پارس ناز پورتال

گوشی شیائومی جان سرباز روس را نجات داد + عکس

گوشی شیائومی جان سرباز روس را نجات داد + عکس

گوشی شیائومی جان سرباز روس را نجات داد 

گوشی شیائومی جان سرباز روس را نجات داد. یک سرباز روس با اصابت گلوله تک تیرانداز به گوشی در جیب قفسه سینه اش مرگ را فریب داد. این سرباز روسی که نامش فاش نشده است از شلیک تک تیرانداز اوکراینی جان سالم به در برد. گلوله به گوشی هوشمندش خورد و در آن جا متوقف شد. شاید عجیب به نظر برسد، اما ثابت شد که گوشی شیائومی می تواند حکم جلیقه ضد گلوله را داشته باشد.

 

یک سرباز روسی با اصابت گلوله به قفسه سینه و فرورفتن در گوشی هوشمندش، از مرگ حتمی نجات پیدا کرد. گوشی شیائومی Mi 11 Lite این سرباز شکسته شد، اما این سرباز روسی که نامش فاش نشده، بدون حتی یک خراش روی بدنش، زنده ماند. هیچ نشانی از زخم یا خراشیدگی روی بدن این سرباز وجود ندارد. حتی اگر جلیقه ضد گلوله داشته باشید، بدن شما همچنان کبود خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: شخصیت شناسی از روی خنده | شما چه مدلی می خندید؟

 

اصابت گلوله تک تیرانداز به گوشی موبایل

گوشی موبایل این سرباز اهل روسیه در اثر اصابت گلوله کاملاً شکسته شد و یک سوراخ و مقداری از باقیمانده گلوله همچنان در پشت دستگاه قابل روبت بود. اما این سرباز از “ماموریت رزمی” خودش جان سالم به در برد. از آن زمان این نیروها از پیامدهای فوری دریافت گلوله تک تیرانداز به قفسه سینه در حین انجام وظیفه در طول جنگ در اوکراین صحبت کرده اند.

گوشی شیائومی جان سرباز روس را نجات داد 

از او پرسیدند: تو بلافاصله متوجه شدی که تک تیرانداز [به سمت تو] شلیک کرده است، درست است؟ سرباز پاسخ داد: یک صدای بلند شنیدم. بله، فقط یک گلوله شنیده شد. سرباز روسی با طفره رفتن از مرگ و لقب “خوش شانس” توسط مصاحبه کننده، توضیح داد که: بعد از آن دیگر گلوله ای شلیک نشده و “آن گلوله هم، در تلفن همراهش گیر کرده است”.

 

بیشتر بخوانید: زندگی کردن با 150 گلوله در بدن + عکس

 

گوشی شیائومی جلوی گلوله را گرفت

گلوله توانسته بود بین لایه های لباس ضخیمی که این سرباز پوشیده بود، حرکت کند. اما زمانی که به تلفن همراه شیائومی او می رسد، متوقف می شود. باید بگوییم که اگر گوشی هوشمندش وی در جیبش نبود، این مرد تقریباً به طور قطع کشته می شد. یکی از کانال های تلگرامی این حادثه را تایید کرده و گفته است که گلوله به سرباز اصابت کرده است اما آسیب جدی و نگران کننده ای نداشته است.

اصابت گلوله تک تیرانداز به گوشی موبایل

در پیام آن نوشته شده بود: این سرباز در حین انجام ماموریت رزمی مورد اصابت گلوله تک تیرانداز قرار گرفت. گلوله دشمن از بین لایه های لباسش رد شده و بدون اینکه آسیب جدی به سرباز ما وارد شود به گوشی وی اصابت کرد. زنده ماندن این سرباز روسی در حالی رخ می دهد که بن بست بین نیروهای کرملین و نیروهای مدافع اوکراین همچنان ادامه دارد.

 

یک کارشناس در مورد احتمال تسلیم شدن هر دو طرف جنگ در آینده نزدیک صحبت می کند. روز 5 اسفند 1400، روسیه تهاجم گسترده‌ ای را به اوکراین، همسایه غربی خود آغاز کرد که نشان ‌دهنده تشدید چشمگیر بحران روسیه و اوکراین است که از سال 2014 آغاز شده بود. این تهاجم بزرگ‌ترین حمله نظامی متعارف به خاک اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است.

 

بیشتر بخوانید: گوشی ضد گلوله از نوع هوشمند + عکس

 

درباره جنگ روسیه و اوکراین

پیش از این تهاجم، روند نفوذ نظامی روسیه در اوکراین، از اوایل سال 2021 آغاز شده بود و طی آن ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه از گسترش ناتو از سال 1997 به‌ عنوان تهدیدی برای امنیت کشورش انتقاد کرد و خواستار ممنوعیت قانونی پیوستن به ائتلاف نظامی برای اوکراین شد. او همچنین نظریه بازپس‌گیری سرزمین ‌های شوروی سابق را هم مطرح کرد.

جنگ روسیه و اوکراین

علی‌رغم افزایش نیروها، مقامات روسیه از اواسط نوامبر 2021 تا 20 فوریه 2022 مکرراً طرح روسیه برای حمله به اوکراین را رد کردند. در 21 فوریه 2022، روسیه به ‌طور رسمی جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک، دو کشور خودخوانده در منطقه دونباس در شرق اوکراین را به‌رسمیت شناخت و نیروهای خود را به این مناطق اعزام کرد.

 

روز بعد، شورای فدراسیون روسیه به ‌اتفاق آرا به پوتین مجوز استفاده از نیروی نظامی در خارج از مرزهای روسیه را صادر کرد. حدود ساعت 05:00 صبح (به‌ وقت اروپای شرقی) در 24 فوریه، پوتین از آغاز یک عملیات نظامی ویژه در شرق اوکراین خبر داد. دقایقی بعد، شلیک موشک به مناطقی در سراسر اوکراین، از جمله پایتخت این کشور، کی ‌یف شروع شد.