پارس ناز پورتال

کلمات ثمربخش مدیران با کارمندان مجموعه

کلمات ثمربخش مدیران با کارمندان مجموعه

کلمات ثمربخش مدیران با کارمندان مجموعه 

رفتار مدیر با کارمندان مجموعه می تواند باعث ایجاد حس خوب در کارمندان و افزایش تعهد به کار و افزایش بازدهی شود. تفاوتی ندارد که شما مشغول آموزش یک کارآموز هستید یا مدیریت کامل یک کسب و کار را به عهده دارید، در هر صورت موفقیت کارمندان شما بستگی تمام و کمال به نحوه مدیریت شما دارد.

 

خوشبختانه راهکار ایجاد انگیزه در تیم تحت رهبری تان و از بین بردن هر عامل بازدارنده درست در نوک زبان شما قرار گرفته است. روند موفقیت با تعامل و ارتباط آغاز می شود، مهارتی که به عقیده کارشناسان عامل تعیین کننده ای در مدیریت موفق است.

 

همانطور که گفتیم تعامل و برقراری ارتباط با کارمندان عاملی است که موفقیت شما را تضمین می کند. در ادامه همراه با تک شات با 8 عبارتی آشنا خواهید شد که مدیران موفق هر روز در مکالمات خود با کارمندانشان به کار می برند. با استفاده از این عبارات، می توانید شاهد رشدروزافزون موفقیت کارمندان و در نتیجه کسب و کار خود باشید.

 

با 8 عبارتی که مدیران موفق در مکالمات خود با کارمندان استفاده می کنند آشنا شوید

 

1. من کاملا به تو اعتماد دارم.

هیچ چیز بیشتر از عدم اعتماد و باور مدیر به قابلیت های یک کارمند نمی تواند انگیزه را در او از بین ببرد. مدیری که به کارمندان خود اعتماد ندارد سعی دارد آنها را در کوچکترین و جزیی ترین امور مدیریت کند. حتی افرادی که اصولا از اعتماد به نفس بسیار بالایی برخوردارند، با چنین برخوردی به تدریج شاهد افت اعتماد به نفس در خود خواهند بود.

 

به گفته تئودور روزولت:

بهترین رهبر شخصی است که آنقدر از قوه تشخیص برخوردار است که بهترین فرد را برای انجام امور انتخاب می کند، و آنقدر خویشتندار است که در حین انجام امور از مداخله در کار آنها به شدت پرهیز می کند.شاید در ابتدا کنار گذاشتن اهرم های نظارتی بسیار دشوار باشد، اما اگر به اعضای تیم خود فرصت دهید تا خود را ثابت کنند، محیط کاری شادتر و انگیزشی تر را ایجاد خواهید کرد.

 

2. کاری که باید انجام دهیم این است …

ماریلین هیوسون، مدیرعامل لاکهید مارتین، متوجه شد که این عبارت عامل اصلی موفقیت حرفه ای اوست:رهبران بزرگ با اعلام علت انجام امور در افراد ایجاد انگیزه می کنند. این همان هدف است که کلید اصلی دستیابی به نتیجه ای کاملا متفاوت است.

 

آنچه مدیران برجسته را از مدیران معمولی جدا می سازد توانایی آنها در بیان برنامه ها و مرتبط ساختن امور روزمره با اهداف بلندمرتبه است. تدوین روندی مشخص برای گروه تحت مدیریتتان حسی مثبت از ثبات و پویایی را ایجاد می کند. بنابراین همیشه زمانی را برای توضیح چرایی انجام امور صرف کنید و از صدور محض دستورات بپرهیزید.

 

3. دفعه بعد چطورمی توانیم کار را بهتر انجام دهیم؟

همانطور که آریانا هافینگتون گفته اشتباهات بهترین معلم هستند.باید بپذیریم که همیشه تصمیمات ما درست نیستند و گاهی هم اشتباهات بزرگی مرتکب می شویم. درک شکست هیچ تضادی با موفقیت ندارد و بخشی از آن محسوب می شود.همه ساکنین کره زمین، حداقل یک بار در کار خود اشتباهات فاحشی را مرتکب شده اند. اشتباه بخصوص اگر مشغول انجام کاری جدید باشیم اجتناب ناپذیر است.

 

تا زمانی که این اشتباه از بی دقتی ما ناشی نشود، باید آن را به عنوان تجربه ای آموزنده در نظر بگیریم. آموزش افراد در خصوص نحوه صحیح انجام امور بسیار تاثیرگذارتر از توبیخ آنها به دلیل اشتباه رخ داده است.

 

4. می خواهم از نقاط قوت تو استفاده کنم.

وارن بنیس یکی از افراد صاحب نظر در حوزه مدیریت، گفته است که:بسیاری از کمپانی ها اعتقاد دارند که کارمندان خود را می توانند در موقعیت ها و مسئولیت های مختلف جابجا کنند. افرادی که واقعا با استعداد و با هوش باشند معمولا اینگونه نیستند چرا که از استعدادهای خاصی برخوردارند. این افراد را نمی توانید به تقبل نقش هایی وادار کنید که مناسب آن نیستند. مدیران کارآمد به افراد اجازه می دهند کاری را انجام دهند که برای آن زاده شده اند.

 

تمامی اعضا تیم شما از مهارت هایی خاص برخوردارند. بنابراین در دنیایی که تصور می شود کارمندان را می توان در تمامی حوزه ها به کار گرفت، مدیر موفق با هر یک از اعضا رفتاری متفاوت دارد. یافتن نقاط قوت در یکایک اعضا می تواند نتیجه ای غیرقابل تصور به همراه داشته باشد

 

5. نظر شما در این مورد چیست؟

مدیران برجسته اجازه نمی دهند منیتشان مانع نوآوری شود و به همین دلیل نظر دیگران را جویا می شوند. یکی از روش هایی که می توانید به کارمندان خود نشان دهید به آنها اطمینان دارید و به نظراتشان اهمیت می دهید این است که نظر آنها را بطور مستقیم جویا شوید. بعلاوه، معمولا بهترین نظرات را از افرادی می شنوید که کمترین انتظار را از آنها دارید.

 

6. چطور می توانم بهتر حمایتت کنم؟

یک روش عالی برای کاهش آمار نقل و انتقال کارمندان از شرکت شما این است که رویکردی حمایتی نسبت به آنها اتخاذ کنید. زمانی را برای مذاکره و ملاقات با کارمندان خود اختصاص دهید. از آنها بپرسید که چه کاری را در دست دارند و شما چطور می توانید به موفقیت آنها کمک کنید.

 

به گفته شریل سندبرگ، مدیر عملیات فیسبوک:

مدیریت به این مفهوم است که با حضور خود و اطمینان از اینکه تاثیر آن در زمان عدم حضورتان ادامه خواهد داشت به بهبود عملکرد افراد کمک کنید.اگر در خدمت اعضا تیم خود باشید و به آنها قدرت ببخشید، آنها هم رفتاری متقابل در برابر شما و کمپانی تان خواهند داشت.

 

7. اگر پرسشی دارید از من بپرسید.

 به گزارش پارس ناز همه ما حداقل یک بار کار با رییسی را تجربه کرده ایم که احساس کرده ایم در زمان نیاز نمی توانیم برای کمک به او مراجعه کنیم. پیروی از سیاست درهای باز به دیگران نشان می دهد که در دسترس اعضا گروه خود هستید و به تعامل با آنها و کارآیی آنها اهمیت می دهید. هر چه سریعتر به پرسش هایی که برای کارمندان پیش می آید پاسخ دهید، آنها هم سریعتر می توانند به ادامه کار بپردازند و نتیجه مورد نظر را کسب کنند.

 

8. کارت عالی بود.

ابراز قدردانی به مراتب کم هزینه تر و موثرتر از قرار دادن چند میز پینگ پونگ یا تخت های استراحت در محل کار است. هیچ فرقی ندارد که حقوق و مزایای دریافتی کارمندان شما چقدر است، آنها دوست دارند بدانند که کارشان مورد توجه شخص دیگری قرار گرفته است. بنابراین چند دقیقه از زمان خود را صرف قدردانی از عملکردهای خوب کنید. مطمئن باشید اعضا گروه ارزش آن را خواهند دانست.