پارس ناز پورتال

پروتز لب و بررسی کامل انجام عمل آن

پروتز لب و بررسی کامل انجام عمل آن

پروتز لب و بررسی کامل انجام عمل آن 

پروتز لب به منظور زیبایی بیشتر در خانم ها صورت می گیرد و بعضا شاهد عفونت و از بین رفتن زیبایی کلی لب در انجام برخی عمل ها بوده ایم که یک زنگ خطر به حساب می آید. لب های پر و بزرگ از مدت ها پیش به عنوان یک زیبایی ایده آل در نظر گرفته می شده است.

 

بزرگ کردن لب با استفاده از پروتز لب یا پر کننده های پوستی مانند تزریق ژل در لب باعث می شود لب فرد گوشتالو و برجسته به نظر برسد و این موضوع باعث بهبود ظاهر کلی صورت فرد می شود.

 

پروتز لب

پروتز لب می تواند لب شما را به صورت دائمی بزرگ کند و نتایج حاصل از آن اصلاح بیشتری را برای وضعیت لب در مقایسه با پر کننده های پوستی به همراه دارد و می تواند یک انتخاب مناسب برای افرادی باشد که لب های نازک دارند. سه نوع عمومی و رایج پروتز لب عبارتست از GORE-TEX، SoftForm، و AlloDerm. هر یک از این روش ها دارای تفاوت اندک از نظر تاثیرگذاری بر لب های بیمار است.

 

به همین خاطر لازم است شما برای انتخاب روش مناسب اطلاعات لازم درباره این روش ها داشته باشید.

 

روش جراحی زیبایی پروتز لب

جراحی پروتز لب یک عمل جراحی به نسبت ساده است و معمولاً کامل شدن آن در حدود یک ساعت طول می کشد. در این عمل جراح ابتدا شکاف های کوچک در لب ها ایجاد می کند. این شکاف ها در اکثر مواقع در گوشه های دهان ایجاد می شوند، اما ممکن است در همه نقاط دیگر لب ها نیز ایجاد شوند که این موضوع بستگی به تکنیک های خاص استفاده شده برای عمل جراحی دارد.

 

جراح در ادامه یک تونل کوچک برای جا دادن پروتز ایجاد می کند. ایجاد این تونل به نحو صحیح نقش حیاتی در اطمینان از قرارگیری مناسب پروتز در لب و دستیابی به نتایج طبیعی و مطلوب برای بیمار دارد. سپس، جراح پروتز را در داخل تونل وارد می کند و آن را داخل لب می نماید.

 

در نهایت، پروتز لب بطور دقیق دستکاری و اصلاح می شود تا به این ترتیب طول مناسب خود را پیدا کند و پس از این کار شکاف های ایجاد شده بر روی لب بیمار بسته می شوند.

 

پروتز لب GORE-TEX

پروتز لب GORE-TEX از یک روش درمانی ابتدایی به نام ePTFE گرفته شده است که در آن مواد اولیه بکار رفته مشابه موادی است که برای چادرها و بارانی ها استفاده می شود. این ماده یک پلیمر غیر انفعالی است که برای سال های طولانی در جراحی ها مورد استفاده قرار می گرفته است.

 

پس از پروتز لب با استفاده از این روش، بیمار ممکن است با کمی خشکی در لب خود مواجه شود، اما اکثر بیماران به سرعت خود را با شرایط جدید وفق می دهند. این روش پروتز دارای ماده میکروپور است که با رشد طبیعی بافت لب می تواند بطور موثر پروتز را به صورت بخشی از لب در آورد.

 

پروتز لبSoftForm

پروتز لب با استفاده از روش SoftForm نیز از روش ePTEF گرفته شده اما دارای یک شکل لوله ای است. روش SoftForm این امکان را فراهم می کند که بافت رویش درونی داشته باشد و به این ترتیب لب بیمار استحکام بیشتری پیدا کرده و احتمال تغییر شکل آن کمتر می شود. پروتز لب اولترا سافت نسل جدید این روش پروتز است. طراح این روش ادعا می کند پروتز اولترا سافت سه برابر نرم تر از روش پروتز SoftForm است.

 

پروتزAlloDerm

پروتز AlloDerm یک بافت انسانی پروتز لب است که از پوست افراد اهدا کننده گرفته می شود. این ماده نرم و قابل انعطاف از بافت انسانی گرفته می شود و در نتیجه استفاده آن هیچ واکنش آلرژیک مشخصی به همراه ندارد. تولید و استفاده محصولات گرفته شده از بافت انسانی مطابق رویه های کنترلی FDA انجام می شود تا به این ترتیب از ایمنی و بی خطر بودن آنها اطمینان حاصل شود.

 

بزرگ کردن لب با استفاده از پر کننده ها

متخصصان بطور مکرر از پر کننده های لب قابل تزریق برای برجسته کردن لب و جذاب کردن ظاهر آن استفاده می کنند. با توجه به مواد بسیار متنوع و تکنیک های تزریق برای بزرگ کردن لب (به طور مثال تزریق ژل لب، تزریق چربی لب و…)، در این رابطه تعداد زیادی از انتخاب ها وجود دارند که می توانند

 

برای بر طرف کردن نیازهای شخصی شما مناسب باشند. پیشرفت های ایجاد شده در حوزه بهبود و تغییر شکل ظاهر لب باعث ایجاد برخی روش های جدید درمانی شده که متخصصان از آنها به عنوان پر کننده های لب دائمی استفاده می کنند.

 

نکاتی درباره تکنیک های تزریقی برای بزرگ کردن لب

بزرگ کردن لب با استفاده از پر کننده های تزریق می تواند نتایج مطلوب برای فرد در مدت زمان کوتاه یعنی حدود ۳۰ دقیقه به همراه داشته باشد. در این حالت معمولاً نیازی به استفاده از بی حسی برای انجام عمل جراحی نیست، زیرا پر کننده معمولاً حاوی لیدوکائین یا سایر انواع مواد بی حسی هستند. نتایج استفاده از پر کننده های لب تزریقی موقت است، زیرا بدن در واقع این مواد را با گذشت زمان تجزیه کرده و جذب می کند.

 

در این حالت مدت زمان باقی ماندن تاثیر ناشی از این مواد در افراد مختلف متفاوت است، اما بطور میانگین این مواد پس از چهار تا شش ماه تاثیر خود را از دست می دهند. معمولاً به افرادی که قصد استفاده از پروتز لب برای بزرگ کردن دائمی لب خود را دارند توصیه می شود ابتدا از پر کننده های موقتی استفاده کنند و در صورت مطلوب بودن نتایج برای آنها روش های دائمی برای زیباسازی لب را انتخاب نمایند.

 

پر کننده های لب مبتنی بر کلاژن

کلاژن ماده ای است که دارای بیشترین مقدار استفاده به عنوان پر کننده تزریقی در سراسر جهان است و به دو شکل وجود دارد که عبارتست از کلاژن گرفته شده از گاو و کلاژن گرفته شده از انسان.

 

پر کننده های کلاژن گرفته شده از گاو

پر کننده های کلاژن گاوی از بافت بدن گاو گرفته می شود و برای این کار از یک محیط تحت کنترل و فاقد بیماری تشکیل شده از یک گله بسته گاو (گله ای که در آن جفت گیری فقط بین افراد همان گله انجام شود) استفاده می شود. به خاطر اینکه احتمال واکنش آلرژیک ۳ درصدی به کلاژن گاوی وجود دارد،

 

نیاز به انجام تست آلرژی بر روی بیمار قبل از شروع درمان با این روش وجود دارد. در این رابطه Zyderm و Zyplast از پر کننده ای لب تهیه شده با استفاده از کلاژن گاوی هستند که توسط بیش از ۱٫۵ میلیون بیمار در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین Artecoll یک محصول گرفته شده از کلاژن گاوی است

 

که حاوی پُلی‌متیل‌متا کریلات است که حالت لب پس از جذب کلاژن آن توسط بدن بدون تغییر باقی می ماند. استفاده از این ماده می تواند دوام طولانی مدت داشته یا حتی نتایج حاصل از آن برای بزرگ کردن لب دائمی باشد.

 

پر کننده های کلاژن گرفته شده از انسان

کلاژن انسانی از لاشه انسان یا پوست اضافی بر داشته شده در طول عمل جراحی گرفته می شود. پر کننده های تزریقی گرفته شده از کلاژن انسانی شامل Dermalogen، Cymetra، Autologen، Fascian، Cosmoderm، و Cosmoplast است. قابلیت تطبیق بیولوژیک کلاژن انسانی نیاز به انجام تست آلرژی بر روی بیمار قبل از شروع درمان را برطرف می کند

 

و استفاده از این پر کننده ها را به یک انتخاب عالی برای کسانی که امکان استفاده از کلاژن گاوی ندارند، تبدیل می نماید.

 

پر کننده های لب گرفته شده از هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید یک ماده روشن و تخریب پذیر است که بطور طبیعی در مفاصل و پوست بدن انسان موجود است. هیالورونیک اسید در مولکول های آب در زمان ترزیق در لب ها قرار داد و این موضوع ایجاد می دهد این پر کننده لب ها را مرطوب و برجسته کند و نتایج بلند مدت تری در مقایسه با بزرگ کردن لب با کلاژن به همراه داشته باشد.

 

پر کننده های Restylane، Perlane، و RADIESSE همگی پر کننده های تهیه شده با استفاده از هیالورونیک اسید هستند که اغلب برای بزرگ کردن لب مورد استفاده قرار می گیرند. هنگام استفاده از این پر کننده نیازی به انجام تست آلرژی قبل از شروع درمان وجود ندارد.

 

بزرگ کردن لب با انتقال چربی

برای بیمارانی که به دنبال فربه و برجسته کردن لب ها هستند اما تمایلی به انتخاب مواد تزریقی برای این کار ندارند، بزرگ کردن لب با انتقال چربی یک راهکار مناسب می باشد. در حالی که برخی از پرکننده های دیگر لب همچون کلاژن بطور عادی از بافت اهدا کننده حیوانی یا انسانی گرفته می شود،

 

بزرگ کردن لب با انتقال چربی از بافت بدن خود شما استفاده می کند و به این ترتیب می تواند نتایج عادی و طبیعی برای لب شما به همراه داشته باشد. بزرگ کردن لب با انتقال چربی شامل برداشتن چربی از یک ناحیه بدن و وارد کردن آن به لب ها است. برای عمل جراحی انتقال چربی لب، فقط بافت طبیعی بدن استفاده می شود و به همین خاطر امکان پس زدن یا واکنش آلرژیک به آن به ندرت وجود دارد.

 

پس از عمل جراحی، بیماران نتایج مناسب و ظاهر طبیعی ایجاد شده برای لب را برای مدت شش ماه تا بیش یک سال مشاهده خواهند کرد.

 

ریکاوری

پس از بزرگ کردن لب، برای ریکاوری بیمار معمولاً به کمی استراحت نیاز است. اغلب، بیمارانی که عمل جراحی بزرگ کردن لب را انجام می دهند می توانند پس از یک روز به فعالیت عادی روزمره خود باز گردند. کسب اطلاعات بیشتر درباره انتظار شما از وضعیت خود پس بزرگ کردن لب می تواند به شما در طول دوره ریکاوری کمک فراوان کند.

 

بعد از بزرگ کردن لب چه انتظاری باید داشته باشیم

بزرگ کردن لب با استفاده از پر کننده های لب، جراحی انتقال چربی، یا استفاده از پروتز های لب معمولاً در مطب دکتر انجام می شود. طول دوره ریکاوری عمل جراحی بزرگ کردن لب بستگی به نوع عمل جراحی انجام شده دارد. به هر حال، اکثر بیماران می توانند پس از یک روز به فعالیت عادی خود باز گردند.

 

در پایان این مدت اثرات ناشی از داروی بی حسی بطور کامل بر طرف می شود. پس از انجام هر نوع عمل جراحی بزرگ کردن لب بیمار ممکن است با کمی ورم و کبودی در صورت خود مواجه شود. اگر از پر کننده ها برای بزرگ کردن لب استفاده شده باشد، این عوارض می توانند برای یک هفته دوام داشته باشند

 

و اگر برای انجام این کار از پروتز لب استفاده شده باشد، مدت زمان لازم برای بر طرف شدن کامل این عوارض معمولاً سه هفته است. ناراحتی های احتمالی در طول دوره ریکاوری عمل جراحی بزرگ کردن لب در سطح حداقل است و به ندرت نیازی به مدیریت آنها با استفاده از داروهای مسکن وجود دارد.

 

مزایا بزرگ کردن لب

مزایای حاصل از بزرگ کردن لب شامل بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس فرد است. پر کننده های لب تزریقی، انتقال چربی، و پروتز لب می توانند برای اصلاح مشکلات ناشی از افزایش سن، ظاهر نامناسب، یا لب هایی که بطور طبیعی نازک هستند مورد استفاده قرار گیرند و به این ترتیب می توان لب های هموار، برجسته و با ظاهر جوان به دست آورد.

 

لب های برجسته یک علامت بیولوژیک برای نشان دادن جوانی و شادابی است و نشانه ای از جذابیت فرد است. با بالا رفتن سن خانم ها و کاهش سطح استروژن، لب ها ممکن است اندازه طبیعی خود را از دست بدهند و با گذشت زمان نازک تر شوند. استفاده از رژ و برق لب معمولاً می تواند بخشی از این مشکل را حل کنند

 

و بطور موقت ظاهر لب ها را تا حدودی ترمیم کنند. به هر حال عمل جراحی بزرگ کردن لب می تواند جوانی و شادابی را به شما بر گرداند و مشکلات شما را در این رابطه بر طرف کند.

 

عوارض احتمالی

عوارض ناشی از عمل جراحی بزرگ کردن لب نادر هستند. به هر حال، مشابه سایر عمل های جراحی، در این رابطه نیز برخی خطرات را می توان مورد توجه قرار داد. در این حالت احتمال ایجاد عفونت در لب وجود دارد و به همین خاطر مهم است که فرآیند درمان پس از انجام هر نوع عمل جراحی بزرگ کردن لب تحت نظارت پزشک باشد. هر گونه تورم یا ترشح در لب باید بلافاصله به پزشک گزارش داده شود.

 

در حالت های غیر عادی، بدن می تواند پروتز لب را پس بزند و بیمار را مجبور به برداشتن پروتز کند. پروتز لب همچنین می تواند تغییر شکل دهد که این مسئله نیز معمولاً نیازمند انجام یک عمل جراحی ثانویه برای اصلاح مجدد وضعیت پروتز لب است.