پارس ناز پورتال

کشف اسکلت زن خون آشام در لهستان!

کشف اسکلت زن خون آشام در لهستان!

کشف اسکلت زن خون آشام در لهستان 

چند روز پیش کشف اسکلت زن خون آشام در لهستان حواشی زیادی زیادی را در رسانه و شبکه های اجتماعی به راه انداخته است. یک تیم تحقیقاتی در یکی از روستاهای لهستان جسد یک زن خون آشام را کشف کرده اند که داسی روی گلویش قرار داده شده بود تا از ورود مجدد به دنیای زندگان جلوگیری شود. همچنین پاهای این زن از ناحیه انگشتان به زمین قفل شده بود. در ادامه بیشتر صحبت می کنیم.

 

بقایای یک “خون آشام” ماده که با داس در گلویش در زمین دفن شده بود تا از بازگشت او از مردگان جلوگیری کند در لهستان پیدا شد. استخوان های این خون آشام در حین کار باستان شناسی در گورستانی قرن هفدهمی در روستای پین لهستان پیدا شد. پروفسور پولینسکی گفت که داس روی گردن زنان خون آشام گذاشته می شود تا از بازگشت آنها از دنیای مردگان محافظت کند.

 

به عنوان یکی دیگر از اقدامات احتیاطی، علاوه بر داس، این اسکلت با انگشت پا قفل شده بود. محققان همچنین یک کلاه ابریشمی روی سر آن پیدا کردند. این نشان می‌دهد که او از موقعیت اجتماعی بالایی برخوردار بوده است. پولینسکی گفت سایر اقداماتی که در آن زمان استفاده می شد شامل بریدن سر و پاها بود. کشف این جسد، حواشی زیادی را در شبکه های اجتماعی به راه انداخته است.

 

جسد زن خون آشام در روستای پین لهستان

سرپرست تیم پروفسور پولینسکی از دانشگاه نیکلاس کوپرنیک در شهر نزدیک تورون گفت که شکل دفن جسد این زن خون آشام غیرعادی است. وی می‌گوید: از راه‌های محافظت در برابر بازگشت مردگان می‌توان به بریدن سر یا پاها، گذاشتن صورت متوفی برای گاز گرفتن در زمین، یا سوزاندن و کوبیدن آن‌ها با سنگ اشاره کرد.

کشف اسکلت زن خون آشام در لهستان!

“داس را صاف نمی گذاشتند. بلکه به گونه ای روی گردن می گذاشتند. اگر متوفی سعی می کرد بلند شود، به احتمال زیاد سرش بریده می شد یا گردنش زخمی می شد.” او افزود که انگشت بزرگ قفل شده روی پای چپ اسکلت احتمالاً نمادی از “بستن یک صحنه و عدم امکان بازگشت” است. سوابق اسطوره های مربوط به مردگان به قرن یازدهم در اروپای شرقی بازمی گردد.

 

در عصر خرافات در اروپا، مردم می ترسیدند که برخی دفن شده ها به عنوان هیولاهای خونخوار به سطح زمین بازگردند و زنده ها را به وحشت بیاندازند. یافتن مکان های دفن که در آن یک میله فلزی – یا یک چوب – در جمجمه متوفی کوبیده شده است، غیر معمول نیست. مردم در آن زمان معتقد بودند که این یکی از راه‌های اطمینان از مرده ماندن آن شخص است.

 

باور اروپایی ها به وجود خون آشام ها

در برخی از نقاط قاره اروپا – به ویژه در میان مردم اسلاو – اعتقاد به افسانه های خون آشام ها چنان گسترده شد که باعث هراس دسته جمعی شد. این حتی منجر به اعدام افرادی شد که تصور می شد خون آشام باشند. افرادی که به روش‌های نابهنگام می‌میرند – مانند خودکشی – اغلب مظنون به خون‌آشام شدن بودند و بدن‌هایشان مثله می‌شد تا از برخاستن از مردگان جلوگیری شود.

کشف اسکلت زن خون آشام در لهستان!

در سال 2015، باستان شناسان در روستای دروسکو در 130 مایلی دورتر، پنج اسکلت را یافتند که به روشی مشابه در یک گورستان 400 ساله مدفون شده بودند. داس‌هایی که روی گلوی یک مرد بالغ بین 35 تا 44 ساله و یک زن بالغ حدوداً 35 تا 39 ساله فشار داده شده بود، پیدا شد.

کشف اسکلت زن خون آشام در لهستان!

زن مسن‌تری که هنگام مرگ 50 تا 60 ساله بود، در حالی که داسی روی باسنش گذاشته بود و با سنگی متوسط در گلویش دفن شده بود پیدا شد. دو قبر دیگر هم، هر دو با داس در گلوی اسکلت ها، یک زن بالغ بین 30 تا 39 ساله و یک دختر جوان را که فقط 14 تا 19 سال داشت کشف شده بودند.

 

چرا جسد خون آشام ها را مثله می کردند؟

محققانی که این کشف را انجام دادند در آن زمان گفتند: “وقتی جسدها در گورها قرار می گرفتند، مثله کردن آنها تضمینی بود که متوفی در قبر خود باقی می ماند. بنابراین نمی توانست به زنده ها آسیب برساند. اما ممکن است برای محافظت از مرده در برابر نیروهای شیطانی نیز خدمت کرده باشند. طبق خرافات عامیانه در اروپا، داس از زنان در حال زایمان، کودکان و مردگان در برابر ارواح شیطانی محافظت می کند.

کشف اسکلت زن خون آشام در لهستان!

جسد این زن خون آشام اکنون به تورون فرستاده شده است و باستان شناسان تحقیقات بیشتری را در آنجا انجام خواهند داد. به گفته پولینسکی، این دفن عجیب به این دلیل انجام شد که روستاییان فکر می کردند که این زن ممکن است از دنیای مردگان بازگردد. برای مطالعه مطالب بیشتر و اخبار عجیب جهان می توانید به لینک های پیشنهادی که در زیر قرار داده ایم، مراجعه کنید.