پارس ناز پورتال

موفقیت در دورکاری مجازی با این ترفندها

موفقیت در دورکاری مجازی با این ترفندها

موفقیت در دورکاری مجازی با این ترفندها 

در دورکاری مجازی مزیت هایی نهفته است که از جمله آن ها حذف شدن هزینه رفت و آمد و تعادل بین زندگی و کار می باشد. در این نوشتار درباره ۸ فن دورکاری در فضای مجازی بحث می شود. در این نوشتار هشت کار آمده است که شما به عنوان یک کارمند فضای مجازی می‌توانید انجام دهید تا همچنان خودتان را جزیی از یک تیم کاری بدانید.

موفقیت در دورکاری مجازی با این ترفندها

زمانی که ثبت نام می‌کنید، دورکاری ایده بزرگی به نظر می‌رسد اما بعد از آن می‌خواهید تجدید نظر کنید. وقتی به اداره نمی‌روید، چطور قرار است ساعات ارزشمندی را با مسئول سازمان خود بگذرانید؟اگر جزیی از فرهنگ روزمره یک سازمان نباشید، چگونه احساس می‌کنید درگیر آن هستید؟

 

چگونه انگیزه خودتان را حفظ کنید؟ چگونه ارزش‌های خودتان را به اثبات برسانید؟ چگونه مطمئن شوید توجهی که باید، به کارهای شما می‌شود؟

 

یکی از بزرگترین نقاط ضعف ارتباطات از راه دور، فشاری است که به همکاری افراد تحمیل می‌شود اما برای انجام موفقیت‌آمیز آن راه‌هایی وجود دارد. اگر می‌خواهید با تیم خود در ارتباط باقی بمانید، فقط باید تلاش کنید. در ادامه کارهایی که لازم است انجام دهید، آورده شده‌اند:

 

۱- در ساعات مشابه کار کنید

بخشی از جذابیت دورکاری این است که می‌توانید برنامه شخصی خودتان را بریزید اما وقتی درگیر یک گفت‌وگوی واقعی با همکارانی که رو در رو با آنها نیستید می‌شوید، سخت است بتوانید احساس کنید جزیی از تیم آنها هستید. نیازی نیست به روش سنتی هر روز از ساعت هفت و نیم صبح تا ۲ بعداظهر کار کنید

 

اما فکر خوبی است که شما نیز حداقل چند ساعت از این بازه زمانی را، ساعتی که همکاران شما در اداره مشغول به کار هستند، به کار کردن اختصاص دهید.

 

۲- بار کاری دیگران را درک کنید

اگر هنگام رد شدن متوجه جعبه پیام‌های دریافتی همکارتان که پر شده نشوید یا رییس‌تان که با عصبانیت آن اطراف پرسه می‌زند را نبینید، به سادگی ممکن است آنچه از دیده شما رفته از دل‌تان نیز برود. آگاه باشید که همکاران‌تان دارند روی چه پروژه‌ای کار می‌کنند.

 

ببینید آیا شما نیز می‌توانید کمک کنید یا به سادگی درگیر کارهایی که معمولا انجام نمی‌دهید شوید یا خیر. به همین ترتیب مطمئن شوید که همه می‌دانند خودتان مشغول انجام چه کاری هستید. شما هم اگر از دیدگان دیگران دور شوید از دل آنها خواهید رفت.

 

۳- ضرب الاجل‌های واقع بینانه تعیین کنید

شما به عنوان یک کارمند مجازی به امتیازات جانبی محل کارتان دسترسی ندارید. اگر رایانه شما خراب شود، کسی از واحد IT سازمان به دادتان نخواهد رسید. به علاوه در محیط کار و خارج از آن عوامل مختلفی هستند که حواس‌تان را پرت می‌کنند. درباره کارآیی خودتان واقع‌بین باشید و با کمک‌های خود در دسترس تیم باشید و ضرب‌الاجل‌های اعضای تیم را در سهمی که از کار دارند، بپذیرید.

 

۴- یک شریک مسئولیت‌پذیر داشته باشید

اگر در اداره کار می‌کردید، می‌دانستید همان یک قلم کار کوچکی که روی میز کارتان هست، مسئولیت زیادی همراه دارد.  به گزارش پارس ناز همکاران و مسئولان شما هر روز صبح حضور فیزیکی شما را در محل کار می‌دیدند اما به عنوان یک کارمند مجازی، همیشه چشمی مراقب شما نیست

 

تا به ماندن شما در مسیر درست کمک کند. اگر از کسی نخواهید که مراقب مسئولیت‌پذیری شما در انجام کار باشد، ممکن است از مسیری که در پیش گرفته‌اید پرت شوید.

 

۵- از شیوه‌های گوناگون برقراری ارتباط استفاده کنید

ایمیل احتمالا ساده‌ترین فرم برقراری ارتباط بین اعضای تیم است اما در عین حال به آسانی از آن سوء تعبیر می‌شود. در استفاده از ایمیل زیاده‌روی نکنید. ایمیل نباید تنها وسیله ارتباطی شما باشد. چت روم‌ها برای برقراری ارتباط و گذاشتن پیام برای یکدیگر فوق‌العاده‌اند. همچنین می‌توانید هرازگاهی از طریق کنفرانس ویدیویی با همکاران خود ارتباط چهره به چهره برقرار کنید.

 

۶- پروژه‌های خود را سازماندهی کنید

همکاری معمولا شامل بازنگری‌های فراوان و به روز کردن فایل‌هاست. بدون مدیریت صحیح، مراحل مهم کار ممکن است از قلم بیفتند یا نادیده گرفته شوند.یک سیستم مدیریت فایل درست کنید. در صورت امکان آن را در دسترس همگان بگذارید تا دیگران هم بتوانند با آن کار کنند.

 

از برنامه‌ای برای به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش خود استفاده کنید یا اجازه دهید همکاران از راه دور به سیستم یکدیگر دسترسی داشته باشند. برای توضیح پروژه‌های جدید، ویدیوهای آموزشی پر کنید.

 

۷- از میزان بهره‌وری خودتان آگاهی داشته باشید

تنها به این علت که از تیم جدا هستید، به سادگی ممکن است احساس کنید یک کار انفرادی را در دست گرفته‌اید. به احتمال زیاد کم کم احساس می‌کنید بیش از حد کار کرده‌اید و از شما قدردانی نشده است. پس میزان کارآیی خود را اندازه‌گیری کنید و بدانید واقعا تا چه اندازه می‌توانید موفق باشید.

 

حواس‌تان به تعداد ساعت‌های کاری روزانه‌تان باشد. اگر رییس‌تان به صورت منظم کارتان را مرور نمی‌کند، خودتان به صورت فصلی آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.طبیعتا مرور خودتان مغرضانه خواهد بود اما مهم است نگاهی منتقدانه به کارتان داشته باشید. درباره کمک‌های خودتان، تیم‌تان، فشار کاری و موفقیت‌هایشان چه حسی دارید؟

 

۸- به خانواده بپیوندید

با همکاران خود احساس یک خانواده را داشته باشید. تلاش کنید آدم هایی را که با آنها کار می‌کنید بشناسید. پست‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی را چک کنید، در هر فرصتی از آنها سوالات شخصی بپرسید. نه فقط به صورت مجازی بلکه از لحاظ فیزیکی نیز در ارتباط باشید. به فعالیت‌های غیرکاری نیز توجه نشان دهید و هر از گاهی به محل کارتان حضوری سر بزنید.

 

سایت بازده