پارس ناز پورتال

چطور از مسدود شدن تتر جلوگیری کنیم ؟

چطور از مسدود شدن تتر جلوگیری کنیم ؟

تتر نوعی ارز دیجیتال است که به یک ارز فیات معین و همچنین دارایی‌های فیزیکی مانند طلا متصل می‌شود. رمز ارزهای پایه به عنوان استیبل کوین شناخته می‌شوند. شناخته شده‌ترین استیبل کوین تتر USDT است (دلار ایالات متحده). سایر استیبل کوین‌ها به یورو (EURT)، ین چین (CNHT) و طلا (XAUT) متصل هستند.

 

در نتیجه، تتر مقدار معادل ارزهای دیجیتال در گردش را در شرکت خود نگهداری می‌کند. به عنوان مثال، در حال حاضر نزدیک به ۸۰ میلیارد دلار USDT در گردش است. یعنی به ازای هر USDT یک دلار آمریکا توسط شرکت تتر نگهداری می‌شود.

 

به عبارت بهتر قیمت USDT استیبل کوین‌هایی مانند تتر، عمدتاً برای اهداف تجاری در صرافی‌های ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند. خرید تتر نقش ناجی ارزهای دیجیتال را بازی می‌کند. چرا که به کاربران کمک می‌کند که سرمایه خود را از نوسانات نجات دهند.

 

نوسانات ارزهای دیجیتال بر کسی پوشیده نیست. به همان اندازه سودهای شیرین نهفته در این نوسانات، خطر در کمین سرمایه داران ارزهای دیجیتالی است. البته کاربران ایرانی باید هوشیارتر از سایرین باشند.

 

چرا که به دلیل تحریم‌های ضد ایرانی، بسیاری از صرافی‌های بین المللی حساب کاربران ایرانی را مسدود می‌کنند. در صورتی که اکانت شما در یکی از صرافی‌های بین المللی بلاک شده باشد به سرمایه خود دسترسی نخواهید داشت.

 

تاریخچه تتر

 

تتر یک ارز دیجیتال است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. این ارز دیجیتال به ارزهای فیات (دلار آمریکا) متصل است. به این معنی که ارزش هر سکه آن یک دلار آمریکا است. تتر به گونه‌ای طراحی شده که یک ارز با ثبات باشد.

 

بنابراین می‌تواند برای تراکنش‌ها به عنوان ذخیره ارزش استفاده شود. تاریخچه تتر ارتباط نزدیکی با بیت کوین دارد. در اوایل سال ۲۰۱۴، زمانی که بیت کوین نوسانات شدیدی داشت. خرید تتر به عنوان راهی برای تثبیت سرمایه گذاری مورد توجه برخی کاربران قرار گرفت.

 

از آنجا که پشتوانه تتر دلار آمریکا بوده، پایداری بیشتری نسبت به بیت کوین داشت. بنابراین، پس از چند سال، استفاده از USDT به طور فزاینده‌ای مورد توجه قرار گرفت. اما، تتر در سال‌های اخیر با نقدهایی مواجه شده است.

 

برخی از کارشناسان این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا تتر واقعاً توسط ذخایر دلار پشتیبانی می‌شود؟ در ژانویه ۲۰۱۸، شرکت پشتیبان تتر بیانیه‌ای صادر کرد که در آن ادعا کرد که هر کوین تتر توسط یک دلار آمریکا ذخیره می‌شود. اما این گمانه زنی‌ها در مورد ثبات مالی، شرکت تتر را متوقف نکرده است.

 

مزایای استفاده از Tether

 

از مزایای اصلی خرید تتر، امنیت بالای آن است. می‌توان از این ارز دیجیتال برای خرید کالا و خدمات آنلاین بدون نگرانی نوسانات نرخ ارز استفاده کرد. علاوه بر این، تتر کوین یک ارز دیجیتال بسیار امن است و توسعه دهندگان آن دائما در تلاش برای بهبود ویژگی‌های امنیتی آن هستند. رمز ارزها روز به روز محبوب تر می‌شوند و ارز تتر یکی از شناخته شده ترین آنهاست. اتصال تتر به ارزهای فیات قیمت تتر را ثابت نگه می‌دارد.

 

از دیگر مزایای خرید تتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1- نقل و انتقالات سریع و آسان: خرید ارز تتر بسیار سریع و آسان است. شما می‌توانید بدون هیچ زحمتی پول خود را جابه جا کنید.

 

2- امنیت: سکه Tether به لطف فناوری بلاک چین بسیار امن است. پول شما از هرگونه سرقت، کلاهبرداری یا هک محافظت می‌شود.

 

3- دسترسی جهانی: سکه Tether در سراسر جهان در دسترس است. شما می‌توانید در هر کجا دنیا از آن استفاده کنید.

 

4- کارمزد پایین: ارز تتر در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال کارمزد پایینی دارد. این امر موجب صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود.

 

نحوه خرید USDT

 

اگر به دنبال خرید تتر (USDT) هستید. اولین قدم برای خرید ارز تتر پیدا کردن یک صرافی آنلاین معتبر است. صرافی‌های زیادی مانند Coinmama یا Coinbase برای این کار وجود دارند. اما با توجه به تحریم‌های علیه ایران توصیه می‌شوند از صرافی‌های آنلاین ایرانی استفاده کنید.

 

هشیار باشید که صرافی‌های بسیاری در این میان مانند یک کوسه ماهی منتظر شکار ماهی از آب گل آلود هستند. قبل از انجام هرگونه مبادله ارز از صحت عملکرد صرافی مورد نظر اطمینان حاصل کنید. صرافی ارز دیچیتال والکس تمام فیلترهای قانونی خود را پشت سر گذاشته است.

 

اکنون صرافی ارز دیجیتال والکس در دسته امن ترین و سرشناس ترین صرافی‌های ایرانی جای دارد. هنگامی که برای یک حساب ثبت نام کردید و هویت خود را تأیید کردید، می‌توانید وجوهی را به حساب خود اضافه کنید و USDT را خریداری کنید.

چطور از مسدود شدن تتر جلوگیری کنیم ؟

شما همچنین می‌توانید از کیف پول‌های سخت افزاری Ledger Nano S یا Trezor استفاده کنید. این کیف پول‌ها به شما این امکان را می‌دهند که سکه‌های خود را به صورت آفلاین ذخیره کنید و از آنها در برابر تهدیدات آنلاین محافظت کنید.

 

موارد استفاده از تتر

 

مردم از Tether برای ذخیره و انتقال ارزش استفاده می‌کنند. برخی از رایج ترین موارد استفاده از Tether عبارتند از:

 

1- پرداخت آنلاین: شما می‌توانید بدون نگرانی در مورد نرخ ارز از Tether برای پرداخت صورتحساب‌های خود استفاده کنید. از آنجا که دلار پول بین المللی است و قیمت USDT یک دلار است، فقط کافی است کیف پول Tether خود را با مقدار مناسب ارز شارژ کنید و پرداخت‌های خود را انجام دهید.

 

2- انتقال پول به خارج از کشور: Tether انتقال سریع و آسان پول به خارج از کشور را آسان می‌کند. می‌توانید تتر خود را به هر ارز دیگری تبدیل کنید.

 

3- خرید کالا و خدمات: با وجود تتر می‌توانید به راحتی خریدهای بین المللی خارج از کشور را انجام دهید.

 

کلام آخر: معاملات رمز ارز در صرافی‌های ایرانی بهتر است یا صرافی‌های خارجی؟

 

تتر یک ارز دیجیتال است که به یک ارز فیات معین، به عنوان مثال، دلار آمریکا و همچنین دارایی‌های فیزیکی مانند طلا متصل است. شرکت تتر به موسسات دیگر وام اعطا می‌کند و سود خوبی از کارمزدهای آن می‌برد. همچنین از طریق سرمایه گذاری نیز کسب درآمد می‌کند.

 

اما متاسفانه فضای اینترنت نیز بی‌تاثیر از تحریم‌های ضد ایرانی نبوده است. شرکت‌های آنلاین بسیاری، از جمله صرافی‌های به نام و حرفه‌ای بین المللی، ایران را نیز تحریم کرده‌اند. بنابراین انجام هرگونه معامله و سرمایه گذاری با این صرافی‌ها خطرناک است.

 

چرا که هر لحظه امکان شناسایی، مسدود شدن و از دست رفتن سرمایه وجود دارد. در همان روزهای اول تحریم، صرافی ارز دیجیتال والکس توانست بستری ایمن را برای ایرانیان فراهم کند.

 

تا هموطنان عزیز بتوانند با خاطری آسوده به معاملات و تبادل ارزهای خود در شبکه بلاکچین بپردازند. با وجود استراتژی‌های پیشرفته صرافی ایرانی والکس خطر تحریم یا از دست رفتن سرمایه به صفر و امنیت معاملات به بیشترین حد خود رسیده است.