پارس ناز پورتال

نکات مراقبت از موهای سالم و براق و پرپشت

مجموعه : نکات سلامت مو
نکات مراقبت از موهای سالم و براق و پرپشت

نکات مراقبت از موهای سالم و براق و پرپشت 

خانم هایی که موهای براق و زیبایی دارند به آن ها تبریک می گوییم،اما باید حواستان باشد که اگر همیشه این زیبایی را می خواهید باید به موهای خود رسیدگی کنید. همانند پوست، موی شما هر روز در معرضی عوامل طبیعی است. در ادامه به چند مورد محافظت از موی سالم اشاره شده که باعث میشود موهای درخشان فریبنده داشته باشید:

 

موهایتان را کاملاً با شامپو بشوید: ترکیب شامپو/ نرمکننده تأثیر چندانی در تمیزی مو ندارد. برای باز شدن منفذهای پوست سر مویتان را با آب داغ شامپو کرده و بعد برای بسته شدن این منافذ با اب سرداب کشی کنید. آب کشی با آب سرد (و یا ترکیب آب و سرکه) منافذ غشاء پوست سر را بسته و سبب درخشندگی مو می شود. به یاد داشته باشید که شستشوی بیش از اندازه با شامپو، مواد معدنی و روغن طبیعی مو را از بین میبرد.

 

نرم کننده مناسب جنس مویتان استفاده کنید: نرم کننده از وز شدن موی سردر طول روز جلوگیری می کند و بعضی از نرم کنندهها همانند محافظی در برابر صدمات اشعه خورشید هستند.برای خشک کردن موهای خیس آن را نپیچانید (اصطلاحاً چلاندن): موهایتان را با یک حوله به آرامی خشک کنید و از هرگونه چلاندن و سابیدن مو خودداری کنید. حوله را به آرامی از ریشه تا ساقه مو بکشید تا خوب خشک شود.

 

از سشوار در حد اعتدال استفاده کنید: استفاده از سشوار بیش از سه بار در هفته به مو آسیب میزند. از قرار دادن درجه سشوار روی خیلی داغ و یا اتوی مو تا حد ممکن خودداری کنید تا جایی که ممکن است اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی و در معرض هوا خشک شود.

 

سعی کنید مویتان رها باشد و در حد ممکن آن را نبندید: از کشیها و گیره هایی که موها را سفت میبندند دوری کنید، این نوع بستن مو یک حفره و خط عمیقی روی مو میگذارد که باعث شکستن تار مو می شود. علاوه بر این هر بار که سعی می کنید موهایتان را باز کنید ساقه مو کشیده و نازک می شود، در نتیجه بعد از مدتی موها وز کرده به نظر میرسد.

 

هر شش یا هشت هفته انتهای موهایتان را با قیچی مرتب کنید: این کار باعث افزایش رشد مو نمی شود، اما مانع از ایجاد موخوره در مو میگردد. به گزارش پارس ناز تا جایی که میتوانید مصرف مواد شیمیایی روی مو را به حداقل برسانید: روشن کردن رنگ مو، سبب خشکی و زبری مو می شود. مواد شیمیایی که برای فر و یا صاف کردن مو استفاده می شود

 

روی تارهای مو تأثیرگذاشته و استفاده بیش از اندازه از این محصولات شیمیایی باعث ریزش مو می شود. تا جایی که میتوانید از رنگ کردن موها به طور پی در پی خودداری کنید. رنگ کردن مو و بلافاصله خشک کردن آن توسط سشوار شوک دو برابری به مو وارد میکند.