پارس ناز پورتال

وقتی شوهر در حالت عصبانیت قرار دارد

وقتی شوهر در حالت عصبانیت قرار دارد

وقتی شوهر در حالت عصبانیت قرار دارد 

مطمئنا در دوران زندگی مشترک اوقاتی پیش خواهد آمد که همسران کنترل خود را از دست بدهند و عصبانی شوند. اما در این زمان باید چگونه برخورد کرد. عصبانیت شوهر: مسلما شما شوهر خود را دوست دارید، ولی زمانی که او عصبانی می شود ممکن است به خاطر رفتار بد و خارج از کنترلش گاهی از او احساس تنفر نیز بکنید.

 

این حق شماست که در زندگی مشترک احساس امنیت، آرامش و احترام داشته باشید. اگر شوهر شما هنگام عصبانیت فریاد میکشد، درها را به هم می کوبد و یا الفاظ نامناسب به کار می برد و رفتار نامناسبی با شما دارد به طور قطع باید برای رفع این مشکل اقدام کنید.در ادامه چند راه حل برای برخورد با عصبانیت شوهر به شما ارائه می دهیم با زیباجو همراه شوید:

 

عامل محرک عصبانیت شوهرتان را پیدا کنید
اگرچه معمولا کسانی که عصبانی می شوند برای توجیه رفتار غلط خود تقصیر را به گردن عوامل و افراد مختلف می اندازند اما اگر عصبانیت شوهر شما به دلیل منطقی و یا غیر منطقی است در هر صورت در حالتی اتفاق افتاده است که او از لحاظ فکری و یا روحی در شرایط بدی قرار گرفته است.همواره یک عامل محرک باعث ایجاد عصبانیت

 

و رفتارهای پرخاشگرانه در افراد می شود.زمانی که شوهرتان در حالت نرمال و آرام است با او صحبت کنبد و از او بپرسید که چه مسائل و شرایطی باعث عصبانیت و حس تنش در او می شود.با شناخت این عوامل و شرایط و جلوگیری از به وجود آمدن آن می توانید از عصبانی شدن شوهرتان و عواقب بعد از آن جلوگیری کنید.

 

عصبانی
بهترین رفتار و برخورد در زمان عصبانیت شوهر رها کردن او به حال خود است.بهتر است در این شرایط به جای جر و بحث و یا دفاع کردن از خود،آرامش خود را حفظ کنید. صبر کنید تا عصبانیتش فروکش کند او را تنها بگذارید.بعد از اینکه کمی آرام شد به او بگویید که با عصبانیت و داد و فریاد نه تنها به نتیجه نمی رسید بلکه همه چیز بدتر نیز می شود.اگر او همچنان به رفتار خود ادامه داد او را کاملا با خود تنها بگذارید.

 

با شوهر خود صحبت کنید
زمانی که شوهر شما در حالت معمولی و رفتار متناسب و آرام قرار دارد بنشینید و با او به آرامی صحبت کنید.برای او توضیح دهید که این رفتارهای نامناسب او هنگام عصبانیت چه مشکلات روحی و ناراحتی هایی برای شما و زندگی مشترکتان ایجاد میکند.از او بخواهید رفتارش را تغییر دهد. به او بگویید که این رفتار باعث سردی و مشکلات زیادی

 

در زندگی مشترکتان می شود.از او بخواهید اگر نمیتوانید به تنهایی رفتارش را تغییر دهد به یک مشور برای تغییر رفتار هنگام عصبانیت مراجعه کند.اگر به حرف شما گوش نکرد و تغییری در رفتارش ایجاد نشد از یک بزرگتر و یا فرد معتمد که می دانید از آن شخص پذیرش حرف دارد و به رابطه شما کمک میکند درخواست کنید تا در این رابطه با او صحبت کند.

 

کمک بگیرید
 به گزارش پارس ناز شما لایق این نیستید که در زندگی مشترکی باشید که پر از استرس و حس نا امنی باشد.اگر تلاش های صادقانه و با محبت و آرام شما برای کاهش رفتارهای نامناسب شوهرتان در هنگام عصبانیت فایده ای نداشت، و رفتارهای شوهرتان پرخاشگرانه تر و خشن تر شد از خانواده ها برای حل مشکلتان کمک بگیرید و شوهر خود را تحت فشار قرار دهید که در صورت تغییر ندادن رفتار خود زندگی مشترک شما برای ادامه دچار مشکل خواهد شد.

 

این راه بعد تمام تلاش ها و افاقه نکردن آن ها پیشنهاد می شود چراکه اگر به رفتار های نامناسب شوهر خود و پرخاشگری های او تن در دهید ممکن است رفتارهای نامناسب او رفته رفته نسبت به شما بیشتر شود و وضعیت امنیت شما از لحاظ روحی و شخصی و فیزیکی مورد خطر قرار بگیرد یا همواره شوهر شما با پرخاشگری به دنبال رسیدن به خواسته های خود باشد و شما مجبور به زندگی در شرایط ناراحت کننده و سختی شوید.