پارس ناز پورتال

معرفی گران ترین لپ تاپ های جهان | از دل آمریکایی تا لنوو آسیایی

معرفی گران ترین لپ تاپ های جهان | از دل آمریکایی تا لنوو آسیایی

معرفی گران ترین لپ تاپ های جهان | از دل آمریکایی تا لنوو آسیایی

 

در اینبخش بـه معرفی گرانترین لپ‎تاپ هاي جهان می‌پردازیم. البته هر سال لپ‎تاپ هاي گران قیمتی ساخته می شوند اما فهرست امروز مـا کمی جنبه تجملاتی دارد، یعنی در برخی موارد لپتاپ هایي را می‌بینیم کـه با طلا و الماس تزیین شده اند و این جواهرات گران بها هستند کـه قیمت این لپ‎تاپ ها را نجوی می کنند، در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید تا با این لپتاپ ها آشنا شویم.

 

هرچند لپ‌تاپ‌ها طی سال‌هاي اخیر دارای رقبای قدرتمندی شده‌اند، اما همان‌ گونه تولید کنندگان لپ‌تاپ سعی میکنند خودشان رابا ترند‌هاي جهانی و روزمره بـه‌روزرسانی کنند و بهترین طراحی‌ها، کمترین وزن و بیشترین کارآیی را در محصولات جدیدشان بـه خریداران ارائه کنند. حال هرچه از تکنولوژی‌هاي بهتر و جدیدتر در لپ‌تاپ‌ها استفاده شده باشد، قیمت لپ‌تاپ نیز افزایش پیدا میکند.

 

لپ تاپ Acer Ferrari 1100 قیمت : 3000 هزار دلار

این لپ‌ تاپ زیبا از وزن بسیار کم و بدنه‌اي از جنس فیبر کربن برخوردار اسـت. این لایه روی بدنه در مقابل خراش کاملا مقاوم اسـت و نمایشگر آن از رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل برخوردار بوده کـه برای علاقه‌مندان بـه گیمینگ بسیار مناسب اسـت.

معرفی گران ترین لپ تاپ های جهان | از دل آمریکایی تا لنوو آسیایی

ضمنا این لپ‌تاپ زیبا بـه دی‌وی‌دی رایتر، ۴ گیگابایت رم و وب‌کم ۳/ ۱ مگاپیکسلی هم مجهز اسـت. این طراحی بسیار مدرن، زیبا و محبوب بوده اسـت.

 

لپ تاپ Dell M6400 قیمت : 3000 هزار دلار

این لپ‌تاپ از لحاظ قدرت سخت‌افزاری در رده‌هاي بالا قرار دارد و همین مساله باعث شده بیشتر حرفه‌اي‌ها ازآن استفاده کنند. این لپ‌تاپ بـه پردازنده Q۴۳ شرکت اینتل، یک ترابایت حافظه داخلی و رابط کاربری e-SATA مجهز شده اسـت. این دیوایس برای انجام وظایف سنگین مختلف از جمله ویرایش ویدئو‌ها و وظایف مرتبط با انیمیشن‌سازی، طراحی، مهندسی، گرافیک و تحلیل داده‌ها بسیار مناسب بنظر می رسد.

معرفی گران ترین لپ تاپ های جهان | از دل آمریکایی تا لنوو آسیایی

این دستگاه یک لپ‌تاپ پیشرفته با مشخصات فنی بالا اسـت کـه برای افراد حرفه‌اي فعال در زمینه‌هاي مرتبط با خلاقیت ساخته شده اسـت. ضمنا بـه لطف استفاده از سیستم صوتی داخلی Dolby، گیمر‌ها میتوانند بازی‌هایشان رابا هیجان بیشتری روی این دستگاه اجرا کنند.

 

لپ تاپ Alienware 18 قیمت : 3600 دلار

اگر شـما هم یکی از طرفداران سرسخت گیمینگ هستید، لپ‌تاپ Alienware ۱۸ انتخاب عالی برایتان بـه حساب می آید. این دستگاه نیرومند بـه دو کارت گرافیک مجهز اسـت ودر مقایسه با دیگر نوت‌بوک‌ها از سیستم خنک‌سازی بهتری برخوردار اسـت.

معرفی گران ترین لپ تاپ های جهان | از دل آمریکایی تا لنوو آسیایی

لپ‌تاپ Alienware ۱۸ بـه حافظه داخلی یک ترابایتی مجهز اسـت و هم چنین یک ماوس لیزری هم روی این دستگاه وجوددارد. در کل این سیستم از مشخصات فنی قابل قبولی برخوردار اسـت.

 

لپ تاپ Lenovo ThinkPad W۷00DS قیمت : 4500 دلار

این لپ‌تاپ از لحاظ محبوبیت در دنیا شهرت دارد. این دیوایس یکی از بهترین و خواستنی‌ترین لپ‌تاپ‌هاي موجود در دنیا اسـت کـه بـه پردازنده ۴ هسته‌اي داخلی نیز مجهز اسـت.

معرفی گران ترین لپ تاپ های جهان | از دل آمریکایی تا لنوو آسیایی

این لپ‌تاپ هم چنین بـه ۴ گیگابایت رم مجهز بوده کـه عملکرد خوب و سریعی رابه کاربر ارائه میدهد. این لپ‌تاپ با قیمت ۴۵۰۰ دلار یکی از لپ‌تاپ‌هاي محبوب در میان افرادی اسـت کـه عاشق سرعت و قدرت بالا هستند.

 

لپ تاپ Alienware area 51 m15x قیمت : 5000 هزار دلار

این لپ‌ تاپ با بهره‌مندی از پردازنده‌هاي اینتل Core-۲، یکی از تخصصی‌ترین و قدرتمندترین لپ‌تاپ‌هاي دنیا بـه حساب می آید. این دستگاه با بهره‌مندی از رم بالا قادر اسـت تجربه گیمینگ بی‌نظیری را برای افراد فراهم کند. این دستگاه بـه دو کارت گرافیک مجهز بوده

معرفی گران ترین لپ تاپ های جهان | از دل آمریکایی تا لنوو آسیایی

هم چنین از پردازنده نیرومند Core i۷ شرکت اینتل بهره می برد کـه برای گیمینگ در سطح حرفه‌اي بسیار مناسب اسـت. اسپیکر‌هاي این لپ‌تاپ هم کـه توسط مهندسان و متخصصان شرکت Klipsch طراحی شده‌اند، صدا را باکیفیت و قدرت بسیار بالایی برای کاربر پخش می کند.

 

لپ تاپ Rock Xtreme SL8 قیمت : 5500 دلار

معرفی گران ترین لپ تاپ های جهان | از دل آمریکایی تا لنوو آسیایی

این لپ‌تاپ را از لحاظ ویژگی‌ها و قطعات داخلی می توان یکی از برترین لپ‌تاپ‌هاي دنیا دانست. این دیوایس بـه پردازنده ۴ هسته‌اي و بـه همان اندازه رم نیرومند مجهز بوده کـه سرعت و قدرت را در آرامش کامل بشما ارائه میکند. بـه لطف سرعت بسیار بالای این دستگاه انجام عملیات‌هاي مولتی تسکینگ در کمترین زمان ممکن شده اسـت.

 

لپ تاپ Stealth MacBook Pro قیمت : 6000 هزار دلار

وقتی بحث از طراحی بی‌نقص و زیبا میشود، اپل مطمئنا حرف اول را می زند. این مک‌بوک پرو شرکت اپل از زیباترین و چشمگیرترین طراحی ممکن برخوردار بوده

 

هم چنین از تکنولوژی جدید «سافت تاچ» اپل هم بهره می برد. این لپ‌تاپ ۱۵ اینچی بـه ۸ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگ SSD مجهز شده اسـت.

 

لپ تاپ Voodoo Envy H171 قیمت : 8500 دلار

این شرکت لپ‌تاپ جدید خودرا با ۲۴ ظاهر مختلف عرضه کرده و هر شخص میتواند آن رابا ظاهر مورد علاقه خودش سفارش دهد. وب‌کم ۳/ ۱ مگاپیکسلی، دو حافظه داخلی، ۴ گیگابایت رم، دو کارت گرافیک شرکت NVIDIA و دیگر ویژگی‌هاي خارق‌العاده از مشخصات این دستگاه بـه حساب می آیند.

معرفی گران ترین لپ تاپ های جهان | از دل آمریکایی تا لنوو آسیایی

این لپ‌تاپ مطمئنا برای افرادی کـه خیلی بـه ظاهر لپ‌تاپ اهمیت می دهند بسیار مناسب اسـت. این لپ‌تاپ ۱۷ اینچی توسط طراحان و مهندسان شرکت HP ساخته شده اسـت.

 

لپ تاپ Ego for Bentley قیمت : 20000 هزار دلار

خرید چنین لپ‌تاپی برای افراد عادی با درآمد متوسط تقریباً غیرممکن اسـت و برای خرید این دستگاه یقینا باید سرمایه‌دار یا فرزند یک شخص بسیار ثروتمند باشید. این لپ‌تاپ از لحاظ ظاهر و طراحی یکی از لوکس‌ترین لپ‌تاپ‌هاي دنیا بـه حساب می آید و شرکت سازنده آن تنها شرکتی بوده کـه جرات تولید لپ‌تاپ با قیافه‌اي متفاوت را داشته اسـت. این لپ‌تاپ همان‌ طور کـه از نامش پیداست تنها بـه تعداد محدود تولید شده اسـت.

معرفی گران ترین لپ تاپ های جهان | از دل آمریکایی تا لنوو آسیایی

از ویژگی‌هاي این لپ‌تاپ می توان بـه ظاهر بی‌نظیر، نمایشگر خارق‌العاده، قدرت سخت‌افزاری بالا، ظرفیت هارد بالا و سرعت مولتی تسکینگ اشاره کرد. ضمنا ۱۲ کلید جداگانه نیز روی این لپ‌تاپ وجود دارند کـه دسترسی بـه عده اي از ویژگی‌هاي لپ‌تاپ بـه‌طور مستقیم را هم فراهم می کند.

 

لپ تاپ Tulip E-Go Diamond Notebook قیمت : 355000 هزار دلار

روی بدنه این دستگاه الکترونیکی لوکس از الماس واقعی و طلای سفید استفاده شده و همین مساله دلیل قیمت بالای آن اسـت. این لپ‌تاپ در اصل دومین لپ‌تاپ گران‌قیمت دنیا محسوب می شود کـه بـه وب‌کم، دی‌وی‌دی درایور، ۲ گیگابایت رم، بلوتوث ۰/ ۲ و حافظه داخلی ۱۶۰ گیگابایتی مجهز اسـت.

معرفی گران ترین لپ تاپ های جهان | از دل آمریکایی تا لنوو آسیایی

این لپ‌تاپ با این کـه از مشخصات فنی بسیار بالایی برخوردار نیست، اما بیشتر برای افرادی طراحی و ساخته شده کـه بـه تجملات اهمیت زیادی میدهند و خیلی بکار‌هاي حرفه‌ا‌ي علاقه‌اي ندارند.

 

لپ تاپ Luvaglio قیمت : 1 میلیون دلار

این لپ‌تاپ با قیمت باورنکردنی یک میلیون دلار عرضه میشود ودر اصل گران‌قیمت‌ترین لپ‌تاپ دنیا بـه حساب می آید. شخص خریدار می تواند ویژگی‌هاي این دیوایس را طبق سلیقه‌اش انتخاب و مشخصات فنی مورد نظرش را روی این دستگاه سوار کند.

معرفی گران ترین لپ تاپ های جهان | از دل آمریکایی تا لنوو آسیایی

دکمه طراحی شده با الماس کـه روی این لپ‌تاپ وجوددارد نقش دکمه پاور را ایفا میکند کـه البته دلیل اصلی بالا بودن قیمت لپ‌تاپ نیز همین دکمه اسـت. ضمنا این لپ‌تاپ بـه حسگر تشخیص اثرانگشت هم مجهز اسـت.

 


 

و در ادامه 6 قابلیت گوشی‌ها که در لپ‌ تاپ‌ ها وجود ندارند

 

تعداد زیادی از کاربران اعتقاد دارند کـه عده اي از ویژگی‌هاي گوشی‌هاي هوشمند بهتر اسـت کـه بـه لپ‌تاپ ها راه پیدا کنند. اینروزها بنظر می رسد کـه گوشی‌هاي هوشمند بهترین و جذاب‌ترین نوآوری‌ها را دریافت می کنند ولی طی چند سال گذشته طراحی و ویژگی‌هاي اصلی لپ‌تاپ ها تحول چندانی نداشته اسـت.

 

نمایشگر اولد

نمایشگرهای اولد کـه قادر بـه نمایش جذاب‌تر رنگ‌ها و کنتراست بهتری هستند، می توانند ظاهر محتوا، اپلیکیشن‌ها و تعداد زیادی از موارد دیگر رابه شکل بهتری نمایش دهند و علاوه بر این موارد، از لحاظ مصرف انرژی هم بهینه‌تر عمل می کنند. اصلی‌ترین دلیل این بهینه بودن مصرف انرژی بـه ماهیت این نمایشگرها برمی‌گردد کـه هنگام نمایش رنگ سیاه، پیکسل‌هاي مذکور کاملاً خاموش میشوند.

 

از لحاظ نمایش برخی رنگ‌ها و روشنایی‌ها، در مقایسه با نمایشگرهای LCD با مصرف انرژی کمتر میتوانند نتیجه‌ي بهتری رابه ارمغان بیاورند. بهینه بودن مصرف انرژی، منجر بـه عمر بیشتر باتری میشود. باوجود تمام این مزایا، نمایشگرهای اولد آن‌چنان کـه بایدوشاید بـه لپ‌تاپ ها راه پیدا نکرده‌اند و همان‌ گونه بیشتر آن‌ها از نمایشگرهای LCD بهره می برند.

معرفی گران ترین لپ تاپ های جهان | از دل آمریکایی تا لنوو آسیایی

یکی از دلایل این عدم استقبال شرکت‌هاي سازنده، بـه هزینه‌ي این نمایشگرها برمی‌گردد. با این حال، با تلاش بیشتر و افزایش تولید، می توان هزینه‌هاي مربوط بـه ساخت نمایشگرها را کاهش داد ولی هنوز شرکت‌هاي سازنده‌ي لپ‌تاپ ها تمایل چندانی بـه اتخاذ چنین راهبردهایی ندارند.

 

سیستم تشخیص چهره

عده اي از لپ‌تاپ‌هاي مبتنی بر ویندوز ۱۰، از مشخصه‌اي تحت عنوان Windows Hello بهره میبرند کـه بـه کاربر اجازه میدهند با استفاده از سیستم تشخیص چهره، سیستم خودرا آنلاک کنند. باوجود این کـه اپل در رابطه با این تکنولوژی پیشرفت‌هاي حائز اهمیتی بـه دست آورده، ولی تکنولوژی تشخیص چهره هنوز بـه لپ‌تاپ‌هاي اپل راه پیدا نکرده اسـت.

معرفی گران ترین لپ تاپ های جهان | از دل آمریکایی تا لنوو آسیایی

عده اي از لپ‌ تاپ‌ ها، مانند مک‌بوک ایر جدید، از حسگر تشخیص اثر انگشت بهره میبرند کـه جای گزین نسبتا مناسبی برای سیستم تشخیص چهره اسـت. ولی هیچ‌چیزی نمی تواند جای یک سیستم تشخیص چهره پیشرفته را پر کند.

 

شارژ بی‌ سیم

هرچند شارژ بی‌سیم گوشی‌هاي هوشمند آن‌چنان کـه انتظارش را داشتیم مورد استقبال کاربران قرار نگرفته اسـت، ولی شارژ بی‌سیم برای لپ‌تاپ ها تا حدی معقول بنظر می رسد، زیرا حمل‌ونقل لپ‌تاپ‌ها سخت‌تر از گوشی‌هاي هوشمند اسـت.

معرفی گران ترین لپ تاپ های جهان | از دل آمریکایی تا لنوو آسیایی

اگر بـه‌عنوان مثال لپ‌تاپ مذکور در بیشتر اوقات بر روی میز قرار دارد، با بهره‌ گیری از شارژ بی‌سیم می تواند همیشه بـه پد شارژ متصل باشد. هم چنین برخلاف گوشی‌ها کـه طبق معمولً برای استفاده، آن‌ها را باید از پد شارژ برداریم، لپ‌تاپ‌ها هنگامیکه بر روی یک پد شارژ قراردارند، بـه‌اسانی قابل استفاده هستند.

 

همانگونه کـه گفتیم، شارژ بی‌سیم گوشی‌هاي هوشمند هم هنوز مورد استقبال گسترده قرار نگرفته و بهمین خاطر، شرکت‌هاي سازنده لپ‌تاپ‌ها هم تمایل چندانی برای ارائه‌ي این تکنولوژی برای لپ‌تاپ‌هاي خود ندارند. درسال ۲۰۱۷، شرکت Dell یک لپ‌تاپ مجهز بـه این مشخصه را معرفی کرد ولی این لپ‌ تاپ هم بصورت گسترده عرضه نشد و مورد استقبال فراوانی هم قرار نگرفت.

 

مشابه دکمه سایلنت آیفون ولی برای قطع کردن دوربین و میکروفون لپ‌ تاپ

 

تعداد زیادی از کاربران از دوربین لپ‌تاپ می ترسند و با استفاده از استیکرها و وسایل پلاستیکی، جلوی آنرا می گیرند. حتی عده اي از لپ‌تاپ‌ها کاورهای اسلاید مانندی درکنار دوربین خود دارند کـه می توانند جلوی اینبخش از لپ‌ تاپ را بگیرند. اما چنین راه‌ حل‌ هایي بسیار ساده و ابتدایی هستند. از لحاظ ترس برای گوش دادن بـه حرف‌هاي کاربر از طریق میکروفون لپ‌تاپ، فقط شرکت‌ هاي اندکی راه‌حل‌هاي نسبتاً مفیدی را ارائه داده‌اند.

 

بـه‌ عنوان مثال، راه‌حل اپل برای این مسئله در جدید ترین لپ‌ تاپ‌هاي مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر این اسـت کـه هنگام بسته شدن لپ‌تاپ، میکروفون هم بصورت فیزیکی قطع می شود. هرچند چنین کاری یک قدم روبه‌جلو محسوب می شود، ولی هنگام استفاده از لپ‌تاپ اپل هنوز این ترس و واهمه از گوش دادن بـه حرف‌هاي کاربر وجوددارد.

معرفی گران ترین لپ تاپ های جهان | از دل آمریکایی تا لنوو آسیایی

بهمین خاطر، امیدواریم چیزی شبیه بـه دکمه سایلنت موجود در آیفون‌ها، بـه لپ‌تاپ‌ها راه پیدا کند دکمه بسیار کوچکی کـه در بدنه تعبیه شده باشد و با استفاده ازآن، دوربین و میکروفون لپ‌ تاپ بصورت فیزیکی قطع شود. با اینکار، خیال کاربر کاملاً آسان میشود کـه دوربین و میکروفون کاملاً قطع هستند و کسی نمی تواند بـه آن دسترسی پیدا کند.

 

مقاومت در برابر مایعات

ریختن مایعات بر لپ‌تاپ اتفاق عجیبی نیست و تعداد زیادی از کاربران حداقل یک‌بار با این اتفاق روبه‌رو شده‌اند. حالا کـه روزبه‌روز بـه تعداد گوشی‌هاي ضدآب افزوده میشود، لپ‌تاپ‌ها هم بهتر اسـت در مسیر مشابهی حرکت کنند تا دیگر کاربران نگران ریختن مایعات بر لپ‌تاپ‌هاي خود نباشند. البته ارائه‌ي این قابلیت چندان هم ساده نیست.

 

اول از همـه لپ‌ تاپ‌ ها علاوه بر بهره‌ گیری از پورت‌هاي مختلف، بخش‌هایي از لبه‌ها و پایین را نسبتاً باز می گذراند تا هوای تازه وارد بخش داخلی شود و گرمای تولیدی هم خارج شود. در بیشتر موارد هم، مایعات ریخته شده بر روی لپ‌تاپ‌ها از طریق همین بخش‌ها بـه قسمت داخلی نفوذ میکنند.

معرفی گران ترین لپ تاپ های جهان | از دل آمریکایی تا لنوو آسیایی

علاوه بر این باید بـه وجود کیبوردهای فیزیکی هم اشاره کنیم کـه گوشی‌ هاي هوشمند فاقد چنین چیزی هستند.در فضایی کـه در اطراف هرکدام از این کلیدها وجوددارد مایعات خیلی سریع می توانند بـه داخل لپ‌ تاپ نفوذ کنند.

 

حاشیه‌ های بسیار کم

از بین لپ‌ تاپ‌ هایي کـه نمایشگرهایشان از حاشیه‌ي بسیار اندکی بهره میبرند، می توانیم بـه لپ‌تاپ XPS از شرکت Dell و لپ‌تاپ MateBook X Pro از شرکت هواوی اشاره کنیم. هرچند کاهش حاشیه‌ ها در میان گوشی‌هاي هوشمند دیگر یک پدیده همـه‌ گیر محسوب می شود، ولی هنوز این مشخصه بـه تعداد زیادی از لپ‌ تاپ‌ ها راه پیدا نکرده اسـت.

معرفی گران ترین لپ تاپ های جهان | از دل آمریکایی تا لنوو آسیایی

همانند گوشی‌ هاي هوشمند لپ‌ تاپ‌ هاي مجهز بـه حاشیه‌ هاي کمتر میتوانند نمایشگرهای بزرگتری را در اندازه‌ي کلی کوچک تر ارائه دهند و این مشخصه ظاهر جذابتری را برای لپ‌ تاپ‌ ها بـه ارمغان می‌آورد.