پارس ناز پورتال

نکات مفید و موثر زیبایی برای موهای چرب

مجموعه : نکات سلامت مو
نکات مفید و موثر زیبایی برای موهای چرب

نکات مفید و موثر زیبایی برای موهای چرب 

برای افرادی که موهای چرب دارند توصیه هاس بسیار کاربردی برای زیباتر به نظر رسیدن موها و همچنین سلامت موها داریم که می توانید به کار گیرید. درست است که داشتن موهای درخشان زیباست اما حقیقتا هیچ کس دوست ندارد که موهای بسیار چرب داشته باشد. برخی از افراد به دلیل اختلالات هورمونی و یا به صورت ژنتیکی، موهای شان چربی بیشتری دارد و به همین دلیل هم تصور می کنند هرچقدر موهای شان را بیشتر بشویند، بهتر است.

 

در ادامه این نوشته به برخی از راهکارهای علمی پرداخته شده که با به کارگیری آنها می توانید اندکی از چربی موهای خود بکاهید و یا این میزان چربی را در ظاهر کمتر به اطرافیان خود بنمایانید.

 

موها را کمتر شامپو کنید

اگرچه این تصور وجود دارد که با هر روز شامپو کردن مو خواهید توانست چربی موهای تان را کاهش دهید با این حال، این کار برای فردی که کف سرش عمدتا چرب است گزینه مناسبی به شمار نمی رود.بهترین راهکار این است که موها را کمتر شامپو کنید چرا که شامپو سبب تحریک بیشتر کف سر شده و سباسه یا غدد چربی بیشتری تولید می کند.

 

در نتیجه هرچه بیشتر روی کف سر شامپو بزنید میزان چربی روی آن را افزایش خواهید داد بنابراین تنها دو یا سه بار در هفته سرتان را با شامپو بشویید.

 

از برس مناسب استفاده کنید

ممکن است خودتان هم در جریان این موضوع نباشید که برسی را که به کار می برید می تواند نقش مهمی در میزان چربی موهای تان داشته باشد.اگر موهای تان چرب است بهتر از از شانه یا برس هایی که دندانه های آنها فواصل بیشتری از هم دارند استفاده کنید. برس هایی که دندان ها آنها از نایلون و از هم فاصله دار هستند بهتر از برس هایی فشرده هستند. این انواع مناسب تنها چربی طبیعی مو را به آرامی از کف سر روی مو پخش می کنند.

 

در طول روز و دائم به موهای تان دست نزنید

این کار در بسیاری از مواقع بدون آگاهی انجام می شود. احتمالا زمان هایی که خسته هستید و یا کسی از شما تعریف می کند و یا برای انجام کاری تمرکز کرده اید به طور ناخودآگاه با موهای تان بازی می کنید.با تماس دائم دست با موهای تان سبب انتقال چربی دست و به طور مستقیم به موهای تان خواهید شد.

 

موهای چرب خود را با ترفندهایی بپوشانید

برخی وقت ها با اینکه موها را شسته اید باز هم چربی موجود در آن به وضوح دیده می شود. این زمانی است که با حالت دادن مو می توانید در آن ترفندی به وجود آورید.به عنوان مثال می توانید موها را به صورت دم اسبی یا شینیون جمع کنید. راهکار دیگر هم این است که کمی آن را مجعد نگه دارید. یادتان باشد هرچقدر مو به کف سر نزدیک تر باشد، چرب تر به نظر می رسد.

 

مو را از کف و به خوبی بشویید

اینکه تنها موها را با شامپو بشویید کفایت نمی کند لازم است گاهی با شوینده های درمانی این کار را انجام دهید. در بسیاری از آرایشگرها با استفاده از نرم کننده های لاکچری یک موی چرب را به موی درخشنده و تمیز تبدیل می کنند.می توانید این نرم کننده ها و شامپوهای مخصوص را خریداری و هفته ای یک بار در خانه استفاده کرد.

 

شامپوهای خشک را در دفعات مناسب به کار گیرید

یکی از راهکارهای مناسب برای کنترل چربی مو استفاده از شامپوهای خشک است تا بتوانید کمی از این چربی را خشک کنید، بافت مو را حفظ و به آن حجم کافی بدهید. با خریداری این نوع شامپوها و استفاده از آنها دو یا سه بار در هفته خواهید توانست کمی از چربی اضافه مو را کنترل کنید.

 

از شامپوهای مرطوب کننده پرهیز کنید

 به گزارش پارس ناز اگر در گروه افرادی قرار دارید که موهای تان چرب است، شامپوهای مرطوب کننده گزینه مناسبی برای شما به شمار نمی آیند. همچنین اگر می خواهید از چربی بیش از اندازه مو جلوگیری به عمل آورید، در نزدیکی ریشه از موس یا اسپری استفاده نکنید.

 

وضعیت تغذیه خود را بهبود ببخشید

در نهایت زمانی که پای مو به میان می آید نمی توان نقش مهم تغذیه را منکر شد. باید این را بدانید که نوع تغذیه شما در ظاهرتان تاثیر فراوانی دارد.از رژیم هایی که کربوهیدرات کمتری دارند و نیز کم شکر هستند استفاده کنید. با این کار بلافاصله تغییراتی را در میزان چربی موهای تان احساس خواهید کرد. غذاهای سرخ کردنی نیز می توانند در چرب شدن بیشتر موهای تان نقش داشته باشند.