پارس ناز پورتال

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

این موفقیت بسیار بزرگ و دست نیافتنی است که در سن 85 سالگی یک زن همچنان جذاب و زیبا باشد و حرفه مدلینگ هم انجام دهد. دنیای جذاب مد و لباس جهان، همچون جهان استیج و پرده نقره ای، مخاطبان پر و پا قرص فراوانی دارد که این روزها با جادوی شبکه های اجتماعی و فناوری اطلاعات، بیش از هر زمانی، در کانون توجه کاربران جامعه اطلاعاتی جهان قرار دارد.

 

دنیای فشن، بخشی از دنیای جذاب تبلیغات است و از طریق آن، می توان به سبک زندگی اقوام در اقصی نقاط جهان پی برد. مد و لباس، ریشه در آیین ها و سنت های مردم دارد و به همین خاطر، یکی از جذاب ترین بخش های جامعه شناسی به خصوص در مقولات فرهنگی، ظرفیت شناسی مد و لباس است که البته فرصت های بسیاری را نیز در اختیار فعالان این عرصه قرار می دهد.

 

قرن بیستم، قرن تبلور دنیای فشن و تولد برندهای مختلفی بود که رنگ ها و طرح ها را با جادوی طراحان مزون، به آثار جذاب برای میلیاردها شهروند کره زمین تبدیل کرده و سبک زندگی خاص نشات گرفته از مد روز را در دهه های مختلف، به ارمغان آوردند. دنیای مد، سبب شد تا برخی از شهرها و کشورهای دنیا،

 

همواره در کانون توجه عاشقان مد و لباس و جواهرات قرار بگیرد که لندن، میلان و پاریس تا نیویورک و توکیو، با فشن ویک ها و مزون های الهام بخش مد و لباس، اکنون پایتخت های هیجان انگیزی برای عاشقان این عرصه به شمار می روند.

 

البته باید به این نام های شناخته شده، شهرهای دیگری همچون برلین را نیز اضافه کرد که قصد دارد تا بزودی، قطب فشن تک (fashionTech)‌ جهان شده و سبک جدیدی از دنیای مد دیجیتالی را با ژاکت و لباس های روز و شب الکترونیکی در اختیار مخاطبان دنیای مد قرار دهد.

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

کارمن دلورفیس، در مراسم فشن ویک مرسدس بنز آلمان در سن ۸۳ سالگی

 

گزارش امروز سرویس هنری پارس ناز، امروز به سراغ پیر ترین فعال مد و لباس جهان رفته است و تلاش دارد تا از زوایای مختلف، نگاهی اجمالی داشته باشد به زندگی کارمن دلورفیس، بانوی هشتاد و پنج ساله مد جهان.با مد گردی امروز، همراه ما باشید.

 

داستان کارمن: پیرِ فشن ویک های جهان

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

کارمن دلورفیس در فشن ویک تابستان ۲۰۱۳ میلادی: Haute Couture

 

کارمن، بانوی آمریکایی که خود به تنهایی، برندی در دنیای برندهای جذاب دنیای مد و لباس بانوان و مردان محسوب می شود. او را باید یکی از معروف ترین بانوان کهنسال جهان دانست که عمری را صرف طراحی و تربیت فعالان مد و لباس کرده است. او ۸۵ سال پیش در نیویورک، پایتخت امروزی مد و لباس ایالات متحده، شهر دونالد ترامپ بساز بفروش، به دنیا آمد.

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

تصاویر مدلینگ کارمن در دوران نوجوانی

 

از سال ۱۹۶۴ میلادی تا همین چند وقت پیش که در مراسم اختتامیه فشن ویک پاریس حضور یافت و با رونمایی از طرح جدیدش، بار دیگر نگاه ها را در میان کت واک هایی برای کوکوشنل و کوتور شو (مانند Guo Pei) به خود معطوف ساخت، مشغول فعالیت است. سایت اینترنتی وی که طرح ها و آثار ایشان را در دنیای مد و لباس به تصویر می کشد، از جمله درگاه های پر بیننده در میان فعالان مد این کشور به شمار می رود.

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

تصاویر مدلینگ کارمن دلورفیس، کهنسال ترین مدل جوان در ۷۰ سال پیش

 

قد صد و هفتاد سانتیمتری این بانوی کهنسال دنیای مد و لباس در کنار رنگ موی نقره ای که تناسب خاصی با رنگ چشمانش دارد، در کنار میمیک چهره و استایل جذابش، وی را برای این دنیای رنگارنگ، همچنان در کانون توجه فشن ویک ها و برندهای لباس و جواهرات سالمندان و لاکچری بازها قرار داده است.

 

حضور وی در دنیای مد، به اقدام پدر خوانده اش در سال ۱۹۴۶ میلادی باز می گردد که نسبت به معرفی وی به عنوان مدل به مجله معروف تلاش کرد.

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

از آن زمان بود که کارمن ۱۵ ساله، توانست نخستین قرارداد مدلینگ خود را با این نشریه مطرح دنیای فشن به ازای هر ساعت فعالیت ۷ دلار، منعقد کند. اروین بلومنفلد، عکاس مشهور ووگ در سال ۱۹۴۶ میلادی، تصویری از کارمن را بر روی جلد ووگ منتشر کرد.

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

تصویر جدید ترین مدل های کارمن با کلکسیون طلا و جواهر

 

کارمن، به عنوان مدلی که یادآور شخصیت های کارتونی کودکان از جمله شنل قرمزی، سفید برقی و سیندرلا است، ایفای نقش نمود که در شهرت وی تاثیر بسزایی داشت.

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

چند سال بعد، شهرت مدلینگ کارمن سبب شد تا درآمد ساعتی وی به چند برابر افزایش پیدا کند و مدلینگ، بخشی جدایی ناپذیر از زندگی این دختر آمریکایی شود که با مادرش در تنگدستی در نیمه دوم قرن بیستم میلادی به سر می برد. یکی از دلایل شهرت کارمن در این دنیای رنگارنگ را بایستی در همکاریش با عکاسان مشهور صنعت تبلیغات از جمله ملوین سوکولسکی (Melvin Sokolsky) دانست که برای نشریه مطرح هارپرز بازار (Harper Bazaar) کار می کرد دانست.

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

اوج فعالیت های کارمن از دهه شصت میلادی آغاز شد که تصاویر بسیاری از وی را برای برندهای مطرح مد آن زمان بر روی مجله معروف Vanity Fair مشاهده می کنیم. همکاری کارمن با موسسه تبلیغاتی فورد (Ford Modelling Agency) بخشی از فرصت های جدیدی بود که در عرصه مد در نیمه دوم قرن بیستم در اختیار وی قرار گرفت.

 

کارمن، سه بار تجربه ازدواج دارد و بعد از سومین طلاقش، در اواخر دهه هشتاد میلادی، به دنیای مد برگشت و در دهه نود میلادی، برای پوشاک Isaac Mizrah فعالیت کرد. وی مدل برندهایی همچون Cho Cheng و ساعت Rolex نیز شد.

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

به دلیل نیم قرن فعالیت گسترده در دنیای مد و لباس جهان و حضوری تاثیر گذار در این عرصه، دانشگاه هنر لندن، در جولای ۲۰۱۱ میلادی،‌ درجه دکترای افتخاری خود را به کارمن دلورفیس اعطا کرد. این دانشگاه با همکاری دیوید دان تاون، کلکسیونی از تصاویر مد و لباس این فعال مد بانوان را در نمایشگاهی رونمایی کرد که با استقبال عمومی همراه شد.

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

تصویری از کلکسیون مدلینگ کارمن دلورفیس برای لباس های بافتنی

 

در سال ۲۰۱۵ میلادی، کارمن دلورفیس با افراد سرشناسی در دنیای مد مانند David Gandy و Isabel Fontana همکاری کرد تا مغازه Palacio d Hierro Polanco را توسعه دهد که در فروش برندهای لوکس دنیای مد فعالیت داشت و نمایشگاهی دائمی برای برندهایی همچون لویی ویتون، هرمس، مون بلان و امثالهم بود.

 

زندگی کارمن

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

صنعت مد و لباس امروز جهان، بی شک مدیون نام داوران بزرگی است که فعالیت آنان، الهام بخش طراحان و خانه های مد در سراسر دنیا بوده است. کارمن، یکی از نام آوران این عرصه است که در خانواده ای چند ملیتی به دنیا آمد. پدری ایتالیایی و مادری مجارستانی و تولدی در پایتخت مد و آمریکای شمالی، سبب شد تا فضا برای آشنایی کارمن با سنت ها و فرهنگ های مختلف به خصوص در عرصه مد و لباس فراهم شود.

 

ریشه ایتالیایی وی کافی بود تا ایشان با دنیای مزون های تاثیر گذار میلان و رم در عرصه ارائه نقش های خاص الهام بخش بر فشن اروپا آشنا شده و به این زمینه جذاب علاقه نشان دهد.

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

همانطور که گفتیم، کارمن در خانواده ای فقیر زندگی می کرد و برای همین، به واسطه سوء تغذیه، لاغر شده و لباس های زنانه ای که بر تن می کرد، فرم و استایل مورد نظر را نداشت. به همین منظور، عکاسان مجبور بودند که لباس ها را از پشت برای او سنجاق بزنند و برای خوش اندام تر شدن  بعضی قسمت های لباس مانند کمر، از دستمال کاغذی استفاده کنند.

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

تصویر یکی از جذاب ترین لباس هایی که کارمن در فشن ویک سال ۲۰۰۵ بر تن کرد و کلکسیون Red Dress برای نمایش The Heart Truth بود

 

کارمن دلورفیس، بر خلاف زندگی جذابش در دنیای مد، در زندگی شخصی با فراز و نشیب های فراوانی مواجه شد. در دهه پنجاه میلادی بود که با بیل مایلز آشنا شد و با وی ازدواج کرد. این همسر اول، از کارمن سوء استفاده مالی می کرد و به عنوان مثال، چک هایی که به عنوان حقوق از موسسات مدلینگ کارمن دریافت می کرد را خرج کرده و تنها پنجاه دلار از حقوقش را به وی پرداخت می کرد. سرانجام پس از تولد نخستین دختر کارمن (لارا)، از یکدیگر جدا شدند.

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

کارمون دلورفیس بر روی جلد نشریه Lofficiel فوریه ۲۰۱۴ میلادی

 

به دلیل آشنایی با ریجارد هیمن، عکاس معروف مدلینگ، کارمن دومین تجربه ازدواج خود را جشن گرفت، اما چند سال بعد به خاطر اینکه کارمن، قصد بازنشستگی از دنیای مد را داشت، ریچار وی را ترک کرد و تا نیم قرن بعد یعنی تا زمان مرگ ریچارد، دوستان خوبی بودند.

 

در دهه شصت میلادی، کارمن با یک معمار جوان به نام ریچارد کاپلان ازدواج کرد که تنها ده سال به طول انجامید. اواخر دهه هشتاد، او با دیوید ساسکایند، مجری تلویزیون آشنا شد اما پیش از ازدواج، نامزد وی از دنیا رفت.

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

کارمن در گفتگو با رسانه ها در چند سال اخیر بر این موضوع تاکید کرده که با وجود شهرت در دنیای مد، علاقه بسیاری به رقص باله داشت و به خاطر رشد قدی و بیماری های عضلانی، نتوانست این رشته ورزشی لوکس را دنبال کند و آن را نخستین شکست زندگیش می داند.

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

یکی از صحبت های جالب کارمن را باید در نظرش درباره فناوری دیجیتالی امروز دانست. او که هم از Ipad و Imac استفاده می کند، اما به خاطر بیماری آرتروز، قادر به استفاده راحت از این ابزار نیست و عقیده دارد که اکنون انسان در خدمت فناوری قرار گرفته و معتاد دیجیتال شده است.

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

نوه کارمن، اکنون ۶۳ سال دارد ولی از فعالان دنیای فشن محسوب نمی شود. کارمن در زندگی شخصی خود بر روی چند چیز تاکید می کند:

 

یکی اینکه فقر و تنگدستی در دوران کودکی سبب شد تا با استایل خوب، وارد عرصه مدلینگ شود.

 

دوم اینکه عرصه مدلینگ باعث شد تا کارمن، بسیاری از نقاط جهان را ببیند.

 

سوم، به گفته او، اهمیت عشق در ازدواج است و خود را فردی رمانتیک می داند و نخستین ازدواجش، در سن شانزده سالگی با مردی بود که بیست و شش سال از وی بزرگتر بود و او نیز عاشق زن دیگری بود.

 

چهارم، کارمن می گوید که چهل و پنج سال است که برای مراقبت پوستی به پزشک زیبایی مراجعه می کند و قصد دارد به دنیا نشان دهد که مراقبت از پوست، چه راز  و رمزهایی دارد.

 

راز پوست کارمن

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

او در جایی گفته بود که مردم از وی درباره راز زیبایی پوستش می پرسند. او گفت: کاری که من انجام می دهم دیگر برای عموم مردم در دسترس نیست. من از ماسک یا لیفت استفاده نمی کنم. بلکه پزشک من، از یک نوع برس ظریف فلزی استفاده می کرد و از پوست من لایه برداری انجام می شد. این عمل سبب لطیف شدن پوست شده ولی لایه از پوست دیگر ساخته نمی شد.

 

کارمن در زمان خواب نیز همانطور که پزشکان زیبایی توصیه می کنند، از کرم ضد آفتاب استفاده می کند تا صبح پس از بیدار شدن در صورت فراموش کردن ضد آفتاب زدن، مشکلی برای پوستش ایجاد نشود. نشریه گاردین در سال ۲۰۰۸ میلادی و فشنیستا در ۲۰۱۲۲ میلادی،  به رازهای مراقبت از پوست ایشان اشاره کرد.

 

او از هر وسیله ای برای مرطوب کردن پوست استفاده می کند. شست و شو با آب و آب لیموی تازه، بخشی از فعالیت های روزانه سبک زندگی کارمن است که برای تمیز کردن صورت از آن استفاده می کند.

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

کارمن در سن ۸۰ سالگی

 

نوشیدن آب لیمو یا شکر کم و خوردن ماست های پروبیوتیک، از جمله رژیم های غذایی طبیعی کارمن برای زیبایی پوست عنوان شده است. جهت بررسی رازهای سلامت پوست (Skincare) و سلامت خانم کارمن، تا کنون مقالات و کتابهای متعددی چاپ و  منتشر شده است.

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

مجلات زیبایی در دنیا، به بررسی لوازم آرایش و سبک زندگی کارمن در سلامت پوست پرداخته اند

 

کارمن در سال ۱۹۸۵ میلادی در کتابی تحت عنوان: زیبا بودن: گرایش ها و رازهای زیبایی از زبان مدلی با ۴۰ سال سابقه که با همکاری آلفرد لوئیس توسط انتشارات Harrpercollins منتشر شد، به قلم خود درباره اصول بهداشتی و زیبایی و سبک زندگی خود برای حفظ شادابی پوست و مو توضیح داد که مطالعه آن می تواند برای خانم های جوان و حتی افراد میانسال، جذاب باشد.

 

واقعیت هایی از مد امروز جهان

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

بررسی زندگی این سوپر مدل کهنسال جهان نشان می دهد که افزایش امید به زندگی و ارتقای طول عمر در بسیاری از جوامع جهان، مقوله ای است که با توسعه فناوری و بهداشت، نیازهای جدیدی را طلب می کند.

 

طول عمر انسان ها به نظر می رسد که به واسطه توسعه فناوری و بهداشت و تسهیل شدن زندگی به نسبت وضعیت مشقت بار در قرون گذشته، افزایش یافته و این مساله سبب می شود تا فعالان آموزش،‌ بهداشت و حتی مد و لباس، برای کهنسالان که روز به روز تعداد آنها در دنیا افزایش می یابد، به فکر راهکارهایی برای ارائه خدمات باشند.

 

کهنسالی، بخشی از دوران زندگی بوده که همچون دوران کودکی، نوجوانی، جوانی و میانسالی،  باید برای آن راهکارهای عملی و خلاقانه ای توسط دولت ها، شرکت ها و تولیدکنندگان محصولات و خدمات تدوین شود.

 

وقتی کارمن، هنوز با استقبال مجلات مد و لباس دنیا برای معرفی لباس و مد قشر کهنسال جوامع روبرو می شود، می توان این رهیافت را در نظر گرفت که افزایش شمار کهنسالان مرد و زن در سراسر دنیا، نیازهای پوشاکی و بالطبع فشن مخصوص خود را طلب می کند که کارمن و کارمن ها، نماینده خوبی برای معرفی آن هستند.

 

پس، جای تعجب نیست که هم فشن ویک ها و هم طراحان مزون های معروف اروپا و آسیا و آمریکای شمالی، به این قشر سنی توجه دارند. مخصوصا که اکنون با فناوری فشن تک، دنیای مد، مرزهای دانش را درنوردیده و تلاش دارد تا برای کودکان و کهنسالان، لباس هایی طراحی کند که آنان را در زندگی بهتر یاری می دهد.

 

برخی از تبلیغ کنندگان کالا و خدمات، به دنبال مدل های کهنسال و یا ارائه خدمات به طور اختصاصی به این قشر از جامعه هستند. شاید به همین خاطر است که هلن میرن (Hellen Mirren) شصت و نه ساله و برنده اسکار و مدل پیر این روزها، لیزلی لاسون (Lesely Lawson) شصت و شش ساله، همچنان با استقبال برندهای مطرحی ه مچون L’Oreal پاریس مواجه می شوند.

 

بنابراین، فعالان عرصه مد و لباس و به خصوص استارت آپ ها، می توانند به اهمیت تولید محصول و خدمات برای این قشر توجه ویژه داشته و کسب و کار به نسبت دست نخورده ای را دنبال کنند.

 

ایده هایی برای استارت آپ های سالمندان

جمعیت ایران و بسیاری از کشورهای جهان به سمت سالمندی پیش می رود و این فرصتی برای کسب و کارها به خصوص استارت آپ ها فراهم می کند تا با ایده هایی، در این بستر، به ارائه خدمات و محصولات بپردازند.

 

۱- اپلیکیشن هایی که بتواند سالمندان باسواد که با فناوری آشنایی دارند را در امور مختلف زندگی یاری دهد، یک نیاز جدی فناوری در ایران است.

 

۲- در میان انبوهی از فیلم ها و سریال ها در شبکه خانگی ویدئویی کشور، برنامه های مفید و علمی برای سالمندان در دسترس نیست یا بسیار کم است.

 

۳- برخی از سالمندان با مشکلات آلزایمر دست و پنجه نرم می کنند. دستبندهایی که بتواند موقعیت مکانی آنها را به خانواده و پلیس اطلاع دهد، یک فناوری خوب کمک کننده خواهد بود. مطالعه این کتاب برای استارت آپ های علاقمند به ارائه فناوری جهت کمک به سالمندان توصیه می شود.

کارمن دلورفیس سوپر مدل جنجالی 85 ساله در جهان

دستبند دیجیتالی MISFIT SHINE که از جمله فناوری های پوشیدنی برای بررسی موقعیت مکانی شخص روی گوشی تلفن همراه است

 

۴- برخی از سالمندان، امکان تشخیص صدای فرزندان خود را پشت گوشی تلفن ندارند. دستگاهی که بتواند نام و تصویر فرد تماس گیرنده را که قبلا در دستگاه ذخیره شده باشد به نمایش بگذارد، فرصت خوبی برای یک استارت آپ جذاب است. با این دستگاه، سالمندان قادر خواهند بود به محض متوجه شدن از زنگ تلفن، در صورتی که تصویر تماس گیرنده در دستگاه ذخیره شده باشد، از هویت وی مطلع شوند.

 

۵- ایده های جذاب برای حضور فعال در بازار کسب و کار سالمندان بسیار است که این مقاله به ده ها مورد اشاره می کند.

 

۶- راه اندازی سامانه های پیامکی اطلاع رسانی، درگاه های آموزش آنلاین مسائل مختلف به سالمندان و میانسالان، از جمله فرصت های دیگری است که می توان به استارت آپ های علاقمند به فعالیت در این حوزه پیشنهاد کرد و از تسهیلات مادی و معنوی وزارت بهداشت و آموزش عالی و حتی وزارت ارتباطات در این عرصه بهره برد.

 

مطالب مرتبط :

عکس هایی از مادران سوپر مدل معروف جهان

عکس های دیدنی از سوپر مدل ایرانی الاصل و مقیم آمریکا

زیباترین سوپر مدل های دنیا همگی برزیلی هستند

عکس های مشهور ترین سوپر مدل‌ های زن بدون آرایش و گریم

زیباترین سوپر مدل حرفه‌ ای پاکستان ستاره سینمای بالیوود

عکسهای کودکی سوپر مدل های زیبا و مشهور جهان