پارس ناز پورتال

کمبود این ویتامین ها منجر به افزایش اشتها می شود

مجموعه : رژیم و تغذیه
کمبود این ویتامین ها منجر به افزایش اشتها می شود

کمبود این ویتامین ها منجر به افزایش اشتها می شود 

اگر می‌خواهید تا اشتهای خود را افزایش دهید می‌توانید صرف بعضی از ویتامین ها را در تغذیه خود کاهش دهید تا منجر به میل شما به غذا خوردن شوند.اینجور اثبات شده که کمبود بعضی مواد مغذی در بدن منجر به افزایش اشتها و میل به زیاده خوری در افراد می شود.

 

شاید برای نظارت هوس غذا خوردن و پیشگیري از پرخوری نیاز به دریافت بعضی مکمل هاي خوراکی داشته باشید. در این جا 6 کمبود تغذیه اي که منجر به افزایش اشتها و هوس در شما می شود، معرفی شده هست:

 

کمبود این ویتامین ها اشتها را افزایش میدهد!

کمبود ویتامین ب: تحقیقات نشان میدهد که این ویتامین نقش مهمی در مدیریت استرس و افسردگی ایفا می‌کند. به طور خلاصه مصرف این ویتامین منجر به بهبود خلق و خوی و افزایش احساس مفید خواهد شد. هنگامی که شما به اندازه کافی ویتامین ب دریافت نمی‌کنید، به احتمال چندان استرس و در نتیجه آن و میل به مصرف تنقلات و پرخوری

 

در شما تقویت می شود. لازم هست بدانید ویتامین ب در زرده تخم مرغ، سیب زمینی، آووکادو، گوشت، سبزیجات تیره رنگ و ماهی قزل آلا به وفور وجود دارد

 

کمبود منیزیم: با دقت به تحقیقات، کمبود منیزیم، منجر به تقویت میل به خوردن شکلات می شود. دقت داشته باشید که مصرف قند و افزایش استرس می‌تواند سطح منیزیم بدن را کاهش دهد. سیب زمینی، دانه ها، لبنیات، کلم بروکلی و … منابع بزرگ منیزیم میباشند.

 

کمبود کلسیم: اگر شما دچار کمبود منیزیم هستید، به احتمال چندان فقر کلسیم را نیز تجربه میکنید. کمبود کلسیم معمولا باعث میل به مصرف شکل و نمک می شود. به غیر از لبنیات، میتوانید کلسیم را از راه مصرف کلم، ماهی آزاد، ماهی ساردین، دانه چیا و کنجد به دست بیاورید.

 

فقر آهن: تعجبی ندارد اگر در دوران قاعدگی، زنان دچار اشتیاق شدید به خوردن استیک یا برگر شوند. کمبود آهن در میان زنان بخصوص گذشته از یائسگی شایع هست. همین طور گیاه خواران نیز در معرض این کمبود میباشند. کمبود آهن، میل چندان به خوردن گوشت را افزایش می‌دهد. با خوردن گوشت، ماکیان و ماهی، مقادیر قابل توجهی از آهن مورد نیاز بدن فراهم سازی می شود.

 

منابع گیاهی آهن، جذب خوبی در بدن ندارند اما اگر می‌خواهید از انها بهره گیری کنید بهتر هست میوه هاي خشک، تخم کدو، حبوبات و غذا هاي غنی شده را وارد رژیم خوراکی تان نمایید. بهتر هست همراه آهن، حتما ویتامین ث مصرف کنید تا جذب آن سریعتر و بهتر باشد.

 

کمبود امگا۳:  به گزارش پارس ناز کمبود این اسید چرب ضروری باعث هوس پنیر می شود. نوعEPAوDHAامگا ۳ که برترین نوع محسوب می‌ شوند، برای مقابله با هوس پنیر مناسب میباشند. امگا ۳در ماهی ‌هاي روغنی مثل سالمون، ساردین و کنسرو تن ماهی وجود دارد. تخم مرغ، گردو، و دانه هاي کتان نیز حاوی مقادیر زیادی امگا ۳ میباشند.

 

کمبود روی: سطح این ماده معدنی در افراد مسن و افرادی که دچار استرس میباشند، پایین هست. کمبود روی نقش مهمی در هوس خوردن ندارد؛ اما روی حس چشایی تاثیر می گذارد و باعث می‌ شود شکر و نمک بیشتری در غذا هاي خود بهره گیری کنید. برای فراهم سازی این ماده معدنی مواد خوراکی همچون جگر، گوشت مرغ، تخم ‌مرغ، لوبیا سبز و مغز میوه بخورید.