پارس ناز پورتال

چه نوع دوربین مدار بسته ای برای ما مناسب است ؟

چه نوع دوربین مدار بسته ای برای ما مناسب است ؟

امروزه  مسئله امنیت فراتر از گاوصندوق و قفل های قدیمی است با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و به روز شدن نحوه سرقت ها و ایجاد ناامنی های مختلف  برای حفظ امنیت جان و مال خود ضرورت دارد که به فکر راه اندازی سیستمی مناسب و کاربردی بود.

 

مهمترین مسئله در حفظ امنیت شما در یک محدوده جلوگیری از وقوع حادثه است اما این امر چون اجتناب ناپذیر است و به هر دلیلی ممکن است حادثه ای رخ دهد در آن زمان مهمترین مسئله داشتن اطلاعات کافی برای بازگردانی سرمایه از دست رفته می باشد.

 

این لحظه زمانی است که صاحبان کسب و کار یا حتی سرمایه داران خانگی احساس نیاز به امنیت پیدا می کنند و به فروشگاه دوربین مدار بسته رجوع می کنند اما کمی دیر شده است.

 

زمانی که صحبت از دوربین مدار بسته می شود همه بیشتر به این فکر می کنند که تنها کار دوربین مدار بسته ترساندن سارقان یا ثبت تصاویری بی کیفیت است اما باید در نظر داشت که بهترین و جدیدترین روش برای حفظ امنیت  نصب دوربین مدار بسته است چرا که در  در انواع مختلف با توجه به ویژگی های گوناگون طراحی شده اند.

 

دوربین مدار بسته زمانی می تواند بسیار موثر باشد که با توجه به نیاز شما و شرایطی که در اون محدوده دارید نصب و راه اندازی شوند. از مواردی که بسیار حائز اهمیت است این است که بدانید نیازتان چیست و با نصاب دوربین مدار بسته خود دقیقا این نیاز را مطرح کنید،. به این صورت است که از نصب دوربین مدار بسته بیشترین نفع را میبرید و خیالتان از بابت امنیت سرمایه خود میتواند کاملا راحت باشد.

 

انواع دوربین ها بر اساس نیاز شما

دوربین تحت شبکه

چه نوع دوربین مدار بسته ای برای ما مناسب است ؟

اگر شما نیاز به نظارت بر مکانی دارید که در آنجا حضور ندارید می توانید به راحتی ار نصاب دوربین مدار بسته خود بخواهید که دوربین تحت شبکه برای شما نصب کند چرا که با این دوربین به راحتی در هر زمانی شما میتوانید با گوشی یا کامپیوتر و با اتصال به اینترنت مشاهده گر تصاویر دوربین های خود باشید و حتی می توان چندین دوربین رو در یک صفحه مشاهده نمود.

 

دوربین دید در شب

برای نصب دوربین مدار بسته دید در شب باید دقت داشت در مکان هایی که بسیار نور در شب هم کم است استفاده کرد و این نوع دوربین ها بهترین کیفیت تصویر را به شما در شب میتوانند ارايه دهند.

 

دوربین پلاک خوان

دوربین مدار بسته پلاک خوان دوربین هایی هستن که برای ثبت ورود خروج ماشین ها و تامین امنیت پارکینگ ها نصب می شوند این نوع دوربین میتواند به بازکننده در پارکینگ یا راه بند متصل شود و برای ماشین هایی که در لیست سفید قرار دارند در را باز کند معمولا برای پارکینگ های مجتمع مسکونی ،‌تجاری یا پارکینگهای عمومی و یا حتی ورودی شهرک ها از این نوع دوربین نصب می کنند.

 

دوربین ضد گلوله

در زمانی که شما کسب و کار مهم و ارزشمندی را دارید و احتمال خطرات غیر قابل پیش بینی برای شما زیاد است مانند طلافروشی ،‌صرافی ، امانات و بانک ها و … مهم است که دوربینی را انتخاب کنید که نسبت به ضربات با جسم های سخت و حتی در برابر گلوله مقاوم باشد در این صورت به شما پیشنهاد می شود که از دوربین های ضد گلوله استفاده کنید.

 

دوربین ضد هک

دوربین های مدار بسته ای که در مکان های  مهم و حساس و استراتژیک نصب می شود بسیار این ویژگی حائز اهمیت است که دسترسی به اطلاعات درون آنها بسیار محدود و تحت شرایط امنیتی باشد این دوربین ها علاوه بر داشتن رمز نگاری های حساس و پیچیده برای مجرمان در عین حال غیرقابل هک شدن از طریق اینترنت هستند.

چه نوع دوربین مدار بسته ای برای ما مناسب است ؟

حال که انواع دوربین مدار بسته دار بر اساس نیاز دانستیم می توانیم به سراغ نام هایی برویم که در بازار شاید متخصصان دوربین مدار بسته بیشتر از آن ها استفاده می کنند در واقع انواع دوربین مدار بسته را با توجه به نام های صنعتی مورد استفاده آنها انواع دوربین مدار بسته براساس شکل ساخت یا بدنه.

 

دوربین مدار بسته دام

این نوع دوربین مدار بسته به علت شکل گنبدی شکلی که دارند به دام معروف هستند دام در انگلیسی به معنای گنبد می باشد و از جنس پلاستیک و گاها از فلز ساخته می شوند با توجه به ساختار معمولا در زیر سقف نصب می شوند و کاربرد آن بیشتر در منازل ادارات و فروشگاه ها و حتی در قطار و مترو هم می توان استفاده نمود.

 

دوربین مدار بسته بولت

این دوربین ها که معمولا شبیه استوانه یا مکعب مستطیل هستند بدنه ی مقاوم فلزی دارند و دارای ویژگی ضد گردو غبار و باران هستند و بیشتر در محیط های بیرونی نصب می شوند و دارای پایه هستند اما همین پایه یک نقطه ضعف آن ها در برابر دزدیده شدن هست.

 

دوربین مدار بسته باکس یا صنعتی

این دوربین ها به شکل مکعب مستطیل و دارای ویژگی خاصی هستند و مقاومت بیشتری دارند و لنز آنها از بدنه آنها جدا می شود.

 

دوربین مدار بسته اسپیددام یا گردان

این دوربین های مدار بسته همانطور که از نامشان بر می آید قابلیت چرخش دارند و میتواند فضاهای وسیعی را به شما نشان دهند و برای فضاهای بزرگ مناسب هستند (این دوربین ها)در بیشتر مواقع گرد ساخته می شوند و گردش آنها هم میتواند به صورت اتوماتیک باشد هم به صورت کنترل از راه دور همچنین میتوانند خاصیت زوم و فوکوس هم داشته باشند.

 

دوربین مدار بسته چشم ماهی

این دوربین ها از گروه دوربین های مدار بسته ۳۶۰ درجه هستند که به علت زاویه دید گسترده بدون چرخشی که دارند میتوانند در تمامی جهات نظارت داشته باشند و تصاویر را دریافت کنند البته ارتفاع این نوع دوربین ها در نصب بسیار حائز اهمیت است.

 

دوربین مدار بسته پین هول یا مخفی

دوربین های مدار بسته مخفی بسیار اندازه کوچکی دارند و میتوان آن ها را از دید مردم عادی مخفی نمود که برای مصارف خاص و امنیتی استفاده میشوند. به این دوربین ها مینیاتوری هم گاها گفته می شود.

 

همانطور که مشخص می باشد این نام ها از روی شکل ظاهری دوربین ها برگرفته شده است شما میتوانید با توجه به نیاز خود به راحتی دوربین خود را انتخاب نموده و از شرکت های معتبر آن ها را تهیه نمایید .حتما دقت نمایید با توجه به تنوع زیاد دوربین مدار بسته شرایط شما و نوع استفاده شما بسیار مهم است و با توجه به آن باید دوربین مدار بسته را نصب نمایید تا سرمایه شما به بهترین شکل ممکن در امنیت باشد .

 

 اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید میتوانید با شرکت چشمان بیدار آریا با نام تجاری اینفینیتی که دارای تیمی مجرب و کارشناسانی حرفه ای و با تجربه در زمینه نصب و راه اندازی و ‌تعمیرات هستند تماس بگیرید همچنین این شرکت با واردات بهترین دوربین های مدار بسته می توانند بهترین سرویس را در کوتاه ترین زمان به شما ارائه دهند و ضامن امنیت جان و مال شما باشند.