پارس ناز پورتال

گوشت گوسفندی سالم و تازه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

گوشت گوسفندی سالم و تازه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یکی از مهمترین منابع تامین پروتئین حیوانی و همینطور یکی از پر مصرف ترین مواد غذایی در ایران، گوشت گوسفندی می باشد. استفاده از هر نوع گوشت گوسفندی به هیچ وجه توصیه نمیشود زیرا استفاده از گوشت ناسالم بیماری هایی را با خود به همراه خواهد داشت.

 

قطعا برای بسیاری از شما این سوال پیش آمده که چگونه می توان گوشت گوسفندی سالم را از ناسالم تشخیص داد؟ گوشت گوسفندی سالم چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟کارشناسان ما در مجموعه خرید و فروش دام زنده در تهران با ارائه این گزارش در نظر دارند تا شما عزیزان را با ویژگی های گوشت گوسفندی سالم و تازه بیشتر آشنا کنند. پس با ما همراه باشید.

 

مزایای گوشت گوسفندی

یکی از بهترین و لذیذترین گوشت ها، گوشت گوسفندی می باشد که در اکثر غذاهای از این گوشت لذیذ استفاده میشود. گوشت گوسفند شامل درصد بالای امگا 3 می‌باشد. محققان دریافته اند که امگا 3 در روند درمان میگرن، تنش های عصبی و افسردگی و استرس تاثیر مثبتی دارد به این صورت که اگر به بیماران مبتلا به میگرن روزانه 2 گرم امگا 3 خالص داده شود می توانند میگرن خود را کنترل کنند.

 

هر یک از قسمت های مختلف گوسفند زنده از قیمت های مختلفی برخوردار هستند. برای مثال قسمت فیله و دنده گوسفند را می توان گرانترین قسمت های گوشت گوسفند به شمار آورد و قسمت تقریبا ارزان قیمت گوشت گوسفند را شانه می نامند که می تواند جایگزین مناسبی برای ران گوسفند باشد.

گوشت گوسفندی سالم و تازه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مزایای گوشت گوسفندی چیست

قیمت گوسفند زنده در تهران از کیلویی 500000 تا 530000 ریال می باشد- ما بهترین دام زنده را با پایین ترین قیمت روز به همراه قصاب، رایگان به محل شما می فرستیم.ذکر این نکته خالی از لطف نیست که قیمت گوسفند زنده امروز تهران تا چند میلیون تومان هم می تواند گرانتر شده و از طرفی خریدار هم متوجه این قضیه نشود.

 

زیرا در بازاری که تعرفه و نظارت درستی بر روی آن نباشد چنین موضوعی طبیعی است. با این حال مرکز پخش نمونه، همواره آماده ارائه اطلاعات به روز و خدمات به شهروندان می باشد.گوشت شانه سرشار از ویتامین های گروه ب است که دارای ارزش غذایی بسیار زیادی است که هضم آن بسیار سریع و راحت است. چربی موجود در گوشت گوسفند بسیار بالاتر از بقیه گوشت هاست اما چربی آن را می توان در دسته چربی های مفید قرار داد.

 

ویژگی های ظاهری گوشت قرمز سالم

از ویژگی های ظاهری گوشت گوسفندی سالم می توان به هریک از موارد زیر اشاره کنیم:

 

۱- رنگ گوشت باید رنگ طبیعی گوشت دام و به رنگ قرمز روشن بوده و نباید تیره باشد. تغییر رنگ قرمز به سبز، قهوه ای، خاکستری و سیاهی دال بر فساد گوشت است.

 

۲- سطح خارجی گوشت نباید مرطوب یا خیس باشد و لایه لزج و چسبناک روی گوشت دال بر فساد گوشت است و همچنین گوشت نباید خشک و چروکیده باشد گوشت باید سفت و قوام خود را داشته باشد. (گوشت دام های مسن و ماده به اصطلاح (دیرپخت) بوده و سفت تر از گوشت دام های جوان و نر می باشد)

 

۳- هیچ گونه بوی غیر طبیعی ترشیدگی یا بوی تعفن یا بو دار نباید از آن به مشام برسد و وجود بوی غیر طبیعی در محل اتصال گوشت به استخوان نشانه فساد عمقی است.

 

۴- گوشت باید کاملا تمیز، عاری از خون مردگی، ضربه، قارچ زدگی و کبودی باشد ذرات خارجی مشکوک در آن دیده نشود.

 

۵- گوشت موجود در فروشگاه باید متناسب با ظرفیت یخچالهای موجود باشد.و باید کاملا بهداشتی تهیه شده و ممهور به مهر بهداشتی دامپزشکی بوده و از کشتارگاههای مورد تایید دامپزشکی تهیه شود و از خرید گوشت قرمز بدون مهر و برچسب دامپزشکی به جد خودداری نمائید.

گوشت گوسفندی سالم و تازه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

عوامل موثر در مرغوبیت گوشت گوسفند کدامند؟

میزان خونابه گوشت

به طور کلی به علت وجود مقداری آب، تمام گوشت ها آبدار هستند اما عامل دیگری که در میزان خونابه موثر است مقدار چربی آن است و می توان گفت که گوشت های چرب تر، آبدارتر هم هستند. در اکثر اوقات روش های غلط نگهداری و انبار نمودن گوشت باعث خشکی آن می شود.

 

طعم گوشت

مزه یا طعم گوشت با افزایش سن گوسفند زیادتر می شود و معمولا گوشت گوسفند بالغ دارای بهترین مزه است. مزه نامطبوع گوشت گوسفند ممکن است به دلیل تغذیه نامناسب گوسفند در طول دو هفته قبل از کشتار باشد.

 

۱. رنگ گوشت باید بسته به نوع و جنس و سن حیوان به صورت طبیعی باشد.

 

۲. سطح خارجی گوشت باید بدون هر گونه تورم، خون مردگی، تغییر رنگ یا خراش باشد.

 

۳. سطح خارجی گوشت باید بدون رطوبت غیر طبیعی باشد.

 

۴. هیچگونه بوی غیر طبیعی مانند بوی ترشیدگی یا تعفن نباید حس شود.

 

۵. گوشت عضلات باید سفت ودارای قوام خاص بوده و نباید نرم و لزج یا خشک و چروکیده باشد.

 

چگونه انواع گوشت را از رنگ و مشخصات ظاهری تشخیص دهیم؟

* گوشت گاو: رنگ گوشت گاو از قرمز روشن تا قرمز تیره متغییر است. در گاو نر جوان رنگ گوشت قرمز روشن است ولی در گاوهای مسن گوشت خشن‌تر و تیره رنگ‌ تر بوده، چربی بین عضلانی کمتر می‌شود، به طوری که در گاو نر پیر سطح گوشت، خشک و تیره خواهد بود.

 

* گوشت گوساله: ترد و دارای دانه‌های ظریفی است، رنگ آن قرمز متمایل به سفید یا کمی گلی رنگ است. هر اندازه سن گوساله بیشتر باشد گوشت آن سفت تر و تیره تر می‌شود. در لاشه ی گاو نر اخته شده و ماده گاو جوان، چربی سفید یا زرد مایل به سفید و سفت بوده ولی در گاو مسن چربی زرد رنگ تر است.

 

* گوشت گوسفند: قرمز رنگ بوده، در مقطع دارای دانه های ظریف و به هم فشرده است. در آن مقادیر متفاوتی چربی بین عضلانی دیده می شود.

گوشت گوسفندی سالم و تازه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

ویژگی های گوشت گوسفند سالم و تازه

سخن پایانی

اگر به دنبال خرید دام زنده سالم و با کیفیت عالی هستید ما به شما مرکز خرید دام زنده را معرفی میکنیم. با مراجعه ب وب سایت این مجموعه (www.alivesheep.com) می توانید هم از قیمت گوسفند زنده روز در تهران و دیگر شهرهای ایران مطلع شوید، و هم دام با کیفیت مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

مرکز پخش، خرید و فروش نمونه به عنوان یکی از مجموعه های سابقه دار با مجوز رسمی از سازمان دامپزشکی می باشد که در خرید و فروش گوسفند زنده و دام زنده فعالیت می کند. موارد زیر تنها تعدادی از خدمات ما برای شما عزیزان می باشد که می توانید هنگام سفارش و یا خرید اینترنتی گوسفنده زنده از آن ها بهره مند شوید.