پارس ناز پورتال

فواید مصرف گردو برای زنان در دوران بارداری

فواید مصرف گردو برای زنان در دوران بارداری

فواید مصرف گردو برای زنان در دوران بارداری 

خانمها اگر در دوران بارداری گردو مصرف کنید میتوانید از برترین و عالی ترین خاصیت هاي آن برای جنین و خودتان بهره ببرید. ضریب هوشی جنین هایي که مادران آنها در زمان بارداری گردو مصرف کرده اند بالاتر است.گردو یک مغز مقوی و پرخاصیت بوده و تعداد زیادی از مردم آنرا در وعده‌ها و میان وعده‌هاي مختلف مصرف می کنند.

 

گردو از منابع سرشار ویتامین و فسفر است یکی از مواد خوراکی که در گروه مغزها قرار میگیرد. اما آیا جدای از مزه و مزه مطبوع این ماده خوراکی به خواص فوق­ العاده آن دقت کرده ­اید؟گردو یک مغز مقوی و پرخاصیت بوده و تعداد زیادی از مردم آنرا در وعده‌ها و میان وعده‌هاي مختلف مصرف میکنند.

 

از فایده ها و تاثیرات مفید مصرف گردو برای مادران حامله و جنین آنها چقدر اطلاع دارید این دانه روغنی چه تاثیراتی بر جنین میگذارد؟ضریب هوشی جنین هایي که مادران انها در زمان بارداری گردو مصرف کرده اند بالاتر است همینطور مادارن آنها از مریض یهای روده اي و سوء تغذیه در امان خواهند ماند .

 

گردوی ایرانی یک خشکبار مقوی است و مصرف روزانه یک شماره ازآن برای زنان آبستن توصیه میشود.بانوان حامله میتوانند روزی یک شماره گردو میل کنند، زیرا خوردن این خشکبار مقوی موجب تقویت عمومی بدن مادر شده، ذهن جنین را تقویت می کند و همینطور باعث میشود تا پس از زایمان زیبایی پوست شکم خودرا حفظ کنند.

 

بانوان آبستن می‌توانند روزی یک شماره گردو میل کنند
گردو خون ساز و تصفیه کننده خون، درمان­ کننده بیماری­هاي ریوی و مسکن دل پیچه است مربای گردو، ملین بوده و آپاندیس را تقویت می کند، خوردن گردو از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا پیشگیري کرده و خوردن آن با انجیر و موز مقوی حواس و مغز است . چون گردو دارای مس می باشد بنابر این به جذب آهن در بدن کمک می کند گردو از بروز حمله قلبی پیشگیری می کند.

 

گردو با داشتن مواد مغذی زیاد غذای بسیار خوبی است ولی مثل هر چیز دیگر نباید در خوردن آن زياده روي کرد و از پنج شماره در روز بیشتر مصرف بشود زیرا برای سلامتی زیان آوراست. زیاده روی در مصرف گردو ، باعث ورم لوزه و زخم دهان میشود. مخصوصا گردو برای گرم مزاج ها خوب نیست

 

و طبق معمول بهتر است آن گونه افراد بعد از خوردن گردو دهان خودرا بشویند و یا انار ترش و یا کمی سکنجبین یا سرکه بخورند. کسانی که ناراحتی معده و کبد دارند نباید گردو بخورند. افراد چاق نیز باید ازآن پرهیز کنند. مغز گردو لطیف است ودر اثر ماندن کهنه میشود و رنگ آن زرد یا قهو ه اي و طعمش تند میشود و باعث مسمومیت خواهد شد و نباید ازآن استفاده شود.