پارس ناز پورتال

پیشرفت‌های صنعت دزدگیر اماکن که نمی‌دانید

پیشرفت‌های صنعت دزدگیر اماکن که نمی‌دانید

پیشرفت‌هایی که در تکنولوژی شاهد هستیم باعث شده که امکانات و قابلیت‌های جدید تری نیز به دزدگیر اماکن اضافه شوند. همان طور که می‌دانیم اصلی‌ترین وظیفه‌ای که دزدگیر دارا بوده، تشخیص درست ورود افراد غیر مجاز به اماکن بوده. در قدیم نیز دزدگیر فقط آژیر را به صدا در می‌آورد. اما امروزه ساختار آن به کلی تغییر پیدا کرده.

 

مدل‌هایی که به‌عنوان قدیمی از آنها یاد کردیم، فقط بر پایه آژیر بوده و در صورتی که مالک یا همسایه متوجه صدای آژیر نشوند، دزدگیر دیگر کمکی نمی‌توانست بکند و به‌اصطلاح دین خودش را ادا کرده است. اما همین نقص در آپدیت‌های جدید دزدگیر از بین رفته و دیگر ما شاهد این هستیم که دزدگیر با صاحب دستگاه و یا افرادی که به دستگاه معرفی شده است تماس گرفته و یا پیامک ارسال می‌کند.

 

همچنین در برخی مدل‌های جدید نیز شاهد امکانات ویژه‌ای نظیر ارتباطات اینترنتی، کنترل کردن از راه دور، قابلیت استفاده از آن به‌عنوان سیستم اعلام حریق، حتی به‌عنوان سیستم هوشمندسازی ساختمان هم شناخته‌شده.

 

نکات برای نصب بهترین دزدگیر خانه یا اماکن دیگر

 

با توجه به اهمیت در مورد جلوگیری از سرقت، برندهای زیادی در سراسر کشور و جهان در زمینه تولید دزدگیر های اماکن فعالیت می‌کنند و ما شاهد مدل‌های زیادی از دزدگیر های اماکن در بازار هستیم.

 

مدل‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام بر روی یک‌چیز تمرکز دارند به فرض مثال: دقت تشخیص، تنوع سنسورها، تشخیص انواع حرکت، قابلیت کنترل از راه دور و… که برخی از برندها روی تمامی این امکانات تمرکز کرده‌اند، و برخی دیگر نیز فقط بر روی چنتا از آنها تمرکز کرده‌اند.

 

توجه کردن به نکات زیر پیش از خرید دزدگیر منزل، می‌تواند راهنمای مناسبی برای گزینش مدل مورد نیاز باشد.

 

داشتن سنسورهای حرکتی پیشرفته

چشمی و سنسورهای حرکتی یکی از مهم‌ترین سنسورها برای سیستم اعلام سرقت به‌شمار می‌روند. برخی از این سنسورها قابلیت تشخیص حیواناتی مانند: سگ و گربه را دارند به همین دلیل اگر کسی هستید که در خانه خود حیوان نگهداری می‌کنید باید بدانید که هشدار بی موردی را ارسال نمی‌کنند.

دزدگیر سیم‌کارتی (سیم کارت خور)

سیستم اطلاع رسانی مناسب

دزدگیر های اماکن پیشرفته می‌توانند تماس را برقرار کنند و پیامکی به شماره‌های تعریف شده از طریق نرم‌افزار بفرستند.

 

دزدگیر سیم‌کارتی (سیم کارت خور)

برخی از سیستم‌ها هستند که به خط ثابت وصل شده و تماس را برقرار می‌کنند؛ اما مدل‌های جدیدتری نیز امروزه وارد بازار شده که قابلیت نصب سیم کارت و برقرار کردن تماس‌ها و یا ارسال پیام از طریق پیامک را دارند. در دزدگیر های پیشرفته امکان کنترل وضعیت سیم کارت و شارژ داشتن آن از طریق نرم‌افزار فراهم بوده.

 

کنترل از راه دور

برخی از سیستم‌های اعلام سرقت جدید قابلیت اتصال به اینترنت و امکان ارتباط اینترنتی و کنترل از راه دور را از طریق تلفن شما دارند. به همین ترتیب در هر زمان و مکان می‌توانید دزدگیر را خاموش و یا روشن کنید. و یا فقط یک زون را روشن کنید.

 

داشتن اپلیکیشن اختصاصی هر برند

برخی از شرکت‌ها برای راحتی و دسترسی بهتر مصرف کننده های خود اقدام به توسعه اپلیکیشن اختصاصی کرده‌اند. به این ترتیب که از راه دو و با هر دستگاه موبایلی می‌توانند دزدگیر ساختمان و سنسورهای آن را تحت کنترل خود بگیرند. دزدگیر فایروال با داشتن نرم‌افزار اختصاصی با رابط کاربری بسیار شیک و مناسب، امکان کنترل و برنامه ریزی را فراهم کرده.

 

پیشرفت‌ها در صنعت دزدگیر اماکن

داشتن باتری پشتیبان

داشتن باتری و کار کردن در زمان اضطراری مانند ups، سبب شده در زمان قطعی برق نیز دزدگیر بدون اختلالی به کار خود ادامه دهد.

پیشرفت‌ها در صنعت دزدگیر اماکن

تعداد زون های قابل پشتیبان

یکی از موضوعاتی که در هنگام انتخاب دزدگیر باید در نظر داشته‌باشیم، تعداد زون هایی بوده که می‌توانند خانه یا محل کار من را پشتیبانی کنند. به این طریق می‌توانید سنسورهای بیشتری را به دزدگیر وصل کنید.

 

گاهی اوقات نیز به‌دلیل تعداد راه‌های ورودی منزل نیاز است که سنسور حرکتی‌های بیشتری را نصب کنید. همچنین برای دقت بیشتری از سنسور مگنت نیز استفاده می‌کنند. اما همه اینها به نصاب شما و ابعاد جایی که قصد نصب دزدگیر را دارید بستگی دارد.

 

سیستم اعلام حریق

دزدگیر خانگی امروزی قابلیت اتصال به سنسورهای اعلام حریق را دارند. به همین دلیل با تشخیص دود یا دمای بالا می‌توانند هشدار لازم را برای صاحبین ارسال کنند. در برخی از سیستم‌های پیشرفته، علاوه بر اطلاع رسانی هشدار از طریق پیامک و امکان فعال سازی خودکار سیستم را دارد.

 

هوشمندسازی تجهیزات برقی

یکی از قابلیت‌های ویژه که در برخی از دزدگیر های اماکن به چشم می‌خورد، امکان استفاده به‌عنوان یک سیستم هوشمندسازی است. این دزدگیر ها علاوه بر قابلیت امنیتی، امکان کنترل کردن چند وسیله برقی را بر اساس تعداد رله‌هایی که در دزدگیر تعبیه شده دارند. لوازم سرمایشی، دستگاه‌های صوتی، درب پارکینگ و… که قابلیت کنترل از راه دور را دارند.

 

آیا دزدگیر اماکن فایروال می‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای شما باشد؟

 

دزدگیر های اماکن فایروال تمام امکاناتی را که از دزدگیر انتظار دارید را دارا بوده. یعنی تمامی عنوان‌هایی که در بالا برای شما بازگو کردیم را فایروال برای شما فراهم کرده. این پنل قابلیت پشتیبانی از زون های باسیم و بدون سیم را دارد

 

نتیجه‌گیری

دزدگیر های ساختمان انواع مختلفی با قابلیت‌های متفاوتی دارند با انتخاب یک سیستم اعلام سرقت با شرایط مکان مورد نظر، تا حد زیادی می‌تواند امنیت آن قسمت را تضمین کند. دزدگیر ها علاوه بر امکاناتی که در بالا برای شما توضیح دادیم، باید عملکرد دقیق و قابل اطمینانی را داشته‌باشند.

 

و صرفاً کافیست که دزدگیر دو سه مرتبه اشتباهاً بدون اعلام صحیح هشدار بزند در این صورت افراد دیگر برای روشن و یا فعال کردن آن دچار تردید خواهند شد و اعتماد آن را از دست می‌دهند.

 

مکان‌هایی که دزدگیر نیز در آن باید نصب شود، هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند که باعث شده سیستم مورد نیاز برای برای تأمین امنیت نیز متفاوت باشد، البته لازم به ذکر است که منظور ما سنسورهایی است که در آن به کار رفته.