پارس ناز پورتال

چرا افراد زیبا و جذاب ازدواج نمی کنند و مجرد می مانند؟

چرا افراد زیبا و جذاب ازدواج نمی کنند و مجرد می مانند؟

چرا افراد زیبا و جذاب ازدواج نمی کنند 

دراین مطلب به این سوال پاسخ میدهیم کـه چرا افراد زیبا و جذاب ازدواج نمی کنند. کسانی کـه دارای زیبایی و جذابیت ظاهری هستند، طبق معمولً یا ازدواج نمی کنند و یا خیلی دیر ازدواج میکنند. در موارد زیادی ازدواج های این افراد هم دوام زیادی ندارد و تنها چند سال به طول می انجامد. چرا افرادی کـه دارای جذابیت ظاهری هستند ازدواج نمی کنند و مجرد می‌مانند؟ در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

 

شاید اینطور به نظر برسد کـه با داشتن جذابیت ظاهری میتوان از زندگی کاملاً متفاوتی برخوردار شد. برای این افراد گویی همه ی چیز به اسانی در معرض قرار دارد؛ برخورداری از تخفیف، دریافت خدمات رایگان و حتی یافتن شغل و… پیدا کردن یک شریک زندگی رویایی هم زمانی کـه ظاهر خواستنی تری دارید، آسان تر اسـت. اما باور کنید یا نه، افراد زیبارو هم مشکلات مخصوص به خودرا دارند.

 

زیبایی آن ها بسیار زیاد است

صحبت کردن با زن یا مردی معمولی ساده تر از یک مدل خیره کننده اسـت کـه بسیار بالاتر از شـما به نظر می‌رسد. برای مردها صحبت کردن با زنان زیبارو کار اضطراب آوری اسـت و زنها مردانی کـه چهره ي معمولی دارند را ترجیح می‌دهند. یک دلیل خودداری آدم ها از صحبت با افراد زیبارو این اسـت کـه از خود در برابر پذیرفته و پسند نشدن محافظت کنند تا اعتماد به نفس شان لطمه نبیند.

چرا افراد زیبا و جذاب ازدواج نمی کنند و مجرد می مانند؟

از چشم دیگران خیانتکار دیده میشوند

«این‌ها همه ی شان آدم را بازی می‌دهند»، «همه ی را مثل آهنربا به خودشان جذب میکنند» یا «تحملش را ندارم دائماً حسادت کنم». اینها تنها تعدادی از چیزهایی اسـت کـه ممکن اسـت هنگام فکر کردن به داشتن رابطه عاشقانه با یک شخص جذاب، از ذهن آدم ها عبور کند. بعضی شاید نگران خیانت دیدن از شریک زندگی زیباروی خود باشند.

 

همه ی فکر میکنند آدم های جذاب همیشه در رابطه هستند

برای اغلب افراد باور مجرد بودن آدم های جذاب سخت اسـت. به همین دلیل به نزدیک شدن به انها حتی فکر هم نمی‌کنند. اگرهم متوجه شوند کـه آن شخص زیبارو در رابطه نیست، بازهم به خاطر مرعوب شدن شان در برابر زیبایی او، حاضر به امتحان کردن شانس خود نیستند.

 

افراد جذاب مشکل بی اعتمادی دارند

افراد جذاب این نگرانی را دارند کـه شریک زندگی شان از انها برای خودنمایی جلوی دیگران استفاده کند. به علاوه، اشخاص زیبارو اغلب بر اساس ظاهرشان قضاوت میشوند و ممکن اسـت از شخصیت آن چشم پوشی شود.

چرا افراد زیبا و جذاب ازدواج نمی کنند و مجرد می مانند؟

کسانی کـه جذاب هستند به چشم دیگران مغرور دیده میشوند

به ویژه زمانی اینگونه اسـت کـه فرد علاوه بر جذاب بودن، خجالتی هم باشد. این کمرویی باعث می‌شود او فردی غیر معاشرتی به نظر برسد و این امر ممکن اسـت ناشی از خودپسندی او تلقی شود.

 

چرا برخی افراد جذابیت بیشتری برای ما دارند؟

مـا تصور میکنیم زیبایی امری سلیقه اي اسـت. اما تحقیقات نشان داده الزاماًً اینطور نیست. درست اسـت کـه استانداردهای زیبایی تمام دنیا را گرفته اند اما ترجیح شخصی هم نقش زیادی دارد. در ادامه پرداخت عمیق تری به این مسأله داشته باشیم و بفهمیم چـه ویژگی هایي باعث می‌شود بدون آنکه حتی متوجه شویم آدم ها برایمان جذابتر به نظر برسند.

چرا افراد زیبا و جذاب ازدواج نمی کنند و مجرد می مانند؟

بزرگ بودن مردمک چشم ها

مردمک چشم ها در واکنش به احساسات تغییر اندازه می دهند، مثلا وقتی خوشحال هستیم بزرگ تر می‌شوند. بعضی تحقیقات نشان داده کسانی کـه مردمک چشم بزرگتر دارند ناخودآگاه برای مـا جذابتر هستند چون این امر از علاقه ي متقابل مان به یکدیگر حکایت دارد. در گذشته زنان ایتالیایی به عمد، با استفاده از عصاره ي سمی گیاه شابیزک مردمک چشم های خودرا بزرگ میکردند.

 

نسبت کمر به لگن

نسبت کمر به لگن از گذشته یکی از مهمترین ویژگی های ظاهری زنان بوده اسـت. و همانطور کـه بعضی تحقیقات نشان میدهد، هر چـه نسبت کمر به لگن کمتر باشد، جذابیت زنان برای مردان بیشتر می شود.

 

داشتن چهره متقارن

تحقیقات اثبات کرده چهره های متقارن برای مـا جذاب ترند تا چهره هایي کـه از تقارن کمتری برخوردارند، چون پردازش انها برای گیرنده های بینایی مـا آسان تر اسـت. یک دلیل دیگر این مسأله هم آن اسـت کـه چهره های متقارن برای مـا از لحاظ بیولوژیکی تداعی گر برخورداری از یک ژن خوب هستند.

چرا افراد زیبا و جذاب ازدواج نمی کنند و مجرد می مانند؟

معمولی بودن

تحقیقات نشان داده مـا چهره هایي را ترجیح میدهیم کـه به نظرمان عادی تر هستند. تفاسیر مختلفی از این مسأله می‌توان داشت: یا این ویژگی را به برتری های بیولوژیکی اي مثل برخورداری از یک ژن خوب ربط میدهیم، یا این‌کـه مغز مـا صرفاً چهره های عادی تر را ترجیح می‌دهد.

 

داشتن رژیم غذایی خوب

تحقیقی نشان داد ترجیحات غذایی مردان می‌تواند واقعاً روی میزان جذابیت انها برای زنان تأثیر بگذارد. زنان بیشتر بوی بدن مردانی کـه به تازگی میوه و سبزیجات مصرف کرده بودند را می پسندیدند تا مردانی کـه بیشتر غذاهایی مثل نان و پاستا خورده بودند.

چرا افراد زیبا و جذاب ازدواج نمی کنند و مجرد می مانند؟

تن پایین صدا

طبق تحقیقات، پایین تر بودن صدا در مردان برای زنان تداعی گر خصلت پختگی اسـت، به همین دلیل این ویژگی جذابیت بیشتری برای انها دارد.

 

بوی بدن زنان در دوره تخمک گذاری

بوی بدن زنان می تواند واقعاً روی میزان جذابیت انها برای مردان تأثیر بگذارد. اما این نکته فقط در مورد یک بوی خاص صدق می‌کند. بویی کـه ازآن صحبت می‌کنیم از هورمون های جنسی زنان نشأت میگیرد. زنان در دوران تخمک گذاری جذابیت بیشتری برای مردان پیدا میکنند چون دراین دوره سطح هورمون های جنسی در بدن زنان بالاتر از روزهای میانی چرخه ي قاعدگی اسـت.

چرا افراد زیبا و جذاب ازدواج نمی کنند و مجرد می مانند؟

طعم دهان بدون بو و تمیز

وقتی زن و مردی یکدیگر را می بوسند، باکتری های زیادی میان انها رد و بدل می‌شود، کـه این امر، آنطور کـه تحقیقات نشان داده، معنای کاربردی اي هم برای مـا دارد. این امر به مـا کمک می کند متوجه شویم برای هم دیگر مناسب هستیم یا خیر. پس طعم بوسه ي یک شخص می تواند واقعاً روی میزان جذابیت او برای مـا تأثیر بگذارد.