پارس ناز پورتال

هولناک ترین مراسم های خاکسپاری در جهان

هولناک ترین مراسم های خاکسپاری در جهان

هولناک ترین مراسم های خاکسپاری در جهان 

بر اساس عرف و رسومات بعضی از مردم قبیله ها در دنیا هستند که هنگام خاکسپاری نزدیکانشان کارهای عجیبی انجام میدهند. هر چه میزان که برای سالم ماندن و زندگی کردن انسانی تلاش کنیم دیر یا زود وادار به ترک این کره خاکی به سمت مقصدی نامعلوم خواهیم بود. خوشبختانه طبق معمولً این رخداد خیلی زود رخ نمیدهد

 

و چند صباحی دراین زندگی دنیوی خواهیم ماند اما هیچکس آن اندازه که دوست دارد زنده نخواهد ماند. البته موضوع مرگ مبحثی ناراحت کننده است اما اگر مردید دوست دارید که مراسم خاکسپاری شما به چه شکلی انجام گیرد؟ بعضی دوست دارند به خاک سپرده شوند و بعضی دیگر سوزانده شدن را ترجیح میدهند.

 

گروهی پرت شدن از یک صخره بلند را ترجیح میدهند و بعضی دیگر دوست دارند که در جنگل رها شوند. در تعداد زیادی از تمدن ها، مراسم مربوط به تدفین مردگان نه تنها بسیار مهم بوده بلکه بسیار عجیب‌وغریب نیز هست. در ادامه این مطلب شما رابا بعضی از مراسم خاکسپاری تعجب برانگیز و وحشتناک که در گوشه و کنار دنیا انجام می‌شوند آشنا خواهیم کرد.

 

۱- مرده خواری

بله متاسفانه همانگونه است که فکر میکنید. در بعضی از تمدن هاي انسانی خوردن گوشت مرده ها یکی از بخشها و قسمت هاي مهم عزاداری مردگان است. البته این سنت دیگر به ندرت انجام می‌شود اما در گذشته اي نه چندان دور رویه اي متداول در هنگام مرگ افراد در پاپوآ گینه نو و بخش هایي از برزیل بود.

هولناک ترین مراسم های خاکسپاری در جهان

در بعضی از تمدن ها خوردن گوشت مرده ها یکی از قسمت هاي مهم عزاداری مردگان است

 

در واقع این افراد با خوردن گوشت مردگان خود تلاش می‌کردند انها را بخشی از خود محسوب کنند و بدین ترتیب مردگانشان با آنها بمانند. البته در بعضی مناطق نیز که گوشت به اندازه کافی در معرض نبود با اینکار بخشی از گوشت مورد نیاز خانواده یا قبیله تامین می شد.

 

۲- زیر و رو کردن استخوان ها

مردم مالاگاسی در ماداگاسکار دوست ندارند مرده هایشان در آرامش باقی بمانند. در طی مراسمی به اسم «فامادیهانا» به معنای «زیر و رو کردن استخوان ها»، اسکلت مردگان از دخمه ها بیرون کشیده شده و ان ها را در لباس ها و پارچه هاي جدیدی می پیچند.

هولناک ترین مراسم های خاکسپاری در جهان

آداب و رسوم مراسم خاکسپاری

 

این سنت خود به اندازه کافی عجیب است اما پس ازآن رخداد عجیب تری رخ می‌دهد. انها سپس جنازه در حال پوسیدن فرد مرده راکه در پارچه هاي تمیز پیچیده شده است بالای سر نگه داشته و هم زمان به رقص و پایکوبی و آواز خواندن می‌پردازند.

 

۳- تدفین در آسمان

در تبت، جنازه مردگان روی صخره ها رها میشوند تا کرکس ها و دیکر مردار خواران گوشت آنها را بخورند. گاهی اوقات جنازه تکه تکه می‌شود و بعضی اوقات نیز به همان شکل روی صخره ها رها میشود.

هولناک ترین مراسم های خاکسپاری در جهان

مراسم تدفین مردگان

 

در دین بودایی مردمان تبت مردگان را محمل هایي خالی می‌بینند که هیچ روحی یا تعلقی به انها وابسته نیست. از این رو این مراسم را بعنوان سیکل ادامه دار بودن زندگی درنظر میگیرند: مردگان غذای زندگان را تامین می‌کنند.

 

۴- تدفین سردسته وایکینگ ها

این یکی واقعاً دیوانگی محض است و احمد بن فضلان که در قرن دهم میلادی به سرزمین وایکینگ ها سفر کرده اطلاعات کاملی دراین باره عرضه داده است. گرچه نمیتوان با خاطرجمعی کامل به گفته هاي او نگاه کرد اما وایکینگ ها کارها و سنت هاي عجیب‌وغریب کم نداشته اند و این مورد نیز می‌تواند یکی از انها باشد.

هولناک ترین مراسم های خاکسپاری در جهان

بر اساس ادعاهای ابن فضلان وقتی که رییس وایکینگ ها می مرد، جنازه وی را دریک قبر موقتی قرار داده ودر این حین برای او لباسهای جدیدی تهیه می‌کردند. دراین میان یکی از زنان یا دختران برده او داوطلب می شد که در زندگی آینده نیز خدمتکار او باشد.

 

۵- خاکسپاری روی صخره ها

مردم ساکن در دره همپ چوند در استان گونگ ژیان در جنوب غربی چین مردم بسیار متمدنی بودند تا این‌که توسط سلسله مینگ قتل عام شدند. گرچه اطلاعات بسیار کمی در مورد آنها در دست است اما هر انچه که در مورد فرهنگ این مردمان باقیمانده نیز بسیار جالب و باورنکردنی است.

 

آنها مردگانشان را در تابوت هاي چوبی قرار داده و از صخره هاي بلند اطراف آویخته می‌کردند. بعضی از این تابوت ها در ارتفاع ۱۴۰ متری از سطح زمین قرار داشتند. شاید اینکار رابه خاطر این‌که مردگان در زندگی آخرت خود دید بهتری به دنیای ما داشته باشند انجام می دادند.

 

۶- ساتی

در هند، زنانی که بتازگی مردان خودرا از دست می دادند در آتش جنازه شوهرشان وارد شده و همراه با جنازه او زنده زنده می سوختند. در ظاهر چنین عملی داوطلبانه بود اما در واقع به یک اجبار مبدل شده بود. بعضی می‌گویند که این سنت بدین خاطر شکل گرفت که زنان هندی را از کشتن شوهران خود و فرار کردن

 

با معشوقه هاي ثروتمند بر حذر دارد اما بسیاری این نظریه را رد کرده اند. بعضی دیگر نیز ادعا می‌کنند که زنان میخواستند با اینکار در زندگی آخرت به شوهران خود ملحق شوند. البته این سنت در بین مصریان، یونانیان، گوث ها و سکاها نیز رواج داشت.

 

۷- بریدن انگشت

مردم قبیله دانی در غرب پاپوآ گینه نو مراسم تدفین مردگان بسیار عجیبی دارند. گرچه این سنت اکنون توسط دولت این کشور ملغی شده است اما در اعماق جنگل هاي این منطقه هنوز رواج دارد. وقتی که مردی دراین جامعه می میرد، زن و گاهی نیز فرزندان او باید یکی از انگشتانشان را قطع کنند.

هولناک ترین مراسم های خاکسپاری در جهان

این سنت نشان دهنده درد عاطفی بوده و بعنوان روشی برای تهذیب نفس درنظر گرفته می شد. در واقع دراین سنت، آنها انگشتان خودرا محکم بسته و سپس با تبر انها را قطع میکردند. سپس آن انگشت در جای مخصوصی نگه‌داری شده و یا سوزانده می شد.