پارس ناز پورتال

کمترین حقوق پرستاران ایرانی 2 میلیون تومان

کمترین حقوق پرستاران ایرانی 2 میلیون تومان

کمترین حقوق پرستاران ایرانی 2 میلیون تومان 

در حال حاضر کشور ایران با کمبود شدید پرستار مواجه است و حقوقی که برای آن ها در نظر گرفته شده است 2 میلیون تومان است. معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه یک سوم استاندارد دنیا در کشور پرستار داریم، گفت: این قشر از جامعه حداقل ۲ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

 

محمد میرزا بیگی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در مورد حقوق پرستاران، گفت: پرستاران همچون سایر گروه‌های علوم پزشکی حقوق و کارانه دریافت می‌کنند و این مسئله براساس حکم کارگزینی و ابلاغ دولت صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه پرستاران حداقل 2 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، گفت: میزان دریافتی پرستاران شرکتی نیز نباید کمتر از این باشد. در ارتباط با میزان کارانه‌ها نیز در مقایسه با سال 92 میانگین 3 برابر کارانه پرستاران افزایش یافته است.معاون پرستاری وزارت بهداشت اضافه کرد: براساس نظام پرداخت نوین، سهم کارکنان غیر پزشک به حدود 29 درصد رسیده است

 

و این در حالی بوده که در دولت قبل در بهترین شرایط کارانه 22.5 درصد در نظر گرفته می‌شد.میرزابیگی با تاکید بر اینکه یک سوم استاندارد دنیا پرستار داریم، گفت: به شدت به افزایش تعداد پرستار و به کارگیری آنها نیازمندیم، البته از سال آینده شاهد فارغ‌التحصیلی 11 تا 12 هزار پرستار خواهیم بود که این رقم تا قبل از این حدود 5 هزار نفر در سال بود.

 

وی اضافه کرد: تیمی را برای بازرسی بیمارستانهای خصوصی تشکیل داده‌ایم که تاکنون 12 بیمارستان را بررسی کرده‌اند و زمانی که این تعداد افزایش یابد آیین‌نامه و ابلاغاتی را خواهیم داشت.میرزا بیگی عنوان کرد: معاونت پرستاری پس از اجرای طرح تحول تثبیت شده و سالیانه برنامه‌های معاونت پرستاری در شورای معاونین مطرح و در کتاب برنامه‌ریزی عملیاتی وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

 

وی از سطح‌بندی خدمات پرستاری به صورت حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای خبرداد وبه گزارش پارس ناز  اعلام کرد: بعد از نظرخواهی از تمامی مجامع پرستاری و ساماندهی نیروهای مرتبت مناسب با سطح‌بندی خدمات پرستاری به دو قسمت حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای تبدیل شده است.

 

معاون پرستاری وزارت بهداشت از شروع ساخت و تهیه سریال 52 قسمتی در شب میلاد امام رضا برای معرفی سیمای واقعی پرستار به جامعه خبرداد و گفت: 340 میلیارد ریال جهت پاویون‌های پرستاری اختصاص داده شده و وزیر بهداشت دستوری را برای توسعه انجمن‌های علمی پرستاری به تعداد گرایش‌های کارشناسی ارشد صادر کرده است.

 

میرزابیگی با بیان اینکه مشارکت خواهی از پرستاران در پست های مدیریت و غیر پرستاری به طور وسیع در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت می‌گیرد، گفت: 220 برنامه آموزش مداوم با نظر مجامع مختلف پرستاری ابلاغ و تصویب شده است.

 

وی گفت: آیین‌نامه جذب اعضای هیات علمی بالینی پرستاری ابلاغ شده است و بیمه‌نامه اعتباربخشی جدید بازنگری اساسی آن صورت گرفته همچنین شورای مشورتی و کمیته‌های 12 گانه تخصصی مراقبت‌های پرستاری در این معاونت با مشارکت حدود 10 نفر از صاحب‌نظران پرستاری و نهادهای پرستاری راه‌اندازی شده است.