پارس ناز پورتال

چالش های سئو سایت برای جستجوهای صوتی

چالش های سئو سایت برای جستجوهای صوتی

چالش های سئو سایت برای جستجوهای صوتی 

این روزها جستجوها در موتور گوگل بر زمینه تایپ کردن متن صورت می گیرد در حالی‌که در آینده باید جستجو ها را صوتی فرض کنیم. موضوع موتورهای جست‌وجوی صوتی یکی از زیبا‌ترین مفاهیمی هست که در چند سال جدید ذهن متخصصان فناوری اطلاعات را به خود معطوف کرده و نوید خبرهای شگفت‌انگیزی،

 

برای تحولی تازه در زندگی فناورانه بشر را به همراه داشته هست. اخیرا مری میکر یکی از تحلیلگران سابق وال استریت و یکی از ۷۷ زن قدرتمند جهان در سال ۲۰۱۴، گزارش سالانه تجارت اینترنتی را منتشر کرد؛ گزارشی که حول موضوعاتی همچون سئوی موتورهای جست‌وجوگر صوتی با تیتر «به عکس کشیدن صوت، پارادایم جدید تعامل انسان و کامپیوتر»، بحث کرده هست.

 

آن گونه به نظر میرسد که دستیاران صوتی، جست‌وجوهای صوتی و فروش دستگاه‌هایي نظیر بلندگوهای هوشمند که قابلیت‌ اکران کتاب‌هاي صوتی، اعلام اوضاع‌هاي آب و هوایی یا ترافیکی آنلاین و بازرسی چندین دستگاه هوشمند دیگر منزل را دارند، تصویری نسبتا دقیق از سیر تحولات «صدا»، بعنوان یک رابط تعاملی میان انسان و کامپیوتر‌ را ترسیم می کند.

 

سرعت رشد جست‌وجوهای صوتی این حقیقت را روشن ساخته هست که در سال‌هاي آینده تایپ‌کردن و نوشتن سوالات برای دستیابی به پاسخ‌هاي مورد نظر، بسیار ابتدایی به نظر خواهد رسید.

 

پیش‌بینی شده هست تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ درصد سرچ در کل جهان به صورت صوتی اتفاق خواهد افتاد و در سال ۲۰۱۹ برای صنعت بازشناسی ساختار محتوای صوتی یک بازار ۶۰۰میلیون دلاری وجود خواهد داشت. علت استقبال مردم جهان از جست‌وجوهای صوتی، بسیار ساده هست چرا که همۀ ما دوست‌داریم که حرف بزنیم

 

و حرف‌زدن را به دیگر رو‌ش‌هاي ارتباطی ترجیح می دهیم. ما به طور متوسط در هر دقیقه ۱۵۰ کلمه صحبت می کنیم و این در حالی هست که در هر دقیقه تنها ۴۰ کلمه تایپ می کنیم. همین علت ساده باعث خواهد شد تا عموم مردم با آغوش باز از این فناوری استقبال کنند.

 

وب‌سایت خود را برای جست‌وجوهای صوتی بهینه کنید؟

با شناخت نسبت به آینده جست‌وجوهای صوتی، کسب‌وکارهای اینترنتی باید وب‌سایت‌هاي خود را برای موتورهای جست‌وجوی صوتی نیز بهینه کنند. برای بهینه‌سازی صوتی و دریافت رنک بهتر، نیاز هست که ابتدا ویژگی‌هاي درخواست‌هاي صوتی را بشناسیم:

 

پرسش‌محور‌بودن درخواست‌ها: بیشتر جست‌وجوکنندگان به دنبال رسیدن به پاسخ سوالات خود میباشند. به این معنی که درخواست خود را به صورت پرسش‌هاي کامل مطرح میکنند. برای مثال میگویند «ارز کشور رومانی چیست؟» نه این که بگویند «ارز کشور رومانی».

 

دقیق: بعضی اوقات نوشتن درخواست‌ها توسط کاربران میتواند ابهام ایجاد کند، اما برخلاف نوشتن، جست‌وجوی صوتی کاملا هدف را نشانه می رود. علت آن هم این هست که به علت سرعت بیشتر در انتقال اطلاعات از طریق صحبت‌کردن، افراد نیاز و درخواست خود را واضح‌تر و دقیق‌تر بیان خواهند کرد.

 

مبتنی بر موقعیت مکانی: بیش از ۸۶ درصد از جست‌وجوهای صوتی، از طریق تلفن‌هاي هوشمند انجام می گیرد که با دقت به این موضوع که ۵۵ درصد از جست‌وجوهای صوتی در خودرو و یا در حال راه رفتن اتفاق می‌افتد، بیشتر افراد در مورد یک محل خاص سوال می‌پرسند.

 

پاسخ‌هاي سریع: بیشتر افرادی که از درخواست‌هاي صوتی بهره گیری می کنند به دنبال دریافت پاسخ‌هاي سریع و کوتاه میباشند. این مورد بیشترین رابطه را با دستیاران صوتی و ربات‌هایي دارد.

 

مبتنی بر تلفن‌هاي همراه و تبلت‌ها: خیلی کم پیش می آید که افراد برای جست‌وجوی صوتی انجام میدهند از طریق لپ‌تاپ اقدام به انجام درخواست‌هاي صوتی کنند.

 

چک‌‌فهرست سئو برای جست‌وجوهای صوتی: برای این که بتوانید وب‌سایت خود را برای موتورهای جست‌وجوی صوتی بهینه کنید، بهتر هست که موارد زیر را در نظر داشته باشید:

 

محتوایی بعنوان پاسخ سؤال: زمانی که محتوای مناسبی برای موتورهای جست‌وجو صوتی ساخت می کنید، یادتان باشد که اولین گام ساخت آن محتوا در فرم پرسش و پاسخ هست. این اقدام سئوی شما را بهینه و رابط کاربری شما را تقویت می کند.

 

داده‌هاي ساختاریافته: داده‌هاي ساختاریافته سئو شما را هرروز بهبود می‌بخشد، زیرا به گوگل کمک می کند صفحه شما را بهتر درک و تفسیر کند.

 

ثبت‌نام کسب‌وکارتان در گوگل: اینکار می تواند اطلاعات کسب‌وکار شما را در زمان جست‌وجوی کلیدواژه‌هاي برندتان به مخاطبان نشان دهد. همین طور در مکان‌یابی کسب‌وکار شما برای مخاطبان بسیار مؤثر هست.

 

تمرکز بر شبه‌جمله‌هاي طولانی‌تر به جای کلید‌واژه: جست‌وجوهای صوتی طولانی‌تر و دقیق‌تر خواهد بود. بنابراین دقت به شبه‌جمله‌ها و سؤالاتی که احتمال دارد مخاطبان آن را سرچ کنند، تأثیری بیشتر بر سئوخواهد داشت.