پارس ناز پورتال

نقش معجزه آسای لیموترش در ضدعفونی بدن

نقش معجزه آسای لیموترش در ضدعفونی بدن

نقش معجزه آسای لیموترش در ضدعفونی بدن 

لیموترش برترین انتخاب برای ضدعفونی بدن هست کـه می‌تواند در وعده دائمی غذای افراد قرار گیرد تا همه وقت} برای بدن نفع رسان باشد. لیموترش دارای املاح و ترکیبات زیادی مثل اسیدسیتریک, کلسیم, منیزیم, ویتامین C, فلاوونوئید, پکتین و لیمونین هست کـه ایمنی بدن را تقویت میکند و با عفونت‌ها رویارویی میکند.

 

اگر چـه همه مـا کم و بیش با خاصیت لیمو آشنا هستیم اما خوب هست بدانیم این خوراکی بسیار خوب یک ماده تقویت‌کننده زیبایی هست و باعث افزایش سلامتی, طراوت و شادابی, جوانی و نیروی حیات میشود.

 

*نرم‌ کننده پوست

پوست لیموترش را روی پوست خشک یا جای پوسته پوسته شده بمالید تا دشوار آن برطرف شود, برای نرم شدن پوست ضخیم شده آرنج نیز پوست لیمو ترش خوب هست.

 

*تقویت‌ کننده معده

پس از هر وعده, یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو تازه بخورید. اسید موجود در لیمو, فعالیت عضلات معده را تحریک میکند.

 

*درمان عفونت‌ هـای پوستی

اگر از عفونت پوستی مثل اگزما رنج میبرید, لیمو میتواند تسکین‌دهنده باشد. 8 قطره روغن‌لیمو رابا یک لیوان آب‌ولرم و یک قاشق غذاخوری عسل رقیق‌شده مخلوط کنید. سپس پارچه تمیز رابه آن محلول آغشته کنید و روزی 2 تا 3 بار بـه مدت 15 دقیقه روی قسمت مورد نظر قرار دهید. این روش نه تنها عفونت را کاهش می‌دهد بلکه خارش را نیز از بین میبرد. عسل نیز مثل لیمو خاصیت ضد التهابی دارد و روند التیام را تقویت می‌کند.

 

*مسکن قوی

آب‌لیمو تاثیر قوی قلیایی روی بدن دارد و عامل طبیعی در مقابل اسید اضافه بدن هست. این اسید اضافه موجود در بدن, نقشی مهم برای دردهای روماتیسم دارد. روزی ۳ بار یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو بخورید و درصورت شدت درد, بـه هر یک لیوان, آب ۲ عدد لیمو اضافه کنید.

 

*خوشبوکننده دهان

برای خوشبو کردن دهان, روزی چند بار بـه‌طور کامل با یک لیوان آب‌ولرم حاوی آب یک لیموی تازه را غرغره کنید. جویدن یک برش لیمو پس از هر وعده خوراکی نیز می‌تواند خوب باشد.

 

*آرام‌بخش طبیعی

بررسی‌ها نشان می‌دهد لیمو تاثیر آرامبخش دارد و خستگی مفرط, سرگیجه, پریشانی, تنش و دستپاچگی را از بین میبرد. استنشاق روغن لیمو, هوشیاری و قدرت تمرکز فرد را افزایش می‌دهد. برای افزایش توانایی کارمندان در محیط کار از خوشبوکننده با بوی لیمو بهرهگیری میشود. اگر حالت عصبی و نگرانی دارید, چند قطره روغن لیمو را روی دستمال بچکانید و بو کنید.

 

*برطرف‌ کننده آفت دهان

خاصیت اثبات‌شده ضدباکتریایی و ضدویروسی لیمو, روند التیام آفت را تسریع می‌کند. کافی هست روزی ۳ بار آب مخلوطی از یک لیموی تازه و یک لیوان آب‌ولرم غرغره کنید اگر چـه در اوایل احساس سوزش خواهید کرد اما با بهرهگیری مکرر احساس سوزش کاهش پیدا میکند.

 

*برطرف‌کننده آکنه

ویتامین C موجود در میوه‌هـای استوایی برای طراوت پوست لازم هست همان طور کـه می دانید خوردن ناشتا یک لیوان آب ولرم با لیمو برای پوست خوب هست. لیمو حاوی اسیدسیتریک هست کـه برای درمان آکنه بسیار کارساز هست. برای این منظور با بهرهگیری از انگشت یا پنبه کمی آبلیموی تازه روی آکنه بمالید

 

و بگذارید شب کامل روی پوست بماند. صبح روزبعد با آب صورت خودرا بشویید. اگر چـه ممکن هست کمی غمگین‌کننده باشد و احتمالاً احساس سوزش کنید اما لیمو برای درمان آکنه بسیار خوب و کاربردی هست.همینطور توصیه می‌کنیم یک سهم آبلیموی تازه رابا یک سهم آب‌گلاب و یا عسل رقیق‌شده با آب مخلوط کنید و بـه مدت نیم‌ساعت روی آکنه بگذارید و سپس با آب بشویید. این عمل را 2 بار, یکبار بـه هنگام صبح و یک بار عصر تکرار کنید.

 

*تب‌ بر فوری

تب‌ولرز میتواند علل متفاوتی داشته باشد اما لیمو همه ی وقت یک درمان خوب هست. هردو ساعت یک لیوان آبجوش با کمی عسل و آب یک لیموی ترش و تازه بخورید تا تب‌ولرز شـما از بین برود.

 

*دشمن فشارخون

پیازوسیر همراه با لیمو بـه‌طور موثری با فشارخون بالا رویارویی میکند. 3 حبه سیر را له کنید, یک پیاز را ریز خرد و با 4 لیوان شیر کم چرب یا شیر سویا بـه جوش بیاورید و سپس زیر آنرا خاموش کنید. پس از ۵ دقیقه مخلوط بـه‌دست‌آمده را از صافی رد کنید ودر یخچال قرار دهید. آب 3 لیمو رابه آن اضافه کنید ودر طی روز بخورید. اگر از کلسترول بالا رنج می‌برید, خوب هست بدانید کـه پکتین در لیمو همراه با ماده‌مغذی دیگری, در کاهش چربی‌خون کارساز هست.

 

*بدلیل داشته باشید

اگر از سوزش سر دل, ناراحتی مثانه و کلیه رنج میبرید و یا این کـه بـه میوه‌هـای استوایی حساسیت دارید گذشته از بهرهگیری از لیمو با پزشک مشورت کنید. خوردن آبلیمو و یا بهرهگیری از روغن‌لیمو برای کودکان زیر 10 ساله توصیه نمی شود. برای محافظت از مینای دندان, نیم ساعت پس از خوردن لیمو مسواک بزنید.