه تنها بـه عنوان یک رقیق کننده خون عمل می کند، بلکه در درمان شرایطی از قبیل موارد زیر نیز نقش دارد:

 

سخت شدن شریان ها، یا تصلب شرایین

حملات قلبی

مریضی عروق کرونر قلب

محتوای بالای ویتامین C، ویتامین B6، و منگنز سیر دراین اساس موثر میباشند.

 

ماست

مصرف کلسیم هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان از اهمیت ویژه ای برخوردار هست. هنگامی کـه بطور مرتب مواد خوراکی سرشار از کلسیم مصرف می‌کنید و دوز پیشنهاد شده 100 تا 150 میلی گرم را دریافت می‌کنید، خطر ابتلا بـه فشار خون بالا را کاهش خواهید داد.

 

ماست طیف گسترده ای از مواد مغذی را در اختیار بدن قرار می دهد کـه ازآن جمله میتوان بـه کلسیم، پروتئین، و منیزیم اشاره کرد. کلسیم، بطور ویژه، بـه مدیریت فشار خون کمک خواهد کرد زیرا pH خون را زیر بازرسی نگه می دارد. این شرایط بدن را در وضعیتی قلیایی حفظ میکند کـه از افزایش فشار خون پیش گیری میکند.

 

سیب زمینی

سیب زمینی ها اگر بـه میزان درست و روش پخت مناسب تهیه و مصرف شوند از جمله مواد خوراکی بسیار سالم خواهند بود.پیش از این اشاره شد کـه پتاسیم در اساس بازرسی فشار خون نقش مهمی ایفا میکند و سیب زمینی منبع خوبی برای این ماده معدنی محسوب میشود. پتاسیم با پایین نگه داشتن سطوح سدیم بـه نظارت فشار خون کمک میکند.

 

افزون بر این، سیب زمینی سرشار از منیزیم هست. منیزیم سطوح استرس را کاهش میدهد و سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کند.

 

دانه هدوانه

دانه هـای هندوانه بطور معمول دور ریخته می‌شوند اما مصرف انها میتوانند برای سلامت انسان خوب باشد. دانه هـای هندوانه حاوی کورکوربیتین curcurbitin میباشند. این ماده از عملکرد کلیه پشتیبانی می کند و بـه گشاد شدن عروق خونی کمک می کند. از این رو انها انتخاب ای بی نظیر برای مقابله با فشار خون بالا میباشند.همینطور، اگر بـه آرتریت مبتلا هستید سودمندی مصرف دانه هـای هندوانه میتواند مضاعف شود.

 

پیاز

 بـه گزارش پارس ناز همانند سیر، پیاز نیز ماده خوراکی بی نظیر ای برای شریان ها و تمام بدن محسوب میشود. پیاز بـه التیام گردش خون کمک میکند و با کلسترول بالا و فشار خون بالا نیز مبارزه می کند.این توانایی هـای پیاز از آنجا ناشی میشود کـه این ماده خوراکی از محتوای بالای مواد مغذی زیر بهره می برد

 

روغن هـای ضروری

ویتامین هـای B-کمپلکس

ویتامین E

ویتامین C

موادمعدنی پتاسیم، منیزیم، فسفر، کلسیم، سدیم، گوگرد

 

پیاز را میتوانید بـه دستورالعمل هـای خوراکی کم چربی اضافه کنید. همینطور، می توانید ازآن در سالاد یا سوپ ها بهرهگیری کنید.