پارس ناز پورتال

گوشی اندروید بخریم یا آیفون | کدام یک برای شما مناسب تر است؟

گوشی اندروید بخریم یا آیفون | کدام یک برای شما مناسب تر است؟

گوشی اندروید بخریم یا آیفون 

سوال بسیاری از افراد این است که گوشی اندروید بخریم یا آیفون و کدام یک بهتر هستند؟ این به اصطلاح جنگ بین سیستم عامل ها محبوبیت آنها را از بین می برد. باید بگوییم که هر دوی آنها بدون مشکل، مناسب برای کار و دارای پردازش روانی هستند. پس در نگاه اول، نمی توان تشخیص داد که کدام یک بهتر است. بنابراین نیاز به یک بررسی تخصصی داریم.

 

اندروید یا آیفون

تنها راه باقی مانده برای مقایسه منصفانه این دو، این است که سیستم عاملی را انتخاب کنید که به ویژه برای شما مناسب باشد. این مقاله شامل مزایا و معایب اصلی این دو سیستم عامل محبوب است تا شما بهترین انتخاب را داشته باشید. پس اگر می خواهید بدانید که اندروید بهتر است یا آیفون (IOS)، ما پیشنهاد می کنیم که تا آخر این مقاله با پارس ناز همراه باشید.

 

اختصاصی

 

مزایای گوشی های اندروید

برای شروع، باید بگوییم که اندروید بر اساس یک سیستم منبع باز لینوکس اجرا می شود. این بدان معناست که هرکسی که دانش مناسبی در زمینه کدنویسی دارد، می‌تواند افزونه‌هایی را برای آن بسازد و توزیع کند. شما می توانید با این افزونه ها اندروید را بدون اینکه حرفه ای باشید تغییر دهید. همچنین، اندروید به لطف تیم عظیم متخصصان و آماتورها به سرعت توسعه می یابد.

گوشی اندروید بخریم یا آیفون | کدام یک برای شما مناسب تر است؟

ناگفته نماند که ده ها شرکت گوشی های هوشمند به صورت بومی از آن استفاده می کنند. آنها شامل سامسونگ، ZTE، شیائومی، اچ تی سی، گوگل پیکسل و… می شوند. بر اساس کد اندروید، آنها امتیازات مفیدی مانند تقسیم صفحه، گرفتن اسکرین شات، ارائه فضای خصوصی یا شناسه چهره ایجاد می کنند. این آپشن ها برای طرفداران اندروید بسیار حیاتی هستند.

 

بیشتر بخوانید: مهم ترین ویژگی هایی یک گوشی های اندرویدی باید داشته باشد

 

1. دارا بودن برنامه های پیش فرض گوگل

جو رقابتی در بین شرکت ها منجر به دامنه بالای قیمت ها می شود. این سیستم عامل گوشی، بسته به اندازه صفحه نمایش، کیفیت تصویر و ماتریس دوربین، مقاومت در برابر آب و ضربه، ذخیره سازی و فناوری های نوآورانه در انواع ارزان قیمت و گران قیمت موجود است. از آنجایی که اندروید توسط گوگل حمایت می شود، برنامه های مفید گوگلی را به طور پیش فرض دارد.

 

اگرچه، حتی اگر نخواهید از آنها استفاده کنید، اما می توانید هر برنامه افزودنی دیگری را از Google Play نصب و به عنوان پیش فرض تنظیم کنید. این سیستم عامل به شما امکان دسترسی مستقیم به پوشه های سیستم عمال را می دهد. برای کاربران حرفه ای، این به معنای آزادی در شخصی سازی تلفن هایشان است.

 

2. امکان ارتقاء حافظه به صورت آفلاین و آنلاین

برای همه، این عملکرد امکان ارسال و دریافت انواع فایل‌ها را از طریق USB، بلوتوث، ایمیل یا ابزار اشتراک‌گذاری دیگر به دستگاه‌های مورد اعتماد می‌دهد. اگر فضای ذخیره‌سازی رایگان شما تمام شده است، همیشه می‌توانید یک رم میکرو اس دی ارزان قیمت با چند گیگابایت فضای خالی بخرید. یا می‌توانید فایل‌ها را به Google، Amazon، Dropbox یا OneDrive ارسال کنید.

 

جالب است بدانید که: Google Cloud به شما 15 گیگابایت رایگان می دهد و Google Photos از تعداد نامحدودی از عکس های شما نسخه پشتیبان تهیه می کند. یکی دیگر از ویژگی های عالی اندروید چند زبانه بودن آن است. باید بگوییم که این سیستم عامل بیش از 100 زبان برای انتخاب دارد. پس، منطقی است که افراد زیادی گوشی های اندرویدی را انتخاب کنند.

 

بیشتر بخوانید: موبایل های نوستالژیک و پرفروش جهان

 

معایب گوشی های اندروید چیست؟

علیرغم اینکه گوگل پلی هر روز برنامه ها را برای کشف ویروس ها بررسی می کند، در این بین حوادث نادری هم رخ می دهد. خطر دانلود بدافزار زمانی که از برنامه‌های ضروری استفاده می‌کنید از بین می‌رود. اما توصیه می‌شود گوشی را از برنامه هایی که از آنها استفاده نمی‌کنید پاک کنید. مخصوصا برنامه هایی که توسط گوگل پلی استور تایید نشده اند.

گوشی اندروید بخریم یا آیفون | کدام یک برای شما مناسب تر است؟

همچنین، سیستم عامل اندروید، برنامه‌هایی را که باز کرده‌اید ذخیره می‌کند و آن‌ها را در پس‌زمینه اجرا می‌کند. اگر پاک کردن صف برنامه ها را فراموش کنید، آنها باتری گوشی تان را در کمترین زمان خالی می کنند. البته، گزینه های صرفه جویی در باتری با یادآوری می تواند به شما در جلوگیری از آن کمک کند.

 

همچنین، با خرید یک تلفن جدید، تعداد زیادی بازی و برنامه های شخص ثالث را دریافت می کنید که هرگز از آنها استفاده نخواهید کرد. و گاهی اوقات، شما نمی توانید آنها را بدون کمک متخصصان حذف کنید. به علاوه، اگر گوشی خود را روت کنید، گارانتی را لغو خواهید کرد. به‌روزرسانی‌های سیستم نیز می‌توانند شما را مجبور به نصب چندین برنامه کنند که از آنها استفاده نمی کنید.

 

بیشتر بخوانید: گران قیمت ترین گوشی های جهان

 

مزایای گوشی های اپل (آیفون)

داستان گوشی های شرکت اپل، با یک پوشش فلزی شیک شروع می شود. iOS یک اختراع اپلی است که هیچ شرکت دیگری نمی تواند آن را داشته باشد. این سیستم عامل، مثل یک خانواده بسته با روابط کاملاً ثابت بین دستگاه های این شرکت است. شما می توانید هر چیزی را از عکس گرفته تا رمز عبور Wi-Fi به اشتراک بگذارید. اپل برای کار مناسب است و برنامه های کاربردی خود را توسعه داده است.

 

1. آیفون امنیت بالایی دارد

در اپ استور، می‌توانید افزونه‌های نویسنده و برنامه‌های شخص ثالث بیشتری را جستجو کنید. هر کدام از آنها تحت یک فرآیند دقیق بررسی بدافزار قرار می گیرند که ممکن است هفته ها طول بکشد. همچنین برای صرفه جویی در فضا و عمر باتری، این سیستم عامل، به طور خودکار برنامه هایی را که استفاده نمی کنید شناسایی کرده و آنها را حذف می کند.

گوشی اندروید بخریم یا آیفون | کدام یک برای شما مناسب تر است؟

2. آیفون برنامه اضافی ندارد

برای آزاد کردن فضای بیشتر، می توانید فایل های خود را در iCloud بارگیری کنید. آی کلود، 5 گیگابایت فضا را به صورت رایگان ارائه می کند. همچنین می توانید از Dropbox، Google Drive، OneDrive استفاده کنید. تکلیف گوشی آیفون از ابتدا مشخص است. هیچ محتوای اضافی ندارد، این گوشی فقط دارای برنامه های اصلی و ضروری است.

 

3. آیفون گوشی کم مصرفی است

باید بگوییم که گوشی آیفون، به باتری شما اهمیت می دهد، تنظیمات را برای طول عمر بیشتر و پاسخ سریع تر دستگاه شما تنظیم می کند. این یک سیستم بسیار ایزوله است، بنابراین نفوذ ویروس در آن تقریبا غیرممکن است. هر وب‌سایت، کتاب یا سندی که در حال خواندن آن هستید، روان است. اندازه آن هم به طور خودکار متناسب با نمایشگر شما است. و نیازی به تغییر سایز متن ها هم نیست!

 

بیشتر بخوانید: قابلیت های مخفی و جذاب موبایل که نمی دانستید

 

4. آیفون آپشن های زیادی دارد

این سیستم عامل، همه دستگاه ها را همزمان به روز می کند. و به محض اینکه آیفون قدیمی شما مطلع شود، نسخه مدرن iOS را دریافت خواهد کرد. به علاوه، آیفون می تواند لانچر شما را به طور کامل به بیش از 40 زبان ترجمه کند. به عنوان یک امتیاز، می‌توانید قاب‌های اصلی شیک، شارژرهای MagSafe و قاب های چرمی را خریداری کنید تا ظاهر خارجی گوشی هوشمند خود را سفارشی کنید.

 

معایب گوشی آیفون چیست؟

آیفون چیزهای زیادی را از کاربر خود پنهان می‌کند و یک سبک راه‌اندازی خصوصی را حفظ می‌کند. اگرچه یک کاربر اکنون می‌تواند برخی از برنامه‌های جانبی مانند صفحه‌کلید را به‌عنوان پیش‌فرض تنظیم کند، اما آیفون آن را هم با اکراه قبول می کند. چندین برنامه مختلف هم در این سیستم عامل وجود دارند که نمی توان آنها را به طور کامل جایگزین کرد.

گوشی اندروید بخریم یا آیفون | کدام یک برای شما مناسب تر است؟

همچنین، شما نمی توانید با یک رم میکرو اس دی فضای ذخیره‌سازی خود را افزایش دهید. بلکه برای چند گیگابایت فضای بیشتر، شما باید مبلغ اضافی بپردازید. اما قیمت چند گیگابایت اضافی به اندازه یک گوشی اندرویدی است. جایگزین دیگر برای افزایش حافظه برای ذخیره سازی فایل های شما در iCloud است. ولی خب آی کلود آنلاین است نه آفلاین.

 

به علاوه، آیفون دیگر از هدفون های سیمی پشتیبانی نمی کند. بنابراین، هنگام انتخاب یک سیستم عامل مناسب، بودجه فعلی خود را به کار بگیرید. نقاط قوت و ضعف اندروید و اپل را بسنجید و آنها را با انتظارات خود از گوشی هوشمند آینده مقایسه کنید. آخرین چیزی که نیاز دارید گوش دادن به نصایح کاربرانی است که تجربه زیادی از استفاده این دو سیستم عامل دارند.