پارس ناز پورتال

ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویر

ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویر

ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویر 

المپیک ریو اکنون کانون توجه دنیا است و ورزشکاران نمایندگان هر کشوری محسوب می گردند و در یک گزارش تصویری ما نمایندگان ایران را به نمایش گذاشته ایم. در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو ۶۳ ورزشکار از ایران حضور دارند. شماری از آنها رقابت‌های خود را پشت سرگذاشته‌اند. در ادامه ایمیل نگاهی داریم به برخی ملی‌پوشان به ‌میدان رفته‌ی ایران از دریچه دوربین عکاسان خارجی …

 

ندا شهسواری (تنیس روی میز)
ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویرندا شهسواری، در سال ۲۰۱۲ اولین زن ایرانی بود که در رشته تنیس روی میز در المپیک حضور پیدا کرد. او با قهرمانی در مسابقات آسیای میانه در سال ۱۳۹۵ موفق شد سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو را بگیرد.ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویرشهسواری در مسابقات ریو پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف الکساندری از بلاروس رفت و در پی شکست ۴ بر ۳ از حریف خود از دور رقابت‌های المپیک کنار رفت.ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویرتصویری از ندا شهسواری در حین تمریناتش در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو.

 

نوشاد عالمیان (تنیس روی میز)

ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویرنوشاد عالمیان که در کنار برادرش نیما تنیس روی میز مردان ایران را در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ نمایندگی می‌کند، در همان دور نخست بازی‌ها از گردونه کنار رفت. او در این دیدار با نتیجه ۴ بر یک از بویان تاکیچ، حریف خود از اسلوونی شکست خورد.

 

نیما عالمیان (تنیس روی میز)
ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویرنیما عالمیان، دیگر نماینده‌ی تنیس روی میز مردان ایران در نخستین روز رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ از سد حریف آمریکایی خود گذشت. تصویری از دیدار نیما عالمیان و حریف آمریکایی او.ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویراو اما در دیدار دوم مقابل اویدیو یونسکو از رومانی با ناکامی روبرو شد و در پی شکست ۴ بر یک از حریف رومانیایی خود از گردونه رقابت‌ها حذف شد. به این ترتیب دو ملی‌پوش المپیکی تنیس روی میز مردان ایران زودتر از آنچه تصور می‌رفت، بازی‌ها را وداع گفتند.

 

پوریا نوروزیان (تیراندازی)
ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویرپوریا نوروزیان در مسابقات تیراندازی تفنگ بادی ۱۰ متر مردان تنها توانست در رتبه ۲۲ جای گیرد. او که با ۵۵ تیرانداز دیگر رقابت داشت، در نهایت از راهیبابی به فینال مسابقات باز ماند.

 

الهه احمدی (تیراندازی)
ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویرالهه احمدی که از امیدها‌ی ورزش زنان ایران برای کسب مدال در مسابقات المپیک ریو بود، نتوانست در نهایت انتظارات را برآورده سازد و مدال‌آور باشد. او که جواز حضور در فینال تیراندازی ۱۰ متر تفنگ بادی را کسب کرده بود، در رده‌بندی نهایی مکان ششم را به خود اختصاص داد.ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویرمدال طلایی تیراندازی ۱۰ متر تفنگ بادی در قسمت بانوان را جنیفر ترشر از آمریکا به دست آورد. تصویری از تبریک گفتن الهه احمدی به رقیب آمریکایی به خاطر موفقیت او.

 

نجمه خدمتی (تیراندازی)
ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویرنجمه خدمتی که از مدال‌آوران ایران در مسابقات آسیایی بود، در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز حضور داشت. او اما نتوانست در رقابت‌های تفنگ بادی ۱۰ متر المپیک به فینال راه یابد.

 

گلنوش سبقت اللهی (تیراندازی)
ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویرگلنوش سبقت اللهی، ملی‌پوش تیراندازی ایران که در ماده تپانچه بادی ۱۰ متر حضور داشت، از رسیدن به فینال بازماند. او در رقابت با ۴۴ ورزشکار دیگر موفق شد در نهایت ۳۷۹ امتیاز کسب کند و در جایگاه ۲۱ قرار گیرد.

 

احسان روزبهانی (بوکس)
ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویراحسان روزبهانی در وزن ۸۱ کیلوگرم تنها نمایند‌ه‌ی بوکس ایران در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو بود. او در نخستین پیکار خود در چارچوب بازی‌ها به مصاف پیتر مولنبرگ از هلند رفت و در پایان در سه راند متوالی با نتیجه ۲۹ بر ۲۸ شکست خورد و به این ترتیب از دور رقابت‌ها حذف شد. روزبهانی ۵۵مین نماینده بوکس ایران در دوره‌های مختلف المپیک بود و با حذف او بوکس ایران همچنان در حسرت مدال المپیک باقی ماند.

 

والیبال ایران
ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویرتیم ملی والیبال ایران برای نخستین بار در نیم قرن اخیر توانست جواز حضور در مسابقات المپیک را بگیرد. ملی‌پوشان ایران (پیراهن قرمز) در نخستین دیدار خود در چارچوب مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو به مصاف آرژانتین رفتند و متحمل شکستی دور از انتظار شدند.ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویرتیم ملی والیبال ایران ست‌های این دیدار را با نتایج ۲۳ بر ۲۵، ۲۴ بر ۲۶ و ۱۸ بر ۲۵ به حریف خود واگذار کرد و در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد. تصویری از تلاش شهرام محمودی، ملی‌پوش ایران برای دفع یکی از حملات تیم آرژانتین.

 

والیبال ایران
ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویرشاگردان لوزانو، سرمربی تیم ملی والیبال ایران، در مجموع نمایش نسبتا ضعیفی از خود ارائه دادند و قابلیت‌های خود را بیش از همه در ست دوم به نمایش گذاشتند. کمبود تمرکز در بازی والیبالیست‌های ایران محسوس بود. تصویری از دفاع میلاد عبادی پور (چپ) و حمزه زرینی مقابل آرژانتین.ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویردرخور توجه آنکه ملی‌پوشان ایران چندی پیش در چارچوب مسابقات لیگ جهانی توانسته بودند، با نتیجه ۳ بر ۲ از سد آرژانتین بگذرند. امید والیبال ایران برای تکرار این موفقیت در المپیک ریو اما نقش بر آب شد. تصویری از سرخوردگی فرهاد قائمی، ملی‌پوش ایران از ناکامی مقابل آژرانتین.

 

زهرا نعمتی (تیر و کمان)

ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویریگانه نماینده‌ی ایران در رشته تیر و کمان زهرا نعمتی است که در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن به مدال طلا دست یافت. او اما این بار مجوز حضور در مسابقات المپیک تابستانی ۲۰۱۶ ریو را به دست آورده است.

 

مهسا جاور (قایقرانی)
ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویرمهسا جاور، تنها نماینده ایران در رشته قایقرانی است که در مسابقات ۲۰۱۶ ریو حضور یافته است.ورزشکاران ایران در المپیک ریو به روایت تصویرجاور توانسته بود در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ به میزبانی کره جنوبی، اینچئون، به همراه سولماز عباسی، حمیرا برزگر و نازنین ملائی در ماده چهار نفره جفت پاروی سبک‌وزن بانوان، به جایگاه سوم و نشان برنز بازی‌ها دست یابد.