پارس ناز پورتال

چرا بانکوک شهر مورد علاقه توریست‌هاست؟

چرا بانکوک شهر مورد علاقه توریست‌هاست؟

کشور تایلند، یکی از کشورهای زیبای آسیایی است که به دلیل جاذبه‌های گردشگری متنوع، هر سال بیش از 35 میلیون نفر گردشگر به آن سفر می‌کنند. بانکوک، پایتخت تایلند، یکی از مقاصد اصلی گردشگران در تور تایلند است و سفر به آن برای هر توریستی، خاطره‌ای به یاد ماندنی می‌سازد.

 

شهر بانکوک آن‌قدر مکان‌های دیدنی و مراکز تفریحی دارد که هر فردی با هر سلیقه‌ای در این شهر می‌تواند اوقات خوش و مفرحی داشته باشد. ما در این نوشته قصد داریم که 4 فعالیت و سرگرمی را معرفی کنیم که در شهر بانکوک می‌توانید به آن‌ها بپردازید.

 

1- خرید در مال‌ها و پاساژهای بزرگ

شهر بانکوک، دارای تعداد زیادی مراکز خرید و بازارهای عظیم است که در آن‌ها می‌توانید هر چیزی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کنید. حتی در بسیاری از این مراکز خرید می‌توانید کالاهای برندهای معروف را با قیمتی مناسب بخرید. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به بانکوک حتما به مراکز خرید و بازارهای معروف زیر بروید:

 

* مرکز خرید گیزورن پلازا

مرکز خرید گیزورن پلازا، یکی از مراکز خرید لوکس شهر بانکوک است که توسط دو شرکت بزرگ به نام‌های گیزورن گروپ و هنگ کنگ لند اداره می‌شود. این مرکز خرید 5 طبقه بیش از 12600 متر مربع مساحت دارد و در آن حدود 100 فروشگاه فعالیت می‌کنند.در این مرکز خرید مجهز می‌توانید علاوه بر خرید، سری به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها بزنید و در آن‌ها استراحت کنید.

 

* مرکز خرید سیام پاراگون

مرکز خرید سیام پاراگون، یکی دیگر از مراکز خرید شهر بانکوک است و یکی از بزرگترین مراکز خرید پایتخت تایلند محسوب می‌شود. در این مرکز خرید علاوه بر فروشگاه‌های برندهای لوکس، مراکز تفریحی متنوعی نیز وجود دارد؛ یکی از جذابیت‌های مرکز خرید سیام پاراگون، آکواریوم آن است که یکی از بزرگترین آکواریوم‌های جنوب شرق آسیا به شمار می‌رود. همچنین این مرکز خرید، کافه‌ها و رستوران‌های فوق‌العاده‌ای دارد.

 

* مرکز خرید سنترال ورلد

مرکز خرید سنترال ورل، یکی از بزرگترین مراکز خرید شهر بانکوک است که در منطقه سیام این شهر قرار دارد. در این مرکز خرید می‌توانید انواع کالاها مانند پوشاک، کتاب، مبلمان و ابزارهای الکترونیک را بخرید.

 

یکی از جذابیت‌های این مرکز خرید، سالن اسکیت آن است که اوقات مفرحی را برای‌تان در گرمای شهر بانکوک می‌سازد. بانک، سالن زیبایی، رستوران و کافی‌شاپ از دیگر مراکز خدماتی موجود در مرکز خرید سنترال ورلد هستند که یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان به شمار می‌رود.

 

* بازار چاتوچاک

بازار چاتوچاک، یکی از بزرگترین بازارهای تایلند است که بیش از 8000 هزار غرفه دارد. این بازار فقط در روزهای تعطیل آخر هفته برقرار است و یکی از بزرگترین بازارهای روباز جهان به شمار می‌رود.

 

این بازار دارای 27 بخش مختلف است که در آن کالاهای مختلف مانند پوشاک، سرامیک، صنایع دستی، مبلمان، آثار هنری و عتیقه‌جات عرضه می‌شوند. یکی از مزایای خرید از این بازار، قیمت مناسب‌تر کالاهای آن نسبت به دیگر مراکز خرید بانکوک است.

چرا بانکوک شهر مورد علاقه توریست‌هاست؟

2- اوقات مهیج در شهر بازی‌های بانکوک

یکی از مهم‌ترین مراکر تفریحی بانکوک، شهربازی‌ها و پارک‌های آبی آن است که در آن‌ها، سرگرمی‌های متنوعی برای کودکان و بزرگسالان تدارک دیده شده است. تعدادی از بهترین شهربازی‌های بانکوک عبارتند از:

 

* شهر بازی دریم ورلد

دریم ورلد، یکی از بزرگترین شهربازی‌های بانکوک محسوب می‌شود که در سال 1993 میلادی افتتاح شده است. در این شهر بازی که حدود 160 هکتار دارد، می‌توانید به انواع بازی‌های هیجان‌انگیز بپردازید و نمایش‌های موزیکال را ببینید.همچنین در شهر بازی دریم ورلد می‌توانید از ترن هوایی، پیست اتومبیل‌رانی و تونل وحشت استفاده کنید یا اینکه سوار تله‌کابین و انواع قطار بشوید.

چرا بانکوک شهر مورد علاقه توریست‌هاست؟

* پارک آبی و شهربازی فانتزیا لاگون

پارک آبی و شهربازی فانتزیا لاگون، یکی از جذاب‌ترین مراکز تفریحی شهر بانکوک است که در سفر به این شهر حتما باید به آن سری بزنید. در این شهر بازی هیجان‌انگیز می‌توانید از سرسره‌های آبی استفاده کنید و در استخرهای بزرگ به انواع ورزش‌های آبی بپردازید.

 

در سرسره‌های آبی این پارک نه تنها اوقات مفرحی را می‌گذرانید، بلکه می‌توانید مناظری زیبا و چشم‌نواز از شهر بانکوک را ببینید.پاک آبی فانتزیا لاگون علاوه بر امکانات بازی‌های آبی، شهر بازی کوچکی دارد که در آن بازی‌های غیرآبی نیز وجود دارند.

 

* شهربازی سرپوشیده فوناریوم

شهربازی سرپوشیده فوناریوم، یکی دیگر از شهربازی‌های بانکوک است که در آن با دنیایی رنگارنگ و جذاب روبرو خواهید شد. در این شهربازی 2 هزار متری، انواع بازی‌ها و سرگرمی‌ها برای گروه‌های سنی مختلف طراحی شده است.

 

3- خوردن غذاهای رنگارنگ تایلندی

یکی از جذابیت‌های کشور تایلند، غذاهای رنگارنگ آن هستند که شما را مهمان مزه‌های متفاوت و جدید می‌کنند. شهر بانکوک دارای تعداد زیادی رستوران و اغذیه‌فروشی است که لذیذترین غذاهای تایلندی را سرو می‌کنند. در سفر به بانکوک حتما غذاهای معروف زیر را امتحان کنید:

 

* تام یام گونگ

تام یام گونگ، یکی از لذیذترین غذاهای تایلندی و نوعی سوپ میگوی تند است که بو و طعمی فوق‌العاده دارد. این غذای خوشمزه از ترکیب علف لیمو، آبلیمو، سس ماهی، فلفل تازه و میگوی بزرگ تهیه می‌شود. استفاده از سبزیجات بومی تایلند در این سوپ، مزه‌ای خاص و دلچسب به آن می‌دهد.

 

* پدتای

پدتای، یکی دیگر از غذاهای خوشمزه تایلندی است که از ترکیب مقداری نودل با سبزیجات، ادویه‌جات و مواد پروتیینی درست می‌شود. برای تهیه این غذا ابتدا نودل را می‌پزند و بعد با موادی مانند بادام زمینی، پیاز، تخم‌مرغ، میگو و سس مخصوص مخلوط می‌کنند. پدتای، یکی از معروف‌ترین غذاهای خیابانی تایلند است که محبوبیت زیادی بین گردشگران دارد.

چرا بانکوک شهر مورد علاقه توریست‌هاست؟

* خائوپات

خائوپات یک غذای نسبتا ساده و لذیذ تایلندی است که از مقداری برنج، تخم مرغ، سیر، پیاز و آب مرغ تشکیل می‌شود. البته ممکن است که از مقداری مواد پروتیینی مانند گوشت گاو، گوشت خوک و میگو نیز در این غذا استفاده شود.

 

4- بازدید از معابد کهن

بیش از 90 درصد مردم تایلند بودایی هستند و در نتیجه تعداد زیادی معابد بودایی با معماری منحصربفرد و جذاب در این کشور وجود دارند. در سفر به بانکوک، پایتخت کشور تایلند نیز می‌توانید از بزرگترین و زیباترین معابد تایلندی بازدید کنید. معروف‌ترین معابد شهر بانکوک عبارتند از:

 

* معبد وات فو

معبد وات فو یا بودای خفته، یکی از معابد زیبا و باشکوه بانکوک است که در بخش قدیمی این شهر قرار دارد. یکی از جذابیت‌های این معبد، مجسمه بزرگ بودای خوابیده است که با 46 متر طول دارای 15 متر ارتفاع است. شما ضمن بازدید از این معبد می‌توانید به مدرسه سنتی ماساژ این معبد سری بزنید و از خدمات ماساژ آن استفاده کنید.

 

* معبد وات پراکائو

معبد وات پراکائو، یکی دیگر از معابد معروف بانکوک محسوب می‌شود که در سال 1782 میلادی ساخته شده است. مجسمه بودای زمردین این معبد که هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند از شهرت زیادی برخوردار است. به یاد داشته باشید در بازدید از این معبد و هر معبد دیگری در تایلند باید پوشش مناسبی داشته باشید.

 

* معبد وات بن

معبد وات بن، یکی از معابد زیبای شهر بانکوک است که با نام معبد مرمرین نیز شناخته می‌شود. این معبد دارای دیوارنگاره‌هایی است که تاریخ 8 معبد باستانی تایلند را شرح می‌دهند.

 

در صورتی که قصد سفر به پایتخت تایلند را دارید، بلیط پرواز تهران به بانکوک و بالعکس پرواز بانکوک به تهران را می‌توانید از طریق آژانس هواپیمایی قصر شیرین به سه روش حضوری، تلفنی و اینترنتی خریداری بکنید.