پارس ناز پورتال

دلیل بروز رفتارهای پرخاشگرانه در رابطه زوجین

دلیل بروز رفتارهای پرخاشگرانه در رابطه زوجین

دلیل بروز رفتارهای پرخاشگرانه در رابطه زوجین 

گرچه دلایل مختلفی برای پرخاشگری در یک ارتباط میتواند وجود داشته باشد اما باید دقت داشته باشیم که این رفتار جایی در زندگی ندارد. گاهی اوقات ناخودآگاه بدون اینکه خودتان تشخیص دهید رفتارهای خصومت آمیزی از خودتان نشان می‌دهید و در این میان کسی که مجبور می‌شود رفتارهای تهاجمی شما را تحمل کند همسرتان هست. از جمله مواردی که باعث ایجاد چنین رفتارهایی در ارتباط میشود موارد زیر می باشد:

 

رفتارهای منفعل پرخاشگرانه در ارتباط

تعریف هاي مصنوعی میکنید: تعریف کردن هاي مصنوعی مانند: “وای ممنون که آشپزخونه رو تمیز کردی” به نظر مفید می‌آید اما در واقع با این جمله به کنایه به او می‌گویید که آدم نامرتب و بی انظباطی هست. بیایید به جای بهره گیری از جملات کنایه آمیز حرف دلتان را بزنید. مثلا بگویید: میشه لطفا در تمیز کردن آشپزخونه به من کمک کنی؟

 

در جستجوی تلافی هستید: هفته پیش قرار بود مهمانی بروید اما همسرتان دیر از سر کار آمده هست. درست هست که آن لحظه به او گفته اید اشکال ندارد و یا مهم نیست اما این دلخوری را تا فرصت بعدی در دلتان نگه می دارید تا بتوانید اینکار وی را تلافی کرده و دلیلی برای سرزنش کردن او داشته باشید. برترین کار این هست که درمورد این موضوع صحبت کنید و ناراحتی خود را ابراز کنید. آن گونه مشکل پیش آمده را همان لحظه حل میکنید.

 

علیرغم میل تان بله می‌گویید:  به گزارش پارس ناز روراست باشید و اگر تمایل به انجام دادن کاری ندارید دلیلش را توضیح دهید. هیچوقت به دلیل اجتناب از بحث خودتان را مجبور به انجام دادن کاری که دوست ندارید نکنید.کارها را به تعویق می‌اندزید: گاهی اوقات بنابردلایلی وانمود می‌کنید کاری که همسرتان از شما خواسته را فراموش کرده اید

 

یا اینکه مدام آن را به تعویق می‌اندزید. در این شرایط دلیل این رفتارتان را پیدا کنید یا به جای این دست و آن دست کردن مستقیما به او نه بگویید.

 

سکوت میکنید: ترجیح میدهید به جای جنگیدن همه ي چیز را در دلتان نگه دارید و سکوت کنید. اگر میخواهید ارتباط مفید و سالمی داشته باشید به جای اینکه همۀ وقت} اخمو و عبوس باشید هر چیزی که باعث نارحتی تان شده هست را بازگو کنید.