پارس ناز پورتال

مواردی که ناخواسته رابطه تان را ویران می کنند

مواردی که ناخواسته رابطه تان را ویران می کنند

مواردی که ناخواسته رابطه تان را ویران می کنند 

اگر در رابطه اي هستید که طرف مقابلتان به دلیل کار غیرعمدی که انجام داده اید در حال ترک شماست حتماً مقاله پیش رو را بخوانید. در هر ارتباط اي چه با رفقا، همکاران و یا همسر توصیه هایي هست که همۀ ما باید نسبت به انها مطلع باشیم. در اینجا به کارهایی که ناخواسته هر ارتباط اي را به هم می‌زند اشاره کرده ایم.

 

نظر دادن بدون اجازه
چند مرتبه تاکنون پیش آمده حتی وقتی کسی از شما نظری نخواسته نظر بدهید؟ این رفتار اشتباه معمولاً به علت عشق و علاقه اي که نسبت به فردی دارید سر می‌زند. وقتی کسی را دوست دارید میخواهید همه ي وقت مفید باشد و این کاملا طبیعی هست.

 

اما تمایل ما به توصیه ها و نظر دادن هاي ناخواسته همه ي وقت نتیجه برعکس می‌دهد. درست هست که نیت شما مفید هست اما وقتی همسرتان نیازی به این توصیه ها نداشته باشد در پایان منجر به درگیری می‌شود. این رخداد همه ي وقت در روابط میوفتد چون دوست دارید به او کمک کنید در حالی‌که نمیدانید او نیازی به توصیه و نظر شما ندارد.

 

تصور کنید اگر به لباس یک غریبه نظر بدهید او چه واکنشی نشان می‌دهد. فورا از خودش دفاع میکند چون نظر شما را نپرسیده هست. احتمالا نظر مثبت شما نسبت به لباس هایش برایش اهمیتی نداشته باشد اما اگر انتقاد کنید برای او توهین به حساب می‌آید

 

روش درست: اگر احساس میکنید که باید نظرتان را بدهید دو راه دارید: یا میتوانید ابتدا از او اجازه نظر دادن را بگیرید یا به او اطمینان بدهید که نظراتی که میدهید سازنده و کاربردی میباشند.

 

نادیده گرفتن احساس آنها وقتی به شما نیاز دارند
احساسات ما انسانها در طول روز نوسان دارد و بدبختانه تمام لحظه ها خوشحال نیستیم. در محیط کار دچار استرس میشویم، رخداد بدی که میوفتد غمگین می‌شویم، و به چیزی که نمی‌رسیم احساس ناامیدی پیدا می‌کنیم. بدترین ناراحتی زمانی هست که ببینیم کسی که انتظار داریم اکثر از همه ي احساسمان را درک کند نمیتواند این را تشخیص بدهد.

 

وقتی همسرتان بعد از یک روز پر استرس کاری به منزل بر میگردد تمام حرف هاي وی را می‌شنوید و فورا شروع به نظر دادن می‌کنید. تصور شما این هست که دارید به او کمک میکنید تا دشوار زودتر حل شود. بعنوان مثال: من فکر می‌کنم اینکار مناسب تو نیست یا رئیس بدجنسی داری.

 

با دادن این نظرها تنها کاری که می‌کنید ایجاد دشوار در ارتباط هست چون نیازهای وی را در این لحظه نادیده میگیرید او وقتی به منزل می‌آید احتمالاً می‌خواهد فقط حرف هایش را بشنوید.روش درست: با توجه به حرف هایش گوش دهید و کوشش نکنید در همان لحظه دنبال راهکار بگردید. اینکار را بعداً هم میتوانید

 

انجام دهید الان تنها کاری که باید بکنید درک احساسات اوست. به جای اینکه سریع راهکار توصیه بدهید ابتدا از او بپرسید که چه احساسی دارد؟ وقتی مریض هستید جمله حالت خوبه؟ حال شما را بهتر میکند تا جمله باید لباس اکثر میپوشیدی.

 

هیچ نظری ندادن
یکی دیگر از مسائلی که در ارتباط دشوار ساز هست نظر ندادن هست. تصور کنید همسرتان از شما می پرسد در چه مکانی جشن سالگرد ازدواج را بگیریم. شما به جای اینکه چند جا را توصیه بدهید می‌گویید نمیدانم هر جا که تو بگویی فرقی نمیکند. شما می‌خواهید

 

با اینکار انعطاف پذیری تان را نشان دهید اما پیامی که همسرتان میگیرد این نیست. او از شما نظر خواسته اما شما با این جواب به او می فهمانید که هیچ مسئولیتی را نمی پذیرید و هیچ تصمیمی نمی‌خواهید بگیرید.

 

روش درست: وقتی کسی نظری از شما خواست لحظه اي به سوال او فکر کنید. لازم نیست حتماً دشوار را کاملا حل کنید اما می‌توانید با نظراتتان به او کمکی بکنید. به جای اینکه بگویید مهم نیست هر جا که تو بگی. بگویید مطمئن نیستم اما تاکنون رستوران ایتالیایی آزمون نکردیم احتمالا بهتر باشه به یه رستوران ایتالیایی بریم. تا نشان دهید که می‌خواهید با او مشارکت داشته باشید.