پارس ناز پورتال

پیشنهاد سفر در فصل پایییز

پیشنهاد سفر در فصل پایییز

پاییز یکی از زیبا‌ترین فصل‌های طبیعت در بسیاری از نقاط کشور به شمار می‌آید و سالیانه هزاران نفر سفرهای خود را برای این ماه برنامه‌ریزی می‌کنند. اغلب شهرهای شرقی و جنوبی ایران در این فصل هوای بسیار معتدلی دارند و قیمت اقامتگاه‌هایشان نسبت به دیگر بازه‌های زمانی پایین‌تر است؛

 

برای مثال هتل مشهد و هتل‌ های کیش در این فصل قیمت مناسب‌تری دارند و می‌توانیم سفرمان را به شکلی اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه برنامه‌ریزی کنیم. در این مقاله به معرفی ۴ تا از بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز می‌پردازیم و محبوب‌ترین جاهای دیدنی آن‌ها را نام خواهیم برد.

 

جزیره قشم

جزیره قشم را می‌توان یکی از اقتصادی‌ترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز معرفی کرد. اگر قصد سفر به این جزیره را در فصل پاییز دارید، بهتر است حداقل ۱ ماه زودتر نسبت به رزرو اقامتگاه و بلیط هواپیمای خود اقدام نمایید. آب‌‌وهوای جزیره هتل قشم در این فصل بسیار معتدل بوده و خبری از هوای شرجی آزاردهنده نیست.

 

شب‌های این جزیره حال و هوای خاص خودش را دارد و می‌توانید پارک زیتون را برای یک پیاده‌روی شبانه دل‌انگیز انتخاب کنید. اگر دوست دارید اوج قدرت طبیعت در جزیره‌های جنوبی کشور را ببینید، بازدید از تنگه چاهکوه و غار نمکی قشم را از دست ندهید.

 

بسیاری از افراد، قشم را به‌عنوان مقصدی برای خرید انتخاب می‌کنند؛ اگر شما نیز جزو همین گروه از افراد هستید حتماً به شهر درگهان در جزیره سر بزنید. پاساژ‌های دو دلفین، دریا و الماس از بهترین مجتمع‌های خرید درگهان هستند که در کنار تنوع بی‌نظیر اجناس، قیمت‌های مناسبی نیز دارند.

 

شهرستان «هلر» را برای خرید خوراکی و مواد غذایی خارجی انتخاب کنید و اگر قصد خرید لوازم برقی را دارید، به شهرستان «گیاهدان» جزیره قشم بروید. مجتمع‌های تفریحی و خرید «سیتی‌سنتر ۱ و ۲» برترین مجموعه‌های رفاهی قشم به شمار می‌آیند و اگر به این جزیره سفر کردید حتماً از آن‌ها دیدن کنید.

 

کیش

هتل های کیش

کیش یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جنوب ایران به شمار می‌آید و می‌توان آن را یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری کشور معرفی کرد؛ همچنین در فصل پاییز هزینه اقامت در هتل های کیش کمی مناسب‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است و می‌توانید برای داشتن سفری اقتصادی به‌خوبی برنامه‌ریزی کنید.

 

تفاوتی ندارد که اهل تفریحات مدرن باشید یا از خریدکردن لذت ببرید؛ امکانات جزیره کیش به‌قدری گسترده هستند که هیچ‌کدام از مسافران را دست‌خالی به خانه خود باز نمی‌گردانند. اگر به جاذبه‌های گردشگری طبیعی و باستانی علاقه دارید، بازدید از شهر زیرزمینی کاریز، باغ پرندگان، روستای باغو و ساحل درختان نارگیل جزیره را از دست ندهید.

 

اگر از جمله افرادی هستید که از تماشای غروب آفتاب در ساحل لذت می‌برید، بهتر است در ساعت مناسب به ساحل مرجان جزیره کیش بروید و غروب خیره‌کننده آفتاب را تماشا کنید؛ امکان دوچرخه‌سواری و موتورسواری نیز در این ساحل برای گردشگران فراهم شده است.

 

کشتی یونانی یکی از نمادهای قدیمی و معروف جزیره کیش است که در مناسبت‌های مختلف سال روی بدنه آن فیلم‌‌های هیجان‌انگیز و خلاقانه سه‌بعدی را به نمایش می‌گذارند. مراکز خرید دامون، مرجان کیش، مروارید کیش و… نیز از بهترین مراکز خرید و تفریحی این جزیره به شمار می‌آیند.

 

اگر قصد سفر به این جزیره را در فصل پاییز دارید، باید حداقل ۱ ماه زودتر نسبت به رزرو هتل های کیش اقدام نمایید.

 

کرمان

سفر به کرمان

اگر از اهالی کرمان بپرسید که این شهر در کدام فصل بهترین آب‌و‌هوا را دارد، قطعاً فصل پاییز را نام خواهند برد. روزهای این شهر آب‌و‌هوایی بسیار معتدل دارد و در شب‌ها نسیم خنک و دل‌انگیزی می‌وزد؛ تمامی این موارد زمینه را برای یک سفر طبیعت‌گردی به‌یادماندنی فراهم می‌کند.

 

اگر از علاقه‌مندان به جاذبه‌های گردشگری بکر و طبیعی هستید، کرمان یکی از بهترین مقاصد پیشروی شما است. کویر لوت کرمان از گردشگاه‌های بین‌المللی این شهر در سطح جهانی بوده که سالیانه از هزاران مهمان داخلی و خارجی میزبانی می‌کند. این مکان یکی از بهترین مناطقی است که می‌توانید در آن به عکاسی بپردازید.

 

سوارشدن خودرو‌های آفرودی و کمپ‌های شبانه از بهترین تفریحات کویر لوت به شمار می‌آیند. شب‌های پرستاره این منطقه شهرت جهانی دارند و می‌توانند تا ساعت‌ها شما را به تماشای خود مشغول کنند.

 

شهرستان بم یکی گرم‌ترین نقاط استان کرمان است که در فصل پاییز آب‌و‌هوایی مناسب دارد و می‌توانید بدون تحمل آفتاب سوزان کرمان به بازدید از ارگ زیبای بم بپردازید. باغ شاهزاده کرمان، نگین باغ‌های این استان بوده که درست در میان بیابان ساخته شده است. طبیعت پاییزه چندرنگ این باغ چشم‌ها را به خود خیره می‌کند و چشم‌اندازی زیبا برای عکاسی به وجود می‌آورد.

 

شیراز

رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما را فراموش نکنید!

شیراز از جمله شهرهایی است که در تمامی فصول سال بهترین میزبانی را از مهمانانش به‌جای می‌آورد. این شهر پاییز بسیار دیدنی دارد و آب‌و‌هوای معتدل و خنک آن زمینه را برای گردشی لذت‌بخش فراهم می‌کند.

 

باغ ارم شیراز در این فصل آیینه‌ای تمام‌نما از زیبایی‌های طبیعت پاییزه است و می‌توانید از تماشای درخت‌هایی با برگ‌های زرد و نارنجی‌رنگ کمال لذت را ببرید. هنگام شب حتماً به دیدن ارگ کریم‌خانی بروید و از نورپردازی خیره‌کننده آن بازدید کنید.

 

در داخل ارگ حجره‌های فروش انواع خوراکی‌ها و غذاهای شیرازی فراهم شده است؛ پیشنهاد می‌کنیم حتماً آش شیرازی که در این ارگ سرو می‌شود را امتحان کنید و مطمئن باشید که طعم این غذای دلچسب را تا سال‌ها فراموش نخواهید کرد.

 

رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما را فراموش نکنید!

 

پاییز یکی از بهترین فصل‌های سفر به جزیره‌های جنوب و شهرهای شرقی کشور به شمار می‌آید و مناطق نام‌برده‌شده در این فصل آب‌و‌هوایی بسیار دل‌انگیز و معتدل دارند. جزیره‌های قشم و کیش و شهرهای کرمان و شیراز از بهترین مقاصد گردشگری کشور در فصل پاییز هستند؛

 

البته لازم به ذکر بوده که شهرهای دیگری همچون یزد و مشهد نیز می‌توانند برای سفرهای پاییزه گزینه‌های مناسبی باشند؛ زیرا آن‌ها نیز در این فصل از آب‌وهوای خوبی برخوردار هستند.

 

شما می‌توانید هتل های کیش، کرمان، قشم و شیراز را تنها با چند کلیک از سایت اسنپ تریپ یا تخفیف‌های هیجان‌انگیز رزرو کنید؛ همچنین خرید بلیط هواپیما تمامی شهرهای نام‌برده‌شده در این سایت امکان‌پذیر است. از تخفیف‌های هتل‌های داخلی اسنپ تریپ برای رزرو هتل مشهد و یزد نیز غافل نشوید.