پارس ناز پورتال

از بین بردن موهای زائد با کرم موبر بهتر است یا تیغ؟

از بین بردن موهای زائد با کرم موبر بهتر است یا تیغ؟

از بین بردن موهای زائد با کرم موبر بهتر است یا تیغ؟ 

برای اینکه موهای زائد بدن را از بین ببرید باید از کرم موبر بهره گیری کنید یا از تیغ هاي ژیلت که در بیرون یافت می‌شوند میتوانید بهره ببرید. از میان بردن مو هاي زائد دغدغه مادام العمر بانو ها هست و سوالی که در این بین مطرح می شود این هست که برای از میان بردن مو هاي زائد تیغ بهتر هست یا کرم موبر؟ کدام صدمه کمتری به پوست مان می‌رساند؟

 

از میان بردن مو هاي زائد با تیغ یا کرم موبر؟
یک متخصص پوست و مو, بهره گیری از کرم‌هاي موبر اخیر یا سنتی را یکی از روش‌هاي موقت در از میان بردن مو هاي زائد بدن دانست و افزود; مصرف این کرم‌ها که انواع گوناگونی دارند, دارای عوارض و محاسنی نسبت به روش‌هاي دیگر رفع مو هاي زائد هست. بیشترین عارضه در بهره گیری از کرم‌هاي موبر اخیر یا سنتی, ایجاد خشکی پوست و حساسیت, در مصرف کنندگان آن هست.

 

وی تشریح کرد; کسانی که از این کرم‌ها بهره گیری میکنند, بسته به نوع پوست‌شان ممکن هست دچار خشکی پوست شوند که در این صورت لازم هست, بعد از مصرف این نوع موبرها از روغن‌هاي طبیعی مثل زیتون, بادام و کرم‌هاي حاوی روغن که در داروخانه‌ها و لوازم بهداشتی به فروش میرسد, بهره گیری کنند.

 

داوودی با بیان این‌که گذشته از بهره گیری از کرم‌هاي موبر باید به فرمان مصرف آن دقت کرد, افزود; به جز چرب کردن پوست بعد از بهره گیری از موبرها, می توان از نمناک کننده هم بهره گیری کرد, اما در برخی مواقع تنها خشکی پوست, عارضه بهره گیری از این نوع کرم‌ها نیست و ممکن هست پوست با التهاب و بثورات جلدی همراه باشد.

 

به قول این متخصص پوست و مو, در صورتی که بعد از بهره گیری از کرم‌موبر, پوست فرد دچار التهاب یا قرمزی شده باشد و یا دانه‌هاي قرمز رنگی در پوست دیدن شود, باید با تجویز دکتر از کرم‌هاي درمانی به منظور رفع حساسیت به وجود آمده بهره گیری کرد.

 

داوودی اظهار داشت; حسن بهره گیری از موبرهایی که به شکل کرم میباشند, در این هست که شانس فرو رفتن مو هاي تازه در آمده در پوست بسیار کمتر از زمانی هست که فرد از تیغ یا ژیلت و دستگاه‌هاي موکن یا «اپی‌لیدی» بهره گیری می کند. همین طور گاهی بعد از این‌که از موکن‌ها بهره گیری میشود,

 

جوش‌هاي ریزی در برخی نقاط دیدن می شود که ناشی از برگشتن مو به داخل پوست هست, اما بعد از بهره گیری از کرم موبر این جوش‌ها به وجود نمی آیند. بنابراین بهره گیری از کرم هاي موبر به نسبت بهره گیری از تیغ و ژیلت, عوارض کمتری دارد.وی عنوان کرد;

 

اما با بهره گیری از دستگاه‌هاي موکن, به علت جدا شدن مو هاي زائد از ریشه, رویش دوباره موها با تاخیر بیشتری در سنجش با زمانی که از ژیلت و یا کرم موبر بهره گیری میشود, همراه خواهد بود.