پارس ناز پورتال

والدین باید با کودکان خود حرف بزنند

والدین باید با کودکان خود حرف بزنند

والدین باید با کودکان خود حرف بزنند 

حرف زدن با کودکان برای اینکه بهتر بتوانند با کلام و صحبت کردن رابطه برقرار کنند کاملا ضروری هست و والدین باید نسبت به آن دقت داشته باشند.بچه ها با آمدنشان دنیای قشنگی برای پدر و مادرها می سازند و همه ي حواس شان به این هست که کودک در محیط اخیر آسایش کامل داشته باشد.

 

پدر و مادرهای امروزی لحظه به لحظه مراقب کودک میباشند و به تمام نیازهای او رسیدگی میکنند و در بین به تنها چیزی که رسیدگی نمیکنند حرف زدن با کودک هست.

 

شاید این سوال در ذهن تان پیش بیاید که آیا کودک متوجه حرف هاي ما میشود؟

 

تحقیقات اثبات کرده هست کودکانی که والدینشان با آنها از همان کودکی حرف می زدند در آزمون هاي گفتار و زبان پیروز تر میباشند. بنابر دلایلی خواندن داستان ها و لالایی هاي هنگام خواب برای کودک از اهمیت زیادی برخوردار هست. تحقیقات نشان داده هست کودکانی که والدینشان مرتب با انها حرف میزنند از ۱۸ ماهگی در لغات و مکانیسم پردازش زبان پیشرفت میکنند.

 

نوزادان خیلی گذشته از اینکه بتوانند به زبان شان حرف بزنند آن را درک میکنند و می فهمند. والدین و پرستاران بچه افرادی میباشند که کودک بیشترین تعامل را با آنها دارد. بنابراین روش پاسخ گویی این افراد به نیازهای کودک تاثیر زیادی در پیشرفت زبان کودک در نخستین روزهای زندگی اش دارد.

 

پس زمانی که به کودک تان می‌گویید چقدر دوستش دارید و چقدر زندگی تان را شیرین کرده هست او می فهمد و با غان و غون کردن به شما پاسخ می‌دهد.به روشهای مختلفی میتوان کودک را به برقراری رابطه ترغیب کرد و با انجام این روشها خیلی زود متوجه می‌شوید که واکنش متقابل کودک خیلی اکثر از گذشته پیشرفت کرده هست.

 

پیشرفت مهارت هاي زبانی در دوران کودکی با مهارت هاي خواندن، نوشتن و مهارت هاي بین فردی در کودکی و نوجوانی در رابطه هست.

 

چرا حرف زدن با کودک مهم هست؟

با این روشها می‌توانید کودک را تشویق به صحبت کردن کرده و مهارت هاي شناختی آنان را بالا ببرید.لبخند بزنید و با کودک درمورد کارهایی که در طول روز انجام داده اید حرف بزنید. مثلا: “دارم این لباس خوشگلت رو تا می کنم تو توی این لباس خیلی خوشگل میشی”

 

سروصدا کنید، با انرژی حرف بزنید و برخی کلمات را با حالت تاکیدی اکثر به زبان بیاورید. یادتان باشد که انیشتین کوچک شما باهوش تر از آن چیزی هست که فکرش را می‌کنید و شما با این کارها به او کمک می‌کنید در مهارت زبان پیشرفت کند.با او کودکانه حرف بزنید تا گفتگوی تان ادامه پیدا کند و هنگام حرف زدن تمام دقت تان به او باشد. تکرار همۀ وقت} موثر هست.

 

برای او کتاب یا لالایی بخوانید. ترکیب زبان با موسیقی همه ي وقت تاثیر بیشتری روی کودک میگذارد.هر چه عشق بیشتری در حرف هاي تان جاری کنید کودک بهتر میتواند با آن رابطه برقرار کند.زبان بسیار قدرتمند هست و همه ي ما از طریق زبان با یکدیگر رابطه برقرار میکنیم. کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند

 

هر چه والدین اکثر با انها حرف بزنند شناخت بیشتری نسبت به محیط اطرافشان پیدا می‌کنند. و زمانی که مغزشان شروع به درک چیزها میکند خیلی سریع شروع به درک مفاهیم میکنند.

 

کودکان بسیار باهوش میباشند و اکثر از انچه شما فکر می‌کنید درک دارند. آنها دنیای خودشان را در مغز کوچک شان می سازند و شما تنها منبع اطلاعات و تصوراتشان هستید. کودکی فراموش شده تان را دوباره زنده کنید. آواز بخوانید، برقصید، داستان بخوانید و بخندید. وقتی تمام این کارها را با هم انجام دهید کودک رشد میکند.