پارس ناز پورتال

پیش بینی روند بازار و رفتار نهنگ های ارز دیجیتال چگونه خواهد بود؟

پیش بینی روند بازار و رفتار نهنگ های ارز دیجیتال چگونه خواهد بود؟

نهنگ ارز دیجیتال، یک اصطلاح در دنیای کریپتوکارنسی است و به افراد و نهادهایی اطلاق می‌شود که مقادیر زیادی رمزارز را در اختیار دارند. نهنگ‌ها، آنقدری ارز دیجیتال دارند که به راحتی می‌توانند بر تمام جوانب این بازار تاثیر بگذارند.

 

تاثیر بر ارزش کریپتو از طرف این کله گنده‌ها بر خرید ارز دیجیتال و روند بازار نیز تاثیر بسزایی دارد. در این مقاله سعی می‌کنیم با این افراد و نهاد و اصطلاح نهنگ‌های ارز دیجیتال آشنا شویم. ما را تا پایان همراهی کنید.

 

نهنگ ارز دیجیتال چیست یا کیست؟

 

به عنوان علاقمندان به خرید ارز دیجیتال، در مقدمه به شکل ساده با این اصطلاح آشنا شدیم. برای رسیدن به حس و حال یک نهنگ ارز دیجیتال (Crypto Whale) باید درصد زیادی از یک کوین را در سبد معاملاتی خود داشته باشید.

 

به نظر می‌رسد که این نهنگ‌ها بیش از ۱۰٪ یا بیشتر از تعداد کل یک رمزارز خاص را در اختیار داشته باشند. از جمله این افراد می‌توان به ایلان ماسک (Elon Musk) و مارک کوبان (Mark Cuban) اشاره کرد که حتی یک توئیت آنها بر معاملات و روند بازار خرید و فروش ارز دیجیتال تاثیر گذار خواهد بود.

 

به شکل تخصصی‌تر، نهنگ کریپتو به آدرس کیف پولی گفته می‌شود که مقدار قابل توجهی ارز دیجیتال را در خود جای داده است. جامعه و سرمایه گذاران خرد و کلان خرید ارز دیجیتال، چشمشان به این نهنگ‌ها است چون به شکل عجیبی بر حرکت قیمت‌ها تاثیر می‌گذارند. نهنگ‌های کریپتو مانند اقیانوس‌های دنیای واقعی، نسبت به ماهی‌های کوچک‌تر بسیار بزرگ‌تر بوده و بر زنجیره غذایی تاثیر گذارند.

 

چند نمونه از ثروت نهنگ‌های کریپتو

 

 طبق آمار BitInfoCharts، چهار کیف پول بیت کوین ۳/۴۹٪ از کل بیت کوین‌ها را در ماه می ۲۰۲۲ در اختیار داشتند. در عین حال، ۱۰۰ کیف پول برتر نیز ۱۵/۳۶٪ در صد از کل بیت کوین را در کیف پول خود ذخیره کرده‌اند. این آمار در مورد دوج کوین در می ۲۰۲۲، ۱۵ آدرس کیف پول بود که آمار عجیب ۵۲٪ از Dogecoin معادل ۲۹/۵ میلیارد کوین را رقم زدند.

 

این حساب‌ها، افراد یا نهادهای ثروتمند توسط جامعه خرید ارز دیجیتال و سرمایه گذاران از نزدیک نظارت می‌شوند. اگر هر کدام از ۱۰۰ کیف پول برتر تراکنشی انجام دهد، بلافاصله از طریق وب‌سایت Whale Alert به صورت عمومی اعلام می‌شود.

 

این نکات را برای تحلیل رفتار نهنگ‌‌ها فراموش نکنید!

 

اولین کاری که باید برای پیش بینی روند بازار با استفاده از تحرکات یک نهنگ انجام دهید، شناسایی و پیدا کردن آنها است. موارد زیر می‌تواند به شما کمک کند:

 

* یادداشت کردن آدرس وکیف پول‌هایی که ارزش بالایی دارند. در این صورت به کیف پول‌هایی دسترسی دارید که بزرگ‌ترین تراکنش‌های خرید ارز دیجیتال در آنها رخ می‌دهد.

 

* بازار و نوسانات خرید ارز دیجیتال را از نظر قیمت زیر نظر داشته باشید. در نوسانات شدید و کاهش یا افزایش ارزش یک ارز دیجیتال، دخالت نهنگ‌ها غیر قابل انکار است.

 

* فعل و انفعالاتی که در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر در دنیای کریپتوکارنسی رخ می‌دهد را مورد بررسی قرار دهید. تحلیل رفتار نهنگ‌ها با بررسی حجم معاملات یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال معتبر آسان‌تر خواهد بود.

 

تاثیر نهنگ‌های ارز دیجیتال بر نقدینگی

 

این نهنگ‌ها یا همان کیف پول‌های ثروتمند، مخاطبان زیادی دارند و گاهی اوقات به دلیل تمرکز ثروت، برای خرید و فروش ارز دیجیتال مشکل ساز می‌شوند. وقتی کوین‌ها به جای استفاده، در یک حساب خاص انباشته می‌شوند، نقدینگی آن ارز دیجیتال نیز کاهش پیدا کرده و کمتر در دسترس قرار می‌گیرند. این موضوع یعنی نوسان شدید در بازار که حتی بر یک صرافی ارز دیجیتال نیز تاثیر خود را می‌گذارد.

پیش بینی روند بازار و رفتار نهنگ های ارز دیجیتال چگونه خواهد بود؟

تاثیر نهنگ‌ها بر قیمت خرید ارز دیجیتال

 

این ثروتمندان کریپتو که با دارایی نجومی خود بر همه چیز تاثیر می‌گذارند، باعث افزایش نوسانات قیمت خرید ارز دیجیتال نیز می‌شوند. این موضوع به ویژه زمانی چشمگیرتر است که مقدار زیادی رمزارز را در یک تراکنش جا به جا می کنند.

 

مانند سیگنال دهی نهنگ‌های غول آسا در اقیانوس‌ها که حتی مسیر حرکت دیگر ماهی‌ها را تعیین می‌کنند، در دنیای خرید و فروش ارز دیجیتال نیز این ثروتمندان به نوعی نقشه راه هستند.

 

برای مثال، وقتی نهنگ‌ها می‌فروشند، دیگر سرمایه گذاران نیز به حالت آماده باش قرار می‌گیرند به دنبال نشانه‌هایی از نهنگ‌ها در حال دامپینگ (Dumping) یا «نرخ شکنی» هستند. از نشانه‌هایی که سرمایه گذاران خرید ارز دیجیتال به آن توجه دارند، میانگین ورودی صرافی‌ها یا میانگین مقدار یک رمز ارز خاص است که به یک صرافی ارز دیجیتال سرازیر می‌شود.

 

چگونه رفتار نهنگ‌ها را رصد کنیم؟

 

برای رصد کردن رفتار این کله گنده‌ها باید به داده‌های آنها دسترسی داشت. روش‌های سنتی معمولا شامل استفاده از سایت‌ها و روش های جدید شامل تحلیل‌ با استفاده از ابزارهای پیشرفته است. موارد زیر کلیدهای طلایی برای رمز گشایی از حرکت نهنگ‌های کریپتو هستند:

 

* استفاده از سایت‌هایی مانند WhalesState و Guru است و بسیاری از سایت‌ها تاریخچه عملکرد ۲۴ ساعته سرمایه گذاران برتر را برای تعیین روند بازار خرید ارز دیجیتال ارائه می‌دهند.

 

* بهتر است اعلان‌ها و نوتیفیکیشن‌های رسانه‌های ارز دیجیتال در توئیتر یا تلگرام را برای اطلاع از آخرین تحولات روشن کنید.

 

* به شدت بر رسانه‌های اجتماعی تمرکز کرده و داده‌ها و اطلاعات سرمایه گذاران بزرگ را دنبال کنید. این نهنگ‌ها با یک توئیت ممکن است بازار خرید ارز دیجیتال را زیر و رو کنند.

 

* از ربات‌های گوگل و تلگرام استفاده کنید. ربات‌های تلگرامی مانند Whale Alert یا CryptoWhaleBot درک بهتری از تحلیل رفتارهای نهنگ‌ها می‌دهند.

 

* اگر از تریدرهای باتجربه و ماهر هستید از یک API برای تحلیل استفاده کنید. از جمله اپلیکیشن‌های رایج، برنامه ClankApp است که یک API ایده‌آل در زمینه ارائه داده‌های کافی برای تحلیل رفتار نهنگ‌ها به حساب می‌آید.

 

نهنگ‌های ارز دیجیتال؛ چراغ راه سرمایه گذاران با دانش

 

اگر یک سرمایه گذار خرید ارز دیجیتال هستید، به حرکت‌ها و فعالیت‌های نهنگ‌های کریپتو توجه کنید. فعالیت این ثروتمندان لزوما همیشه نباید شما را به وحشت بیندازد. بسیاری از این افراد و نهادها صاحب مشاغلی هستند که سرمایه گذاری زیادی بر روی ارز دیجیتال انجام می‌دهند.

 

به طور کلی تحلیل روند بازار از طریق تماشای نهنگ‌های کریپتو نیز باید به شکل پخته انجام شده و با دانش و تجربه کافی همراه باشد. برای اطلاع از نوسان قیمت‌ها و خرید ارز دیجیتال می توانید به صرافی آنلاین ارز دیجیتال والکس مراجعه کنید.

 

منابع: https://wallex.ir/blog/whales-behavior/