پارس ناز پورتال

چگونه بهترین نسخه خودمان باشیم؟ نکات طلایی که زندگی شما را تغییر می دهند

چگونه بهترین نسخه خودمان باشیم؟ نکات طلایی که زندگی شما را تغییر می دهند

چگونه بهترین نسخه خودمان باشیم؟ 

در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد که چگونه بهترین نسخه خودمان باشیم؟ باید بگوییم که یادگیری فرآیندی مستمر است تا خودمان را توسعه دهیم. ما باید فرآیند تغییر را طی کنیم تا نسخه بهتری از خودمان بسازیم. این به ما این امکان را می دهد که در برابر تجربیات جدیدی که در اطراف ما نمود می یابند آغوشی باز باشیم. ما مادرزادی کامل نیستیم، بنابراین، یادگیری، ادراک و کسب تجربه اولین حرف ها را می زنند.

 

بهترین نسخه از خود بودن به چه معناست؟

بهترین خود بودن به معنای واقعی زندگی کردن است. برای اینکه بهترین خودتان باشید، باید به خود و ارزش هایتان وفادار بمانید. شما همچنین باید مطمئن شوید که کاری را انجام می دهید که احساس خوشبختی، هدف و معنا را برای شما به ارمغان می آورد. بهترین خود بودن به بی نقص بودن زندگی بستگی ندارد، بلکه به آن چیزی بستگی دارد که می توانید کنترلش کنید.

چگونه بهترین نسخه خودمان باشیم؟ نکات طلایی که زندگی شما را تغییر می دهند

همچنین کلید مهم دیگر: پایداری است. شما نمی خواهید فردای خود را با روشی که امروز دارید عوض کنید. بهترین خود بودن به معنای درک و باز کردن پتانسیل درونی است. بنابراین، نظرات غیر مفید دیگران را به نفع تمرکز بر نیازهای خود و تعیین اهداف تان هدایت کنید. این طرز فکر در مورد مدرسه، شغل، روابط، سلامت و پیشرفت شخصی شما هم صدق می کند.

 

بهترین زندگی از نظر شما، با دیگران متفاوت خواهد بود. بنابراین اهداف تان را روی حساب علاقه مندی ها و اهداف دیگران برنامه ریزی نکنید. همچنین ما مرتکب اشتباه می شویم و باید پاسخگوی عواقب آن باشیم. به جای سرزنش دیگران در مورد انتخاب های زندگی تان، بهتر است درخواست بخشش کنید و رابطه خود را با اطرافیان تان خراب نکنید. پذیرفتن اشتباهات ما را به فرد بهتری تبدیل می کند.

 

1. شنونده خوبی باشید و دیگران را ببخشید

شنونده خوبی باشید و یاد بگیرید که دیگران را ببخشید. ارتباط خوب تنها زمانی وجود دارد که هر دو طرف شنوندگان خوبی باشند. گوش دادن به معنای تلاش برای گرفتن نقطه نظرات دیگران است. اگر هر دو طرف بتوانند خود را درگیر گفتگویی مثبت کنند، می توانند سوءتفاهمات را کنار بگذارند. همچنین بخشش دیگران و فراموش کردن گذشته ای که در (گذشته است) بارهای زیادی را از دوش شما برمی دارد.

 

2. چشم انداز خودتان باشید

برای اینکه بتوانید جوهر و هدف خود را در زندگی پیدا کنید، باید چشم انداز خود را مشخص کنید. اجازه ندهید دیگران شما را از آنچه می خواهید باشید دور کرده و سعی کننده تا شما را کنترل کنند. شما هنوز هم می توانید با دنبال کردن رویاهای خود نسخه بهتری از خود باشید در حالی که هنوز هم یک دوست خوب برای دیگران هستید.

چگونه بهترین نسخه خودمان باشیم؟ نکات طلایی که زندگی شما را تغییر می دهند

3. از نگرانی در مورد چیزهای جزئی دست بردارید

با تمرکز بر چیزهای جزئی به خودتان فشار نیاورید. هیچ راه آسانی برای موفقیت و خوشبختی وجود ندارد. نیاز است که ما به آرامی حرکت کنیم تا به مسیر درست برسیم، در این صورت به هدف تان می رسید. به علاوه برای اینکه بهترین باشید نیازی نیست برای رسیدن به همه چیز در دنیا عجله کنید. بنابراین، صبر کنید و صبور بودن را یاد بگیرید، از نگرانی های بی مورد دست برداشته و در طول سفر خود در زندگی شاد باشید.

 

4. نصیحت بشنوید، اما نصیحت کارساز

همه ما برای رسیدن به چیزی به کمک نیاز داریم. هیچکس کامل نیست و هیچکس همه چیز را نمی داند. اجازه ندهید تا غرورتان زندگی تان را اداره کند. کسب و کارهای موفق با همکاری و کار تیمی عالی اداره می شوند. بنابراین غرور را کنار گذاشته خودتان را همه چیزدان نپندارید. این بیشتر شما را عقب می اندازد. اما به هر نصیحتی هم گوش ندهید، برخی نصیحت ها باعث دردسر می شوند، نه پیشرفت.

 

5. با افراد دیگر همدلی کنید

همدلی به افراد اجازه می دهد تا روابط اجتماعی قوی با دیگران برقرار کنند. با قرار دادن خود به جای دیگران، می توانید عمیقاً با طرز فکر و احساس آنها نسبت به چالش هایی که با آن روبرو هستند ارتباط برقرار کنید. نشان دادن همدلی می تواند ارتباطات اجتماعی ایجاد کند و می تواند برای رفاه جسمی و روانی مفید باشد.

چگونه بهترین نسخه خودمان باشیم؟ نکات طلایی که زندگی شما را تغییر می دهند

6. همیشه یک دانش آموز باشید

یادگیری فقط از کتاب خواندن ناشی نمی شود، بلکه از تجربیات ما نیز ناشی می شود. دانش آموخته شده و تجربیات قبلی ما می تواند به ما در ایجاد یادگیری های جدید در زندگی کمک کند. ما همچنین می‌توانیم دیدگاه‌های جدیدی را از افراد مسن‌تر هم کسب کنیم، آنها به ما اجازه می‌دهند ماهیت زندگی بسیار هیجان‌انگیزی را که در پیش داریم احساس کنیم. بنابراین بدانید که برای پیشرفت تا آخرین روز عمرتان باید یاد بگیرید.

 

7. اولویت های خودتان را داشته باشید، نه دیگران

اگر برای برآورده کردن انتظارات دیگران زندگی کنید، هرگز احساس رضایت نخواهید کرد. در عوض، تلاش و انرژی خود را به سمت آنچه برای شما مهم است هدایت کنید. شما با کمی تفکر، می توانید تعیین کنید که چه چیزی برای خوشبختی و احساس هدف شما در زندگی مهم است. بنابراین زمانی را در کنار افرادی بگذرانید که خودبینی مثبت را تشویق می کنند و به شما احساس خوبی نسبت به خودتان می دهند.

 

8. از شبکه های اجتماعی فاصله بگیرید

پلتفرم هایی مانند توییتر، فیس بوک و حتی لینکدین در زندگی ما رخنه عمیقی داشته اند. اما حتی اگر رسانه‌های اجتماعی ارتباطات ما را بهتر کند، باز هم می‌تواند منجر به مقایسه و شک به خود شود. اگر متوجه شدید که پیمایش فیدهایتان باعث می‌شود که احساس سرخوردگی کنید، مدتی از این شبکه ها فاصله بگیرید. هر کسی قرار است بهترین خودش باشد نه اینکه مثل دیگران باشد. در آن سو هم در دنیای مجازی، همه چیز مجازی است نه واقعی.

 

9. پیروزی های کوچک تان را جشن بگیرید

چیزهای کوچک مهم هستند. جشن گرفتن پیروزی های کوچک به شما انگیزه می دهد که تا رسیدن به هدف نهایی خود بیشتر تلاش کنید. اگر روی یک هدف بزرگ تمرکز می کنید، سعی کنید آن را به مراحلی تقسیم کنید تا پیشرفتش را مشاهده کنید. فراموش نکنید که در حین رسیدن به معیارها و نقاط عطف به خود پاداش دهید. این می تواند راه شما را آسان و لذت بخش کند.

 

10. انگیزه داشته باشید و منفعل نباشید

یافتن انگیزه برای انجام کارهای روزانه دشوار است. احضار انگیزه برای ایجاد یک تغییر بزرگ – مانند انتخاب زندگی واقعی – حتی سخت تر است. اما اگر دلیل ایجاد بهترین نسخه از خود را کشف کنید، احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد بود. به این ترتیب، قبل از شروع کار از خرابکاری های تان جلوگیری می کنید. اما انگیزه به معنی توهم نیست، بلکه چیزی است که با واقعیت جور باشد و در آن فرافکنی نشود.

چگونه بهترین نسخه خودمان باشیم؟ نکات طلایی که زندگی شما را تغییر می دهند

انسان ها می توانند انگیزه های درونی یا بیرونی داشته باشند. انگیزه درونی به معنای یافتن انگیزه در درون خود است. اگر از چالش ها لذت می برید یا دوست دارید چیزهای جدید یاد بگیرید، می توانید از این موضوع استفاده کنید. انگیزه بیرونی به این معنی است که شما کاری را برای پاداش انجام می دهید، مانند تمجید یا نمره خوب. این مورد همچنین می تواند برای جلوگیری از عواقب عدم انجام آن، مانند سرزنش در محل کار باشد.