پارس ناز پورتال

نحوه ست کردن رنگ مو و آرایش صورت

نحوه ست کردن رنگ مو و آرایش صورت

موهایتان را به تازگی رنگ کرده اید، اما با ابروهایتان همخوانی ندارد؟ نمی دانید متناسب با رنگ موهایتان، چطور صورتتان را آرایش کنید؟ رنگ موهایتان قرمز است و به دنبال تناژ رنگ مناسب برای میکاپتان هستید؟

 

خانم ها علاقه زیادی به رنگ کردن مو و اغلب تغییرات آنچنانی در تناژ رنگ موهایشان دارند، اما نکته قابل توجه این است که در اکثر مواقع با تغییر رنگ مو، شاهد این هستیم که رنگ ابروها و آرایش کلی صورت که قبلا انجام می شد، دیگر هماهنگی خوبی با رنگ موها ندارد.

 

به عبارت دیگر موها با آرایش صورت هماهنگی لازم را نداشته و تناسبی با هم ندارند.این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت توجه نکردن به این موضوع و عدم هماهنگی بین رنگ مو و آرایش صورت، نه تنها چهره تان زیبا و جذاب نخواهد بود، بلکه تمام زحمتی که برای تغییر رنگ مو کشیده اید هم از بین می رود.

 

از آن جایی که این موضوع دغدغه بسیاری از خانم هاست و سوال های زیادی در این خصوص مطرح می شود، قصد داریم در این مطلب به طور کامل به این موضوع بپردازیم.

 

روش ست کردن مدل رنگ مو و آرایش صورت را بیان کنیم و اصول صحیح آرایش کردن را آموزش دهیم. برای آموزش این اصول و رسیدن به جواب سوال های مطرح شده در بالا، ما را تا انتهای این نوشتار از الانزا همراهی کنید.

نحوه ست کردن رنگ مو و آرایش صورت

رنگ مو تیره و مشکی

اگر رنگ موی تیره ای با تناژهای قهوه ای تیره و مشکی دارید، برای اینکه رنگ موهایتان به چشم بیاید، علاوه بر این چهره ای خشن نداشته باشید، بایستی آرایش صورتتان نسبتا ملایم باشد. به عبارت دیگر تنها بر روی آرایش چشم ها تمرکز کنید.

 

زمانی که موها تیره و به رنگ مشکی است، ابروها نباید دقیقا همرنگ موها باشند؛ اگر ابروها همرنگ موها آرایش شوند، ظاهری غیر طبیعی پیدا می کنند.

 

ابروها را با مداد ابرویی یک درجه روشن تر از رنگ مو آرایش کنید. به این ترتیب که اگر موهایتان قهوه ای تیره است، ابروها را با مداد ابرو قهوه ای آرایش کنید و اگر موهایتان مشکی است، مداد ابرویی با تناژ رنگ دودی یا قهوه ای انتخاب کنید.

 

زمانی که رنگ مو تیره است، تنها کافیست با توجه به نکات بالا چشم ها را آرایش کنید، تا چشم ها در مرکز توجه قرار گیرند.در این حالت از یک مداد لب و رژ لب با رنگ لایت و روشن مانند صورتی ملایم، کالباسی و رنگ هایی از این دست استفاده کنید.

 

استفاده از رژگونه در این سبک آرایش اختیاری است، با این حال اگر تمایل به آرایش گونه ها داشتید، رژگونه ای با رنگ روشن و همرنگ با رنگ رژ لبتان انتخاب کنید.

 

رنگ مو روشن و بلوند

برای موهای روشن و بلوند، حساسیت ها بیش از سایر رنگ موهاست. اگر موهایتان به رنگ روشن و بلوند است، بایستی با آرایش ابروها و چشم ها، نقاط برجسته صورتتان را مرکز توجه قرار دهید و به نوعی چهره تان را از بی روحی خارج کنید.

 

برای موهای روشن و بلوند، ابتدا صورت را با کرم پودر بژ یا کمی برنز بپوشانید و بیشتر روی گونه ها، چانه و پیشانی تمرکز کنید.

 

سپس ابروها را با مداد ابرو به رنگ قهوه ای متوسط یا خاکستری آرایش کنید. چشم ها را هم تیره آرایش کنید، خط چشم مشکی و آرایش چشم اسموکی انتخاب خوبی می تواند باشد. برای انتخاب مداد ابرو و اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله مداد ابرو چی بخرم خوبه؟(https://elanza.com/mag/good-eyebrow-pencil/) را در مجله الانزا بخوانید.

نحوه ست کردن رنگ مو و آرایش صورت

برای مداد لب و رژ لب هم از رنگ های قهوه ای روشن و ترجیحا بی رنگ استفاده کنید. سعی کنید با موهای روشن، آرایش غلیظ و سنگینی نداشته باشید.

 

رنگ مو کاراملی و عسلی

رنگ موهای عسلی و کاراملی به دلیل وجود رگه هایی طلایی خود به تنهایی چهره را جذاب نشان می دهند، تنها کافیست آرایش لایتی متناسب با رنگ مو داشته باشید تا این جذابین را دو چندان کنید.

 

اگر پوست صورتتان روشن و در حالت خنثی قرار دارد، می توانید با به کارگیری کرم پودر و پنکیک با رنگ بژ، به پوستتان رنگ بدهید، توجه داشته باشید که کرم پودری با تناژ یک یا دو درجه تیره تر از پوستتان انتخاب کنید و تیره کردن بیش از حد پوست خودداری کنید.

نحوه ست کردن رنگ مو و آرایش صورت

با خط چشم مشکی یا قهوه ای، خط ظریفی در پشت پلک ها بکشید و از ریمل مشکی حجم دهنده برای آرایش چشم استفاده کنید. مژه ها را دو بار و با فاصله کوتاه ریمل بزنید و با پرتر نشان دادن مژه ها، گیرایی چشم ها را بیشتر کنید.

 

برای آرایش ابروها، مداد ابرویی با رنگ قهوه ای متوسط و نسکافه ای مناسب بوده و هماهنگی خوبی میان رنگ ابروها و موها ایجاد می شود.

 

مداد لب و رژ لبی لایت و کمرنگ انتخاب کنید، اگر به رنگ های قهوه ای علاقه دارید، از یک رژ لب قهوه ای کمرنگ استفاده کنید و در صورت تمایل به رنگ های صورتی، صورتی ملایم را انتخاب کنید.

 

رنگ مو قرمز

رنگ مو قرمز از آن دست رنگ هایی است که بسیاری از خانم ها در آرایش صورت با آن مشکل دارند و اغلب از تناژ رنگ های اشتباه برای میکاپ استفاده می کنند.برای رنگ مو قرمز، به هیچ عنوان از سایه چشم و مداد ابرو همرنگ موها استفاده نکنید. با این رنگ مو، چشم ها و لب ها را خیلی ملایم میکاپ کنید.

 

یک خط چشم دودی یا خاکستری به همراه ریمل مشکی می تواند انتخاب های خوبی برای تکمیل آرایش چشم ها باشد.سایه چشمی با رنگ صورتی لایت و یا بژ کمرنگ بزنید و برای لب ها از رژ لب همرنگ با سایه چشم یا نزدیک به آن استفاده کنید.

 

رنگ مو قهوه ای روشن

توجه داشته باشید که قهوه ای روشن یک تناژ رنگ میانه است. نه به اندازه مشکی تیره و نه به اندازه بلوند روشن است. یک رنگ میانه که اصول آرایش خاص خود را دارد.در این حالت از کرم پودر برنز و یا بژ با پایه هلویی استفاده کنید، انتخاب این رنگ کرم پودر شفافیت و درخشانی قابل توجهی به پوست صورتتان می دهد و چهره تان را سرزنده و شاداب نشان می دهد.

 

چشم هایتان را خیلی لایت آرایش کنید، یک سایه کمرنگ به همراه ریمل مشکی انتخاب های خوبی هستند.برای آرایش ابرو مداد ابرویی با یک درجه روشن تر از پایه رنگ مو انتخاب کنید، اینگونه هارمونی خوبی میان ابروها و موها ایجاد می شود.

 

برای آرایش لب ها محدودیتی برای انتخاب رنگ وجود ندارد، رنگ های قرمز و نسبتا تیره گزینه های خوبی به شمار آمده و نسبت به رژ لب های بی رنگ برتری دارند.

 

سخن پایانی

در این نوشتار شما را با ترفندهای میکاپ صحیح و انتخاب رنگ های درست لوازم آرایش متناسب با رنگ مو آشنا کردیم. هر آنچه که برای یک آرایش متناسب با رنگ موهایتان نیاز داشته باشید، از جمله مداد لب، مداد ابرو، سایه چشم، خط چشم، ریمل و انواع رنگ مو با تناژهای روشن و تیره را می توانید.

 

در قسمت های مختلف آرایش لب، آرایش چشم و آرایش مو فروشگاه اینترنتی الانزا (https://elanza.com/) مشاهده و با بهترین قیمت به صورت اینترنتی خریداری کنید. تمامی محصولات سایت الانزا متعلق به برندهای شناخته شده و معبر بوده و در سطح کیفی قابل قبولی قرار دارند.