پارس ناز پورتال

نکات زندگی افراد متاهل برای مجردهای جامعه

نکات زندگی افراد متاهل برای مجردهای جامعه

نکات زندگی افراد متاهل برای مجردهای جامعه 

زندگی افراد متاهل در جامعه می تواند همراه با تجربه هایی بسیار مهم باشد که می خواهند تا آن ها حتما به گوش افراد مجرد برسانند. متاهلین می‌خواهند مجردها نکاتی را بدانند که از جمله درس های ارزشمند و آموزنده‌ی زندگی هستندو متاهلین می‌خواهند تجارب و چیزهایی را به آنها منتقل کنند که می‌خواهند در آینده تجربه کنند.

 

ساقدوش‌هایم در طول میهمانی پاتختی یک “بطری نصیحت” برایم آماده کردند که بعد از ازدواج با نامزدم همیشه جلوی چشمم باشد. داخل بطری پر بود از تکه کاغذهایی که روی‌شان نصیحت‌هایی نوشته‌ شده‌بود.

 

برخی از آنها بامزه بودند(مثلا همیشه نوشیدنی در یخچال داشته باش) و برخی جدی‌تر بودند، مثل نصیحت‌هایی با هدفِ کمک به تداوم زندگی‌مان. حالا که ازدواج کرده‌ام، گاهی این جملات و درس هایی که خودم آموخته‌ام را در اختیار دوستان و اعضای خانواده‌ام که در دوره‌ی نامزدی به‌سر می‌برند می‌گذارم، با این امید که این نصایح بتواند

 

ازدواج آنها را مستحکم‌تر کند. در دنیایی که طلاق بسیار رایج و پیش‌پا افتاده‌ است، نصیحت متاهلین چیزی نیست که بتوان نادیده‌گرفت، زیرا ممکن است یک ازدواج را نجات بدهد.

 

در ادامه به ۱۲ درس ارزشمند که متاهلین می‌خواهند مجردها بدانند، اشاره شده است.

 

۱. هرگز از قرار‌گذاشتن با همسر‌تان دست نکشید

چند ماه بعد از این‌که من و همسرم ازدواج کردیم، من با ارسال پیامک‌های عشوه‌گرانه و بامزه شگفت‌زده‌اش کردم و از او خواستم که با هم قرار بگذاریم. ما تمام شب را طوری رفتار کردیم که انگار نخستین قرارمان است و در نهایت این‌کار باعث شد که احساس شادابی کنیم و بیش‌تر به هم وابسته شویم.

 

این درس قدمتی به اندازه‌ی زمان دارد اما همیشه کاملا درست است. وقتی قرار‌گذاشتن با همسرتان را متوقف‌کنید، جادو کم‌کم اثر خود را از دست می‌دهد. همیشه بابرنامه یا بی‌برنامه با همسرتان قرار‌‌ بگذارید، این کار رابطه‌ی عاشقانه را زنده نگه‌ می‌دارد!

 

۲. متاهلین میگویند برخی مجادلات ارزشش را ندارند

دیوانه می‌شوم وقتی همسرم بعد از اصلاح سینک حمام را تمیز نمی‌کند. اوایل دائما او را به باد انتقاد می‌گرفتم تا زمانی که فهمیدم بحث و جدل با او انرژی بیش‌تری را هدر می‌دهد درمقایسه با این‌که یک دستمال بردارم و سریع تمیزش کنم. کارها و حرف‌های همسرتان گاهی کاملا شما را آزار می‌دهد

 

به حدی که می‌خواهید منفجرشوید. اما قبل از این‌که تا این حد عصبانی شوید با خودتان فکرکنید آیا این موضوع واقعا ارزش بحث‌ و جدل را دارد. گاهی برای هر دوی شما بهتر است که یک نفس عمیق بکشید و بینید آیا این آزردگی احمقانه واقعا اینقدر ارزش دارد که به خاطرش بحث و جدل کنید.

 

۳. اگر درباره‌ی مشکلات صحبت نکنید، آنها هرگز از بین نمی‌روند

شوهر من تقریبا یک فرد معتاد به پرکاری است، و زمانی‌که من در خانه منتظرش هستم یا برنامه‌ی آخر هفته‌مان به‌دلیل کار او مختل می‌شود، ممکن است کمی تنش بین‌مان پیش بیاید. در یک ازدواج، مشکلات احمقانه‌ای وجود‌ دارند که ارزش بحث و جدل را ندارند اما مشکلاتی هستند که باید آنها را از طریق صحبت حل‌و‌فصل کرد.

 

وقتی به همسرم گفتم از این‌که کار بین ما قرار گرفته است، نگران هستم همسرم حاضر شد به کمک من مرزبندی‌هایی برای کار تعیین کند- مثلا این‌که تماس تلفنی در زمان شام ممنوع است. اما اگر ما در این‌باره صحبت نکرده بودیم، مشکل انقدر بزرگ می‌شد که دیگر نمی‌توانستیم از عهده‌ی آن بربیاییم.

 

۴. کارهای روزمره را نوبتی انجام دهید

از آن‌جایی که دست‌پخت من خوب است، سابقا فقط من آشپزی می‌کردم. و از آن‌جایی که من تحمل جمع کردن مدفوع سگ (اوق) را ندارم، همسرم همیشه مسئولیت انجام آن را به عهده داشت. ما فکرکردیم تقسیم‌کردن کارهای خانه به این شیوه، منطقی است. اما در واقع نتیجه این بود که از هم دلخور شدیم

 

و درخفا فکر می‌کردیم چرا باید کار یکسانی را همیشه بدون کمک همسرمان انجام بدهیم. هنوز هم اغلب من آشپزی می‌کنم و اغلب همسرم مدفوع سگ را جمع‌ ‌می‌کند، اما حالا بیش‌تر تمایل داریم کارها را نوبتی انجام بدهیم، و مسئولیت‌های ازدواج را تقسیم کنیم. به این‌صورت هیچ‌یک از ما با انجام کارها دلخور نمی‌شویم.

 

۵. از کلمات “لطفا” و “متشکرم” استفاده کنید

یک‌بار بعد از ازدواج از همسرم خواستم کاری را سریع انجام‌ دهد. فکرکردم کلمه‌ی لطفا را به کار برده‌ام اما او گفت این کلمه را نشنیده‌است. بنابراین او احساس کرده‌بود من به او برای انجام کار دستور داده‌ام درحالی‌که من فکرمی‌کردم خواهش کرده‌ام. ما نمی‌دانیم حق با کدام یک از ما بود اما دلخوری او به بحث و جدل انجامید

 

و ما متوجه شدیم که چقدر مهم است (به‌خصوص بعد از ازدواج) با هم مودبانه رفتار‌کنیم. شما هرگز دوست‌ ندارید کاری کنید که همسرتان احسا‌س کند بی‌ارزش است و مورد ناسپاسی قرار گرفته‌است. داشتن ادب و نزاکت باعث می‌شود آنها مطمئن شوند که شما در برابر آن‌چه انجام می‌دهند قدردان هستید.

 

۶. هیچ احساسی بهتر از این نیست که با همسرتان یک تخت مشترک داشته‌ باشید

یکی از بهترین لحظات روزانه‌ی من قطعا لحظه‌ای است که قبل از آغاز شلوغی روز بیدار می‌شوم، روی تخت دراز می‌کشم و فکر می‌کنم که با چه مرد فوق‌العاده‌ای ازدوارج کرده‌ام. شروع کردن و پایان دادن روز همراهِ با شخص مورد علاقه‌تان یک نعمت بزرگ در زندگی است و نباید آن را ساده انگاشت.

 

متاسفانه شما هیچ‌وقت نمی‌دانید چقدر در این کره‌ی خاکی زندگی خواهیدکرد، بنابراین از این حقیقت که هر روزتان با شخصی که عاشق‌اش هستید آغاز می‌شود و با او پایان می‌یابد، لذت ببرید.

 

۷. متاهلین می گویند گاهی همسرتان را دوست ندارید

یک بار که مشغول تماشای قسمتی از سریال “همه رایموند را دوست دارند” بودم، شخصیت ماری بارون برخی از بهترین نصایح ازدواج را که تا به حال شنیده‌ام، عنوان کرد، و من از آن زمان کاملا به‌ آنها ایمان دارم. “نفرت هم قطعا پیش می‌آید. نفرت حقیقت دارد. ازدواج حقیقت دارد. ممکن است با هم بحث‌و‌جدل کنیم…

 

اما با هم کنار می‌آییم. می‌دانید چرا؟ چون ما بردبار بوده‌ایم. زندگی متاهلی حقیقت دارد. هر احساسی که داشته باشید حقیقت دارد. ممکن است یکدیگر را بیش‌از آن‌که فکر می‌کنید دوست داشته باشید، گاهی نیز از هم بیزار می‌شوید. اما شما درکنار هم و با تلاش از کنار تمام مسائل منفی و مثبت می‌گذرید و به کمک احساسات‌تان ادامه خواهیدداد.

 

۸. همیشه جذاب باشید

فقط چند ماه قبل از ازدواج‌ام یک عمل جراحی داشتم و متاسفانه کم‌تر از یک سال بعد از ازدواج‌ام باز هم جراحی شدم. با این شرایط ورزش کردن خیلی مشکل بود و فقط کمی تمرین می‌کردم. من سابقا رقصنده بودم، بنابراین ورزش‌کردن برایم خیلی مهم است و روی فرم نگه داشتن بدن‌ام باعث‌ می‌شد احساس سلامتی و جذابیت کنم.

 

ازدست دادن این توانایی تبعات زیادی برای من داشت، این‌که خودم را چه‌طور می‌دیدم و فکرمی‌کردم که همسرم من را چه‌طور می‌بیند. نگران بودم که او زنی جذاب‌تر از من پیدا کند. من یادگرفتم “دست از سر خودم بردارم” فقط به این دلیل که متاهل بودن صرفا یک انتخاب نیست. ورزش کردن و گاه‌گاهی آراسته بودن به من اعتماد‌به‌نفس بیش‌تری می‌دهد

 

و احساس می‌کنم جذابیت جنسی دارم. درحالی‌که از نظر شوهرم من همیشه جذاب هستم. اعتماد‌به‌نفس از نظرجنسی برانگیزنده است و همسرم این را نیز در من می‌بیند.

 

۹. متاهلین می گویند صمیمیت را زنده نگه دارید

من متوجه شده‌ام که سرد شدن شعله‌های سوزان عشق پس از مدتی طبیعی است. معاشقه هنگام تماشای نتفیکس(یک شرکت امریکایی ارائه دهنده خدمات آنلاین رسانه‌ای در قالب اجاره و فروش کلیپ‌های صوتی و تصویری…) کم‌کم تبدیل می‌شود به بستنی خوردن هنگام تماشای نتفیکس!

 

درحالی‌که این موضوع یکی از زیبایی‌های ازدواج است، می‌تواند کمی خطرناک باشد. شما باید مطمئن شوید که شعله‌های عشق با بوسه، روشن کردن شمع و خاموش کردن نتفیکس و رفتن به رخت‌خواب همچنان سوزان است! اگر صمیمیت از بین برود، هر کدام از شما ممکن است برای پیدا کردن آن در جایی دیگر وسوسه ‌شود.

 

۱۰. اجازه بدهید آنها کار خودشان را انجام دهند

عاشق این هستم که زمان زیادی را با شوهرم بگذرانم. آخر هفته‌ها بهترین روزهای من هستند زیرا دو روز کامل را به نحو احسن (حتی اگر یک مسافرت کوتاه داشته‌ باشیم) در کنار شوهرم می‌گذارنم. اما باید زمانی را برای همسرمان و خودمان باقی بگذاریم که بتوانیم کارهای شخصی‌مان را انجام دهیم.

 

همان‌قدر که عاشق وقت‌گذراندن با همسرم هستم، از خواندن و نوشتن نیز لذت می‌برم، بنابراین زمانی را برای این کارها باقی می‌گذارم. شوهرم نیز گیتار زدن و تماشای فوتبال در روزهای یکشنبه را دوست دارد، و من نمی‌خواهم مانع او شوم. او هم مثل من نیاز دارد زمانی را برای خودش داشته باشد.

 

قرار نیست سرگرمی‌ها و علائق‌مان مثل هم باشد فقط به این دلیل که با هم ازدواج کرده‌ایم. به طرف مقابل‌تان اجازه دهید خودش باشد آن وقت همه چیز جذاب‌تر خواهد شد.

 

۱۱. دلیل ازدواج با همسرتان را فراموش نکنید

هر روز وقت صحبت با همسرم، به این فکر می‌کنم که او یک انسان فوق‌العاده و شوهری بی‌نظیر است و وقتی به یاد دلایل فوق‌العاده‌ی ازدواج با او می‌افتم، لبخند می‌زنم. من این‌ کار به‌خصوص در روزهای سخت انجام می‌دهم. در گیرودارِ زندگی، همسران گاه فراموش می‌کنند چرا با یکدیگر ازدواج کردند. شما این کار را نکنید!

 

بسیار مهم است که وقتی همه چیز به‌هم ریخته است، تمام ویژگی‌هایی را که به خاطرش با همسرتان ازدواج کردید به‌یاد بیاورید. اگر آنها را در ذهن تان حفظ‌کنید، می‌توانید رابطه‌تان را با علمِ به چیزهایی که در همسرتان می‌پسندید، محکم کنید.

 

۱۲. همسر شما همه چیز شما خواهد بود

بلافاصله بعد از این‌که حلقه‌ی نامزدی را در انگشتم کردم، دانستم که نه تنها ماهیت رابطه‌مان بلکه جایگاه او در زندگی‌ام نیز تغییر کرده است. او بهترین دوست من، مشوق شماره ی یک‌ام، مشاورم و شریک کسب‌و‌کارم است. او قرار بود در تمام جنبه‌های زندگی من شریک باشد و در گرفتن تصمیمات مهم زندگی کمک‌ام کند. همسر شما فقط همسرتان نیست، او همه چیز شما می‌شود.

 

متاهل بودن درس های زیادی از زندگی و روابط به همراه دارد. ازدواج‌تان هر چه‌قدر که طول بکشد، شما در حال یادگیری خواهیدبود. اشتباه، جشن و شادی، دوران سختی، و شادی محض حقایق زندگی هستند. اما متاهل‌‌ بودن به این معنی نیست که تا ابد خوشبخت زندگی خواهیدکرد. ازدواج سفری بی‌پایان است که در کنار هم خواهید گذراند.