پارس ناز پورتال

پس از غذا خوردن این کارها را نکنید

مجموعه : رژیم و تغذیه
پس از غذا خوردن این کارها را نکنید

پس از غذا خوردن این کارها را نکنید 

غذا را که خوردیم,پس از آن باید به منظور هضم درست غذا و فرصت دادن به بدن از انجام برخی کارها صرف نظر کنیم. یکی از سخت ترین کارها در دنیا برای هر کسی کنار گذاشتن عادتی است که سال ها در گوشه ای از زندگی او وجود داشته است . اما اگر قصد بهبود سلامتی و تناسب اندام خود را دارید ، لیستی که در ادامه به شما ارائه می دهیم را با دقت مطالعه کرده و از انجام این کارها پرهیز نمایید.

 

سیگار کشیدن بعد از وعده ی غذایی

کارشناسان معتقدند عادت سیگار کشیدن بعد از غذا از آنچه که اکثر مردم فکر می کنند بیشتر به سلامتی شما ضرر می رساند. اثرات مخرب تنها یک سیگار بعد از غذا می تواند با کشیدن ۱۰ سیگار در مواقع عادی برابری کند. بعد از وعده ی غذایی ، سیستم گوارش مشغول به کار در تمام بدن شده و کشیدن سیگار در این موقع باعث پیوستن نیکوتین به اکسیژن خون و پخش آن در تمام بدن می گردد .

 

خوردن میوه

بدن شما توانایی هضم میوه ، با سرعت زیاد ، بعد از مصرف را دارد. اما وقتی بلافاصله بعد از غذا میوه می خورید ، برای مدت زمان طولانی در معده باقی خواهد ماند. ماندن میوه ها در معده آنها را فاسد کرده و موجب تولید گاز و سموم و همچنین تشکیل سلولیت می شود. پس میوه را با معده ی خالی ، دو ساعت قبل و یا بعد از غذا ، مصرف کنید.

 

نوشیدن چای

این عادت غذایی به هیچ عنوان خوب نیست ، این در حالی است که بسیاری از مردم هر روز آن را تکرار می کنند. کافئین ، یعنی ماده ی سازنده ی اصلی در چای ، با آهن غذا پیوند ایجاد کرده و پروسه ی هضم غذا را طولانی می نماید. به همین دلیل افراد کم خون حداقل یک ساعت بعد از غذای نباید چای بنوشند.

 

شنا

در این مورد ، حق با مادربزرگ های ماست . اما متخصصان معتقدند بعد از غذا حتی باید از رفتن به حمام اجتناب کرد. آب می تواند در بهبود گردش خون موثر باشد . اما بعد از غذا خوردن ، گردش خون در بدن روی معده ، جایی که هضم غذا در حال انجام است ، تمرکز بیشتری دارد . با دوش گرفتن بلافاصله بعد از غذا بدن دچار تغییر دمای ناگهانی شده و به خون در همه اندام ها نیاز دارد.

 

تمرینات ورزشی مربوط به دور کمر

تمرینات ورزشی دور کمر بلافاصله بعد از غذا موجب بروز مشکلاتی در روده و در نتیجه تاخیر در هضم غذا می شود. دلیل دیگری که برای مضر بودن این مورد می توان عنوان کرد این است که ، انجام تمرینات ورزشی مربوط به دور کمر بعد از غذا نه تنها موجب کاهش وزن نشده ، بلکه حتی موجب افزایش آن می شود.

 

فعالیت بدنی

اکثر مردم فکر می کنند تحرک بعد از غذا خوردن مفید است ، اما اینطور نیست. فعالیت بدنی بعد از غذا خوردن مانع جذب مواد مغذی توسط سیستم گوارش می شود. پیشنهاد ما به شما یک پیاده روی آرام ، بدون تلاش بیشتر ، بعد از وعده ی غذایی است.

 

خواب بعد از غذا

این هم یکی از عادات قدیمی هاست که مضر بودن آن ثابت شده است. هنگام خواب ، تمام اندام ها از جمله مغز به خواب می روند و خواب بعد از وعده ی غذایی اصلا پیشنهاد نمی شود. دراز کشیدن بعد از غذا هم برای سیستم گوارش مضر بوده زیرا در این حالت آنزیم ها نمی توانند به درستی وظایف خود را انجام دهند.