پارس ناز پورتال

گوشی های آیفون اپل از اولین تا آخرین نسخه

گوشی های آیفون اپل از اولین تا آخرین نسخه

گوشی های آیفون اپل از اولین تا آخرین نسخه

در این مطلب تاریخچه‌ی کوتاهی از گوشی های آیفون اپل را می‌توانید به صورت مصور از اولین تا آخرین نسخه آن را ملاحظه کنید پس با ما همراه باشید.

 

در اوایل سال 2007 میلادی استیو جابز اولین آیفون را معرفی کرد. آیفون اپل مفهوم تازه‌ای به گوشی‌ها بخشید و انقلابی در صنعت گوشی‌های هوشمند ایجاد کرد که تاثیر آن هنوز هم در محصولات این عرصه مشهود است.

 

در اولین آیفون، نمایشگر چندلمسی 3.5 اینچی و یک نرم‌افزار لمسی در قالب یک دستگاه ساده‌ی واحد با هم ترکیب شدند؛ به‌طوری که نمونه‌ی مشابه آن در بازار وجود نداشت.

 

طی هفت سال گذشته، آیفون دچار تغییر و تحولات گوناگونی شده تا به دستگاهی که امروزه به عنوان آیفون 6 می‌شناسیم تکامل یافته است.

 

اپل از ترکیب‌های فلز، پلاستیک و شیشه استفاده کرده تا به ایده‌هایش از یک گوشی هوشمند مدرن شکل دهد. این شرکت در طراحی‌های آیفون 4 و آیفون 5 مرزهای سخت‌افزار گوشی‌های را گسترش داد،

 

این در حالی بود که رقیبان این شرکت سعی داشتند خود را با اپل هم‌گام کنند. با روی آوردن صنعت گوشی‌های هوشمند به صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر، اپل هم مجبور شد به نیاز بازار با گوشی‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس پاسخ دهد.

 

اولین آیفون

گوشی های آیفون اپل از اولین تا آخرین نسخه

ویژگی منحصر به ‌فرد اولین آیفون اپل در سال 2007 کلید خانه‌، بدنه‌ی پشتی فلزی و نمایشگر 3.5 اینچی آن بود. صفحه‌لمسی خازنی آن بنیان‌های گوشی‌های هوشمند مدرن را پایه‌گذاری کرد.

 

وقتی که اولین گوشی آیفون پا به عرصه‌ی تکنولوژی گذاشت انقلابی برپا کرد. طی این سال‌های اخیر هم گوشی‌های اپل دچار تغییر و تحولات فراوانی متناسب با نیاز زمانه شدند و توانستند انتظارهای کاربران و منتقدان را برآورده کنند.

 

این گوشی در سراسر جهان از جمله کشور ما طرف‌داران بسیاری دارد. شرکت اپل هم با سود حاصل از فروش گوشی‌هایش توانسته به یکی از ثروتمندترین شرکت‌های عرصه‌ی تکنولوژی تبدیل شود؛

 

به طوری که حتی می‌تواند به راحتی شرکت‌های مهمی مثل خودروسازی تسلا، مک‌دونالد یا کوکاکولا را بخرد. همچنین براساس آمار منتشر شده، اپل در آمریکا بیشترین سهم از بازار گوشی‌های هوشمند را دارد.

 

آیفون 3G

گوشی های آیفون اپل از اولین تا آخرین نسخه

دومین آیفون اپل فاصله‌ی زیادی از مدل اصلی گرفت. قیمت آیفون 3G به خاطر بدنه‌ی پشتی پلاستیکی‌اش کاهش یافت. قابلیت اتصال به اینترنت 3G و سیستم موقعیت‌یابی GPS از جمله ویژگی‌های مهمی بودند که به این مدل از آیفون اضافه شدند.

 

همچنین اپل اعلام کرد که توسعه‌دهندگان مسقتل می‌توانند برای آیفون برنامه طراحی کنند؛ که به این ترتیب تنوع برنامه‌های آیفون افزایش پیدا می‌کرد.

 

علاوه بر این، یک مدل سفید رنگ هم ارایه شد. بدنه‌ی پشتی گرد آن ظاهر متفاوت و شیکی به آن بخشید، و کلید خانه هم در جای خودش باقی ماند.

 

آیفون 3Gs

گوشی های آیفون اپل از اولین تا آخرین نسخه

سومین آیفون اپل از نظر ظاهری کاملا شبیه به مدل دوم است. آیفون 3Gs همان بدنه‌ی پلاستیکی را دارد؛ اما اپل با انتخاب رنگ نقره‌ای برای متن آیفون کاری کرد که کاملا متمایز شود و به وضوح قابل خواندن باشد.

 

اپل در این مدل از آیفون بر افزایش سرعت تمرکز کرده بود. در آیفون 3Gs شاهد یک دوربین 3 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو بودیم. همچنین اپل ویژگی کنترل صوتی را در کنار ویژگی به شدت مورد نیاز کات، کپی و پیست در iOS 3 معرفی کرد.

 

آیفون 4

گوشی های آیفون اپل از اولین تا آخرین نسخه

اولین طراحی متفاوت و مهم در آیفون 4 دیده شد که قالب آن ترکیبی از استیل خالص و شیشه بود. هم قسمت پشت و هم قسمت جلوی آیفون 4 با شیشه پوشیده شده بود. ظاهر تخت و مستطیلی آن تفاوتی بنیادی با مدل قبلی آن 3Gs، داشت.

 

همچنین اپل در این مدل دوربین جلویی، برنامه‌ی تماس تصویری FaceTime، نمایشگر 3.5 اینچی رتینا و یک دوربین 5 مگاپیکسلی با فلش LED را معرفی کرد.

 

آیفون 4s

گوشی های آیفون اپل از اولین تا آخرین نسخه

درست مانند ارتقای 3G به 3Gs، آیفون 4s هم دقیقا از نظر ظاهری مشابه آیفون 4 طراحی شده بود. اما این دستگاه از نظر سخت‌افزاری ارتقا یافته و به یک پردازنده‌ی سریع‌تر مجهز شده بود.

 

کیفیت تصویربرداری دوربین هم به 8 مگاپیکسل افزایش پیدا کرد و قابلیت فیلم‌برداری با وضوح 1080p به آن اضافه شد. همچنین منشی مجازی “سیری” (Siri)، برای اولین بار در آیفون 4s معرفی شد.

 

آیفون 5

گوشی های آیفون اپل از اولین تا آخرین نسخه

دومین طراحی مهم و متفاوت آیفون در آیفون 5 دیده شد. این مدل از آیفون با بدنه‌ی تمام آلومینیومی و نمایشگر بزرگتر 4 اینچی، باریک‌ترین و نازک‌ترین آیفونی محسوب می‌شود که تاکنون عرضه شده است.

 

آیفون 5 سبک‌وزن، با یک دوربین ارتقایافته‌ی 8 مگاپیکسلی با روکشی از جنس کریستال یاقوت کبود برای لنز همراه بود. در قسمت جلوی گوشی هم یک دوربین Face Time با کیفیت HD تعبیه شده بود. اپل در کنار طراحی متفاوت آیفون، هدفون‌های EarPod را هم از نو طراحی کرد.

 

آیفون 5c

گوشی های آیفون اپل از اولین تا آخرین نسخه

اکثر افراد انتظار داشتند آیفون 5c یک گوشی ارزان قیمت باشد؛ اما تنها تفاوت آیفون 5c با 5 بدنه‌ی پلاستیکی آن بود که قیمت آن را اندکی ارزان‌تر کرد.

 

قطعات و سخت‌افزارهای داخلی 5c دقیقا مشابه با آیفون 5 باقی ماند. تا قبل از 5c، اپل فقط از رنگ‌های سفید و مشکی برای آیفون‌هایش استفاده کرده بود، اما در آیفون 5c تنوع رنگ بیشتر شد.

 

آیفون 5s

گوشی های آیفون اپل از اولین تا آخرین نسخه

اپل در نسل پنجم آیفون‌ها هم همچنان سیستم نام‌گذاری S را ادامه داد. آیفون 5s در نگاه اول کاملا شبیه آیفون 5 است. این مدل علاوه بر رنگ سفید و مشکی، در یک رنگ طلایی هم عرضه شد.

 

همچنین اپل برای اولین بار کلید خانه را در آیفون 5s از نو طراحی کرد. کلید خانه در این دستگاه به حسگر شناسه‌ی لمسی اثر انگشت مجهز شد؛ به این ترتیب کاربران می‌توانستند به راحتی و با لمس کردن کلید خانه با انگشت‌شان، قفل گوشی را باز کنند.

 

آیفون 6 و 6 پلاس

گوشی های آیفون اپل از اولین تا آخرین نسخه

جدیدترین آیفون‌های اپل یک ویژگی بسیار شاخص دارند و آن اندازه‌ی گوشی است. آیفون 6 یک نمایشگر 4.7 اینچی و آیفون 6 پلاس نمایشگر 5.5 اینچی دارد.

 

هر دوی این گوشی‌ها به نمایشگر رتینا HD و چیپ‌های NFC برای سرویس پرداخت Apple Pay مجهز هستند. اما دوربین 8 مگاپیکسلی آیفون 6 پلاس از لرزش‌گیر تصویر هم بهره می‌گیرد.