پارس ناز پورتال

معرفی میوه خربزه تلخ و فواید آن برای سلامتی

معرفی میوه خربزه تلخ و فواید آن برای سلامتی

معرفی میوه خربزه تلخ و فواید آن برای سلامتی 

خربزه تلخ با ظاهر دیدنی و عجیبی که دارد بعنوان یک میوه بسیار خوب و پرخاصیت شناخته می شود که در این مقاله به تفصیل به آن می‌پردازیم.خربزه تلخ (بیتر ملون)، یا گویا (Goya)، معمولا به این علت که برای سلامتی خوب هست، بهره گیری می شود. این نوع خربزه طعم بسیار تلخی دارد، اما یک ماده‌ي خوراکی بسیار خوب هست.

 

خربزه تلخ یا بیتر ملون معمولا به غذاهایی که با روش تفت روغن داغ پخته میشوند، اضافه میشود، یا ممکن هست با مواد خوراکی دیگر پر شود. همین طور می توانید آن را بعنوان یک مکمل به رژیم خوراکی‌تان اضافه کنید. به منظور بهره گیری‌ي کامل از مزایایی که برای سلامتی دارد، به طور منظم آن را تهیه و طبخ کنید.

 

در این نوشتار اطلاعات شیرینی می بینید در مورد این گیاه تلخ که لازم هست بدانید:

 

۱. برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو، خوب هست.

بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که خربزه تلخ قند خون را از طریق افزایش سوخت و ساز گلوکز کاهش می دهد. برای دریافت چنین فایده‌اي، کمی خربزه تلخ و چند قطعه یخ را داخل مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید تا مایعی نرم حاصل شود. سپس برای اضافه کردن طعم به این ترکیب کمی عسل و آب لیمو به آن اضافه کنید.

 

روزی یک فنجان از این ترکیب را بنوشید. گذشته از این‌که هر گونه تغییری در رژیم خوراکی‌تان اعمال کنید، حتما با دکتر‌تان مشورت کنید. اگر درد شکم، اسهال، یا تب داشتید، مصرف این ترکیب را متوقف کنید. قند خون‌تان را به طور منظم تحت نظارت داشته باشید و در صورت لزوم با کمک دکتر‌تان داروها را تعدیل کنید.

 

۲. سنگ کلیه را خرد میکند.

سنگ کلیه یک مریضی بی‌نهایت دردناک هست. خربزه تلخ میتواند به طور طبیعی سنگ‌ها را خرد کند و بدن را از شر آن ها خلاص کند. خربزه تلخ مقدار اسید موجود در بدن راکه به ساخت سنگ‌هاي دردناک کلیه کمک میکنند، کاهش می دهد. مقداری پودر خربزه تلخ را با آب مخلوط کنید و چای مفیدی تهیه کنید. این چای دارای عطر و طعم فوق‌العاده‌اي هست و با کمال شگفتی نیازی نیست که آن را شیرین کنید.

 

۳. کلسترول بد را کاهش میدهد.

خربزه تلخ به پایین آمدن سطح کلسترل خطرناک کمک میکند. کاهش کلسترول به طور قابل‌توجهی حملات قلبی، مریضی‌هاي قلبی، و سکته‌ي مغزی را کاهش میدهد. اضافه بر این، خربزه تلخ برای پیشگیري از ریسک‌هایي که در برابر سلامتی‌تان قرار دارند، به طور کاملا طبیعی روی بدن کار میکند. کلسترول بالا را تنها می توانید با آزمایش خون تشخیص بدهید.

 

۴. تاثیر مثبتی در درمان سرطان لوزالمعده دارد.

یکی از شگفت‌انگیزترین مزایایی که خربزه تلخ برای سلامتی دارد، خاصیت ضد سرطان بودن آن هست. اثبات شده‌هست که خربزه تلخ در ساخت گلوکز اختلال ایجاد میکند، و به طور بالقوه رشد سلول‌هاي سرطانی پانکراس (لوزالمعده) را مهار می کند. آب خربزه تلخ را در ترکیب با آب گوجه‌فرنگی، یا تکه‌هاي موز یا یخ خرد شده امتحان کنید

 

تا هم در مصرف آن تنوع به خرج دهید و هم فوایدی راکه برای سلامتی دارد به طور کامل درو کنید. خربزه تلخ همین طور ممکن هست دیگر سلول‌هاي سرطانی را در کبد، روده‌ي بزرگ، پستان و پروستات از بین ببرد.

 

۵. فوایدی برای پوست دارد.

مواد خوراکی یا نوشیدنی‌هاي تهیه شده از خربزه تلخ برای پوست نیز فوایدی دارد. گفته میشود که مصرف خربزه تلخ به طور منظم، باعث درخشان شدن پوست میشود و در درمان آکنه، پسوریازیس و اگزما خوب هست. با مصرف خربزه تلخ تسکین طبیعی و آرامش‌بخشی را تجربه کنید. سوپ خربزه تلخ را برای رهایی از هر یک از این اختلالات پوستی یا برای داشتن پوست زیباتر امتحان کنید. اضافه بر این ها، خربزه تلخ یک عامل تصفیه‌ي خون هست.

 

۶. تاثیر مثبتی روی فرآیند کاهش وزن دارد.

خربزه تلخ نیز مثل تعداد زیادی از سایر گیاهان کالری بسیار پایینی دارد و سیرکننده هست. با مصرف خربزه تلخ می توانید وزن‌تان را کم کنید یا وزن مناسب‌تان را حفظ کنید. همان خواصی که از بدن در برابر دیابت نوع دوم محافظت می کند در کاهش وزن و حفظ وزن مناسب نیز موثر هست. خربزه تلخ میزان فراوانی از مواد مغذی دارد، و این علت دیگری هست بر فایده‌اي که در روند کاهش وزن دارد.

 

۷. داروی مقوی کبد

مصرف منظم نوشیدنی تهیه شده از خربزه تلخ، چندین و چند فایده برای کبد و به طور کلی بدن دارد. این نوشیدنی به فرآیند هضم غذا کمک میکند، عملکرد کیسه صفرا را بهبود می دهد، و باعث کاهش احتباس مایعات میشود. با بهره گیری از این داروی مقوی کبد، میتوانید از شر سیروز کبدی، هپاتیت،

 

و یبوست خلاص شوید. نوشیدنی خربزه تلخ را دست کم یکبار در روز بنوشید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید. مصرف این نوشیدنی همین طور به کاهش وزن کمک میکند، و می تواند علائم و نشانه‌هاي سندروم روده‌ي تحریک‌پذیر را کاهش دهد.میتوانید آب خربزه تلخ را به تنهایی بنوشید یا با اضافه کردن میوه‌هاي دیگری یک اسموتی برایخودتانآماده کنید.

 

۸. به هضم کربوهیدرات‌ها کمک میکند.

این یکی برای کسانی که مبتلا به دیابت نوع دوم میباشند، فایده‌ي پراهمیتی هست. کربوهیدرات‌ها تبدیل به قند میشوند و خربزه تلخ قند را می‌سوزاند. سوخت و ساز سریع‌تر کربوهیدرات‌ها به این معنا هست که چربی کم‌تری در بدن ذخیره میشود و همین به نوبه‌ي خود منجر به از دست دادن وزن، و حفظ وزن مناسب می شود.

 

هضم درست کربوهیدرات‌ها نیز به رشد و توسعه‌ي عضلات کمک میکند. خربزه تلخ را به روش تفت روغن داغ طبخ کنید و از فواید بی‌نظیر آن برخوردار شوید.

 

۹. منبع خوبی از ویتامین K هست.

ویتامین K نقش مهمی در سلامت استخوان‌ها و لخته شدن خون دارد و یک ضد التهاب هست. کسانی که مبتلا به ورم مفاصل (آرتریت) میباشند، میتوانند کم شدن درد و التهاب در مفاصل را از طریق افزایش ویتامین K تجربه کنند. اضافه کردن بیتر ملون به برنامه‌ي خوراکی‌تان، نیاز تغذیه‌اي هرروز‌ي بدن‌تان را به ویتامین K فراهم سازی میکند. همین طور، خربزه تلخ منبع فوق‌العاده‌ي فیبر خوراکی هست.

 

۱۰. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

 به گزارش پارس ناز داشتن یک سیستم ایمنی سالم برای دفع عفونت‌ها و مریضی‌ها حیاتی هست. خربزه تلخ را به برنامه‌ي خوراکی‌تان اضافه کنید تا از مزایایی که برای سلامتی دارد بهره‌مند شوید. سرماخوردگی‌تان را فورا متوقف کنید یا از بروز آن پیش گیری کنید و در عین حال به سلامت دستگاه گوارش‌تان کمک کنید. از آلرژی خوراکی پیشگیري کنید

 

یا آن را محدود کنید، و از شر عفونت مخمر به طور طبیعی خلاص شوید. یکی دیگر از فواید بیتر ملون این هست که رفلاکس اسید و سو هاضمه را تسکین میدهد.